Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b41d513cb557ade088b47d6/80
Foto: PIXABAY

Trifle od malina i pudinga - super brza sezonska slastica

Sloj keksića ili biskvita, sloj kremastog pudinga, a zatim i sloj osvježavajućih malina. Sve to u samo 15 minuta? Moguće je!
Trifle je engleski desert koji se obično priprema od razlomljenog biskvita, kreme, želea i voća da bi se zatim u visoku posudu slagali neodoljivi slojevi i stvorili fini, osvježavajuć desert. Mi smo se odlučili za nešto jednostavniju verziju u kojoj smo kremu zamijenili pudingom, a biskvit keksima, piše gastro.hr.

Kombinaciji smo dodali još i svježe maline i genijalan desert gotov je u svega 15 minuta. Kako se trifle poslužuje hladan, idealan je za ljetna druženja na otvorenom. Također, okus pudinga prilagodite sebi pa tako birajte između čokoladnog ili okusa vanilije, a umjesto keksića u kombinaciju možete ubaciti i ostatke kakvog finog biskvit kolača.

Potrebno vam je:

3 šalice mlijeka
100 g puding u prahu (vanilija ili čokolada)
4 žlice šećera
200 g slatkog vrhnja
2 šalice maline čokoladni keksi ili biskvit

Priprema:

U posudu s mlijekom dodajte puding i šećer pa miksajte dvije minute. Umiješajte vrhnje. U visoku čašu stavite kekse ili razlomljeni biskvit, dodajte nekoliko malina pa smjesu s pudingom. Ponovite postupak. Ostavite u hladnjaku sat vremena prije posluživanja. Dobar tek!
hr Sun Jul 08 2018 11:11:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/59e4b53cb9e03ed3848b4576/80

Ovo su pića koja bi vam mogla pomoći da brže smršavite

Riješiti se trbuščića može biti lakše nego što mislite.

Treneri i stručnjaci za prehranu savjetuju kombinaciju pametno složenih obroka i ciljanih vježbi, a važno je i ono što pijete. Ako ste ovisni o zašećerenim pićima, svakoga dana možete unijeti stotine nepotrebnih kalorija, no isto tako postoje i napici koji mogu pomoći u smanjenju nakupljenih masti, posebno u području trbuha, piše Index.

''Voda je najbolji odabir za gubitak kilograma. Istraživanja su pokazala da pijenje vode, posebno prije jela, može utjecati na bržu potrošnju kalorija, a to pomaže gubitku viška masti'', rekla je dijetetičarka Jillian Kubala i dodala kako za okus u bočicu s vodom uvijek možete dodati svježe voće.

Za gubitak kilograma Kubala preporučuje i kavu.

''Kofein je povezan s gubitkom kilograma i prilično je efektan ako se unosi prije tjelovježbe, a dobar je i za rad srca'', smatra.

Ako više volite čaj, od jedne vrste biste mogli profitirati.

''Šalica toplog čaja od đumbira daje osjećaj sitosti, smanjuje glad i unos kalorija'', dodaje dijetetičarka.

Na kraju otkriva i jedan neočekivani način koji pomaže u mršavljenju.

''Dodajte u vodu žlicu jabučnog octa. On će usporiti probavu zbog čega ćete se dulje osjećati sito i prevenirat ćete prejedanje.''

hr Sat Jul 21 2018 11:28:28 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b52df5ccb557afa2e8b48c2/80

Plačeš li puno? To znači da si mentalno snažnija osoba!

Znaš li zašto se neka osoba guši u suzama zbog reklame, dok druga ne pusti suzu ni nakon smrti bliske osobe? Nedavna istraživanja pokazuju, ne samo da je plakanje zdravo, nego je ključno za mentalno zdravlje i stabilnost.
Plakanje je dobro za tvoje mentalno zdravlje

Zadržavanje emocija i suza može dovesti do trajnih psiholoških posljedica. Plakanjem otpuštamo sve brige i loše misli, kao i stresne događaje. Evo 4 razloga zbog kojih bi trebala pustiti da suze teku:

Plakanje smanjuje stres

Plakanje je katarzično. Prije 30 godina, biokemičar je otkrio da emocionalne suze sadrže više proteina nego druge (npr. one kad čistimo luk).

Eksperimentalni psiholog Alex Goetz kaže ovako: “Suze imaju svoju svrhu. One koje proizlaze iz emocija, sadrže hormone stresa, te ih se na taj način rješavamo. Čak i ako ti je neugodno plakati, razmisli koliko ti se stresa nakupilo.“

Fizički proces plakanja uključuje grčeve mišića, ubrzano disanje i suze. Tijekom tog procesa, tijelo se napinje i opušta i ponovno se tako otpušta stres.

Plakanje stvara mentalnu otpornost

Plakanjem izražavamo emocije i suočavamo se s njima. Ignoriranje emocija može dovesti do anksioznosti ili depresije. Ljudi koji ne plaču često se okreću alkoholu, drogi ili drugim kompulzivnim ponašanjima koja nisu zdrava.

Suočavanje s vlastitim emocijama je jako važno i zahtijeva hrabrost.

Plakanje ti pomaže da se suočiš i iscijeliš

Profesor Roger Baker s fakulteta u Bournemouthu vjeruje da plakanjem doživljavamo  transformaciju boli u nešto opipljivo i na taj način procesuiramo traumu. Suze ti dopuštaju da izraziš psihičku bol u fizičkom obliku. Suze zapravo pokreću oporavak.

Plakanje učvršćuje odnose i zajedništvo

Naše suze prikazuju našu duboku povezanost sa svijetom i pokazuju da nam je stalo.

Plakanje pred ljudima pokazuje ranjivost. Plakanje u teškim situacijama daje slobodu da se izrazimo. Prijateljstva se jačaju zahvaljujući suzama.

Dokazano je da se plakanjem osjećamo bolje. Ono ne rješava problem i ne mijenja situaciju. Ali je ispušni ventil koji započinje proces iscjeljenja, čini te snažnijom te općenito zbližava ljude u zajednici, piše Zdrava krava.

I zato hajde…pusti sve van. Plači.





hr Sat Jul 21 2018 09:23:58 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b52dcc8cb557a1f348b47be/80
Foto: Ilustracija Pixabay

Koje su banane najbolje za probavu- nezrele, zrele ili prezrele?

I jako zrele banane i one pomalo zelenkaste su dobre za naš organizam, ali u tijelu rade na drugačiji način. Otkrivamo kako zrelost banane utječe na ono što se događa u organizmu.
Britanska nutricionistica Rhiannon Lambert napominje kako su banane, neovisno jesu li zelenkaste ili jako zrele, odličan izvor kalija i drugih hranjivih tvari. Kaže kako se ne može reći da je jednu vrstu bolje jesti od druge, jer svaka ima nekih prednosti, ali i nedostataka ukoliko ljudi imaju određene zdravstvene tegobe, piše Zdrava krava.

Nedovoljno zrele banane

One sadrže manje šećera i ljudi koji imaju dijabetes, trebali bi birati one pomalo zelenkaste. Naime, što je banana više zrela, škrob u njoj se više pretvara u šećer. Upravo škrob je odgovoran za duži osjećaj sitosti.

"Istraživanja sugeriraju da nedovoljno zrele banane čini 80 do 90 posto ugljikohidrata koji se, kako banane dozrijevaju, mijenjaju u slobodne šećere. Zato je bolje da ljudi koji pate od dijabetesa jedu manje zrele banane", objasnila je Rhiannon Lambert, a prenosi Insider.

Jako zrele banane

One se pak lakše probavljaju te su bolja opcija za ljude koji imaju problema s probavom. "Nedovoljno zrele banane sadrže  rezistentni škrob koji ljudi ne mogu probaviti. To je vrsta škrobnog materijala s kojime se bakterije žele hraniti", kaže Nicholas Gillitt, direktor instituta "Dole Nutrition" koji se bavi istraživanjima vezanima za prehranu.

"Kada se otporni škrob mijenja u jednostavni šećer, a banana postaje zrelija, tako postaje i lakše probavljiva", dodaje nutricionistica.

Zapravo, stručnjaci kažu da što je banana tamnija, odnosno ima više tamnih točkica, zdravija je za naše tijelo jer je bogata velikom količinom B i C vitamina, sadrži kalij te antioksidanse.

Potpuno smeđe banane

One su prepune antioksidansa. Kada su banane gotovo posve smeđe ili kompletno smeđe, one su u osnovi pune šećera koji je nastao od škroba. Slađe su zbog čega ih mnogi ljudi koriste u pripremi kolača. Također, klorofil u njima je poprimio novi oblik.

"Upravo ova razgradnja klorofila je razlog zašto se razina antioksidansa povećava kada su banane starije. Dakle, posve smeđa banana je antioksidativna bomba", stoji u članku koji je objavilo Sveučilište Spoon.


hr Sat Jul 21 2018 09:12:42 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58360f511eea8f93dc8b47cd/80

Koliko nikotin ostaje u tijelu nakon prestanka pušenja?

Raznim medicinskim testovima liječnici mogu utvrditi količinu nikotina u krvi, slini, urinu, kosi i noktima, a najčešće tamo ostaje dugo nakon što osobe prestaju pušiti

Nikotin je temeljni sastav cigareta i ono što zapravo stvara ovisnost u pušača. Tijelo za vrijeme pušenja jedne cigarete apsorboira do 90 posto nikotina, čiji tragovi ostaju u organizmu mnogo dulje nego što osoba osjeti njegove efekte, piše Život i stil.

Dva sata nakon što nikotin uđe u tijelo pušača izbaci se tek njegova polovina, što bi značilo da nakon dva sata tijelo ostaje bez pola unesenog nikotina te mu je potrebna nova doza.

Ulaskom u tijelo, nikotin se razgrađuje na 20 drugih supstanci, uljučujući kotinin, anabazin i nornikotin, koji se s vremenom izlučuju u urinu. Uz urin, tragovi nikotina mogu se pronaći u krvi, slini, noktima i kosi pušača. 

Kako bi razina kotinina u tijelu pušača bila u jednakoj razini kao u osobe koja nije pušač, potrebno je čak dva tjedna, a mnogo više tjedana je potrebno kako bi se razina u urinu relativno uravnotežila. 

Istraživanja iz 2010. godine kažu kako će osobe koje puše pet ili manje cigareta na dan imati manje fizičke simptome jer su manje ovisni o nikotinu. No, sugeriraju emocionalnu vezanost za pušenje.

Kod osoba koje se odluče na prestanak pušenja, simptomi odvikavanja su najgori par dana do par tjedana nakon pušenja. Prvi tjedan je najčešće najteži, a simptomi se smanjuju u dolazećim tjednima. Nakon što nestanu fizički simptomi i sav nikotin iz tijela, osobe i dalje mogu osjećati psihološku potrebu za pušenjem. Ipak je neke ljudske navike teško iskorijeniti. 

hr Sat Jul 21 2018 09:08:04 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .