Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/588cf5761eea8fcd3a8b4570/80
Foto: Pixabay

Dugoročno uništava zdravlje: Depresija opasna gotovo kao pretilost

Ako prepoznate ove simptome kod sebe ili drugih, potražite stručnu pomoć

Depresija je uzrok 15 posto smrti od kardiovaskularnih bolesti, pokazuje desetogodišnje istraživanje njemačkih znanstvenika objavljeno u časopisu Atherosclerosis. Zaključili su da je depresija opasna gotovo kao pretilost, a jedino su se povišen krvni tlak i pušenje pokazali značajnijim prediktorima za smrtni ishod od kardiovaskularnih bolesti u 3428 muških ispitanika - pišu 24 sata

- Smatra se da bi se tijekom života svaka četvrta osoba mogla suočiti s nekom duševnom bolešću. Za usporedbu, smatra se da će svaka 25 osoba tijekom života oboljeti od endokrinoloških bolesti, a svaka deseta od karcinoma - kaže psihologinja Iva Kantolić iz Poliklinike Leptir.  

Depresija sa sobom vuče niz simptoma koji mogu dugoročno narušiti zdravlje.

- Tu spadaju narušena kvaliteta sna, gubitak ili pojačanje apetita, gubitak interesa za omiljene aktivnosti, smanjena koncentracija i slično. Na van se to očituje kroz stalan umor te nerijetko narušene bliske i profesionalne odnose. No još su veće promjene u tijelu, u hormonalnom statusu i cjelokupnom funkcioniranju organizma što dovodi do narušavanja zdravlja - objašnjava Kantolić. 

Kombinacija navedenih simptoma može uzrokovati nisko samopoštovanje i osjećaj bezvrijednosti, što često donosi i suicidalne misli. Da je doista riječ o depresiji, ustanovit će specijalist psihijatrije, a jedan od glavnih kriterija je da simptomi traju nekoliko mjeseci u nizu.

Osim “klasične”, razlikujemo mnogo oblika depresije. Atipična depresija, jedna od najčešćih, često je neprepoznata i dvije do tri godine. U odnosu na “klasičnu”, javlja se ranije u životu i traje dulje. Od “klasične” depresije najviše se razlikuje u tome što pojedinac može nakratko izaći iz depresivnog raspoloženja.

Uglavnom je funkcionalan u obiteljskoj i/ili radnoj okolini, no izraženi simptomi umanjuju kvalitetu života i narušavaju zdravlje. Simptomi uključuju povećanje apetita što često dovodi do debljanja, javljaju se i pojačana želja za snom, osjećaj težine i bola u udovima i zglobovima ili izraženost neke druge vrste bola. 

Okolina često simptome interpretira kao loš trenutak, lošu životnu fazu ili osobinu ličnosti, a rizik od (pokušaja) suicida je visok. Ako prepoznate ove simptome kod sebe ili drugih, potražite stručnu pomoć. 

Depresiju često prate promjene u probavi

Duševna bolest je posljedica neravnoteže kemije mozga, ali ne ostaje isključivo “u glavi”. Ljudi koji pate od depresivnih poremećaja često osjećaju promjene u apetitu i probavi te imaju češće bolove, a ljudi koji pate od anksioznih poremećaja često osjećaju teškoće u kardiovaskularnom i probavnom sustavu te im je narušen imunitet. Sve to narušava kvalitetu života. 

Oružje protiv depresivnosti su pozitivne misli

Usmjerenost na negativno navika je koju možete mijenjati. Svakodnevno radite na promjeni negativnog mišljenja u pozitivno. Zaigrajte igru sa sobom. Kad pomislite da nešto nije u redu, zaustavite se i sagledajte što je pozitivno u toj situaciji. Umjesto negativnih misli o gužvi u prometu, zahvalite što je provodite u toplom tramvaju ili vlastitom autu uz glazbu.

Na kraju dana ne razmišljajte o brigama o sutrašnjem danu, nego nabrojite barem tri lijepe stvari koje su vam se dogodile taj dan i na kojima možete biti zahvalni, savjetuje Kantolić. 

Dobro spavaj, jedi i vježbaj za dobro raspoloženje

Dugoročno najučinkovitiji recept za održavanje stabilnog raspoloženja je cjelovita promjena životnog stila. Ona uključuje održavanje urednog bioritma, s uravnoteženom prehranom i umjerenom tjelesnom aktivnosti. Izaberite nešto što vam se sviđa, a ne nešto što vam je tlaka, po mogućnosti na svježem zraku.

Za oporavak je ključna podrška bliskih ljudi

Oporavak od duševne bolesti je itekako moguć, uz pravodobno i pravilno liječenje. Ne radi se samo o liječenju lijekovima, nego i o promjeni stila života. Pritom je ključna podrška i motivacija bližnjih, poručuje psihologinja Kantolić. 

Facebook komentari

hr Sat Jan 28 2017 20:54:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58d52d85b47398c3d18b4592/80

Neka i splitska dica jedre i to - besplatno!

Pozivaju se učenici uzrasta od drugog do četvrtog razreda osnovne škole, a dobrodošli su i drugi uzrasti
Znanje jedrenja, odnosno poznavanje mornarskih vještina dio su opće kulture našeg podneblja. Uostalom, jedrenje kao aktivnost, uz pravilan razvoj, pruža djeci čistu uživanciju, druženje i dozu samostalnosti.

Jedriličarski klub "Mornar" upisuje nove polaznike u školu jedrenja za djecu koju su prošli sada već proslavljeni sportaši poput Tončija Stipanovića, nositelja prve povijesne hrvatske jedriličarske medalje na Olimpijskim igrama, te Mate Arapova, Luke Mratovića, Karla Krpeljevića i drugih.

- Osim teorijskih i praktičnih znanja i vještina u klasi optimist, djeca se upoznavaju i s jedrenjem u drugim klasama, osnovama jedrenja na krstašima, jedrenjem na dasci, modelarstvom, a uz kondicijske treninge često odlazimo na izlete u prirodu. Pozivamo učenike uzrasta od drugog do četvrtog razreda osnovne škole da nam se pridruže, a dobrodošli su i drugi uzrasti! - poručuju iz "Mornara", čiji se treninzi odvijaju na adresi Uvala Baluni 1 svakim radnim danom osim srijede u 10 i 14 sati, te vikendima u 11 sati.
Škola je besplatna, a zainteresirani mogu dobiti detaljnije informacije na brojeve telefona: 399-140 i 098/852-101.

Facebook komentari

hr Fri Mar 24 2017 18:49:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58d5249bb473984ad18b459f/80

Veprinova, Lovišća i Duće među najljepšim hrvatskim plažama

Hrvatska ima ogroman broj plaža, Gregor Balažić ih je obišao više od tisuću i sve popisao
Barem nekoliko faktora treba uzeti u obzir kada s obitelji idete na plažu. Pristup plaži, blizina parkinga (za sve one stvari koje teglite sa sobom), pijesak ili fini šljunak, ulaz u more, hlad, "dužina" plićaka, restoran, kafić, zabavni sadržaj... 

Nije lako pronaći sve na jednom mjestu, ali srećom Hrvatska ima ogroman broj plaža, Gregor Balažić ih je obišao više od tisuću i sve popisao. - piše punkufer.hr

1. Plaža Vela Pržina, Lumbarda

Prekrasna pješčana plaža duga je 400 metara, a prilaz do nje je jednostavan. Ovdje je restoran brze prehrane i bar, a ima i sve potrebne sanitarije, poput wc-a i tuša. Tu su ležaljke i sportsko igralište, ima parking, a smještajni objekti udaljeni su svega pola kilometra.


2. Plaža Žal, Cavtat

Šljunčana plaža na kojoj vam neće biti dosadno i nećete ostati gladni. Prikladna je za razne vodene aktivnosti, a na njoj su restoran i restoran brze prehrane, pizzeria, kafić, bar i klub. Hotel je udaljen svega 60 metara. Tu je i igralište za djecu, parking, imate ležaljke, a zahvaljujući wi-fi hotspotu, odmah ćete se moći pohvaliti i prijateljima na društvenim mrežama gdje uživate.


3. Plaža Brničevica, Gajac, Otok Pag

Duga više od kilometra, Brničevica još je jedna idealna plaža za obitelj. Osim sanitarne infrastrukture i restorana, ovdje je i vodeni tobogan te sportsko i igralište za djecu.


4. Plaža Veprinova, Gdinj, Otok Hvar

Ova mala plaža idealna je ako se želite opustiti s obitelji i pobjeći malo od svega. Nema restorana i kafića, samo kristalno plavo more. Osim plivanja, ovdje se možete opustiti i ribolovom.


5. Plaža Bijeca, Medulin

Želite li se sakriti u hladu pod borovima ili se pržiti na suncu, ovdje možete oboje. Duga pješčana plaža u Medulinu nudi vam sve što vam može zatrebati na ljetnom odmoru, a dostupna je i invalidima. Ako vam kojim slučajem dosadi more, tu je i bazen.


6. Plaža Čista, Kolan, Otok Pag

Ovdje biste se mogli zabuniti da ste na Azurnoj obali. Zbog prirodne ljepote, ovdje vam neće trebati baš ništa drugo, ali ako ipak ogladnite za nečim drugim, tu je i restoran.


7. Plaža Crni Molo, Crikvenica

Pijesak, malo kamenja, mol i nebesko plavo more… Treba li vam još nešto? Ako ipak zatreba, tu su restoran, kafić, pekara i klub, za djecu postoji igralište i vodeni tobogan, a za vas wi-fi.


8. Plaža Duće, Duće

Mala, ali slatka. Nakon što se okupate i umorite vodenim sportovima, najest ćete se u fast foodu, pizzeriji ili bistrou, zasladiti sladoledom u slastičarni i razbuditi se kavom u kafiću. A na vas cijeli vrijeme pazi spasitelj.


9. Plaža Istruga, Brna, Otok Korčula

Uvala koja skriva prekrasnu malu plažu i vas će ostaviti bez daha. Odmor potražite u hladovini, u restoranu ili kafiću.


10. Plaža Izbitac, Dašnice

Iz apartmana spustite se ravno na predivnu plažu. Imate i tuš i restoran, pa nema potrebe da se uopće i mičete s ovih nekoliko kvadrata tijekom ljetovanja.


11. Plaža Kovačine, Cres, Otok Cres

Kristalno čisto more pozvat će vas odmah na kupanje. Ne morate se brinuti da će vašoj djeci biti dosadno jer tu je igralište. U blizini su marina i pristanište, dostupno je i za invalide, a smještaj je blizu. Na plaži je i kafić.


12. Plaža Livačina, Lopar, Otok Rab

Idilična pješčana plaža na kojoj ćete uživati hodajući bosi. Iza vas stijene i borovi. Imate igralište za djecu, parking, restoran i kafić.


13. Plaža Lovišća, Jezera, Otok Murter

Betonirana plaža pasat će onima koji ne vole da ih lagano bocka šljunak po stopalima dok hodaju od ručnika do mora. Hladovine napretek, a tu su i restoran, kafić, sportsko i dječje igralište.


14. Plaža Potočine, Bol, Otok Brač

Drveni mol, šljunčana plaža i kristalno plavo more. Savršenstvo za odmor! Ovdje možete plivati, roniti, skakati, čak i jedriti i kajtati.


15. Plaža Punta rata, Brela

Nije velika, ali je prekrasna, a ima sve što vam treba, uključujući i spasitelja. Cijeli članak pogledajte ovdje.

Facebook komentari

hr Fri Mar 24 2017 14:44:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58d51d29b473989dd08b45dc/80
Foto: Facebook

Poruka mira i tolerancije: Fotografija iz Mostara oduševila internet

Bosna i Hercegovina je poznata po različitim kulturama, običajima i vjeroispovijestima na jednom mjestu

Fotografija pokrivene djevojke i dvije časne sestre na Starom mostu u Mostaru za kratko vrijeme osvojila je društvene mreže u BiH, ali i cijeloj regiji.

Kako piše N1, na mostu, simbolu Grada Mostara, napravljena je fotografija koja ima jasnu poruku - poštivanje, mir i tolerancija siguran su recept za svijetlu budućnost Bosne i Hercegovine, u svijetu poznate po različitim kulturama, običajima i vjeroispovijestima na jednom mjestu. 


Facebook komentari

hr Fri Mar 24 2017 14:21:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58d50d74b4739845d18b459d/80
Foto: Pixabay

Mršavite hodanjem!: Evo kako u tri tjedna izgubiti pet kilograma

Želite li smršavjeti hodanjem, vrlo je bitno kojim tempom hodate

U modernom načinu života, gdje su većina odraslih u relaciji kuća-auto-lift-ured, čovjek je zaboravio da je stvoren za kretanje. Konstantno slušam izjave klijenata koji kažu da su se udebljali otkad su kupili auto. U tom slučaju je i odluka da se hodanje uvede kao aktivnost koja će pomoći pri mršavljenju, sasvim opravdana, kaže Andrijana Perković, profesorica tjelesnog i osobna trenerica. - piše Zadovoljna.hr

- Svaka aktivnost, pa i hodanje, nastavlja Andrijana, zahtjeva mentalnu pripremu ukoliko želite postići efekt gubitka kilograma. Hodanje duže od 20 minuta ulazi u kategoriju aerobnog treninga, čime osoba svakako radi na poboljšanju svoga zdravlja. Povećava se maksimalni primitak kisika, smanjuje se opterećenje na srce i definitivno se smanjuje stres.

- Međutim, osoba koja hodanju pristupi površno i ne rabi pravilnu tehniku koja uključuje i ruke i noge, neće uspjeti potrošiti dovoljno kalorija. - napominje Andrijana.

Želite li smršavjeti hodanjem, vrlo je bitno kojim tempom hodate. Istraživanje Sveučilišta u Virginiji otkrilo je da su žene koje triput tjedno prakticiraju brzo hodanje od po 30 minuta te dvije šetnje umjerene brzine izgubile šest puta više masnog tkiva u području trbuha od žena koje su pet puta tjedno šetale normalnim tempom.

Žene koje su hodale brzim ritmom također su istopile četiri puta više ukupnog tjelesnog masnog tkiva. A najbolji dio je taj da se pri brzom hodanju prvo počne topiti dubinsko abdominalno masno tkivo. Dobra vijest je i ta da se kod brzog hodanja stvara manji pritisak na gležnjeve nego kod trčanja. To je zato jer dok hodate jedna noga uvijek dodiruje tlo, dok tijekom trčanja postoje trenuci kada je čitavo tijelo u zraku i kada se spustite na tlo, tijelo je izloženo udarcu.

SAVJETA ZA USPJEŠNO MRŠAVLJENJE HODANJEM

Slijedite li ove savjete, u kombinaciji sa zdravom prehranom, možete samršavjeti i do 5 kilograma u 3 tjedna, a hodati možete bilo gdje i bilo kada. 

1. Za maksimalni gubitak masnoga tkiva hodajte brzim tempom triput tjedno po 30 minuta. Tih 30 minuta možete prohodati odjednom ili ih možete prekidati s kratkim pauzama tijekom kojih ćete hodati sporije. 

Šetnja – ritam u kojem razgledavate izloge trgovina, odnosno intenzitet 4 na ljestvici od 10. U jednom satu sagorjet ćete oko 238 kalorija. 

Brzi hod - hodate brzinom od 5 ili 6 na ljestvici od 10, odnosno prohodate šest kilometara na sat. U sat vremena sagorjet ćete 340 kalorija. Dok hodate ovom brzinom možete govoriti, ali nakon svakih par rečenica potrebno vam je da dođete do zraka. 

Snažan hod – brzina je oko 7, 8 kilometara na sat, a sagorjet ćete oko 564 kalorija u sat vremena. Hodajući ovim ritmom, mašući rukama za veći otklon zraka i hodajući većim koracima, trebali biste hodati brzinom od 7 ili 8 na ljestvici od 10. Hodate li dovoljno brzo znat ćete i po mogućnosti govora – u ovoj brzini jedva ćete moći govoriti, tek tri ili četiri riječi zaredom jer ćete se morati koncentrirati na disanje.

2.  svakog nagaza nogePrilikom treba aktivno kontrahirati muskulaturu nogu i stisnuti trbušni zid i treba se uhvatiti tempo koji će osobu dovesti do anaerobne zone u kojoj će osoba osjećati da ne može udahnuti dovoljno zraka. To se u početku može desiti već nakon nekoliko minuta, ali postepeno će se produžiti jer se tijelo adaptira, kaže trenerica Andrijana Perković

Iz tog razloga tijelo treba konstantno šokirati promjenom nagiba hodanja (uzbrdo-nizbrdo) ili promjenom intenziteta hodanja (na primjer 2 minute brzog pa pola minute sporog hoda). Ukoliko tijekom hodanja osjetite da vam noge trnu ili osjetite vrtoglavicu, pauzirajte minutu i istegnite se.

3. Nosite sa sobom bočicu vode jer je nužno svakih 10 do 15 minuta popiti par gutljaja vode.

Nemojte za hodanje izabrati dio dana kad je velika vrućina da ne biste dobili vrtoglavicu. Pripremite si unaprijed zdravi obrok da poslije ne dođe do prejedanja, savjetuje Andrijana.

Savjet plus: Kad osjetite da ste se adaptirali na hodanje, uvedite i vježbe snage barem dvaput tjedno s kojima ćete potaknuti rast mišićne mase, a upravo su mišići glavni potrošači kalorija.

Facebook komentari

hr Fri Mar 24 2017 13:13:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .