Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58b49de0b47398e3898b4597/80
Foto: Pixabay

Naučite cijeniti sebe pa će vas i drugi cijeniti

Da bi čovjek bio zadovoljan životom treba naučiti kako podići samopouzdanje. Baš svatko od nas može poraditi na zdravijem odnosu prema sebi

Imati vjere u sebe, ključno je želimo li biti zadovoljni životom. Kako bismo mogli pouzdati se "u se i u svoje kljuse", važno je samopouzdanje, zdrav odnos prema sebi koji je nerijetko podcijenjen, piše Život i stil.

Temelji samopouzdanja leže u našim formativnim godinama, ranom djetinjstvu i određeni su time kako nas doživljava naša bliža i daljnja okolina te o ljubavi koju smo dobili od roditelja. Taj prvi doživljaj sebe odredit će kako ćemo se prema sebi odnositi kao odrasli te naš doživljaj toga kako nas okolina vidi.

Građenje samopouzdanja proces je koji se ne događa preko noći, ali je vrijedan truda. Prepoznavajući svoje kvalitete i vrijednost gradimo zdrave navike i zdrav odnos prema sebi koji nas vodi do ispunjenijeg života.

Donosimo pet načina kako podići samopouzdanje

1. Inventura unutar sebe

Ne možemo popraviti kvar ako ga ne detektiramo. Uzmite vremena i zavirite u sebe. List papira podijelite lovkom na pa pola, prvi stupac neka bude za vaše vrline, a drugi za slabosti. U stupce napišite deset vrlina, odnosno slabosti. Ako vam se teško sjetiti svojih deset vrlina, prođite u mislima svoje prijatelje, posao.

Pronađite pohvale poput: "Nisam nikada vidio da netko uživa u kućanskim poslovima kao što ti uživaš" ili: "Hvala ti što si me neki dan slušao dok sam ti se jadala". Sve to stavite na papir i dobit ćete inventuru sebe. Vidjet ćete crno na bijelo stvari na kojima možete poraditi, ali i one kojima se možete podičiti. 

I zapamtite, nitko se i ništa ne mijenja preko noći. Maknite od sebe nerealna očekivanja (u smislu da ćete sutra postići to što želite) i malenim koracima krenite po boljeg/bolju sebe.

2. Naoružajte se pozitivnim mislima

Negativne misli hrane naš loš odnos prema sebi i nisko samopouzdanje. Ti obrasci će nestati nakon što preuzmete kontrolu nad svojim umom snagom pozitivnog mišljenja. To ćete postići tako što ćete prestati očekivati ono najgore. Istrenirat ćete mozak da očekuje najbolji ishod svake situacije. 

Bilo da krećete na novi posao, selite se u drugi grad ili po prvi put postajete roditelj, normalno je da ćete se, zbog starha od nepoznatog osjećati anksiozno. No, kada krenu destruktivne misli, neće te im se prepuštati, nego ćete ih svjesno zamijeniti pozitivnima. Ako treba, sami ćete sebi u ogledalo reći da će sve bti u redu.

Velika pomoć u tome kako jačati samopouzdanje su molitva i meditacija. Pomažu nam da se opustimo, oslonimo na snagu koja je u nama i fokusiramo na pozitivne stvari i ishode. 

3. Krenite sa sitnim promjenama

Kako biste se motivirali krenite s onime što vam je lakše, odnosno promjenama na bolje čije ćete rezultate vidjeti u brzom vremenskom proku. Primjerice, počnite se ustajati deset minuta ranije ili uvedite žustru šetnju naon večere. Osjećat ćete se zadovoljnije i to će vam dati vjetar u leđa za veće pothvate poput prestanka pušenja.

4. Naučite primati komplimente

Znanstveno je dokazano da osobe s niskim samopouzdanjem teško primaju komplimente. Čak ako ih i prihvate iza "hvala" slijedt će "ali" i uvjeravanje osobe koja je dala kompliment da dobro ne vidi ili nešto slično. Jednostavno vježbajte primiti kompliment. Kada vam netko kaže da ste nešto sjajno napravili ili da jutros baš lijepo izgledate, povjerujte mu/njoj i recite hvala. Samo hvala. 

5. Pokrenite se

Oružje koje dokazano djeluje u borbi s niskim samopouzdanjem je tjelovježba. Znanstveno je dokazano da tijelo tijekom i nakon fizičkog vježbanja luči endorfin, hormon sreće koji nam pomaže da se osjećamo bolje, čak i sjajno. Naravno, tjelovježba ima i puno dugoročnih dobrobiti za naš organizam. Bit ćemo zdraviji, ali i bolje izgedati ,što je još jedan od načina kako podići samopouzdanje.

hr Wed Sep 05 2018 15:21:49 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ba29b8acb557a7ba58b4997/80
Foto: Pixabay

Raspoloženje ovisi o dobu dana, znate li kada je "vražji sat"?

Sigurno je da naše raspoloženje i kognitivne sposobnosti nisu jednake tijekom dana. To se mijenja u predvidljivim, a ponekad i ekstremnim načinima, kaže Daniel Pink koji je istražio tu temu

Na razinu pad i porast raspoloženja utječu kemikalije u tijelu, preciznije hormoni - kortizol, hormon stresa, serotonin, hormon sreće... Zbog promjene u njihovoj razini dolazi do dnevnih obrazaca ponašanja, svojevrsnog psihološkog sata našeg tijela kada možemo predvidjeti kako ćemo se osjećati u koje doba dana.

Ova teorija bazirana je na dvije nedavne studije koje su obuhvatile više od 800 milijuna tweetova tijekom četiri godine, pratili su porast i pad raspoloženja kod ljudi. Stručnjaci kažu da na te obrasce ne utječu samo razni hormoni, već i razina šećera u krvi, prehrana... "To je mješavina čimbenika koji rade zajedno i teško ih je razdvojiti. Sigurno je da naše raspoloženje i kognitivne sposobnosti nisu jednake tijekom dana. To se mijenja u predvidljivim, a ponekad i ekstremnim načinima. Postoji pravi trenutak za sve",  kaže Daniel Pink koji je istraživao svakodnevne ritmove za svoju knjigu "When - The Science of Timing ".

Evo koje doba dana je najbolje za određene stvari:

6.00 Najbolje vrijeme za ustajanje iz kreveta. Tijelo već nekoliko sati proizvodi kortizol, a to je hormon koji nas aktivira. Vrhunac njegove razine u tijelu je pola sata nakon buđenja, a na toj razini ostane sat vremena.  Rano ustajanje povezano je s nižim stopama depresije među ženama. Rano ujutro naš um je najoštriji i to je vrijeme kada se treba usredotočiti na osobne ciljeve, pokazala je to studija Sveučilišta Bristol, prenosi Daily Mail.

7.00 Razina testosterona kod žena tada je na vrhuncu, do 7 do 8 sati, a i kortizol je još na visini. To znači da su naša motiviranost i energija na vrhuncu. U to doba dana smo, također, manje ljuti - tvrde istraživači sa Sveučilišta Bristol koji su proučili 800 milijuna poruka na Twitteru i pronašli snažnu povezanost između doba dana i pozitivnih emocija. Ovo vrijeme je idealno za rješavanje problema. Izbjegavajte ujutro jesti ugljikohidrate jer oni naglo podižu razinu šećera u krvi nakon čega slijedi nagli pad, a to negativno utječe na raspoloženje.

8.00 U ovo doba dana raspoloženje počinje opadati, a studije su pokazale kako je to vrhunac vremena za tugu i umor. Ponedjeljak u 8 sati je razumljivo najgori. Pokušajte odvojiti pola sata za šetnju po svježem zraku kako bi neutralizirali negativnost. Također, sunčeve zrake govore našem mozgu da prestane proizvoditi melatonin, hormon spavanja. I 20-ak minuta umjerenog vježbanja može utjecati na vaše raspoloženje narednih 12 sati.

9.00 Sada pozitivne emocije rastu, a povećava se i razina serotonina - do 11 sati. "Nešto se definitivno događa oko 9 sati ujutro i pozitivne emocije postanu dominantne", kaže dr. Fabon Dzogang, koji je radio na studijama povezanima za Twitter. Ovo je idealno vrijeme za prvu kavu. Naime, nije preporuka popiti kavu čim otvorite oči jer je tada razina kortizola, hormona stresa, visoka. Veću korist od kave osjetit ćete ako je popijete malo kasnije.

10.00 U ovo doba dana ljudi su najmanje ljuti, otkrila je studija Sveučilišta Bristol. Ovo je idealno vrijeme za sastanak ili savjetovanje, jer kortizol pomaže kontrolirati strahove dok je mozak svjež i spreman usredotočiti se i učiti.

11.00 Ovo je najviša točka za analitičke sposobnosti mozga, tako da smo najviše produktivni od 11 pa do podneva. Pozitivne emocije rastu i dalje, ali ubrzo će početi padati. Ako ste pod stresom, duboko udahnite, napravite pauzu pa izdahnite polako brojeći do pet - ponovite to četiri puta.

12.00 Ovo je glavna točka u danu za osjećaj sreće, u podne ćemo najčešće reagirati na emocije i senzacije. Ovo doba dana je idealno za obavljanje važnih telefonskih poziva ili pregovaranja o većoj plaći. U to doba su ljudi više konstruktivni, dok su kasnije više ratoborni.

13.00 Dobro raspoloženje opada, ali u ovo doba dana se osjećamo najsrdačnije prema drugima, prije nego raspoloženje oštro padne.

14.00 U ovo doba dana je niska točka sreće, a i tada se osjećamo najumornije jer nam tijelo prirodno ulazi u fazu odmora, nakon što je budno sedam sati. Ovo je doba dana kada je dobro vrijeme za još jednu kavu ili malo drijemanja, pišu 24 sata.

15.00 U ovo doba smo najmanje produktivni, pokazalo je to istraživanje Britanskih uredskih radnika. To ne iznenađuje obzirom da je serotonin nizak, kao i razina šećera u krvi. U doba od 15.30 do 17 ljudi su najrazdražljiviji, pokazala je jedna američka studija. Trebate li obaviti nešto važno, najprije napravite pauzu od 20-ak minuta.

16.00 Nismo oštroumni kao ranije u danu, ali ovo doba je dobro za kreativne zadatke. Znanstvenici to zovu "paradoksom nadahnuća" jer su inovativnost i kreativnost na najvišoj razini u doba dana kada nismo na vrhuncu drugih sposobnosti. Razmišljanje nam je tada na neki način labavije pa smo skloniji dobiti kreativna "prosvjetljenja".

17.00 U ovo doba dana se raspoloženje počinje popravljati i počinjemo više uživati. Ako završavate s poslom, priuštite si pet minuta razmišljanja o onome što ste postigli i napravite plan za drugi dan, to snažno pojačava raspoloženje.

18.00 Temperatura je narednih sat vremena najviša, a to je dobar pokazatelj raspoloženja. Ovo vrijeme je idealno za večeru baziranu na ugljikohidratima jer oni podižu razinu šećera u krvi, proizvodi se više inzulina i smanjuje kortizol.

19.00 Razina kortizola brzo opada ostatak večeri, a to znači da ulazimo u mirniju, opuštenu fazu dana.

20.00 Ulazimo u fazu najsrdačnijih odnosa s drugim ljudima i to traje do 21 sat. Osim toga, tada smo i u najsretnijem razdoblju.  Ovo doba dana je prava prilika za zagrliti nekoga i tako podići razinu oksitocina u tijelu, hormona odgovornog za dobro raspoloženje i osjećaj zadovoljstva.

21.00 Ovo bi mogao biti vrhunac dobrog raspoloženja u večernjim satima. Ukoliko se osjećate raspoloženi za prepiranje, tada je razina kortizola u vama previsoka. Normalno je da u to doba tijelo počinje proizvoditi melatonin, hormon spavanja.

22.00 Melatonin se nakuplja u tijelu i sprema nas za spavanje, počinjemo zijevati. Isključite ekrane, ostavite upaljen eventualno TV, kaže stručnjak za spavanje dr. Neil Stanley. Dodaje kako treba izbjegavati nalet energije u to doba jer će kasnije satima biti teško utonuti u san. Ovo vrijeme nije loše za seks, jer orgazam potiče oslobađanje oksitocina koji opušta.

23.00 U narednih sat vremena je krajnje vrijeme za odlazak u krevet. U vrijeme između 21 sat i ponoći najbolje je ići spavati jer tijelo tako ima priliku najbolje se naspavati i dobiti odgovarajuću dozu dubokog sna u REM fazi spavanja. Za najbolje raspoloženje ujutro, preporuka je ići na spavanje prije 23 sata.

24.00 Ukoliko smo još budni, velike su šanse da će raspoloženje padati. To je ključno vrijeme za ispoljavanje bijesa, prema studiji povezanoj s Twitterom, ali i seksualnih interesa.

1.00 Razina melatonina je na vrhuncu što pogoduje dobrom snu, ali, ako smo budni, tada djeluje da nam se jako izuzetno spava. To je razlog zašto su negativne emocije na najvišoj razini od ponoći do tri sata ujutro. Pokušajte se opustiti i zaspati.

2.00 U ovo doba ljudi s osjećaja ljutnje znaju prelaziti u preokupiranost smrću. To traje narednih sat vremena. Pokušajte razmišljati pozitivno i biti zahvalni za dobre stvari koje imate u životu, preusmjerite misli. To će vam smiriti misli i osloboditi negativne energije.

3.00 Razina serotonina je najniža od tri do pet ujutro pa nije ni čudo da su pozitivne misli negdje daleko od nas. Tri sata ujutro poznato je i kao "vražji sat" - ljude kao da obuzme nešto vražje.

4.00 Kortizol počinje rasti i spremni smo probuditi se kroz nekoliko sati. Ali, ako smo pod stresom i pritiskom, tijelo ga proizvodi previše pa se možemo probuditi uz osjećaj tjeskobe i panike. Buđenje u ovo do ba je povezano s depresijom.

5.00 Ako smo budni u ovo doba, naša egzistencijalna kriza će se vjerojatno nastaviti. To doba dana je vrijeme vrhunca razmišljanja o religioznim temama. Također, to je vrhunac vremena s najmanje pozitivnih emocija. - pišu 24 sata.

hr Wed Sep 19 2018 20:55:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ba28a1ecb557a35a88b48e1/80
Foto: Screenshot / YouTube

Bračni par snimao svoj ples tijekom trudnoće, na kraju im se pridružio i sinčić

Osmislili su koreografiju te su svakog mjeseca plesali uz pjesmu "Can’t Stop the Feeling" i snimali se
Mladi bračni par Slađana i Filip Gržinčić su došli na sjajnu ideju tijekom njene trudnoće. Naime, osmislili su koreografiju te su svakog mjeseca plesali uz pjesmu "Can’t Stop the Feeling" i snimali se, sve do rođenja njihovog sinčića s kojim su isto tako zaplesali... 

- Ovo će mi svakako biti najdraža uspomena na razdoblje kad sam bila trudna i najdraža koreografija koju sam smišljala. - napisala je Slađana iznad videa kojeg je objavila na Facebook-u.




hr Wed Sep 19 2018 19:40:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b75ab01cb557ad6648b4a1c/80
Foto: Pixabay

Pet kvaliteta muškaraca koji znaju kako osvojiti i zadržati ženu

Svi poznajemo barem jednog muškarca koji nema nikakvih problema prilikom osvajanja žena. Baš uvijek uspije doprijeti do dame koja mu se sviđa i zadržati njezin interes.
 Takvi muškarci imaju nešto zajedničko, a to su ove kvalitete, piše Zadovoljna.

1. Obzirnost

Žene neće odoljeti pažljivim muškarcima koji ne stavljaju sebe na prvo mjesto. Obzirnost se prije svega očituje u sitnicama koje često zanemarujemo, poput otvaranja vrata ili prepuštanja sjedala u javnom prijevozu starijim osobama. Tu su i oni puno veći i važniji potezi. Ako je muškarac spreman otkazati izlazak s prijateljima u trenutku kada vam je uistinu potreban, to pokazuje da ima obzira prema vašim problemima.

2. Fleksibilnost

Mi možemo planirati do mile volje, ali život će nas uvijek iznenaditi u trenutku kada to najmanje očekujemo. Upravo je zato važno biti fleksibilan i zbog te će kvalitete muškarac porasti u očima žene. Sposobnost da se nosi s (ne)očekivanim promjenama i pravovremeno reagira na njih moćan je „afrodizijak“ jer njome muškarac ženi daje do znanja da je jak i stabilan, a to je ono što pripadnice ljepšeg spola posebno vole.

3. Samopoštovanje

Ovu kvalitetu ne treba brkati s egocentrizmom. Muškarac pun samopoštovanja nije zaljubljen u sebe, on je samo svjestan svojih vrlina i ne dozvoljava da se njime manipulira. Za razliku od egoista, on je skroman i nećete od njega čuti samohvalu, ali uvijek će se ponositi dobro odrađenim poslom dok će onaj loše napravljen odmah pokušati ispraviti. Muškarac koji poštuje sebe, ženi pokazuje da će i nju tretirati s poštovanjem.

4. Sposobnost preispitivanja

Žene bježe od muškaraca koji misle da znaju baš sve. Bez obzira na to o kojem se aspektu života radi, muškarac koji ne preispituje vlastite postupke zato što misli da nema što naučiti na svojim greškama nije osoba koja ulijeva povjerenje. Konstantno ponavljanje starih grešaka u ljubavnom odnosu i izostanak volje za promjenom ukazuje na nezrelog muškarca.

5. Sigurnost

Svi u sebi nosimo određene komplekse, manje ili veće, koji utječu na to kako se ponašamo prema sebi i drugima. Međutim, samo će se najhrabriji među nama uhvatiti u koštac s njima i pokušati ih se riješiti. Muškarac koji je siguran u sebe nije se nužno oslobodio svih kompleksa, ali on definitivno nema namjeru dopustiti da oni utječu na to kako se odnosi prema ženama.
hr Wed Sep 19 2018 14:08:39 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/57fc84ab1eea8fe14f8b45f0/80
Foto: Screenshot YouTube

Biste li se radije ne tuširali ili bili bez mobitela tjedan dana?

Tvrtka Visible provela je istraživanje kako bi utvrdila što su sve milenijalci spremni učiniti za mobitel

Istraživanje je provedeno na uzorku od 1180 milenijalaca odnosno osoba rođenih između 1978. i 2000. godine kojima je tehnologija postala okosnica svakodnevice.  Htjeli su utvrditi koliko su daleko milenijalci spremni ići zbog tehnologije, a posebno pametnih telefona, piše Život i stil.

Istraživanje se sastojalo od niza pitanja u formi "Bi li radije" kako bi otkrili prioritete kod ove jedinstvene generacije. Posebnu je važnost studija dobila zbog sve intenzivnije brige oko ovisnosti o tehnologiji zbog čega je i Facebook uveo novi dodatak aplikaciji. 

Rezultati su pokazali nevjerojatnu sklonost džepnim čudima pa je tako čak 41 posto ispitanih milenijalaca odgovorilo da se radije ne bi tuširali tjedan dana nego bili bez mobitela tjedan dana. 

Međutim, to je samo jedan od šokantnih podataka. 

Posebno nas je iznenadio visoki postotak od čak 28 posto ljudi koji su rekli da bi se odrekli kućnog ljubimca na tjedan dana u zamjenu za svoj mobitel.

Više od polovice ispitanih odreklo bi se filmova i televizije zbog mobitela, a njih 18 ne bi pralo zube, ako to znači da bi imali svoj pametni telefon. 

Pomalo apsurdna, ali rezultati zapravo nisu nimalo neočekivani jer je mobitel postao mali prozor u svijet, a za njega smo vezani u skoro svim sferama privatnog i poslovnog života. 

hr Wed Sep 19 2018 14:06:08 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .