Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/588e1ce61eea8f8e3b8b45d9/80
Foto: Screenshot / YouTube

Evo što je dalmatinski dišpet: "Ulazim kroz prozor, dok sam živ neću kročiti preko njihova praga"

Ono što ga razlikuje od njegovih kolega dobrovoljnih darivatelja je to što on kad ide dati krv ulazi kroz prozor

Andrija Pečarić (66) s Visa oko 40 godina daruje krv i organizator je takvih akcija na dalekom otoku. No ono što ga razlikuje od njegovih kolega dobrovoljnih darivatelja je što on kad ide dati krv ulazi kroz prozor.

Naime, akcije davanja krvi na Visu organiziraju se u hotelu u kojem je Andrija radio pa je nakon 34 godine dobio otkaz. Tada se zakleo da više nikad neće kročiti preko praga toga hotela - pišu 24 sata

- Bilo je to prije osam godina, kad sam nakon 34 godine rada dobio otkaz. Odvila se privatizacija hotela na hrvatski način, a ja se kao nisam uklapao, pa su me otpustili. Tad sam se zakleo da dok sam živ neću kročiti preko njihova praga i toga se držim. Neću se predomisliti - rekao je Andrija koji je 1969. godine prvi put dao krv.

Ali svih tih godina krv nije prestao darivati.

- Kad sam nakon otkaza prvi put došao dati krv, stao sam pored prozora, ispružio ruku i rekao da mi tako ispumpaju krv. Ali kako se dok se daje krv mora ležati, predložili su mi da uđem kroz prozor. I od tada tako dolazim na akcije - govori Andrija. Cijeli članak pogledajte ovdje.

Facebook komentari

hr Sun Jan 29 2017 17:48:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58d7a06bb4739890d58b45f9/80
Foto: Pogrebno podjetje Maribor

Ni nadgrobni spomenici nisu što su nekad bili: Slovenci predstavili digitalne spomenike, počeli primati narudžbe

Tekst te video snimke i fotografije osoba može odabrati za svog života ili to nakon njegove smrti može učiniti rodbina

Mariborsko pogrebno poduzeće dobilo je već 50 narudžbi za digitalni nadgrobni spomenik, čiji je prototip prije nekoliko dana predstavila skupina lokalnih poduzetnika u suradnji s tamošnjim elektrotehničkim fakultetom.

Digitalni nadgrobni spomenik pruža daleko više informacija o pokojniku od klasičnog na kojemu su u mramoru ili kamenu obično upisani samo ime i prezime te datum rođenja i smrti.

- Današnji nadgrobni natpisi vrlo su kratki pa o pokojniku pružaju samo osnovne podatke, dok digitalno doba pruža nebrojeno novih mogućnosti, u životu i poslije smrti. - objavilo je povodom postavljanja prototipa spomenika na mariborskom groblju Pobrežje lokalno pogrebno komunalno poduzeće.

Digitalni nadgrobni spomenik koji napaja solarna baterija korisnicima pruža mogućnost prikazivanja teksta, video zapisa i fotografija na zaslonu zaštićenom kućištem od atmosferskih utjecaja. 

Tekst te video snimke i fotografije osoba može odabrati za svog života ili to nakon njegove smrti može učiniti rodbina.

U pogrebnom poduzeću Maribor tvrde da su za takve nadgrobne spomenike dobili već 50 narudžbi, a cijena im je 3000 eura po komadu bez PDV-a.

Autori ideje računaju na potencijalno veliko tržište Europe i sjeverne Amerike, objavila je Slovenska televizija.

Mariborski digitalni nadgrobni spomenik na ekranu prikazuje osnovne podatke, ali kad mu se približite aktiviraju se senzori koji prate kretanje i oči pa uključuju prikaz pohranjenih podataka. 

Facebook komentari

hr Sun Mar 26 2017 12:45:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58d78051b4739890d58b45de/80
Foto: Screenshot / YouTube

Mlada Trogiranka svojim videozapisima zabavlja YouTube svijet

Na ideju snimanja videa došla je u suradnji s prijateljicom Anom, s kojom je imala želju otvoriti zajednički YouTube kanal, no to nažalost nije bilo fizički moguće jer je prijateljica živjela u Zagrebu, što je otežavalo snimanje

Barbara Vesanović, 24-godišnja studentica iz Trogira, na prvi je pogled jedna sasvim obična djevojka. Ipak, ono što ju odvaja od vršnjaka je njen vrlo uspješan YouTube kanal pod nazivom Debela Barbara. Iako se mnogi pitaju otkud u nazivu epitet "debela" jer je očigledno da nema problema s kilažom, Barbara objašnjava da je pod tim imenom već 10 godina aktivna i na društvenoj mreži Facebook pa joj je bilo logično da to ime prebaci i na YouTube. "To je jednostavno riječ koja može značiti veliku količinu bilo čega. Za mene predstavlja debelu osobnost." - piše punkufer.hr

Iako se Barbara YouTubeom aktivno bavi tek 4 mjeseca, njen kanal Debela Barbara trenutno broji preko 7 000 pretplatnika, što nimalo ne čudi jer je svojim pomaknutim, vrlo zanimljivim, zabavnim, humorističnim i nadasve sarkastičnim videozapisima u vrlo kratkom roku zaludila gotovo cijelu regiju.

 Na ideju snimanja videa došla je u suradnji s prijateljicom Anom, s kojom je imala želju otvoriti zajednički YouTube kanal, no to nažalost nije bilo fizički moguće jer je prijateljica živjela u Zagrebu, što je otežavalo snimanje. Srećom, Barbara nije stala na tome nego je u bespuća YouTubea odlučila uploviti sama. 

- Na kraju sam odlučila napraviti vlastiti YouTube kanal iz čistog gušta, ali i da vrijeme koje sam utrošila za učenje novih stvari za zajednički kanal ne bude uzalud potrošeno.

Budući da predavanja na fakultetu ima samo vikendom, slobodno vrijeme koje ima posvećuje isključivo svom kanalu. 

- Smisao videa je da radim stvari koje volim zabavljajući ljude. Nemam nikakvih velikih planova postati tzv. influencer, sve pretvoriti u sektu i upravljati ljudima.

Iako ima nekoliko tisuća ljudi koji ju prate i svakodnevno gledaju njezine videozapise, na pitanje koliko YouTuber treba imati pretplatnika da bi taj posao mogao unovčiti, Barbara odgovara: 

- Ne postoji određena brojka pretplatnika kad neki YouTuber počinje zarađivati. Iznosi koje YouTube daje za preglede toliko su smiješni da su skoro zanemarivi. Novac se uglavnom dobiva u sponzoriranim objavama, ako se za suradnju direktno javi neki agent ili kompanija i ponude određen iznos za određen broj sponzoriranih objava.

Na njenom YouTube kanalu može se naći za svakog ponešto – od slatkih/slanih recepata, vlogova s putovanja i drugih zanimljivih stvari pa sve do "Carpool Karaoke" serijala, hrvatske inačice slavnog segmenta Late Late Showa "Carpool Karaoke" u kojem voditelj James Corden u svom automobilu vozi poznate osobe, uglavnom pjevače i pjevačice, uz neizostavno pjevanje najvećih hitova.

Svojim "malim debelim minionima", kako od milja zove vjerne pretplatnike i obožavatelje, zahvaljuje na pozitivnoj energiji koju joj svakodnevno šalju putem komentara i poručuje da su divni. 

- Nema ništa ljepše nego čuti da sam nekom uljepšala dan ili ga nasmijala. Na kraju krajeva, to je i razlog zbog kojeg sve ovo radim. Cijeli članak pogledajte ovdje.



Facebook komentari

hr Sun Mar 26 2017 10:48:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58d76a98b47398b4d58b45b9/80
Foto: Pixabay

Nije sir kriv za debljinu, nego "light" mliječni proizvodi!

Rezultati su pokazali da konzumacija punomasnih mliječnih proizvoda nije povezana s povećanjem tjelesne mase ili rastom lošeg kolesterola u krvi.

Znanstvenici s dublinskog sveučilišta ispitali su učinak mliječnih proizvoda, mlijeka, sira, jogurta, vrhnja i maslaca na 1500 ljudi u dobi od 18 do 90 godina.

Rezultati su pokazali da konzumacija punomasnih mliječnih proizvoda nije povezana s povećanjem tjelesne mase ili rastom tzv. lošeg (LDL) kolesterola u krvi.

Učinak je, zapravo, bio suprotan. Osobe koje se hrane tim namirnicama imaju manju tjelesnu težinu, niži postotak tjelesne masti, uži obujam struka i niži krvni tlak. - prenosi antenazadar.hr

- Ljudi koji su konzumirali mnogo punomasnih mliječnih proizvoda unosili su mnogo više zasićenih masti (tzv. loše masti) od onih koji su jeli malo punomasnih mliječnih proizvoda ili ih nisu konzumirali uopće, ali zbog toga nisu imali viši LDL kolesterol. - kazala je voditeljica istraživanja Emma Feeney.

Pa kako su onda ovakvi rezultati mogući?

Skupina ispitanika koja je konzumirala ‘light’ mliječne prozvode, pokazalo se, imala je veći LDL kolesterol. To je zato, navode znanstvenici, jer su uz ‘light’ proizvode imali veći unos ugljikohidrata.

- Ono što nakon ovakvih rezultata moramo razmotriti jest da ove namirnice same po sebi nisu odgovorne za debljanje ili kolesterol, nego je važna ukupna prehrana, odnosno druge namirnice koje konzumiramo s njima. - dodala je Feeney.

Rezultati su objavljeni u časopisu Nutrition and Diabetes.

Facebook komentari

hr Sun Mar 26 2017 09:16:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58d6b7a6b473988fd58b4594/80
Foto: D.N.

Sanja i Morena se vraćaju u show - u paru!

Željko je odustao od daljnjeg natjecanja zbog privatnih obaveza, no to nije obeshrabrilo Sanju da nastavi bitku za titulu najboljeg hrvatskog amatersko-kulinarskog para

Nakon što je nekoliko dana izbivala iz showa zbog privatnih razloga, u ponedjeljak se na set 'Tri, dva jedan – kuhaj!' vraća natjecateljica Sanja, zajedno s novom partnericom za radnom jedinicom – Morenom!

Nažalost, Željko je odustao od daljnjeg natjecanja zbog privatnih obaveza, no to nije obeshrabrilo Sanju da nastavi bitku za titulu najboljeg hrvatskog amatersko-kulinarskog para. Njezina nova partnerica je Morena s Cresa, koja je već kuhala na setu showa zajedno s prijateljicom Ninom.

- Kuham sa srcem i nadam se da se to na tanjuru i osjeti. U okusima, začinima i kombinacijama. I voljela bih nastaviti dalje s natjecanjem. Odabrala sam sebi par – draga, mlada i perspektivna, te po mojim nekim kriterijima vrijedna, voli učiti i slušati. To je Morena! - izjavila je Sanja koja jedva čeka početi kuhati s novom partnericom.

- Svjesna sam da ne mogu kuhati kao Željko, da Sanja i ja nemamo takav odnos kakav su imali njih dvoje, dugogodišnji prijatelji. Ali se zbilja nadam da ću biti najbolja zamjena što mogu…- rekla je Morena.

S obzirom da smo u kvalifikacijskom tjednu, Sanja i Morena, koje nastavak natjecanja započinju s nula bodova, moraju se itekako potruditi da dostignu ocjene ostalih parova kako ne bi završile u četveroboju.

Facebook komentari

hr Sat Mar 25 2017 19:32:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .