Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58b49de0b47398e3898b4597/80
Foto: Pixabay

Naučite cijeniti sebe pa će vas i drugi cijeniti

Da bi čovjek bio zadovoljan životom treba naučiti kako podići samopouzdanje. Baš svatko od nas može poraditi na zdravijem odnosu prema sebi

Imati vjere u sebe, ključno je želimo li biti zadovoljni životom. Kako bismo mogli pouzdati se "u se i u svoje kljuse", važno je samopouzdanje, zdrav odnos prema sebi koji je nerijetko podcijenjen, piše Život i stil.

Temelji samopouzdanja leže u našim formativnim godinama, ranom djetinjstvu i određeni su time kako nas doživljava naša bliža i daljnja okolina te o ljubavi koju smo dobili od roditelja. Taj prvi doživljaj sebe odredit će kako ćemo se prema sebi odnositi kao odrasli te naš doživljaj toga kako nas okolina vidi.

Građenje samopouzdanja proces je koji se ne događa preko noći, ali je vrijedan truda. Prepoznavajući svoje kvalitete i vrijednost gradimo zdrave navike i zdrav odnos prema sebi koji nas vodi do ispunjenijeg života.

Donosimo pet načina kako podići samopouzdanje

1. Inventura unutar sebe

Ne možemo popraviti kvar ako ga ne detektiramo. Uzmite vremena i zavirite u sebe. List papira podijelite lovkom na pa pola, prvi stupac neka bude za vaše vrline, a drugi za slabosti. U stupce napišite deset vrlina, odnosno slabosti. Ako vam se teško sjetiti svojih deset vrlina, prođite u mislima svoje prijatelje, posao.

Pronađite pohvale poput: "Nisam nikada vidio da netko uživa u kućanskim poslovima kao što ti uživaš" ili: "Hvala ti što si me neki dan slušao dok sam ti se jadala". Sve to stavite na papir i dobit ćete inventuru sebe. Vidjet ćete crno na bijelo stvari na kojima možete poraditi, ali i one kojima se možete podičiti. 

I zapamtite, nitko se i ništa ne mijenja preko noći. Maknite od sebe nerealna očekivanja (u smislu da ćete sutra postići to što želite) i malenim koracima krenite po boljeg/bolju sebe.

2. Naoružajte se pozitivnim mislima

Negativne misli hrane naš loš odnos prema sebi i nisko samopouzdanje. Ti obrasci će nestati nakon što preuzmete kontrolu nad svojim umom snagom pozitivnog mišljenja. To ćete postići tako što ćete prestati očekivati ono najgore. Istrenirat ćete mozak da očekuje najbolji ishod svake situacije. 

Bilo da krećete na novi posao, selite se u drugi grad ili po prvi put postajete roditelj, normalno je da ćete se, zbog starha od nepoznatog osjećati anksiozno. No, kada krenu destruktivne misli, neće te im se prepuštati, nego ćete ih svjesno zamijeniti pozitivnima. Ako treba, sami ćete sebi u ogledalo reći da će sve bti u redu.

Velika pomoć u tome kako jačati samopouzdanje su molitva i meditacija. Pomažu nam da se opustimo, oslonimo na snagu koja je u nama i fokusiramo na pozitivne stvari i ishode. 

3. Krenite sa sitnim promjenama

Kako biste se motivirali krenite s onime što vam je lakše, odnosno promjenama na bolje čije ćete rezultate vidjeti u brzom vremenskom proku. Primjerice, počnite se ustajati deset minuta ranije ili uvedite žustru šetnju naon večere. Osjećat ćete se zadovoljnije i to će vam dati vjetar u leđa za veće pothvate poput prestanka pušenja.

4. Naučite primati komplimente

Znanstveno je dokazano da osobe s niskim samopouzdanjem teško primaju komplimente. Čak ako ih i prihvate iza "hvala" slijedt će "ali" i uvjeravanje osobe koja je dala kompliment da dobro ne vidi ili nešto slično. Jednostavno vježbajte primiti kompliment. Kada vam netko kaže da ste nešto sjajno napravili ili da jutros baš lijepo izgledate, povjerujte mu/njoj i recite hvala. Samo hvala. 

5. Pokrenite se

Oružje koje dokazano djeluje u borbi s niskim samopouzdanjem je tjelovježba. Znanstveno je dokazano da tijelo tijekom i nakon fizičkog vježbanja luči endorfin, hormon sreće koji nam pomaže da se osjećamo bolje, čak i sjajno. Naravno, tjelovježba ima i puno dugoročnih dobrobiti za naš organizam. Bit ćemo zdraviji, ali i bolje izgedati ,što je još jedan od načina kako podići samopouzdanje.

hr Wed Sep 05 2018 15:21:49 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bf448490e49382b1f8b4578/80
Foto: Pixabay

Savršeni hamburger ima devet slojeva i visok je 7 centimetara

Okus čini 15 posto hamburgera, 15 posto je u izgledu, a 30 u mirisu, kaže chef s Oxforda. Najbolji hamburgeri visoki su sedam centimetara, široki su pet centimetara i imaju - devet slojeva

Jedna od teorija kaže da su hamburgeri dobili ime po njemačkom gradu Hamburgu, u kojemu se meso slično onome u današnjim hamburgerima posluživalo s okruglim pecivima. 

Najbolji hamburgeri visoki su 7 cm, široki 5 cm i imaju 9 slojeva, tvrdi Charles Michel, gastro znanstvenik i stručnjak za hranu s britanskog Sveučilišta Oxford. Njegovo istraživanje pokazalo je da je idealni hamburger visok 7 cm jer je tako prilagođen ustima i možemo uživati u svim slojevima odjednom, no može biti visok i dodatnih 2 cm zbog mekanog kruha koji se stisne rukama, pišu 24 sata.

- Savršena tekstura hamburgera na jeziku je 30 posto umami (japanska riječ koja opisuje mesni okus), 25 posto slana, 20 posto slatka, 15 posto kisela i pet posto gorka - kaže Michel. Tvrdi da je okus samo jedna komponenta savršenog hamburgera. 

- Naime, 30 posto privlačnosti hamburgera leži u njegovu mirisu, 25 posto u tome kako se osjećamo dok ga jedemo te po 15 posto u izgledu i zvukovima koje proizvodimo dok ga jedemo. Kakav hamburger ima okus, zauzima samo 15 posto njegove privlačnosti - smatra stručnjak Michel. 

On smatra da se za najbolje iskustvo hamburger ne smije jesti pomoću pribora. 

- Treba ga uvijek poslužiti u omotu, a ne na tanjuru s priborom. Osjećaj mekog, toplog peciva u ruci poboljšava percepciju okusa, a omot održava strukturu i toplinu do zadnjeg ugriza - smatra Michel. Tvrdi da jedemo očima i ušima baš kao i ustima. 

- Mi zapravo ‘kušamo’ hranu sa svim našim osjetilima i znanstveno je netočno uzeti u obzir samo okus hrane u ustima kad se raspravlja o specijalitetima - tvrdi chef. Objašnjava da zato početni izgled sočnog hamburgera u atraktivnom okruženju i dobroj atmosferi može potaknuti uživanje u obroku.

- Zvuk omota, hrskave slanine ili pršuta te salate, kao i dobra glazba u pozadini, poboljšavaju doživljaj - kaže Michel. Objašnjava da je znanost pokazala da je slasnost percepcija stvorena u mozgu stimulacijom svih osjetila, a ne samo osjećajem koji se događa u našim ustima. Gastro znanstvenik dr. Stuart Farrimond napravio je matematičku formulu za osnovne sastojke. 

- Pljeskavica treba težiti oko 120 g, a pritisne se na 1,5 cm debljine. Kriška rajčice treba biti debela 1 cm, a burger treba sadržavati još 9 g iceberg salate, 13 g sira ili prženog luka i 6 g kečapa - kaže Farrimond koji smatra da je pljeskavicu najbolje grilati, a njegovo istraživanje je pokazalo da je vrijeme pečenja za svaku stranu otprilike četiri i pol minute na temperaturi od 150 do 180°C. 

hr Tue Nov 20 2018 18:46:27 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5baf8949cb557a0fa98b4d70/80
Foto: Pixabay

Je li se i vama srušio Facebook? Najveća društvena mreža u kvaru

Facebooku ne mogu pristupiti u Europi i diljem istočne obale Sjedinjenih Američkih Država, a ista je situacija i sa njegovim manjim bratom

Najveća društvena mreža na svijetu u utorak je u popodnevnim satima - pala, piše tportal.

Naime, brojni su korisnici, prvenstveno u Europi i na istočnoj obali SAD-a, javili kako Facebooku ne mogu pristupiti ili se on sporo učitava.

Iz same kompanije nisu se oglasili oko kvara, a ista stvar zabilježena je i na Instagramu.

Ovakvi kvarovi na Facebooku i Instagramu rijetki su, no šteta, s obzirom na oglašivački potencijal, može biti velika.

hr Tue Nov 20 2018 15:32:14 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a28505ab9e03e221c8b4573/80
Foto: Pixabay

Znate li što je za zdravlje opasnije od cigareta? Iznenadit ćete se

Jednom tjedno prošetate sat vremena i mislite da ste učinili dovoljno za zdravlje? Na žalost, u krivu ste

Znamo da su cigarete jako štetne za zdravlje, no jeste li znali da je manjak tjelesne aktivnosti još opasniji?

Izbjegavanje tjelovježbe je opasnije od pušenja, srčanog udara i dijabetesa. Ako mislite da niste u rizičnoj skupini jer jednom tjedno odete na aerobik, u krivu ste. Znastvenici upozoravaju da je i mala fizička aktivnost jednako opasna kao nikakva, piše Život i stil.

"Dosad smo uvijek fokus imali na bolestima i porocima jer je očigledno da oni podižu rizik od smrtnosti, no sada smo otkrili da nam je najveći rizik uvijek bio pred nosom - manjak tjelesne aktivnosti", kaže kardiolog dr. Wael Jaber, autor studije iz Cleveland klinike. 

Istraživači su analizirali podatke 122.000 pacijenata koji su bili hospitalizirani u spomentuoj klinici od 1991. do 2014. godine. Pokazalo se da su osobe koje nisu vježbale bile u puno gorem zdravstvenom stanju od osoba koje su vježbale.

Osobe koje su bile u kondiciji i koje nisu imale višak akilograma imale su najbolje rezultate. Primjerice, osobe starije od 70 godina koje su bile u dobroj kodniciji, imale su 30 posto manji rizik od smrtnosti od osoba koje nisu vježbale.

"Ozbiljno savjetujemo svima da se svakodnevno rekreiraju. Trčite, hodajte, vježbajte. Budite u pokretu. Čineći to, opskrbljujete tijelo kisikom, obnavljate stanice i istovremeno ga čistite od toksina", kaže dr. Jaber. 

hr Tue Nov 20 2018 15:32:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5aca1eee2af47f286b8b46b8/80

Silikonski implantati povezani s rakom kože i brojnim drugim bolestima

Nedavno je provedena najveća studija ikada o kvaliteti implatanata i zdravstvenim rizicima koje nose

Implantati za dojke već se desetljćima koriste u estetskoj kirurgiji. I dok ih dio žena ugrađuje kako bi imale atraktivniji dekolte, velik broj ih se odlučuje na implantate nakon mastektomije, odnosno odstranjivanja dojke zbog raka. Koriste se slikonski implatanti i salinski, piše Život i stil.

Nedavno je provedena najveća studija ikada o kvaliteti implatanata i rizicima koje nose. U studiji je sudjelovalo 100.000 žena, od kojih ih 80.000 ima silikonske implantate, a 20.000 implantate punjene salinom. Rezultati istraživanja objavljeni su u Annalas of Surgery.

Zahvaljujući ovoj studiji, znanstvenici su otkrili da žene sa silikonskim umetcima imaju za šest do osam posto veći rizik za razvoj reumatoiodnog artritisa, sklerodermije i Sjogrennovog sindroma od žena koje nemaju implantate.

Silikonski implantati su također povezani s povišenim rizikom za razvoj raka kože te trudnoćama sa smrtnim ishodom.

Kod silikonskih implatanata postoji veći rizik od postoperativnih komplikacija, za razliku od implatanata punjenih salinom. 

Zaključak studije je da silikonski implantati uzrokuju više zdravstvenih problema, no salinski, ali i da je postotak toliko nizak da se žene ne moraju brinuti, poručuju znanstvenici. 

hr Tue Nov 20 2018 15:31:51 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .