Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5aba02242af47f57508b45df/80

Uskoro poskupljuje cestarina, a najgore će proći korisnici ENC-a

Uskoro skuplja cestarina - ništa od vinjeta. Najgore će proći korisnici ENC uređaja koji u velikom postotku gube dosadašnji popust

U resornom ministarstvu traže najbolji model za naplatu cestarina, sve bi trebalo biti gotovo do kraja godine, do kada ćemo plaćati najskuplju cestarinu u Europi, piše dnevnik.hr.

Umjesto vinjeta tako ćemo i dalje imati klasičnu naplatu cestarina uz koju dolazi i sezonsko poskupljenje.

- Mislim da su vinjete vrlo isplative i da treba rekonstruirati cestovni sektor u cjelini. Treba uvesti vinjete pod hitno - to je prijelazno rješenje do uvođenja naplate cestarine putem satelitske navigacije - kaže prometni stručnjak Ivan Dadić.

Koji model je najisplativiji, u Ministarstvu još ne znaju. U tijeku je odabir konzultanta za budući sustav naplate cestarine.

- Imat ćemo ga najvjerojatnije do kraja godine, onda će se definirati budući sustav naplate. To ne znači da neće biti elektroničke vinjete, naravno budućnost je GPS sustav - kaže ministar prometa Oleg Butković.

Zbog visoke cijene cestarine, naše autoceste pune su samo za turističke sezone. Izvan sezone, gotovo nitko ne vozi njima. Posebno prema Dalmaciji.

- Trebalo bi tražiti nekakav model kako olakšati domaćim građanima da koriste autoceste - kako tu cijenu cestarine riješiti. Mi nismo zarobljeni u neki model i možemo ga osmišljavati - kaže Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata.

Niti ENC naplata više neće biti isplativa 

Tko je imao ENC, vozio se 20 posto jeftinije. No, uskoro će taj popust biti samo 13 posto.

- Za posljedicu ćemo imati da će sam prijevoznik morati iznaći način kako da i dalje nastavi obavljati djelatnost po ovim cijenama koje ima sada, a uz poskupljenje autocesta bojimo se da će to u svakom slučaju izazvati da će se opet određen broj vozila morati prebaciti na lokalne ceste. a samim time znamo da će se smanjiti sigurnost svih sudionika u cestovnom prometu - kaže Miljenko Gočin iz Sindikata Vozača.

Vinjetama naplatiti i druge ceste

A o tome očito nitko ne vodi brigu. Preporuka je Europske unije da se prijevoz naplaćuje po prijeđenom kilometru. Vinjetama bi se mogle naplatiti i druge ceste.

- Hrvatska je mala zemlja, ako naplaćujemo na autocestama, a ne naplaćujemo na drugim cestama onda to nije dobro, naime, naplata na drugim cestama ne znači poskupljenje - kaže Dadić.

Naprotiv, znači punjenje državne blagajne, posebno u jeku turističke sezone. Prošle godine u Hrvatsku je ušlo više od 16 milijuna stranih automobila koji na žalost plaćaju cestarinu samo na autocestama.

hr Tue Mar 27 2018 10:34:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b518707cb557a7b3b8b45a1/80

Alkari prvi puta gađali s kopljima u alku, trojica skupila šest punata

Nastavljene su probe alkara na Alkarskom trkalištu, a jučer su na zadovoljstvo svih prisutnih alkari po prvi puta gađali alkarsku metu kopljem

Nakon proba odrađenih bez koplja prvi puta su alkari krenuli dužinom staze s kopljima u ruci i gađajući u alku. Pogođeno je tako sedam srida, a prvi ju je na koplju ponio Alen Filipović-Grčić. U prvoj je trci u najmanji krug još pogodio Ivica Zorica.

U drugoj je trci u krug s najviše punata pogodio samo Tino Radanović da bi u trećoj, posljednjoj trci u sridu gađali još četvorica: Alen Poljak, Kristijan Bikić, Josip Čačija i Marko Vrca.

U dva je pogođeno 15 puta, jedinicu su na koplju ponijeli 16, promašaja ili pogotka „u ništa“ bilo je također 16, a 21 puta su alkari bez koplja prošli cijelom stazom.

Sa šest punata tako su se na kraju alkarskog dana u najbolje upisali: Ante Runje, zamjenik alaj-čauša s tri pogotka u dva te Alen Poljak i Alen Filipović-Grčić koji su u tri trke pogodili jednom u sridu te jednom „u dva“ i „u jedan“.

Probe se nastavljaju danas od 18 sati.

hr Fri Jul 20 2018 08:54:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b51838dcb557ad62e8b4828/80

"Najvrijedniji gradski resursi ostaju po strani, Đardin je devastiran"

Zeleni Dalmacija upozoravaju...

Zeleni Dalmacije upozorava na devastaciju Đardina te poziva da se "pokrene cijeli sustav natječaja kako bi se pripremili za izvođenje uspavani urbanistički potencijali grada i zaokružili u jedinstvenu viziju istinskog gradskog života posebno ljeti". Priopćenje donosimo u nastavku, u cijelosti i autentično. 

- Zeleni Dalmacije pozdravljaju intenciju gradonačelnika A. Krstulovića Opare o vraćanju „onog građanskog” u Split ako se pod tim podrazumijeva uvođenje reda i stavljanja u funkciju svih atributa civilnog života.

Komunalni pravilnik samo je jedan od imperativa koji može podignuti kvalitetu života stanovnika Splita. Uvođenje reda na Žnjanu i raspisivanje natječaja bio je fenomenalan početak.

Ipak, najvrijedniji gradski resursi u urbanističkom smislu ostaju i dalje po strani. Naravno da se ne može sve odmah staviti u funkciju, ali zabrinjavaju erozije onog građanskog što je bilo u kakvoj takvoj funkciji. Konkretno mislimo na popularni Đardin jedini splitski park koji je danas devastiran fan zonama ili raznim zabavnim sadržajima. 

To je potpuno neprimjereno i neprihvatljivo za Zelene! Stoga tražimo da se pokrene cijeli sustav natječaja kako bi se pripremili za izvođenje uspavani urbanistički potencijali grada i zaokružili u jedinstvenu viziju istinskog gradskog života posebno ljeti. U prvom redu mislimo na stavljanje u funkciju bedema Cornaro kao višenamjenskog prostora , od ljetne pozornice do zelene površine za odmor i zaštitu. 

Možda bi bilo praktično veliki dio splitskog kulturnog ljeta upravo dislocirati na ovu fantastičnu poziciju i riješiti mnoge konfliktne situacije koje danas prolazimo potpuno nepotrebno. Nadamo se da su pripremljene sve arhitektonske podloge za prostore oko kazališta i Plinarske ulice koju želimo vidjeti kao uređenu pješačku zonu. Želimo potpuno zatvaranje ZOO vrta na Marjanu i raspisivanje natječaja za taj izuzetno vrijedan gradski resurs. Mogli bi nabrajati još ali ne valja pretjerivati s trošenjem novca za nagrade poželjnih, zašto ne međunarodnih natječaja. - stoji u priopćenju.  


hr Fri Jul 20 2018 08:39:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a3782c8b9e03e8a298b465c/80
Foto: Pixabay

Solin ostao bez vode: Došlo je do puknuća magistralnog cjevovoda

Djelatnici Vodovoda i kanalizacije Split su na terenu i rade na sanaciji kvara

Obavještavaju se potrošači da je došlo do puknuća magistralnog cjevovoda u Solinu, a zbog čega su bez opskrbe pitkom vodom ostali potrošači na području Solina i to: potrošači Ulice kralja Zvonimira do pošte i potrošači ulice Stjepana Radića od Širine do zgrade Ine. 

Djelatnici Vodovoda i kanalizacije Split su na terenu i rade na sanaciji kvara, a uspostava redovne vodoopskrbe se očekuje se u noćnim satima.

Za dodatne informacije možete se obratiti Dežurnoj službi Vodovoda i kanalizacije Split na broj 383 816.

CISTERNA S PITKOM VODOM NALAZI SE NA PARKIRALIŠTU NA POČETKU ULICE KRALJA ZVONIMIRA.

hr Thu Jul 19 2018 21:16:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b50d561cb557ad51d8b4bd1/80
Foto: Screenshot / Dnevnik

Dva dana nakon otvaranja pored mosta Čiovo osvanuo veliki grafit

Grafit je nastao samo dva dana nakon što je most službeno pušten u promet, a otvorio ga je premijer Andrej Plenković

Ponukana velikim uspjehom Vatrenih na Svjetskom nogometnom prvenstvu u Rusiji, nepoznata osoba u blizini mosta Čiovo ispisala je grafit "Vatreni <3 nek se zove most". - javlja Dnevnik

Grafit je nastao samo dva dana nakon što je most službeno pušten u promet, a otvorio ga je premijer Andrej Plenković.

- Most je uvijek dobra vijest, a ovo je fantastična vijest koju su ljudi generacijama čekali. Nakon što smo ove godine potpisali ugovor za Pelješki most, dokaz je to da realiziramo svoje velike infrastrukturne projekte i mostova će biti još. - poručio je premijer.

Most je dugačak gotovo 547 metara. Širina plovnog puta je 25 metara. Radovi su iznosili 207 milijuna kuna, od čega je 85 posto financirano iz europskih fondova. - piše Dnevnik


hr Thu Jul 19 2018 20:16:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .