Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5a47b131b9e03e1c3c8b45f4/80
Foto: PIXABAY

Skijaški nos: "curi" li i vama nos kad je jako hladno?

Iako ste u potpunosti zdravi često se dogodi da vam, čim iziđete na hladnoću počne "curiti" iz nosa. U takvoj se situaciji povremeno nađe između 50 i 90 posto ljudi, a pojava se stručno naziva "rinitis izazvan hladnoćom" ili "skijaški nos".

Posebno su joj sklone osobe koje pate od astme ili ekcema, a kod pojedinaca iz nosa dnevno "iscuri" i cijela čaša toga vodenastog iscjetka ili između 300 i 400 mililitara tekućine, prenosi ScienceAlert. 

Dr. David King, profesor sa Sveučilišta Queensland objasnio je da niske temperature aktiviraju prirodan mehanizam čija je svrha zagrijati i ovlažiti zrak koji udišemo prije nego što on dospije u pluća, kako pritom ne bi došlo do iritacije stanica. 

"Kada dišemo na nos, a vanjska temperatura je ispod nule, zrak na izlasku iz nosnog kanala na putu prema plućima najčešće dosegne temperaturu od 26, a ponekad i 30 Celzijevih stupnjeva. Vlažnost je u tom trenutku već oko sto posto, bez obzira na to koliko je zrak koji udišemo hladan. To dokazuje u kojoj mjeri nos učinkovito jamči da zrak koji udišemo u pluća dospije topao i vlažan", objasnio je. 

Hladan i suh zrak stimulira nervne završetke u nosu koji šalju poruku mozgu, a taj važni organ na poruku reagira na način da pojača cirkulaciju u nosu. Reakcija nosa na hladnoću djelomično je refleksna reakcija živaca. Pritom proširene krvne žile zagrijavaju zrak koji prolazi preko njih na putu prema plućima. 

To je istodobno okidač koji izaziva pojačano lučenje vodenastog iscjetka iz žlijezda u sluznici nosa kako bi se zajamčilo da zrak koji udišemo bude vlažan u trenutku kada stigne do pluća. 

Gubitak topline i vode tijesno su povezani. Zagrijavanje zraka u nosnim šupljinama znači da one postaju nešto hladnije od ostatka tijela, a istodobno tekućina isparava da bi zrak postao vlažniji. I isparavanje tekućine koje iziskuje višu temperaturu "izvlači" toplinu iz nosa, čineći ga hladnijim. 

Cirkulacija se, kao odgovor na ovaj proces, dodatno pojačava. Naime, organizam je svjestan prioriteta: važnije je da zrak do pluća stigne zagrijan nego da se spriječi gubitak topline preko nosa. 

Organizmu nije jednostavno izbalansirati sve navedene procese tijekom kojih je važno stalno održavanje idealne ravnoteže između gubitka topline i vlažnosti putem nosne šupljine. 

Čim se ta ravnoteža poremeti, iscuri višak vodenastog iscjetka, onaj koji se ne iskoristi za ovlaživanje zraka na putu prema plućima.

Dr. King ističe da je "curenje" iz nosa prirodna fiziološka pojava te kaže kako je "pojačano lučenje vodenog iscjetka neophodno da bi se poboljšalo vlaženje i pročišćenje zraka u hladnome okružju". 

hr Sat Dec 30 2017 16:31:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b506e9ecb557afa2e8b47ed/80
Foto: Reuters/ Carl Recine

Fotoreporter Yuri Cortez kojeg su Vatreni srušili na utakmici s Engleskom dolazi u Hrvatsku

Yuri Cortez, fotoreporter koji je iz nesvakidašnjeg kuta zabilježio slavlje hrvatskih nogometaša nakon pogotka Marija Mandžukića kojim je naša reprezentacija došla do pobjede nad Engleskom i izborila nastup u finalu Svjetskog prvenstva u Rusiji, dobio je poziv Hrvatske turističke zajednice da sa svojom obitelji posjeti Hrvatsku, što će i učiniti krajem kolovoza ili početkom rujna ove godine.

"Gotovo svako veliko međunarodno natjecanje obilježi neka zanimljiva anegdota, a ono što je obilježilo ovo Svjetsko prvenstvo je slavlje hrvatskih nogometaša usred kojeg se slučajno našao i Yuri, koji je to sve zabilježio svojim fotoaparatom napravivši najoriginalnije, najspontanije i siguran sam najsimpatičnije fotografije prvenstva. Slike slavlja obišle su cijeli svijet koji je tom prilikom, osim vatrenog slavlja, vidio ljubaznost i obazrivost naših igrača. Hrvatska je prelijepa zemlja srdačnih i ljubaznih domaćina, a sretni smo što je Yuri prihvatio naš poziv te će se u to imati prilike i osobno uvjeriti“, istaknuo je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić koji je osobno kontaktirao 53-godišnjeg Salvadorca, voditelja meksičkog dopisništva francuske novinske agencije AFP.

Cortez je poziv prihvatio s velikim oduševljenjem.

"Poziv ovakve vrste se ne odbija. Bit će mi čast doći u Hrvatsku. Nakon utakmice s Englezima i slavlja s hrvatskim igračima osjećam povezanost s vašom zemljom za koju sam zdušno navijao u finalu“, rekao je u telefonskom razgovoru Cortez, stoji u priopćenju HTZ-a.

"Sedmodnevni boravak i odmor u Hrvatskoj Yuri će započeti u Zagrebu, a nakon toga pokazat ćemo mu sve ono najbolje od Hrvatske, našu obalu, otoke, ali i hrvatsku kontinentalnu ponudu. Potrudit ćemo se prirediti mu odmor za pamćenje“, dodao je Staničić. 

hr Thu Jul 19 2018 12:57:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b5060d6cb557a2c318b4731/80

CEMEX Hrvatska osmi put nositelj Certifikata Poslodavac Partner

Tvrtka CEMEX Hrvatska pokazuje izvrsnost u upravljanju ljudskim resursima već dugi niz godina, a njihov predan rad u ovom području potvrdio se i ove godine na svečanoj dodjeli Certifikata Poslodavac Partner koji je tvrtka CEMEX svojim kvalitetnim HR praksama zaslužila već osmi put.

Ključan element sustavno dobrog poslovnog uspjeha CEMEX-a, zasigurno je iznimno kvalitetno upravljanje ljudskim resursima. Strateška pozicioniranost HR-a, kvalitetno vođenje i nadzor procesa zapošljavanja, visok standard upravljanja učinkom, kao i omogućavanje raznovrsnih prilika za usavršavanje zaposlenicima rezultirali su time da je CEMEX Hrvatska ove godine ostvario uistinu impresivnih 96% bodova u procesu recertifikacije.

Ono čime se u CEMEX-u posebno ponose je sam odnos koji gaje prema zaposlenicima, pa tako imaju brojne kvalitetno postavljene programe koji potiču zaposlenike na pružanje sugestija, kao i razrađene programe brige za zaposlenike kojima se trude unaprijediti zadovoljstvo svojih djelatnika.

Velimir Vilović, direktor CEMEX-a Hrvatska primio je Certifikat Poslodavac Partner od Aleksandra Zemunića, člana Uprave tvrtke SELECTIO.

„Biti dijelom globalne kompanije CEMEX, a ujedno i baštiniti stoljetnu tradiciju cementne industrije u Dalmaciji, zaposlene u društvu CEMEX Hrvatska čini osobito ponosnim. Certifikat Poslodavac Partner kojeg smo i ove godine zaslužili, potvrda je najviših standarda upravljanja radnim procesima, i razlog za posebno zadovoljstvo. Certifikat Poslodavac Partner za nas predstavlja i obvezu daljnjeg unaprijeđenja našeg radnog ambijenta, pri čemu nam prvi prioritet ostaje zaštita na radu“, istaknuo je Velimir Vilović.

„Naš je cilj zaposlenicima pružiti najbolje moguće radne uvjete, uz otvorenu i suradničku radnu atmosferu te raznovrsne mogućnosti razvoja u stručnom i/ili liderskom smjeru. Ponosni smo na kontinuitet visokih standarda radnih uvjeta i materijalnih prava zajamčenih kolektivnim ugovorom. Osmi Certifikat Poslodavac Partner potvrda je da dobro radimo. Ono što nas posebno veseli je činjenica da unatoč krizi u našoj industriji, nismo spustili standarde već smo ostali kompanija koja kontinuirano radi korak više“, izjavila je Mirela Kotarac, direktorica Ljudskih resursa CEMEX-a Hrvatska.

Projekt Certifikat Poslodavac Partner podržava generalni pokrovitelj portal MojPosao i poslovni tjednik Lider kao medijski pokrovitelj.

Trenutno je 46 nositelja certifikata u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Sloveniji i Srbiji: 24sata, AbbVie Hrvatska, AbbVie Bosna i Hercegovina, AbbVie Biopharmaceuticals GmbH Srbija, AbbVie Biofarmacevtska družba Slovenia, Aminess hoteli i kampovi, Atlantic Hrvatska, Atlantic Srbija, CEMEX Hrvatska, Ciklopea, Coca-Cola HBC Hrvatska, Coca-Cola HBC B-H Sarajevo, CROSCO, Erste&Steiermärkische Bank, Europa – upravljanje nekretninama, FINA gotovinski servisi, Henkel Croatia, Herbalife Hrvatska, HiPP Hrvatska, Hrvatska banka za obnovu i razvitak, Hrvatska pošta, Hrvatska poštanska banka, Hrvatski Telekom, INA, INA MAZIVA, JGL, JT International Zagreb, Kaufland Hrvatska, Lidl Hrvatska, Luckia Hrvatska, Molson Coors Bosna i Hercegovina, Philip Morris Zagreb, PLIVA Hrvatska, Plavi tim, Procter & Gamble, Raiffeisenbank Austria, Sandoz, Sberbank, SOS Dječija sela Bosna i Hercegovina, STSI, Tele2, Top Računovodstvo Servisi, Valamar Riviera, Valoviti papir Dunapack, Vipnet i Zagrebačka pivovara.


hr Thu Jul 19 2018 11:59:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5aeb5d2a2af47f8ba68b46d2/80

10 trikova: Uz bijeli ocat, sodu i kavu odjeća i obuća ne smrde

PRIRODNA SREDSTVA Tenisice i cipele neće imati neugodan miris ako u njima preko noći ostavite koricu citrusa ili vatu natopljenu eteričnim uljem
Znoj ne smrdi, neugodan miris dobije u doticaju s bakterijama na koži, pa mirise uništavaju sredstva koja “ubijaju” bakterije, poput alkohola.

Ako ne možete odmah staviti znojnu odjeću na pranje, barem je ostavite da se suši na zraku. Odjeća od poliestera odgovara bakterijama zbog načina tkanja, jer imaju puno mjesta na koja se mogu “zavući”, zbog čega često smrdi i nakon pranja.

Dodajte šalicu bijelog octa i žlicu sode bikarbone u perilicu. To će odvojiti bakterije od odjeće pa neće zadržavati neugodan miris. Ako to nije uspjelo, natopite odjeću na sat vremena u vodi u koju ste dodali šalicu bijelog octa, 2 čajne žlice vodikova peroksida i dvije žličice sode bikarbone.

Pri pranju poliesterske i sportske odjeće izbjegavajte omekšivač jer na površini odjeće stvara sloj koji onemogućuje da isperete bakterije iz odjeće. Za domaći osvježivač tkanina pomiješajte pola šalice destiliranog octa, pola šalice destilirane vode i četvrtinu šalice tekućeg omekšivača za rublje. Poprskajte odjeću mješavinom i pustite je da se osuši prije nošenja. Možete ga koristiti i na zavjesama, madracima ili torbama, piše 24 sata

10 trikova za sportsku opremu:

1. Eterično ulje lavande

Stavite nekoliko kapi eteričnog ulja lavande u cipelu. Djeluje antibakterijski i ugodnog je mirisa.

2. Mirisna vata

Natopite komadiće vate eteričnim uljem (jedno od boljih je ono od limuna ili drugih citrusa) i stavite natopljene kuglice vate u cipelu tijekom noći. Do jutra će neugodni mirisi nestati.

3. Novine

Zgužvajte list novina u lopticu i nagurajte ga u rukav majice kod mjesta na kojem dođe pazuh ili u nogavice hlača. Papir će upiti vlagu i mirise. Možete ga čak staviti i u cipele kako biste uklonili neugodne mirise.

4. Pijesak za mačke

Mačji pijesak odličan je u borbi s vlagom i neugodnim mirisima. Stavite malo čistog pijeska u plastičnu vrećicu sa zatvaračem i u nju stavite majicu, zatvorite, protresite i ostavite neko vrijeme. Isto vrijedi i za cipele. Stavite mačji pijesak u cipele i neugodni mirisi brzo će nestati.

5. Kava

Mljevena kava upija mirise slično kao i pijesak za mačke. Stavite ju u zdjelicu i preko nje stavite majicu. Ostavite preko noći. Samo pripazite da vam kava ne dođe u dodir s majicom jer bi mogla ostaviti mrlju.

6. Soda bikarbona

Njezina zrnca se ‘ponašaju’ kao male spužve koje upijaju mirise. Pospite sodu bikarbonu na područja koja imaju neugodan miris i ostavite je što dulje možete. Kasnije samo istresite prah, a mirisi će nestati. 

7. Zamrzivač

Stavite odjeću ili obuću u plastičnu vrećicu i ostavite ih preko noći u zamrzivaču. Hladnoća ubija bakterije koje uzrokuju neugodne mirise. Ovo je odlična tehnika za traperice koje se ne bi trebale prati nakon svakog nošenja.

8. Ugljen

Ugljen na sebe veže neugodne mirise pa ga proizvođači osvježivača tkanina i prostora često koriste u proizvodima. Stavite komadić ugljena u dno vrećice, dodajte odjeću te dobro zatvorite i ostavite preko noći. Komadić ugljena možete staviti i u cipele. 

9. Bijeli ocat

Pomiješajte bijeli destilirani ocat i deset kapi najdražeg eteričnog ulja i pošpricajte mješavinu po svim mjestima koja želite osvježiti. Ocat će ubiti i do 98 posto bakterija, a eterično ulje će prikriti miris octa.

10. Citrusi i tvrdi sapun

Stavite komadić tvrdog sapuna ili koru limuna, grejpa, limete i/ili naranče u cipele preko noći. Uklonit će neugodan miris i dati svježinu. 

hr Thu Jul 19 2018 10:43:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b3b8b15cb557ac8078b45df/80
Foto: Pixabay/Ilustracija

5 trikova uz koje ćete račune za namirnice drastično smanjiti

Svi kupujemo hranu i pritom ostavljamo mnogo novca na proizvode koji nam baš i ne trebaju. S ovih par trikova više nikad nećete izaći iz trgovine pitajući se na što ste potrošili novac

1. Popis namirnica koje trebate

Prije odlaska u trgovinu razmislite što ste sve od namirnica i potrepština potrošili, zatim o tome što biste jeli i kuhali i na kraju o stvarima koje ste prošli put kupili - i ne iskoristili. Još bolja ideja je imati blok u koji ćete stalno zapisivati bez čega ste u kući ostali.

Nikad, ali nikad, ne idite u kupovinu bez popisa stvari koje trebate. Popis će vas držati usmjerenima i svi marketinški trikovi kojima se tjera kupce da više potroše na vas neće funkcionirati.

2. Akcije

Svaki put prije kupnje i nakon što ste sastavili popis onog što vam treba, provjerite akcije u trgovinama. Često ćete u par različitih trgovina naći akcije na više proizvoda s vašeg popisa, ali izaberite onu u kojoj su najveći popusti ili u kojoj je najviše proizvoda na akciji.

Ako su trgovine u relativnoj blizini, zašto ne biste obišli sve? Druga stvar je ako su trgovine daleko i trebate koristiti javni prijevoz ili trošiti benzin u autu, ali ako su blizu, vaš mjesečni budžet bi vam mogao biti jako zahvalan.

3. Poznavanje cijena

Velika većina ljudi nije svjesna pojedinačne cijene većine proizvoda koje kupuje, pa zbog toga teško prepoznaje kad se isplati kupiti neki proizvod na veliko. Na primjer: Cijena 1 kg bijelog šećera je u prosjeku 5.50 kn, a na akciji ga se može kupiti po cijeni od 3,49 kn. 

Nije lako pratiti cijene, to istiskuje vremena i rada, ali velika prednost je znati općenite cijene, na primjer, 10 proizvoda koje čovjek najčešće kupuje. Na taj način će iskoristiti popuste i kupiti veću količinu proizvoda koje konstantno koristi. I tu dolazimo na broj 4...

4. Kupnja na veliko

Neke stvari je dobro kupovati na akcijama i to u velikim količinama:

Namirnice koje nemaju rok trajanja ili imaju jako dugi rok trajanja: med, riža, alkoholni ocat, sol, gustin, šećer, alkoholna pića, instant kava, začini, sjemenke, suho voće, kava, tjestenina, konzervirana hranaSredstva za čišćenjePapirnati asortiman: Toaletni papir, maramice, salveteEnergija: LED žarulje, baterijeSredstva za osobnu higijenu: Četkice za zube, pasta za zube, dezodoransi, britvice, tamponi, ulošci, pjena za brijanje, sapuni, šamponi, gelovi za tuširanje, štapići za uši i sl.

5. Zamrzivač 

Zamrzivač je izvrsno ulaganje za svakoga. U njemu se može čuvati više vrsta hrane koje zamrzavanjem ne gube, ili gube jako malo, hranjivih stvari, a omogućavaju ljudima da kupuju hranu koju jedu u velikim količinama jer ju imaju gdje držati. Meso je u proteklih par godina jako poskupilo, a većina kućnih budžeta je ostala ista ili se smanjila. Kako si priuštiti ručak s finim komadom mesa, a da se ne potroši gomila novca? 

Tako što se meso kupuje na akcijama i onda zamrzava. U svakom katalogu je obično na prvoj stranici barem jedna akcija s mesom, iskoristite ju i kupite veće količine mesa koje ćete potom zamrznuti. Iskoristite zamrzivač, ne samo za meso, već i za svježe povrće, domaće njoke ili tjesteninu, piše 24 sata


6. Par trikova za pametnu kupnju:

  • Odredite koliko ćete potrošiti i držite se toga.
  • Kupujte voće i povrće kojima je sad vrijeme sazrijevanja - sad su najjeftiniji.
  • Naime, u trgovinama je u visini očiju uglavnom uvijek postavljena roba koju trgovci najviše žele prodati. S obzirom na to da se takvi proizvodi nerijetko prodaju po znatno višim cijenama, obratite pozornost i na proizvode na višim i nižim policama u trgovini. 
  • Ovisno o vašim navikama planirajte vremenske termine kupovine. Umjesto da svaki dan posjećujete trgovine zbog nužnih namirnica, radije odite u nabavku jedanput na tjedan ili dvaput na mjesec
  • Veliki dio prehrambenih namirnica često završi u smeću jer zaboravimo da ih imamo te se pokvare. Kako bi maksimalno iskoristili kupljene namirnice, uvijek uzimajte proizvode koji se nalaze najdublje na polici (najudaljenije od ruba police) ili koji se nalaze na dnu naslaganih proizvoda - obično imaju najdulji rok trajanja, jer se roba u većini slučajeva slaže da je najbliže kupcu namirnica koja ima najkraći rok trajanja.
  • Prilikom svake planirane kupovine, ponesite sa sobom veću torbu ili košaru za namirnice. Tako ćete uštedjeti, ali i poštedjeti okoliš suvišnog otpada.
hr Thu Jul 19 2018 09:28:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .