Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5a8148ca2af47f890b8b4578/80

Uzrok mnogih tegoba: Sedam upozorenja da je tijelo previše kiselo

Naša tijela mogu biti ili alkalna ili kisela. Kako bismo bili zdravi, dobro se osjećali i s lakoćom obavljali svakodnevne poslove, naš pH morao bi biti neutralan ili blago alkalan – između 7, 3 i 7,5.

Zbog suvremenog načina života obično je mnogo manji, odnosno kiseliji, i zato se osjećamo umornima, bezvoljnima, nadutima, općenito loše. Knjiga "Alakalna prehrana" autora dr. Stephana Domeniga otkriva koji to znakovi upozoravaju da je tijelo previše kiselo, piše Zadovoljna.

Kako bi tijelo moglo apsorbirati i iskoristiti pojedine hranjive tvari, probavni sustav mora hranu valjano razgraditi. Nezdrave prehrambene navike, poput prevelikog unosa hrane s kojom se probavni sustav ne može nositi, uzrokuju probavne tegobe, a one mogu štetno djelovati na odnos alkalnog (lužnatog) i kiselog u tijelu.

Ako je vrijednost pH manja od 7, znači da je tijelo previše zakiseljeno. Prekomjernu kiselost zvanu acidoza mogu izazvati ne samo namirnice koje jedemo, nego i način na koji ih jedemo. Suvremena zapadnjačka prehrana podrazumijeva da većina nas jede previše pogrešnih vrsta hrane (i pije pogrešna pića). Takva prehrana jednostavno paralizira organizam i predstavlja nam teret.

Svoju ulogu pritom igraju i drugi čimbenici poput stresa, pomanjkanja sna, zagađenosti i pretjeranog vježbanja (koje uzrokuje stvaranje mliječne kiseline). Također, na povećanje kiselosti uvelike utječe životna dob.

ŠTO JE TO ALKALNA PREHRANA?

Već više od 100 godina načela življenja i prehrane koje je postavio austrijski liječnik F. X. Mayr te predstavljena u knjizi "Alkalna prehrana" autora dr. Stephana Domeniga koju izdaje Školska knjiga, pomažu desetcima tisuća ljudi da uvedu red u svoju prehranu, oslobode se suvišnih kilograma i bolje se osjećaju. 

5 osnovnih načela alkalne prehrane:

1. Svaki dan popijte dvije litre vode – u to možete uračunati sokove, ali potrebno je piti i puno vode. Nemojte prestati piti vodu i početi piti, na primjer, samo sok od mrkve. Uz dvije litre na dan tijelo i njegovi organi bit će gipki.

2. Ako između obroka ogladnite, popijte malo povrtnog čaja ili filtriranu vodu. Katkada je tijelo žedno, a ne gladno, bolje je nešto popiti nego pojesti. 


3. Navečer nemojte piti ili jesti sirovu hranu jer se teško probavlja. Tijekom noći takva hrana može fermentirati u želucu.

4. Umjesto crnog čaja ili kave pijte sok, biljni čaj i juhu. Crni čaj i kava su kiseli.

5. Nemojte biti napeti dok ste na kuri čišćenja; ostanite smireni i pozorni. Uživajte u procesu čišćenja tijela i duha.


Na to da je vaše tijelo previše kiselo može upućivati sljedećih 7 svakodnevnih tegoba:

1. Zatvor stolice i nadutost
I jednom i drugom uzrok su prebrzo jedenje, previše hrane i/ili prekiseli obroci.

2. Manjak energije i koncentracije

Budući da kiselina smanjuje količinu kisika u krvi, osjećate se tromo jer mozgu i tjelesnim sustavima nedostaje taj vitalni element.

3. Problemi s težinom
Prekomjerna tjelesna težina govori da vaša prehrana nije u skladu sa sposobnostima tijela da obradi hranu koju mu dajete.

4. Loš ten i suha, beživotna koža bez sjaja
Višak kiseline izlučuje se preko kože te uzrokuje njezino oštećenje i upalu.

5. Bolest desni, karijes i neugodan zadah

Mogu se izravno povezati s izrazito kiselom prehranom jer se tada bakterije mnogo brže razmnožavaju nego kod alkalne prehrane.

6. Česte hunjavice i prehlade
Kada tijelo ne dobiva pravu hranu i kada se želučana flora mijenja, vjerojatni je ishod slab obrambeni sustav.

7. Bolovi u mišićima i zglobovima
Upala može biti znak da se alkalni minerali u kostima i mišićima izlučuju kako bi neutralizirali kiselost. Pojedine kiseline, poput arahidonske kiseline u crvenom mesu, također aktiviraju upalu.

hr Sun Jan 06 2019 10:00:36 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d56763d29111cc44c8b45a6/80
Foto: Pixabay

Ovo su znakovi kroničnog umora koje ne smijemo zanemariti

Kako bi se kronični umor izliječio ili barem ublažio, bitno je promijeniti životne navike te se zdravije hraniti, baviti se fizičkom aktivnošću koja nas opušta, ići ranije spavati i slično.

Da je vrijeme za promjene, pokazat će vam idućih pet simptoma kroničnog umora koje ne smijete ignorirati.

1. Ne možete zaspati ili se budite noću

Oko 80 posto ljudi koji pate od kroničnog umora ima problema sa spavanjem. To se može manifestirati kao nemogućnost da zaspimo, a kada napokon utonemo u san, on je često isprekidan, odnosno vrlo se lako probudimo usred noći. A kada se probudimo iz sna, često se osjećamo kao da uopće nismo spavali. Kada i odspavate preporučenih 7-8 sati u komadu, ne osjećate se naspavano, piše Zadovoljna

2. Teško se koncentrirate

Ljudi pretpostavljaju da je simptom kroničnog umora jedino konstantni osjećaj umora, ali postoje i drugi znakovi kao što su povećana zaboravljivost, poteškoće s koncentracijom te učestala pojava da nas druge stvari lako ometu pri onome što radimo. Osobe s kroničnim umorom opisuju taj osjećaj kao da su stalno okruženi gustom sivom maglom, kao da im je mozak jednako umoran kao i tijelo.

3. Osjećate se izmoždeno poslije svake aktivnosti

Bilo da je riječ o odlasku u šetnju ili slušanju kako se vaši rođaci svađaju tijekom božićnog ručka, poslije bilo kakve razine fizičkog ili emocionalnog stresa osjećate se kao da ste bili u ratu. Ako su vaše tijelo ili um izloženi i najmanjem naporu, osjećate se potpuno izmoždeno. 

4. Teško vam je stajati na nogama

Osobama koje muči kronični umor, i stajanje na nogama može biti teško. Štoviše, simptomi kroničnog umora mogu postati puno izraženiji kada stoje nego kada leže. Stručnjaci vjeruju da osobe sa sindromom kroničnog umora doživljavaju stanje zvano ortostatska intolerancija pri kojemu dotok krvi u mozak slabi kada stoje uspravno.

5. Osjećate bolove po cijelom tijelu

Glavobolje koje se vraćaju, bol u zglobovima, mišićima, pa čak i bolno grlo koje ne prolazi mogu biti znakovi kroničnog umora. Često nema crvenila niti otjecanja – osoba samo osjeća bol koja se može širiti duboko u mišiće i zglobove.

hr Sat Aug 17 2019 17:55:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a3782c8b9e03e8a298b465c/80
Foto: Pixabay

Ovako smanjite račune za vodu i uštedite

Nije važno želite li smanjiti potrošnju vode zbog odgovornosti za očuvanje okoliša, ili da biste smanjili račune, važno je svakodnevno se držati nekih pravila koja će pomoći da se potrošnja vode smanji

Ne perite voće pod neograničenim mlazom vode

Ne ostavljajte pipu otvorenu dok ispirete voće i  povrće. Uz takav mlaz potrošit ćete i do 12 litara vode u minuti. Umjesto toga, perite voće i povrće u zdjeli, tako da možete pustiti točno onoliko vode koliko vam treba. Osim toga, vodu u kojoj ste oprali voće i povrće možete iskoristiti za zalijevanje vrta.

Ne rashlađujte je istjecanjem

Ne ostavljajte pipu otvorenu dok ispirete voće i  povrće. Uz takav mlaz potrošit ćete i do 12 litara vode u minuti. Umjesto toga, perite voće i povrće u zdjeli, tako da možete pustiti točno onoliko vode koliko vam treba. Osim toga, vodu u kojoj ste oprali voće i povrće možete iskoristiti za zalijevanje vrta.

Ne perite rublje i posuđe ručno

Sve rublje koje se može prati u perilici radije perite tako, a ne ručno. Isto vrijedi i za perilicu posuđa. Naime, većina perilica danas koristi manje vode nego što biste trebali za ručno pranje, a mnoge imaju i štedne programe koje možete koristiti kad je to moguće. 

Provjeravajte ispravnost cijevi i slavina

Vodite računa da crijeva za dovod vode u perilicu rublja ili perilicu suđa ne propuštaju, odnosno ako primijetite da voda curi, odmah ih zamijenite. Također, pazite da vam slavine ne kapaju. Jedna slavina koja pomalo kapa dovest će do toga da nepotrebno potrošite  i do 9 litara vode na dan, pišu 24sata


hr Sat Aug 17 2019 17:00:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d57d52529111c844e8b4598/80
Foto: Facebook

Vrsaljko ima dvojnika

Fotograija je pronašla svoj put do nogometaša
Po svemu sudeći Šime Vrsaljko ima dvojnika. Facebook je ekslodirao zbog slike muškarca koji sliči na popularnog nogometaša.

Fotografija je zapela za oko i nogometašu pa ju je podijelio na svom Instagram profilu i poručio: "Ako mi vidite brata blizanca recite mu da ga čekam kući. Brate, čuvaj mi se na toj bicikli."








hr Sat Aug 17 2019 12:21:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d57c39729111cc64c8b45f4/80
Foto: TZG Omiš

Marko Tolja sinoć raznježio Omišane

Omiš ima bogat glazbeni, sportski i gastro program..
Ove godine Gusarska bitka u Omišu održati će se čak tri dana i ponuditi posjetiteljima bogat program glazbenih, sportskih i gastro događanja za sve uzraste. Sinoć je na prvoj večeri, popularno nazvanoj " Večeri Evergreena" nastupio riječki pop, swing i jazz glazbenik Marko Tolja u pratnji izvrsnog Big Band Makarska.

Oduševljena publika uživala je u ovom koncertu prepunom dobre vibre i još boljih hitova.

Danas je na rasporedu Dječji gusarski dan s početkom u 18:30 sati, nakon kojeg će nastupiti Maja Šuput. Više informacija o programu događanja Gusarske bitke u Omišu možete pronaći na FB stranici Gusarska bitka
hr Sat Aug 17 2019 11:06:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .