Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5a128999b9e03e5d078b456b/80
Foto: Pixabay

U Biogradu je poginula majka triju curica. Hrvatske ceste kažu da je dionica opasna, ali ništa ne rade

Tridesetšestogodišnja vozačica poginula je u ponedjeljak ujutro u teškoj prometnoj nesreći u Biogradu kad je na nju naletio pijani 18-godišnjak.

Mlada majka triju djevojčica od kojih najstarija ima 14 godina poginula je na dionici državne ceste koju Hrvatske ceste vode kao opasnu, a da se radi o opasnoj cesti potvrđuju i ljudi koji žive u Biogradu na moru. No, unatoč tome Hrvatske ceste čekaju na izvođenje projekta koji bi trebali povećati sigurnost na toj dionici.

U sedam godina na toj cesti smrtno stradalo četvero ljudi, a sedam ih je teško ozlijeđeno

Ante Fuzul iz Biograda na moru za Index je rekao da je državna cesta D503, na kojoj je poginula majka troje djece, izrazito opasna i da je u 7 godina na njoj četvero ljudi smrtno stradalo, dok ih je sedmero teško ozlijeđeno.

“Brzina je ograničena na 50 kilometara na sat, no ovdje obično voze od 70 do 100 na sat. Skuteri su još i brži i gori”, rekao je Fuzul.

“Odbili su postavljanje kružnih tokova koji bi usporili promet”

Ističe kako se 2016. obratio Hrvatskim cestama tražeći da se hitno nešto poduzme kako bi se spriječile nove tragedije. Dodaje kako ništa nije poduzeto.

“Iz Hrvatskih cesta rekli su mi da će taj problem uskoro biti riješen kroz prometnu strategiju grada Biograda, no ništa još nije napravljeno. Na to ćemo čekati, a dotad će ljudi ginuti. Ovdje se radi o državnoj cesti i po pravilniku se ne mogu postaviti ležeći policajci. Stavili su samo neke vibrirajuće trake koje imaju efekt selotejpa. Lani je izrađen urbanistički plan uređenja Biograda i predložio sam da se na toj cesti postave tri kružna toka koja bi usporila dionicu, a da se između njih postave kamere. To je odbijeno.

Samo 700 metara od te dionice je škola, svakodnevno mi dvoje djece tu prolazi, u strahu sam za njih. Ispred škole postavljen je semafor kod kojeg vozači ubrzavaju, umjesto da usporavaju”, rekao nam je Fuzul.

Da je spomenuta cesta opasna, potvrdili su nam i iz uprave Hrvatskih cesta, u čijoj je nadležnosti upravljanje ovom cestom.

Hrvatske ceste: Ovu dionicu vodimo kao opasno mjesto

“Dionicu državne ceste DC 503 kroz sam centar Grada Biograda n/m vodimo kao opasno mjesto, a isto tako i opasno mjesto na dijelu DC 503 izvan samog centra.

Stoga smo sukladno javnom pozivu MUP-a RH za prijavu projekata iz područja sigurnosti cestovnog prometa na području RH za 2018., a također u suradnji s Gradom Biogradom i nadležnom PU, aplicirali dva  projekta na državnoj cesti DC 503 kroz Nacionalni program sigurnosti cestovnog prometa RH 2011-2020.

Jedan projekt odnosi se na poboljšanje prometno – tehničkih uvjeta na državnoj cesti DC 503 (Izvan centra grada Biograda n/m), te drugi projekt poboljšanja prometno – tehničkih uvjeta u ulici Dr. Franje Tuđmana na državnoj cesti DC 503 u samom gradu Biogradu na Moru.

Napomenuli smo također obzirom na planirane rokove izvođenja radova da je oba projekta moguće realizirati tijekom 2018. godine, te da za iste imamo osigurana sredstva u minimalno 30-postotnom iznosu troškovnikom procijenjene vrijednosti projekta.

Naime ostalih 70 posto sredstava za realizaciju projekta iz sredstava Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa Republike Hrvatske 2011-2020 može iznositi najviše 70 posto ukupnog proračuna projekta”, stoji u odgovoru Hrvatskih cesta, piše Index.hr.

Istaknuli su kako “Hrvatske ceste d.o.o., PJ Zadar, TI Zadar, usko surađuju s Gradom Biogradom na Moru u vezi sigurnosti prometa na DC 503, a isto tako i s nadležnom Policijskom upravom”.

U Gradu Biogradu – šute

Navode još kako su 2010. postavili semafor na raskrižju u blizini osnovne škole, u samom centru grada kako bi povećali sigurnost prijelaza učenika i svih ostalih pješaka preko ceste.

I dok čekamo da Hrvatske ceste, kako navode, naprave “poboljšanje prometno-tehničkih uvjeta”, ljudi na žalost i dalje stradavaju.

Poslali smo upit i Gradu Biogradu, no nismo dobili odgovor.

Posljednja nesreća, kako smo naveli, dogodila se na Novu godinu oko 7 sati, u Ulici dr. Franje Tuđmana u Biogradu kad se 18-godišnjak, pod utjecajem alkohola od 1,4 g/kg, s Volkswagenom zadarskih registarskih oznaka sudario s Mazdom zadarskih registarskih oznaka kojom je, ispred njega i u istom smjeru, upravljala 36-godišnjakinja.

“Nakon sudara Mazda je izašla izvan kolnika i udarila u stablo. Vozačica je prevezena u zadarsku bolnicu gdje je, sat vremena nakon nesreće, preminula. Volkswagen se nakon sudara prevrnuo na krov, a vozač je nakon očevida također prevezen u bolnicu”, izvijestili su iz Policijske uprave zadarske.

hr Wed Jan 03 2018 10:00:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ba7e2b2cb557a37be8b4572/80
Foto: Ferata

"Zelena čistka": Stotinjak volontera čistilo Trilj

U akciji je sudjelovao i gradonačelnik Trilja Ivan Šipić

U organizaciji Grada Trilja, Turističke zajednice grada Trilja, DVD Trilj i HGSS u Trilju je jučer održana akcija Zelena čistka, u kojoj je sudjelovalo 100-tinjak volontera.

Cilj ove akcije je povećati svijesti o važnosti osobne brige za okoliš, s posebnim naglaskom na očuvanje voda – rijeke Cetine, bogatstvo flore i faune, te dugoročnu zaštitu i očuvanje zdravlja svih stanovnika. U akciji je sudjelovao i gradonačelnik Trilja Ivan Šipić.

- Imao sam priliku ući u korito Cetine i uvjeriti se koliko je ona lijepa, a istovremeno i koliko je devastirana. Po količini i raznovrsnosti smeća koje je iz korita izvađeno vidljivo je koliko smo svi skupa neodgovorni prema Cetini koja život znači. - kazao je Šipić.

Gradonačelnik Šipić zahvalio je svim volonterima koji su sudjelovali u Zelenoj čistki te najavio kako će i dalje organizirati slične akcije.

- Ako nema svijesti nema niti govora o bilo kakvoj zaštiti prirode, tako da ćemo mi nastaviti s ovakvim akcijama, ne samo užeg centra Trilja. Ovih dana započeli smo sa sanacijom divljih deponija na širem području Trilja. Svako malo imamo dojave o neodgovornosti naših sugrađana, gdje se baca raznorazno smeće. Dakle, potrebno je i educirati građane, ali i kontinuirano provoditi ovakve akcije, u cilju očuvanja okoliša. - naglasio je Šipić. - piše Ferata

hr Sun Sep 23 2018 20:57:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58c0fc94b473988eac8b45a2/80
Foto: Pixabay

Od Nove godine novo obavezno cjepivo, no već su krenuli problemi

Cjepivo na inicijativu Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo od sljedeće godine postaje obvezno

Sve bebe rođene nakon Nove godine, morat će se uz ostala obvezna cjepiva cijepiti i protiv pneumokoka. Cjepivo, naime, na inicijativu Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo od sljedeće godine postaje obvezno. 

Odluka je donesena, a već problemi. Ni Zavod za javno zdravstvo koje je to predložilo, kao ni Zavod za zdravstveno osiguranje koje će ga plaćati, nemaju nikakvu projekciju o tome koliko će to sve skupa koštati.

Uz deset bolesti koja pokrivaju sadašnja obvezna cjepiva, najmlađi će se od sljedeće godine cijepiti i protiv bakterije pneumokok, koja izaziva infekcije dišnog sustava, ali i meningitis.

Roditelji su u načelu za jer većina ih se već susrela, ako ništa onda bar s upalom uha kod svog djeteta.

Na obveznom cijepljenju protiv bakterije pneumokok već godinama inzistira Hrvatski zavod za javno zdravstvo, jer ta bakterija izaziva cijeli niz bolesti koje zahtijevaju dugotrajno liječenje, a neke mogu biti i opasne po život.

"Tim cjepivom očekujemo da ćemo spriječiti desetak tisuća upala uha godišnje kod djece, na stotine upala pluća pneumokonih, i desetak barem invazivnih bolesti  poput meningitisa i sepse", pojasnio je Bernard Kaić, voditelj Službe za epidemiologiju zaraznih bolesti u HZJZ.

Oko dvije tisuće djece u Hrvatskoj svake godine oboli od upale pluća. Cjepivo bi, procjenjuje se, tu brojku prepolovilo. Također, pedijatri na godinu samo zbog upale srednjeg uha imaju čak 60 tisuća posjeta, a cjepivo bi ih smanjilo za oko 30 posto.

Koliko će to koštati proračun Zavoda za zdravstveno osiguranje još nema projekcija. Jedna doza cjepiva protiv pneumokoka inače košta od 350 do 550 kuna, a djeca do pet godina dobivat će ga u tri doze s dva, četiri i dvanaest mjeseci.

"Doista u ovom trenutku ne znam koliko će to koštati, jer je to trogodišnji nacionalni plan kad objavimo javni poziv dobit ćemo od različitih vjerojatno proizvođača, cjepiva, pa ćemo odabrati najpovoljnijeg", rekao je Vili Beroš, pomoćnik ministra zdravstva.

Inače, cjepivo protiv pneumokoka obvezno je u svim zemljama EU-a osim u Estoniji i još kratko u Hrvatskoj. - piše Vijest.hr

hr Sun Sep 23 2018 20:29:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b75b564cb557ac1718b46b4/80

Miro Bulj Pupovcu: "Nisi reagirao u Bačkoj Palanci i šutio si poslušnički, kao zaliven"

Milorad Pupovac danas je gostovao u emisiji "Nedjeljom u 2"

Miro Bulj prokomentirao je gostovanje Milorada Pupovca u HRT-ovoj emisiji "Nedjeljom u 2" s naglaskom na njegov odgovor na pitanje zašto se nije odredio prema Vučićevom govoru u Baškoj Palanci, na što je odgovorio "Jeste li ikada mene čuli da sam ja rekao da je Hrvatska ustaška država?"

- Milorade nismo to čuli od tebe, ali te nismo ni čuli kako reagiraš u Bačkoj Palanci. Nismo te vidjeli ni kako odlaziš s te tzv. komemoracije. Šutio si poslušnički, kao zaliven dok si stajao uz rame svoga vođe, Šešeljevog huškača, četnika Aleksandra Vučića. Šutio si i nisi otišao kad je usporedio Hitlerovu Njemačku s Hrvatskom u kojoj si baš ti Milorade na vlasti zajedno sa HNS-om i HDZ-om.

Šutio si Milorade! - napisao je Bulj. 

hr Sun Sep 23 2018 19:32:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ba7b912cb557a5bbc8b458d/80
Foto: Pixabay

Ukidaju se turističke zajednice koje previše novca troše na plaće zaposlenih?

Boravišna pristojba promijenit će naziv u turističku pristojbu, njena visina u najvećem dijelu određivat će se na lokalnoj razini, a ministar će pravilnikom odrediti minimum i maksimum iznosa

Ministarstvo turizma pustilo je u javnu raspravu paket zakona koji će se direktno ticati djelovanja sustava turističkih zajednica.

Nakon više od dva desetljeća ovaj ogromni sustav doživjet će značajne izmjene, a intencija je da novi zakoni omoguće veću učinkovitost, te da manje turističke zajednice potaknu na udruživanje sukladno zajedničkim interesima.

Zadaća turističkih zajednica više neće biti samo oglašavanje i promoviranje, već će one morati razvijati proizvode i stvarati nove motive za dolazak gostiju. Napokon bi trebao zaživjeti pojam destinacijskog menadžmenta jer će to biti načelo preustroja sustava.

Turističke zajednice koje više od 30 posto prihoda troše na plaće, ukidaju se, a njima više neće isključivo predsjedavati gradonačelnik ili načelnik jedinice lokalne samouprave u kojoj se nalaze.

Vremenski se ograničava razdoblje u kojem predsjednik turističke zajednice može zastupati turističku zajednicu u slučaju kada turistička zajednice još nije izabrala direktora, zbog činjenice da se dosadašnja zakonska ovlast predsjednika vrlo često zloupotrebljavala. 

I boravišna pristojba postaje dio destinacijskog menadžmenta, ali izmjenama zakona ona će doživjeti promjenu naziva i postati turistička pristojba. Visina turističke pristojbe u najvećem dijelu određivat će se na lokalnoj razini, a ministar će pravilnikom odrediti minimum i maksimum turističke pristojbe u okviru kojih će se moći kretati turistička vijeća regionalnih turističkih zajednica prilikom određivanja visine turističke pristojbe svojim odlukama.

Ministar će pravilnikom odrediti visinu turističke pristojbe u nautici, odnosno za goste koji koriste uslugu smještaja na plovnim objektima nautičkog turizma, charteru i na brodovima za višednevna kružna putovanja te za osobe koje su vlasnici ili korisnici plovila za razonodu, piše Novi list.

hr Sun Sep 23 2018 18:02:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .