Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5d08877d29111c0cd48b4588/80
Foto: HAK

Kakav ste vozač: Znate li riješiti ovaj HAK-ov test?

Za svako pitanje može biti jedan ili više točnih odgovora.
Hrvatski autoklub omogućio je vozačima besplatnu i anonimnu provjeru znanja prometnih propisa. 

Online test sadrži 10 pitanja za čije je ispunjavanje predviđeno pet minuta. 
Pitanja na testu su vrednovana određenim brojem bodova (3, 4, 7), a ukupni broj bodova je 40. Za svako pitanje može biti jedan ili više točnih odgovora. Test je položen ako je ostvareno najmanje 90 posto bodova (36) od ukupnog broja bodova, pod uvjetom da je točno odgovoreno na pitanja koja se odnose na pravila propuštanja vozila na raskrižju, objasnili su na HAK-ovim službenim stranicama. 

- Poštovani vozači, pred vama je drugo izdanje našeg online testa u kojem možete testirati znanje iz prometnih propisa. Dobro razmislite o svakom i klikom miša ili prstom na pametnom telefonu označite kvadratić s odgovorom za koji mislite da je točan (negdje je potrebno označiti dva ili više odgovora). Na kraju pritisnite ‘Podnesi’ i saznajte rezultate. Ako niste zadovoljni rezultatima to je prilika da provjerite prometno gradivo. Test je anoniman, odnosno vaši rezultati se nigdje ne bilježe", obavijestili su vozače iz HAK-a. 

Test možete ispuniti OVDJE


hr Tue Jun 18 2019 08:42:10 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a156612b9e03e6c088b4619/80

Poražavajuće otkriće: Deblja nas i loše organiziran vikend

Fiksni rasporedi prehrane i spavanja pomažu tijelu da se organizira i potiču energetsku protočnost

Većini ljudi vikendi su odmor od radne svakodnevice što obično znači drukčiji raspored. Novo istraživanje je pokazalo da mijenjanje uobičajenog rasporeda za vikend može dovesti do povećanog indeksa tjelesne mase, a može čak biti povezano i s pretilnošću.

Znanstvenici sa Sveučilišta u Barceloni ispitali su više od 1000 ljudi od dobi od 18 do 22 godine u Meksiku i Španjolskoj. Uspoređivali su indekse tjelesne mase sudionika i promjene u njihovoj prehrani tijekom vikenda, piše zivotistil.hr

Vikendom se sve mijenja

Kako bi bolje objasnili ovaj postupak, znanstvenici su stvorili termin "eating jet lag", te odlučili saznati koliko promjene preko vikenda utječu na višak kilograma. Da bi to saznali pogledali su u koje doba sudionici obično jedu doručak, ručak i večeru tijekom vikenda u usporedbi s tipičnim radnim danom. Vremenska razlika u obrocima je veća od 3,5 sata. Istraživači su otkrili da su ispitanici koji jedu kasnije preko vikenda imali veći rizik od debljine, a prosječno se indeks tjelesne mase povećava za 1,34.

"Naš biološki sat je kao mašina i spreman je za iste fizičke i metaboličke stvari svaki dan u tjednu", kaže voditelj istraživanja Trinitat Cambras. "Fiksni rasporedi prehrane i spavanja pomažu tijelu da se organizira i potiču energetsku protočnost. Stoga ljudi koji jako mijenjaju raspored imaju veći rizik od pretilosti", dalje objašnjava.

Autori ovog istraživanja kažu da je potrebno više istraživanja kako bi se ispitao razlog za ovu otkrivenu vezu, te traže više objašnjenja kako bi objasnili ovaj rizik od debljanja. 

U međuvremenu, istraživači su pozvali ljude da maksimalno potrude tijekom vikenda kako bi održali dosljedan raspored. Iako može biti teško, raspored obroka i spavanja ima veliki utjecaj na naše zdravlje i može pridonijeti većem riziku od pretilnosti. Pa ipak, vikendi i dalje mogu biti opušteniji od napornog tjedna. U redu je da malo promijenite svoj raspored, ali sinkronizacija je ključna za promicanje zdravlja.

hr Wed Jan 22 2020 19:15:44 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e284bdb29111ca80b8b45ca/80
Foto: Pixabay

'Traži se puno dražesna, vrlo korištena majmun igračka Božo': Pomozite mališanima iz dječjeg vrtića More

Igračku dijele sva djeca iz skupine..

- Traži se puno dražesna, vrlo korištena majmun igračka Božo. Smeđe je boje, malo i bež. Oči su mu crne, plišanac je, srednje je veličine, mekan,može se staviti na ruku, ima ruke, noge, uši, smeđu kosu, rep dugačak, ima jednu godinu - dječjim je rukopisom napisan oglas koji je postavljen na vrata dječjeg vrtića, ali i na Facebook grupu Izgubljeno/nađeno (Split i okolica). Ako netko nađe našeg Božu, dobit će pismo za zahvalu. Ako ga tko pronađe onda neka ga donese u vrtić More u Splitu. Ako vidiš šarenu ogradu, onda je to taj vrtić. Voli bananu, puno puno puno. Puno ga u životu volimo - napisao je optimistični dječak, a ako niste sigurni kako Božo izgleda priložio je i njegovu fotografiju.

Igračku dijele djeca iz vrtića, a u jednoj od razmjena se zagubila.

hr Wed Jan 22 2020 14:19:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e2841cc29111c7d0b8b45ec/80
Foto: Pixabay

NP Krka slavi rođendan: Tri dana besplatan ulaz

U povodu rođendana Javna ustanova „Nacionalni park Krka“ daruje posjetitelje i zaljubljenike u prirodu besplatnim ulazom u Park od petka, 24. siječnja do nedjelje, 26. siječnja 2020.
Ovoga petka Nacionalni park Krka slavi svoj 35.rođendan. Tom prilikom posjetitelji i ljubitelji prirode, od 24. siječnja do nedjelje 26. siječnja u njegovim ljepotama mogu uživati besplatno.

Nacionalni park je smješten na području Šibensko-kninske županije s površinom od 109 km². Obuhvaća tok rijeke Krke i donji tok rijeke Čikole. Rijeka Krka je 22. rijeka po dužini u Lijepoj Našoj, a izvire u podnožju planine Dinare, sjeveroistočno od Knina. Prirodnim fenomenom čini ga sedam sedrenih slapova.

Inicijativa za proglašenje rijeke Krke nacionalnim parkom pokrenuta je 1971. godine, a Sabor tu odluku donosi 24. siječnja 1985. godine. Zbog četiriju urbanih mjesta u okolici, izgradnje autoceste Zagreb-Split kao i zbog razvoja turizma Sabor mijenja Zakon i širi granice Parka.

Najduži slap na rijeci Krki je Skradinski buk. Tvore ga sedrene barijere, otoci i jezera. Mostovi i staze omogućuju posjetiteljima sigurnu šetnju tijekom cijele godine.

Osim Skradinskog buka, NP Krka nudi brojne prirodne ljepote vrijedne posjeta, a ako razmišljate o izletu ovoga vikenda, svakako posjetite ove prirodne ljepote i uzmite u obzir da su ulaznice besplatne..


hr Wed Jan 22 2020 13:44:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d3f2f0029111c76288b458e/80
Foto: Pixabay

Deset namirnica za pušače: Uz njih se lakše diše i manje kašlje

Pušači su najčešće žrtve raka pluća i zbog svoje navike moraju više paziti na svoje zdravlje, a postoji određena hrana koja može pomoći u 'čišćenju pluća' te djeluju blagotvorno na taj važan organ

Od broja umrlih ljudi u odrasloj dobi, svaki deseti je pokojni zbog dijagnoze upale pluća - opake bolesti koja najčešće pogađa pušače. Istraživanja pokazuju kako nastanku raka najčešće prethode brojne prehodane infekcije, kronični bronhitis te naravno dugotrajno uživanje u toj nezdravoj navici, piše 24sata

Ako ne možete prestati pušiti ili barem smanjiti pušenje, svakako bi trebali voditi više računa da druge životne navike učine zdravijima te tako barem malo umanje štetu od pušenja. To mogu učiniti usvajanjem redovitih navika tjelovježbe, kao i zdrave prehrane. Stručnjaci su izdvojili ovih 10 namirnica koje imaju blagotvorni učinak na pluća te ih na neki način 'čiste':

1. Grejp

Konzumiranje jednog do četiri grejpa tjedno smanjuje šansu od raka respiratornih organa.

2. Brazilski oraščići

Brazilski oraščići bogati su selenom i vitaminom E i smanjuju rizik od raka pluća.

3. Luk

Antioksidansi prisutni u luku čiste pluća od toksina izazvanih pušenjem.

4. Voda

Pijte osam čaša vode dnevno.

5. Sok od mrkve

Popijte 300ml soka od mrkve dok doručkujete.Sok od mrkve pomaže alkaliziranju organizma.

6. Đumbir

Đumbir pomaže u uklanjanju sluzi koja nastaje unošenjem mliječnih proizvoda, pšenice i soje. Također sadrži i antioksidanse koji će ukloniti toksine izazvane pušenjem.

7. Biljni čaj

Biljni čaj će potaknuti vaša crijeva da 'se riješe' toksina.

8. Sok od brusnice

Pijte svakog dana 400ml soka od brusnice prije odlaska na spavanje. Ovaj sok eliminira bakterije u plućima koje izazivaju infekcije.

9. Sok od ananasa

Pijte 300ml cijeđenog soka od ananasa jer sadrži antioksidanse koji su korisni za naš respiratorni sustav.

10. Topla voda i limun

Iscijedite dva limuna u toplu vodu i popijte prije doručka.

hr Wed Jan 22 2020 08:00:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .