Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58ef7f30b473984d1f8b45c5/80

Bole vas leđa? Najbolja terapija je- jahanje!

Bol u leđima koju osjećamo nakon ustajanja iz kreveta ili bol koju osjećamo dok sjedimo na uredskom stolcu mogu se jednostavno spriječiti, čak i izliječiti uz pomoć hobija - jahanja, tvrde članovi Njemačke konjičke udruge, a potvrđuju fizijatri i ortopedi.

Pri jahanju se aktiviraju brojni mišići, a jahačevo tijelo nesvjesno se prilagođava kretanju konja kako bi ostalo u balansu. Pri jahanju se jačaju mišići najtvrdokornijih zona, odnosno dijelovi tijela koji se kod žena tvrdoglavo odupiru gubljenju kilograma, kao što su struk, trbuh i bedra.

Galop, hod, kas... načini su gibanja u jahanju koji pospješuju rad mišića koji nisu često u upotrebi. Stalni pokret sagibanja zdjelice unazad, neophodan da bi se čvrsto ostalo u sedlu usprkos gibanjima, zahtijeva podizanje leđa i uzdizanje glave.

"Tijekom jahanja angažirani su i najmanji mišići koje obično zapostavljamo", objasnio je predsjednik Njemačke konjičke udruge, Thomas Ungruhe

Objašnjenje je u trodimenzionalnom gibanju zdjelice konja lijevo-desno, naprijed-nazad i gore-dolje, što je istovjetno ljudskom hodu. Frekvencija koraka konja gotovo je ista kao i kod čovjeka. Jahanje je slično skijanju i plivanju. Naime, dok jašemo zauzimamo isti položaj tijela kao u skijanju, a rade i svi mišići bez velikog opterećenja kao u plivanju.

"A najbolji dio je to što jahač ni na koji način ne može izbjeći pokrete konja kojeg jaše", kaže Ungruhe. "Time se objašnjava činjenica da jahači početnici često ostanu bez daha nakon samo dvadesetak minuta normalnoga kasa."

 Zahtjevnost jahanja može se pojačati duljinom jahanja i vrstom kasa. 

Ovaj sport osobito koriti svima koji dugo sjede za radnim stolom. Osim što su na svježem zraku i suncu, pri jahanju je najzaposleniji najopterećeniji dio kralježnice - donji dio leđa koji je zbog kretanja dobro pozicioniran.

Bez obzira na sve dobrobiti jahanja, osobe koje imaju probleme s kralježnicom prije te aktivnosti moraju se konzultirati s liječnikom da bi se ustanovilo je li taj sport za njih siguran. 

Početnici ne trebaju strahovati da će ih konj zbaciti s leđa jer ga većinu vremena vodi trener. 

Facebook komentari

hr Thu Apr 13 2017 15:38:52 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5445651e1899420d5c0000d5/80
Foto: Screenshot

"Razbijač masnoća" ubrzava metabolizam i čisti tijelo od toksina

Recept za jednostavan napitak koji će pokrenuti metabolizam. Ovi sastojci ubrzavaju metabolizam i čiste tijelo od toksina i viška masnoća koje su se nagomilale u tijelu.
Kao i kod svake dijete, važno je držati se pravila. Što se tiče ovog napitka, važno ga je napraviti prema uputama i piti ga redovito. Preostaje samo uživati u sjajnim rezultatima koji bi se trebali pokazati za 30-ak dana.

Sastojci:
šalica soka od rajčica
1/4 šalica soka od limuna
žličica naribanog đumbira
jedna ljuta papričica (ili pola žličice papra)
dvije stabljike celera (srednje veličine)


Pomiješajte sok od rajčice, limunov sok, đumbir i mljevenu ljutu papričicu. Dobit ćete 220 ml napitka. Poslužite ga u staklenim čašama i dodajte napitku cijele stabljike celera. Celer se jede istovremeno s ispijanjem napitka. Dnevno između obroka pripremite ukupno tri čaše ovog razbijača masnoća, a ako pripremite veću količinu napitka čuvajte ga u hladnjaku, piše Zdrava krava


Facebook komentari

hr Wed Dec 13 2017 09:45:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a2fd3c3b9e03ed8248b4577/80
Foto: Facebook

˝Sportko pomaže!˝: Humanitarna akcija za djecu s poteškoćama u razvoju iz Centra za odgoj i obrazovanje Slava Raškaj u Splitu

Polaznici Sportkovog program iz Splita, Solina, Imotskog, Omiša i Dugopolja sudjelovati će na priredbi u sportskoj dvorani Komercijalno - trgovačke škole (Matoševa 60,Split) u subotu, 16. prosinca od 11 sati

Sportska akademija Sportko već niz godina organizira različite sportsko-humanitarne projekte, te razne programe za djecu i mlade. Uoči Božića, Sportko priređuje 5. humanitarno – sportsku priredbu ˝Sportko pomaže!˝, kojoj je cilj uveseliti Božićne blagdane djeci s poteškoćama u razvoju iz Centra za odgoj i obrazovanje Slava Raškaj u Splitu.

Polaznici Sportkovog program iz Splita, Solina, Imotskog, Omiša i Dugopolja sudjelovati će na priredbi u sportskoj dvorani Komercijalno - trgovačke škole (Matoševa 60,Split) u subotu, 16. prosinca od 11 sati.

Naši mali sportaši i njihovi roditelji uvijek izraze spremnost u donacijama i naravi da potpomognu ovoj priredbi. Najčešće se doniraju pelene za djecu, potrošni materijala za održavanje higijene, didaktičke igračke te sportski rekviziti.

Na priredbi se očekuje 300-tinjak djece sportaša i preko 700 gledatelja.

Facebook komentari

hr Tue Dec 12 2017 14:05:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58a824b6b47398da5a8b456b/80
Foto: Pixabay

Rad za računalom i važnost pauza svakih sat vremena

Istraživanje koje su proveli njemački znanstvenici pokazalo je da nije toliko važno koliko zaposlenici dugo rade, već na koji način planiraju svoj radni dan

 Osobe čiji je posao vezan uz višesatni rad za računalom moraju praviti stanke od po pet do petnaest minuta svakih sat vremena, jer u suprotnom zurenje u ekran može rezultirati oštećenjem vida, glavoboljom i boli u vratu i leđima, podsjetili su njemački liječnici. 

Istraživanje koje su proveli njemački znanstvenici pokazalo je da nije toliko važno koliko zaposlenici dugo rade, već na koji način planiraju svoj radni dan.

Pokazalo se da su osobe koje su pazile da redovito odlaze na kratke pauze bile puno odmornije i produktivnije od onih koje su radile više sati "u komadu".

Najboljim se pokazao omjer od 52 minute rada, nakon čega bi uslijedilo pet do petnaest minuta odmora. Usto su zaposlenici koji su se pridržavali ovakvog rasporeda imali izvrsnu razinu usredotočenosti na posao. Čitavih su sat vremena bili u potpunosti posvećeni radnoj zadaći, što znači da pritom nisu provjeravali ni Facebook ni privatni email.

Kad su osjetili laganu slabost, a to je obično bilo nakon sat vremena, uzeli su kratak predah tijekom kojeg bi se odvojili od posla, što im je omogućilo da se radu vrate odmorni i produktivni.

Njemački su znanstvenici podsjetili da mozak prirodno funkcionira s naglim rastom i padom energije. Ona obično raste sat vremena, nakon čega slijedi 5 do 10 minuta dug pad.

Objasnili su da uzimanje pauze ne znači nastavak sjedenja za kompjuterom i dopisivanje s prijateljima. U pauzi treba ustati, prošetati po prostoriji ili, ako je moguće, izaći izvan zgrade. Baterije se mogu napuniti razgovorom s kolegama, kratkom šetnjom, čitanjem.

Upozoravaju kako ne treba čekati da organizam bude toliko iscrpljen da vam tijelo samo 'poruči' da trebate predah. Ukoliko vam se to dogodi, prekasno je, jer ste već umorni i dekoncentrirani. 

Facebook komentari

hr Tue Dec 12 2017 12:52:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58c51114b47398c5ba8b457d/80
Foto: Pixabay

Stručnjak za pluća otkriva kako povremeno pušenje utječe na naše tijelo

Svoju tvrdnju potkrepljuje medicinskim dokazima...

Jeste li pušač ili samo povremeno zapalite? Dr. Richard Russel, savjetnik za zdravlje pluća pri britanskoj Udruzi za plućne bolesti tvrdi da ne postoje povremeni pušači i da je to termin koji su pušači izmislili kako bi opravdali svoje navike.

Naime, vaš organizam računa svaku popušenu cigaretu pa bila ona samo uz piće, samo u društvu ili neko drugo "samo". 

 - Kad god pušite - povremeno ili uvijek, udišete otrovne kemikalije. Čak i to povremeno pušenje izlaže vaše tijelo riziku. Jedina sigurna strana kada govorimo o pušenju je da ne pušite. - kaže Russell. 

Svoju tvrdnju potkrepljuje medicinskim dokazima.  

- Znanstvenici sa Sveučilišta Bristol ustvrdili su da svaka cigareta koju čovjek popuši, skraćuje život za 11 minuta. Dugogodišnja studija pokazala je da su ljudi koji su pušili jednu do četiri cigarete dnevno imali puno viši rizik od prijevremene smrti od nepušača. - dodaje liječnik.

Razlog tome je činjenica da pušenje oslabljuje pluća i izlaže ih infekcijama. Također, pušenje umanjuje vašu sposobnost disanja i opskrbu krvi kisikom. Tijelo koje nije dovoljno opskrbljeno kisikom propada, što se jasno vidi na koži i kosi.

Znanstvenici sa Instituta Wellcome Trust Sanger su analizirali DNK tzv. povremenih pušača i otkrili da čak i najmanja količina popušenih cigareta izaziva mutacije na DNK koje mogu dovesti do razvoja raka. 

No, nije sve tako crno. Jednom kada prestanete pušiti, vaše tijelo se počinje oporavljati i to odmah. Stoga, što čekate? - piše Život i stil

Facebook komentari

hr Tue Dec 12 2017 12:07:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .