Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5cc843fb29111c18678b45a6/80

Najavljene nove mjere i aktivnosti za brži i lakši prilaz Gradskoj luci

Početkom lipnja na snagu će stupiti nova prometna regulacija kroz Gradsku luku koju su izradili stručnjaci iz tvrtke Trivium u suradnji s Fakultetom građevinarstva, arhitekture i geodezije u Splitu – najavio je na današnjoj konferenciji za medije zamjenik gradonačelnika Nino Vela.
Nino Vela rekao je i kako je Grad Split, zajedno s Hrvatskim cestama i Lučkom upravom, a uz potporu Policijske uprave Splitsko-dalmatinske, Županije Splitsko-dalmatinske te gradskih tvrtki Promet, Čistoća i Split-parking krenuo u rješavanje postojećeg, nezadovoljavajućeg stanja u prometu s ciljem bolje protočnosti vozila, počevši od Gradske luke koja je prometni epicentar kako grada tako i čitave aglomeracije.

- Provedene analize ponudile su novu regulaciju koja ima ambiciju postati trajno rješenje, zaključio je zamjenik Vela.

 O zahvatima koji će započeti odmah nakon blagdana sv. Dujma, biti gotovi do kraja svibnja i koštati oko pola milijuna kuna govorio je Miroslav Jakovčević ispred projektne tvrtke Trivium. Novosti koje donosi prometna regulacija su potpuno jednosmjerna Zvonimirova ulica, potpuno jednosmjeran promet kroz Gradsku luku, bez mogućeg povratka u Zagrebačku ulicu iz pravca Luke, okretanje smjera kroz Petrovu za stanare te ulice i Toća, jednosmjeran promet Katalinićevim prilazom kroz dva prometna traka (bez sadašnjeg parkiranja) te dalje jednim trakom preko Jadranske i Bijankinijeve ulice. Skretanje iz Bijankinijeve bit će moguće i lijevo prema Zvonimirovoj i Petrovoj ulici i desno prema Poljičkoj. Jedan od dva prometna traka južno od Koteksovog nebodera ustupa se za nova parkirna mjesta.

Jakovčević je rekao kako se implementacijom ovog jednostavnog prometnog rješenja dobivaju veliki benefiti. Pješački promet regulirat će semafori kod Biskupove palače, kao i na pješačkom prijelazu u Luci (ispred pothodnika) i to sinkroniziranim zaustavljanjem svih vozila. Svakako će se podići i standard pješačkog prometa proširenjem pješačkih prijelaza i gradnjom rampa. Peroni na autobusnom kolodvoru će se okrenuti u suprotnom smjeru od postojećeg, s obzirom kako će svi autobusi prometovati prema Jadranskoj ulici. Ukidanjem uličnog parkiranja s desne strane u Bijankinijevoj ulici podići će se sigurnost prometa u tom dijelu grada. 

Prometne analize su pokazale izuzetno veliki kapacitete ovog novog rješenja te se ne očekuju gužve i zastoji u prilazu Gradskoj luci. I dalje problem predstavlja izlazak iz Gradske luke, i to u vršnim satima (od 13.30 do 14.00 sati) svakog dana. To će se u budućnosti regulirati prilagodbom voznih redova Jadrolinije, suglasni su izrađivači elaborata Miroslav Jakovčević i prof. dr. sc. Dražen Cvitanić.

Neven Matijević iz Hrvatskih cesta i Ante Martinis iz Lučke uprave kao nositelji projekta s Gradom Splitom rekli su kako vjeruju da će nova prometna regulacija polučiti rezultate. Siniša Mihanović ispred PU Splitsko-dalmatinske rekao je kako će svojim resursima pomoći i poduprijeti ovu regulaciju.

Prometovi autobusi novim će voznim redom prilagođenim ovoj novoj prometnoj regulaciji svoje dnevne polaske iz Gradske luke povećati sa dosadašnjih 160 na 509 polazaka. Tako predviđaju prevesti oko 40 do 45 tisuća putnika dnevno, što je puno više nego dosadašnjih 13 do 15 tisuća dnevno.

hr Tue Apr 30 2019 14:48:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d5cf8fa29111c0e558b458f/80

Kandidatkinja Katarina Peović podržala vozače Ubera: "Štrajk je poruka kako su im prava ugrožena!"

Kandidatkinja za predsjednicu Hrvatske od Radničke fronte, Katarina Peović podržala je vozače Ubera koji, kako kaže, načinom rada postavljenim od nadređenih ugrožavaju zdravlje i život

Priopćenje Peović donosimo u cijelosti:

- Dajem podršku svim vozačima-radnicima u Hrvatskoj koji danas rade u nevjerojatnim uvjetima i upozoravam na štrajk vozača Ubera koji su u nedjelju 11.8. osmosatnim prekidom rada prosvjedovali zbog odluke tvrtke da ukine fiksne cijene za dulje relacije. To je još jedan potez Ubera koji je spreman na svako snižavanje cijene prijevoza – ali najvećim dijelom na štetu radnika.

 Ova tvrtka koju tržišni fundamentalisti vole slaviti kao novi tehnološki napredniji model uistinu jest tehnološki napredna platforma za spajanje korisnika i ponuđača usluge – ali modelom zarade ona je još ekstremniji kapitalistički model proizvodnje viška vrijednosti koji spaja ideologiju slobode poduzetništva s najrigidnijim oblicima eksploatacije. Oni se temelje na ugovornom obliku odnosa između platforme (Uber) i vozača-radnika, gdje radnik preuzima sav rizik, a istovremeno ne može računati na radno pravo i sindikalnu zaštitu ili pak na ugovornom odnosu vozača i privatnih tvrtki koje su posrednici između Ubera i vozača, a među kojima se našlo i poduzetničkog kriminala, gdje su radnici ostali bez ikakve naknade za svoju vožnju, dok je vlasnik - posrednik s novcima pobjegao iz zemlje.

Riječ je o platformi koja vozaču-radniku priskrbljuje klijente, ne organizira prijevoz, već samo spaja kupca i vozača. Uber svojim “suradnicima” nudi privid slobode (fleksibilno radno vrijeme) što je u nizu poznatih slučajeva izgledalo tako da Uberovi vozači spavaju u autima, te “sami sebi” postavljaju nevjerojatne radne uvjete koji su ih dovodili do ugrožavanja zdravlja i života, dok s time Uber, pravno i poslovno, nema nikakve veze. On je u tome predvodnik tzv. “gig ekonomije” koja ugrožava zdravlje i osnovnu egzistenciju radnika, donoseći prihode korporacijama, a na uštedama na zdravlju i sigurnosti radnika. Uber je zbog svojeg modela „posredništva” pri čemu ne preuzima nikakvu odgovornost, a ubire profit od 25 %, u nekim zemljama i zabranjen.

Od kada postoji, od 2010. godine, korporacija Uber ima prihode od 45 milijardi dolara. Uberova strategija bila je od početka namjerno snižavanje cijena prijevoza, pa čak i protiv izravne vlastite ekonomske koristi, no kako bi dominirao tržištem i utjecao na dereguliranje striktnih zakona koji su do sada štitili radnike i lokalnu zajednicu, te postizanja monopola. To je i stvorilo sukob između Uberovih vozača i vozača koji su radili za druge tvrtke koji su nerijetko bili bijesni Uberovim snižavanjem cijene vožnje. Sada kada su Uberovi vozači na udaru zbog snižavanja cijene – ključno bi bilo da se ujedine s drugim vozačima i prevladaju umjetno stvorene podjele.

Uber je jednostavno želio eliminirati svu konkurenciju a onda profitirati u toj monopolnoj poziciji. To je bila neodrživi model, ali je u tome Uber stekao ogromnu popularnost među samo-interesno usmjerenim korisnicima koji su uživali što ne moraju platiti punu cijenu pružene usluge. Ta strategija se sada obija o glavu Uberovih vozača – jer se smanjenje tarifa na fiksnim vožnjama zbiva na njihov račun, dok Uber cinično poručuje da oni vode računa o dvije strane - vozačima i korisnicima – od početka zapravo suprotstavljajući ne samo vozače Ubera s drugim vozačima, već i upravo te dvije skupine – vozače i korisnike stvarajući lažni privid da je jednima za previsoku cijenu kriv onaj drugi. (Čak i među svojim vozačima Uber razlikuje obične od „premium” vozača koji dobivaju bolje i duže vožnje.)

Podrška Uberu je u narcisoidnom okružju kapitalističke ekonomije na žalost zagarantirana, jer Uber nudi niske cijene, a kupac se sustavom ocjenjivanja vozača-radnika stavlja u apsolutno nadređenu poziciju. Mnogi pobornici Ubera koji ističu njegov napredni tehnološki karakter zanemaruju kako Uber predstavlja klasičan primjer „platformskog kapitalizma” (sličan je primjer Airbnb), gdje se niska cijena za korisnika i ogromni profiti za kompaniju postižu „rezovima” na radničkim pravima i sigurnosti.

Uberovi vozači su najavili kako će na prvi dan škole ometati promet u najvećim gradovima. U tom štrajku ih zdušno podržavam, to je najefikasniji način na koji vozači-radnici mogu poručiti da su im prava ugrožena. No isto tako pozivam na jedinstvo sve vozače, te na raskidanje s umjetnim podjelama između vozača različitih kompanija gdje vozači na sebe preuzimaju bitku za profit kapitalističke elite; kao i na ukidanje umjetnih podjela između korisnika i vozača-radnika – temeljena na cijeni vožnje, dok je Uber taj koji „UB-ire” prihode od pukog posredništva.

Tim podjelama koje korporacije stvaraju i potiču ruši se mogućnost svijeta u kojem se radnik i radnička prava cijene i gdje svi imaju pravo na rad koji omogućava zadovoljavanje temeljnih ljudskih potreba - napisala je Katarina Peović.

hr Wed Aug 21 2019 09:55:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d5cff3829111ce4548b45aa/80

Više nije za kupanje: More u Veloj Luci onečišćeno je fekalijama

Kako je izvjestila Dubrovačko-neretvanska županija razlog onečišćenja mora su fekalije

Nezadovoljni mještani prijavili su moguće onečišćenje mora u večernjim satima u ponedjeljak kod hotela Posjedon u Veloj Luci što se, nakon uzorkovanja, pokazalo točnim.

- Analiza uzoraka ne udovoljava uvjetima Uredbe o kakvoći mora za kupanje NN (73/08), privremeno izvješće se nalazi u privitku. Uzorkovat će se dodatni uzorci do prestanka onečišćenja. S obzirom na onečišćenje mora fekalnim vodama ne preporučuje se kupanje do daljnjih obavijesti - izvijestili su iz Dubrovačko-neretvanske županije.

hr Wed Aug 21 2019 09:49:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d5cf64b29111ca5548b459d/80
Foto: Nacionalno.hr

Ante Sanader postaje novi politički tajnik HDZ-a, zavidna funkcija bi trebala na snagu stupiti danas

Premijer Andrej Plenković u Opatiji je potvrdio nova kadrovska rješenja u Vladi pa je tako kazao kako će, za novog političkog tajnika, Predsjedništvu HDZ-a predložiti Antu Sanadera

- Ja ću sutra predložiti Predsjedništvu HDZ-a da Ante Sanader postane novi politički tajnik - rekao je Plenković u obraćanju medijima u Opatiji te dodao kako će hrvatska kandidatkinja za povjerenicu Europske komisije biti Dubravka Šuica.

Nakon što je zbog afere POS s mjesta ministra i političkog tajnika HDZ-a otišao Lovro Kuščević sve je izglednije da će zavidnu poziciju u stranci, četvrtu po hijerarhiji odmah nakon predsjednika, zamjenika i glavnog tajnika, dobiti bivši splitsko-dalmatinski župan.

Sanader je trenutno predsjednik Splitsko-dalmatinskog HDZ-a, a po naobrazbi je inženjer elektrotehnike. U svojoj političkoj karijeri bio je i potpredsjednik Sabora, saborski zastupnik, a u dva mandata i gradonačelnik Kaštela.

Ante je predsjednik i Hrvatske vatrogasne zajednice, a vatrogasac je od 1977. godine. Blizak vrhu stranke postao je kada je išao u Bleiburg, kao izaslanik Sabora, a tamo je branio HDZ-ov slab rezultat na izborima za EU parlament i cijelo vrijeme je isticao kako je vrhovno ime u stranci baš šef Andrej Plenković.

Novi, po svemu sudeći, politički tajnik u nekoliko je navrata branio i Istanbulsku konvenciju ističući kako je ona dokument koji cilja zaštitu žena, a baš je njegova supruga bila glavni izvor neugodnosti kada je, prije nekoliko godina, na jednom splitskom parkiralištu pronašla pola milijuna kuna u eurima i spremila ih u auto.

hr Wed Aug 21 2019 09:44:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d5cf32229111ce4548b4596/80

Pomozite i vi: Vatrogasci Gata odazvali su se apelu KBC Split i darovali krv

Kako kažu, ovim činom spašavaš nečije živote bez obzira na činjenicu kako nisi vatrogasac, doktor ili policajac.

Devet članova DVD Gata u ranim jutarnjim satima odazvali su se na apel KBC-a Split o nedostatku krvi svih krvnih grupa i dobrovoljno darovali krv.

- Jer kad daruješ krv, daruješ novi rođendan, novu godišnjicu, novu večer pod zvijezdama, osmijeh roditelja, razgovor. Kad daruješ krv, daruješ nadu, šansu i život - rekli su vatrogasci i pozvali sve da dođu na Odjel za transfuzijsku medicinu KBC-a Split jer, kako kažu, ovim činom spašavaš nečije živote bez obzira na činjenicu kako nisi vatrogasac, doktor ili policajac.

hr Wed Aug 21 2019 09:30:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .