Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/59b7bb24b9e03e8d678b45ae/80
Foto: scena.hr

Prosvjed protiv ukidanja emisjie "Hrvatska uživo" pred Saborom

U povodu ukidanja HTV-ove emisije "Hrvatska uživo" Hrvatsko novinarsko društvo (HND) organiziralo je u petak prosvjed pred Hrvatskim saborom s kojeg je poručeno da je neargumentirano ukidanje te emisije zadnji u nizu napada na ustavno pravo javnosti da bude izviještena o svim zbivanjima u društvu i na pravo svake osobe na slobodu izražavanja i mišljenja, te je zatražen povratak emisije na male ekrane.

Na prosvjedu se okupilo stotinjak prosvjednika - novinara iz raznih medija, predstavnika političkih stranaka, udruga i sindikata te poznatih ličnosti iz društvenog života, a mogli su se vidjeti transparenti na kojima je pisalo "Ne gasi kamere, gasi cenzore", "Obranimo pravo društva da zna", "Bože čuvaj Hrvatsku uživo", Huž je spas za građanski glas". Na transparentu "Hrvatska uživo ili HTV namrtvo" usporedno su stavljene slike novinarke Maje Sever i TV voditeljice u Sjevernoj Koreji. 

Svi koji dođu na vlast smatraju HRT svojim ratnim plijenom

Predsjednik HND-a Saša Leković ustvrdio je kako je ukidanje "Hrvatske uživo" samo jedan u nizu događaja koji pokazuju da se HRT od javne televizije pretvara u potpunu suprotnost.

Političari se, istaknuo je, ponašaju potpuno neodgovorno jer "svi koji dođu na vlast smatraju HRT svojim ratnim plijenom", stoga nije čudna negativna kadrovska selekcija na javnoj televiziji, a tako se od osamostaljenja države ponašaju sve političke strukture.

"Za vrijeme vladanja Kukuriku koalicije promijenjen je Zakon o HRT-u tako da se poveća utjecaj politike, a kada je na vlast došao HDZ, koji je do tada bio protiv toga - nije to promijenio na bolje, odnosno oslobodio novinare na HRT-u od političke stege. Svi su licemjerni i kada dođu na vlast rade ono protiv čega se bore u opoziciji", ustvrdio je Leković.

Podsjetio je na nedavnu smjenu članova Nadzornog odbora (NO) HRT-a nakon što je otkrio nezakonitosti u radu javne televizije, iako je predsjednica NO-a bila članica HDZ-a koja je vodila stranački Odbor za kulturu. "Ne radi se o HDZ-u ili SDP-u već o primitivcima koji rade ono što ne bi smjeli", kazao je.

Upitan stoji li članstvo HND-a jednoglasno iza prosvjeda, rekao je da o takvim akcijama on ne odlučuje sam već Izvršni odbor. "Svi članovi su upoznati s prosvjedom i nisam dobio čak niti privatnu,poruku da je netko protiv. No, imamo 2400 članova, pa ne znači da su svi za to", dodao je Leković.

Beljak: Gušenje medijskih sloboda i pluralizma prevršilo svaku mjeru

Prosvjed je podržao predsjednik HSS-a i saborski zastupnik Krešo Beljak ustvrdivši da je gušenje medijskih sloboda i pluralizma prevršilo svaku mjeru.

"Ne radi se samo o jednoj emisiji i novinarki, već o tome što se sustavno događa na televiziji koju svi plaćaju, koja nije komercijalna i gdje se pokušava nametnuti određena ideologija umjesto pluralizma i otvaranja tema koje zanimaju građane. Živimo u demokraciji, a ne jednoumlju", kazao je Beljak.

Saborski zastupnik i član udruge Franak Goran Aleksić prisjetio se problema koje su dužnici sa švicarskim francima imali, istaknuvši da su ih Maja Sever i "Hrvatska uživo" uvijek ugostili kada je to bilo potrebno i pokazivali priče malih ljudi. "Sumnjam da se ovdje radi o političkoj čistki i da se emisija miče jer je Sever nekome politički nepodobna, a ne kvaliteta emisije i njezina gledanost", ustvrdio je.

Organizatori prosvjeda dijelili su saborskim zastupnicima letke s pitanjem kako nekome može pasti na pamet da ukine dobru, informativnu, društveno korisnu i gledanu emisiju javne televizije, uz poruku da građani žele znati što se događa u zemlji, ali i da se njihov glas čuje. Ističe se da politički pritisci cijeli niz godina i desetljeća urušavaju vjerodostojnost javnog medija, koji plaćaju građani.

Onaj kome je palo na pamet da ugasi "Hrvatsku uživo" sugerira da je najbolji program onaj koji ne propituje, ne istražuje, ne pruža ljudima nadu, ne daje im šansu, ne traži odgovore u njihovo ime. Zahtijevamo povratak "Hrvatske uživo" u program i javnu televiziju za sve, poručuje HND u letku.

HRT odbacuje pritiske na svoju programsku i uređivačku politiku

Hrvatska radiotelevizija (HRT) odbacila je u petak pritiske na svoju programsku i uređivačku politiku "neovisno o tomu odakle takvi pritisci dolaze", te je u povodu prosvjeda poručila da je slobodno izražavanje mišljenja i stavova pravo svakoga građanina, ali i da je programska i uređivačka autonomnost temelj svakoga slobodnog medija.

"Odluku o prestanku emitiranja emisije 'Hrvatska uživo' programsko vodstvo donijelo je smatrajući da u udarnim terminima prevladavaju politički sadržaji te temeljem podataka o padu gledanosti te emisije u razdoblju od 2007. do 2017. Naime, za razliku od gledanosti nekih drugih emisija u poslijepodnevnome terminu, gledanost emisije 'Hrvatska uživo' u tom je razdoblju bila u stalnom padu, što potvrđuje da su gledatelji zasićeni takvim sadržajima u tomu dijelu dana", stoji u priopćenju HRT-a.

Navode da će i dalje pratiti sve socijalne i humanitarne teme, teme koje se odnose na građansko društvo i sve ranjive društvene skupine, i to u nekoliko različitih termina tijekom svakoga dana na Prvome programu HRT-a i ostalim programima.

U terminu emisije "Hrvatska uživo" gledateljima će od ponedjeljka, 18. rujna, ponuditi novu mozaičnu emisiju koja će donositi teme o popularnoj kulturi, glazbi, arhitekturi, dizajnu, gastronomiji i životnom stilu.

hr Fri Sep 15 2017 12:13:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b5036b9cb557ad51d8b4b6c/80
Foto: Hina

Sve više stranaca želi posjetiti Hrvatsku nakon uspjeha Vatrenih

Brojni turisti su produljili boravak u Hrvatskoj zbog odlične atmosfere u zemlji za vrijeme Svjetskog nogometnog prvenstva, što je na brojnim tržištima uz goleme promotivne efekte izazvalo i porast potražnje, pa i u Francuskoj, UK-u i Rusiji s kojima je Hrvatska igrala završne utakmice, kaže direktor Glavnog ureda HTZ-a Kristjan Staničić.

Najavljujući nove promotivne kampanje HTZ-a za posezonu na deset tržišta, koje će krenuti za nekoliko dana, Staničić za Hinu iznosi da informacije koje dobivaju s raznih tržišta govore o porastu zanimanja za Hrvatsku uslijed odličnog nastupa na Svjetskom nogometnom prvenstvu, piše index.hr

"Iako je sada teško reći neke konkretne brojke i koliko će se taj uspjeh pretočiti u više dolazaka i noćenja u Hrvatskoj, ipak se očekuje pozitivan utjecaj, a i gotovo svi naši partneri na ključnim emitivnim tržištima, pogotovo iz Francuske, SAD-a, Italije, Austrije, Velike Britanije, Rusije i drugih, potvrđuju da su takva očekivanja realna", kaže Staničić.

Dodaje da pozitivna očekivanja temelje i na izvrsnim rezultatima svih provedenih aktivnosti HTZ-a povezanih s odličnom igrom Vatrenih, kojima su doprli do milijuna ljudi diljem svijeta putem društvenih mreža i web stranicama HTZ-a.

Govoreći o novoj kampanji za posezonu koja slijedi, ističe da će u tome komunicirati turističke proizvode enogastronomiju, nautiku i aktivni odmor, kao i da nastavljaju s korištenjem sekvenci iz već poznatog spota u svijetu s hrvatskim sportašima i umjetnicima "Ambasadori hrvatskog turizma" s inačicom slogana "Croatia, full of excellent players", koji su pokrenuli tijekom SP-a u Rusiji.

Pritom će nogometaše povezati kroz prizmu fotografija i tekstova s destinacijama iz kojih dolaze, te tako vizualno i komunikacijski spojiti Slavonski Brod i Marija Mandžukića, Donji Miholjac i Domagoja Vidu, Luku Modrića i Zadar, Ivana Perišića i Omiš, Antu Rebića i Imotski, itd.

Hrvatska u Francuskoj među rijetkima bez zastoja turističkog bukinga

Na upit kakvi su trendovi turističke potražnje i prodaje za Hrvatsku u zemljama s kojima je Hrvatska igrala završne tri utakmice na SP-u u Rusiji i je li bilo storniranja ili pada prodaje, iz Glavnog ureda ističu da se to nije dogodilo ni u Rusiji (četvrtfinalna utakmica), ni u Engleskoj, odnosno UK-u (polufinale), niti u Francuskoj (finale).

"Iz Francuske trenutno bilježimo porast turističkog prometa od oko 10 posto u odnosu na isto lanjsko vrijeme, a posebno veseli što sve više Francuza dolazi i u pred i posezoni, i u regije poput Zagreba, Slavonije, Istre ili pak Kvarnera gdje ih do sada baš nije bilo puno. Tome ove godine pridonose i nove izravne avio linije iz nekoliko francuskih gradova uključujući i Pariz", kažu iz HTZ-a temeljem informacija iz pariškog predstavništva, iz kojeg kažu i da se SP u nogometu prilično negativno odrazilo na prodaju većine odmorišnih destinacija, ali ne i za Hrvatsku, za koju je prodaja porasla i tijekom SP-a.

Naglašavaju i da iz francuskog udruženja organizatora putovanja SETO ističu da njihove članice bilježe porast ljetnih rezervacija za Hrvatsku viši od 21 posto u odnosu na 2017., kao i da je prema Udruženju francuskih turističkih agencija Les Enterprises du voyage Hrvatska prvi put ove godine uz Španjolsku, Grčku, Italiju, Tunis, Portugal, Maroko, Veliku Britaniju, Tursku i Njemačku, na ljestvici najpopularnijih destinacija.

Slično je i u UK-u, gdje je predstavništvo HTZ-a u Londonu zbog nogometnog uspjeha primilo puno mailova podrške od partnera i brojnih Britanaca koji su bili u Hrvatskoj ili tek planiraju ići.

"Partneri u UK poručuju da pozitivni efekti nogometnog uspjeha tek slijede u idućim tjednima, te da su dobrim trendovima pridonijele i brojne medijske objave u najpopularnijim emisijama, portalima, novinama i časopisima te na društvenim mrežama", kažu iz HTZ-a.

Iz Rusije također stižu dobre vijesti, potražnja za Hrvatskom raste po nekim podacima i 20 posto u odnosu na lani, i seže čak do listopada, a vodeći touroperatori vjeruju da će s njima u Hrvatsku doći više ruskih turista nego lani.

Hrvatska ''screaming hot'' destinacija

I u SAD-u, gdje nisu tradicionalno skloni nogometu, sjajan nastup hrvatske nogometne reprezentacije na SP-u je dočekan s puno zanimanja Amerikanaca, a to je pojačalo i vidljivost i poziciju Hrvatske na turističkoj mapi.

Brojne su američke sportske i druge zvijezde, od NBA košarkaša Dwyanea Wadea i repera Snoop Dogga do glumaca Reese Witherspoon i Russella Crowea i drugih, komentirale s oduševljenjem igru Hrvatske, skupivši pritom brojne lajkove i dijeljenja na društvenim mrežama, a i brojni su, pa i najutjecajniji američki mediji pisali o tom uspjehu i pogotovo dočeku u Zagrebu.

"Iz SAD-a ove godine već bilježimo porast dolazaka turista od 25 posto i noćenja od 21 posto, a prema informacijama partnera, poraste možemo očekivati i iduće godine, jer je poznato da Amerikanci putovanja bukiraju i godinu dana unaprijed. Neki touroperatori u SAD-u su se već pohvalili i 50 posto većom prodajom grupnih aranžmana u odnosu na isto vrijeme 2017., opisujući i Hrvatsku kao 'screaming hot' destinaciju u 2018.", poručuju iz HTZ-a.

Porast zanimanja i prodaje za Hrvatsku zbog nogometa bilježe i kineski touroperatori, a cijene letova su se, kako prenose kineski mediji, iz Kine odnosno Pekinga prema Zagrebu udvostručile od trenutka kada je Hrvatska sudjelovala u finalu SP-a.

Za oko 300 posto poraslo je i pretraživanje Hrvatske na internetu, a uz nogomet porastu potražnje pridonosi i to što kineski mediji ističu da su u Hrvatskoj cijene relativno niže nego u zapadnoj Europi, istodobno navodeći porast potražnje kineskih turista i za Island te Francusku, također zbog njihove dobre igre na nogometnom SP-u.

hr Sun Jul 22 2018 09:48:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b542a30cb557ad62e8b4945/80
Foto: PIXABAY

Split puca po šavovima, ima previša turista u špici

Ne pomaže niti ulaganje u infrastrukturu koje je preskupo za kratku sezonu.

Grad Split već ovog ljeta puknuo je po šavovima zbog turističkog zagušenja, jer je za bar 20 posto probio gornju granicu izdržljivosti koju je na temelju lanjskih brojki definirala opsežna studija prihvatnih kapaciteta Splitsko-dalmatinske županije Instituta za turizam. Turističko opterećenje je prejako za postojeću infrastrukturu, no rješenje nisu ulaganja u infrastrukturu koja bi bi bila preskupa za Grad i njegove stanovnike, upozoravaju naši sugovornici. 

Osim pada kvalitete života u gradu, ovakav trend će vrlo brzo urušiti i sam turizam, smanjiti potražnju i cijene, a povećati davanja. Jedini mogući smjer za Split je konačno zaustavljanje enormnog rasta broja kreveta, najviše u privatnom smještaju, dnevnih posjetitelja, te prebacivanje turističkog prometa van špice sezone. Ni jedno ni drugo za sad se nije pokazalo kao lak cilj.

U Institutu su izračunali da je broj noćenja u Splitu od 2014. do 2017. godišnje rastao za prosječnih 26 posto, a dosadašnji rezultati u 2018. pokazuju nastavak uzlaznog trenda, kako noćenja tako i kapaciteta, i to najviše u privatnom smještaju. Od ukupno 34,5 tisuće kreveta, koliko je na jučerašnji dan bilo prijavljeno u Splitu na sustav eVisitor, tek 3320 kreveta je u 38 hotela, dok je u privatnom smještaju 23 tisuće kreveta, odnosno čak 18 posto kreveta više nego lani, piše poslovni.hr

Za 18 posto porastao je i broj noćenja u lipnju, dok je svibanj s 211 tisuća noćenja bio jači za 30 posto od lanjskog. Lani je u kolovozu Split imao 555 tisuća noćenja, ili 17 posto više nego u godini prije, u srpnju je bilo 528 tisuća noćenja, ili 21 posto više nego u srpnju 2016. godine. Za Split su to i previsoke brojke.

Analiza koju je Institut napravio anketiranjem građana, turista, jedinica lokalne uprave, te uz pomoć informacija javnih i komunalnih poduzeća, pokazala je da su već lani splitski promet i komunalna infrastruktura bili na granici izdržljivosti. Ugroženi su opskrba vodom i strujom, otpad je posebna priča zbog nesaniranog odlagališta Karepovac, ne funkcionira sustav razdvajanja otpada, ne postoji županijski centar za gospodarenje otpadom.

Nema mjesta ni za otpadne vode, kanalizacija ima slab kapacitet, dolazi do izlijevanja miješanih oborinskih i otpadnih voda u razdobljima opterećenja i niske razina obrade otpadnih voda. Nema dovoljno prometnica, parkinga, ne postoji niti odgovarajući autobusni niti kamionski terminal.

Istraživanje Instituta je pokazalo da turisti još uvijek ne osjećaju ove negativne strane života u Dalmaciji i Splitu, a domaćini su podijeljeni na one koji od turizma zarađuju, pa priželjkuju dodatni rast, i one koji zbog turizma ljeti iseljavaju zbog prevelikih gužvi. Lokalce najviše smeta prometna gužva, gužva na plažama i ulicama, četvrtinu ispitanika smeta buka koja remeti mir u domu, 46 posto neprimjereno odloženo smeće i smrad kontejnera.

Lokalna samouprava smatra da bi broj turista u sezoni trebalo zadržati na postojećoj razini, a broj jednodnevnih posjetitelja smanjiti. Analitičari smatraju da bi Split, s obzirom na svoju veličinu, posebice u usporedbi s Dubrovnikom, mogao povećati broj turista u sezoni, u budućem razdoblju, za oko 30 posto, ali uz prethodno rješavanje ključnih infrastrukturnih problema. To za komunalnu infrastrukturu znači izgradnju velikih javnih garaža u središtu grada, stvaranje sadržaja namijenjenih turistima izvan prostora Dioklecijanove palače, uključujući i Žnjan i Marjan, te reguliranje istodobnog boravka kruzera. Dugoročno valja razmisliti i o izmještanju ključnih prometnih objekata iz područja Gradske luke, u prvom redu trajektne luke i autobusnog kolodvora.

Dok su se jedne strane u jedinicama lokalne samouprave izjasnili da broj kreveta u obiteljskom smještaju te broj kuća i apartmana za odmor treba zadržati na sadašnjoj razini, dozvolili su samo u Splitu rast objekata za 20 posto, a kreveta za 18 posto. To je duplo veći rast od nacionalnog prosjeka u ovoj godini.

Brzi pregled platformi za iznajmljivanje pokazuje da se usred sezone u Splitu može naći i deset do petnaest puta više slobodnih apartmana nego recimo u Rovinju i Poreču, čak Šibeniku. Prvog dana kolovoza u Splitu se preko Booking.coma trenutno može naći čak 716 praznih apartmana za dvoje, u Šibeniku je na taj datum prazno tek tek 184 apartmana, u Rovinju 81, u Poreču tek 40.

“Rast turističkog broja noćenja u Splitu od preko 20 posto godišnje već predstavlja ozbiljan problem. Split nema kapacitet za prihvatiti toliki broj turista uz najbolje upravljanje. Pojedini resursi su konačni i nije ih moguće povećati, a one koje je moguće povećati iziskuju takva financijska ulaganja da bi to značilo povećanje troškova života za domaće stanovništvo do razine koju ne bi mogli izdržati”, upozorava Gojko Čepo, splitski SDP-ovac i bivši gradski vijećnik, inače tehničke struke, te upućen u komunalnu sliku Splita. Čepo pojašnjava da se broj stanovnika u Dalmaciji u špici sezone poveća za oko 40 posto, i tome se prilagođava kompletna infrastruktura.

“Zbog svega 60 ili 70 dana turističke sezone, sve sustave je potrebno projektirati za nekoliko puta veći broj potrošača, koje će platiti oni koji ovdje žive cijelu godinu. Istovremeno, već ove godine, dan uoči početka Ultra Europe festivala na booking.com u Splitu se moglo naći noćenje za 200 kuna po osobi. Ako će broj noćenja u 2018. biti otprilike 2,5 milijuna, prosječna zauzetost ležaja bit će oko 20 posto, što znači da će iznajmljivači i ugostitelji jedni drugima rušiti cijene, a istodobno će i jedni i drugi dobivati će sve veće račune za komunalnu naknadu, odvoz i zbrinjavanje otpada, vodoopskrbu i odvodnju”, pojašnjava Čepo.

hr Sun Jul 22 2018 08:54:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b5423bccb557a32378b4796/80
Foto: PIXABAY

Opet ista priča, koncesionari napadaju kupače: Ne dajte se potjerati, ovo su vaša prava

“Ako je koncesionar stavio ležaljke preko cijele plaže, vi mu ih slobodno možete maknuti i na njihovo mjesto staviti ručnik. On ne može ograničiti kretanje po plaži, odnosno opću upotrebu”, objasnio je Branko Kundih s portala Hrvatsko pomorsko iznijevši tumačenje Zakona o pomorskom dobru
Incidenti na jadranskim plažama oko “prevlasti” ležaljki ili ručnika postaju svakodnevicom u jeku turističke sezone. O jednom takvom incidentu na plaži u Baškoj Vodi piše Slobodna Dalmacija, prenosi net.hr. Tamo su dvije djevojke na plaži pomakle ležaljke namijenjene iznajmljivanju kako bi prostrle svoje ručnike. Ubrzo se pred njima pojavio komunalni redar, a na snimci koju su djevojke napravile mobitelom njegova je tirada bila ovakva:

“Ti nećeš ovdje zakon provoditi, ja ga provodim, a ne ti, ja znam što je propisno, a ne vi! A kad budete svojoj kući, vi onda propisno određujte, i ja ću vam sada napisati kaznu na licu mjesta.” Prethodno im je rekao da nemaju pravo pomicati ležaljke tražeći od njih da ih vrate u “prvobitni položaj” kako ih je tamo namjestio vlasnik koncesijskog odobrenja. Još im  je, shvativši da ga snimaju, zaprijetio da će im “razbiti mobitel”.

“Ima na plaži mjesta i gdje nema ležaljki”

Načelnik Općine Baška Voda Josko Roščić na upit novinara Slobodne Dalmacije kazao je da ne opravdava postupak komunalnog redara te da će ovaj snositi sankcije kada se utvrdi što se dogodilo. No, načelnik je kazao da i djevojke nisu valjano postupile.

“Koncesionar postavlja ležaljke, zato i postoji koncesija. Ima na plaži mjesta i gdje nema ležaljki, pa kupač nema pravo otići na područje koncesije i ponašati se kao da je nema. Dakle ne smije ni gost raditi što ga volja, tako da niti podržavam da oni rade što im padne na pamet, ali naravno ni da redar na njih viče”, kazao je načelnik.

Prema propisu, polovica ležaljki smije biti izložena na plaži, a preostale se postavljaju na zahtjev gostiju. Ne radi se o tome da su korisnici ležaljki povlaštena skupina, jer u turizmu toga ne smije biti, nego se radi o tumačenju zakona, pa vlasnik koncesijskog odobrenja smije biti gazda na “svojem” terenu

“Najviše bih volio maknuti tu odvratnu plastiku s plaža”

No, načelnik općine Brela Stipe Ursić drugačije tumači propis od svoga kolege u Baškoj Vodi.

“Ne želim blatiti kolege, ali kada ujutro u 7 sati prođem Baškom Vodom na putu do Makarske, vidim samo gomile bijele plastike. Osobno bih najviše volio maknuti tu odvratnu plastiku s plaža, ali ima ljudi, ima branitelja koji godinama iznajmljuju i od toga žive pa nije tako lako izvedivo. Međutim, u konačnici smo mi ti koji određujemo i uvodimo pravila”, kazao je Ursić za splitski dnevnik.

On dodaje da u je Brelima zabranjeno slaganje ležaljki na plaži već one stoje na jednoj hrpi odakle se mogu postaviti na plažu tek kada koncesionar izda račun turistu. Još kaže da su u Brelima od ove godine uveli novost da svaki koncesionar koji potpisuje ugovor biva suglasan s time da mu se, ako ne ispunjava uvjete, koncesija može oduzeti bez prava na žalbu. U ugovoru su jasno definirane njihove obaveze, propisana je obuća i odjeća, pa se obvezuju na majice kratkih rukava s istaknutim nazivom obrta, ležaljke se ne smiju postavljati na plažu, komunalni redari sve to svakodnevno kontroliraju, a koncesionar je obavezan voditi računa i o čišćenju te održavanju plaže.

“Kupač je glavni i on može leći tamo gdje je slobodno”

U Brelima se također “obračunavaju” i s rezerviranjem atraktivnijih mjesta na plažama ostavljanjem ručnika i prostirki što je činio nemalo broj turista.

Inače, Splitsko-dalmatinska županija ima pravilnik koji propisuje odnos postavljenih ležaljki i slobodne plaže, kao i sve druge uvjete. Taj pravilnik kaže da 60 posto plaže mora biti slobodno.

“To bi se trebalo poštovati, i do sada vezano za to nismo imali problema. Redari mogu provjeriti odgovara li površina planu za koji je dana koncesija, ako ne, prosljeđuje se Županiji i onda su oni na potezu. No nema govora da koncesionar može imati prednost, jer kupač je glavni, on može uzeti ležaljku ili leći tamo gdje je slobodno”, kaže Dražen Nemčić, zamjenik gradonačelnika Makarske.

“Ležaljke možete slobodno maknuti…”

Ležaljke se, kaže on, smiju rasporediti na plažu uz uvjet da njihov broj ne premašuje propisani, da su propisno udaljene od mora i da se između formacija ležaljki ostavi prolaz. Osvrnuo se i na ulogu komunalnih redara.

“Redarima je izričito rečeno da se ne trebaju petljati u koncesiju, koncesionar je dužan brinuti o redu, čak i nezakonitoj prodaji i čišćenju. Naši su redari po meni preiskusni i sumnjam da bi napravili takav gaf, ali ako bi, onda bi, uz egzaktan dokaz, snosili sankcije”, rekao je makarski dogradonačelnik.

Branko Kundih, koji vodi stručni portal Hrvatsko pomorsko dobro, dao je tumačenje ovih slučajeva prema Zakonu o pomorskom dobru.

“Ako je koncesionar stavio ležaljke preko cijele plaže, vi mu ih slobodno možete maknuti i na njihovo mjesto staviti ručnik. On ne može ograničiti kretanje po plaži, odnosno opću upotrebu te mora osigurati dovoljno prostora za kretanje, kupanje, šetanje i navlačenje malog broda na obalu”, objasnio je Kundih.

hr Sun Jul 22 2018 08:27:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b541f2ecb557ac9198b4e10/80
Foto: PIXABAY

Zbog previše turista poskupili karte za Plitvička jezera

Wow efekt, kako u Nacionalnom parku Plitvička jezera zovu pogled na njegov prirodni fenomen je neprocjenjiv. Ipak uprava parka ga je procijenila na 250 kuna za odraslu osobu. Puno? Ne za savršeni selfie ili uspomenu na vjenčanje iz snova. Barem kad se pita strance.

Mama, tata i dijete starije od sedam godina će za posjet najstarijem hrvatskom nacionalnom parku kroz srpanj i kolovoz izdvojiti barem 600 kuna. Uz parking i ručak - dan na Plitvicama prosječnu obitelj košta nešto manje od tisuću kuna, prenosi eZadar.hr.

Iako su Plitvice  godinama na tapetu UNESCO-a zbog prevelikog broja posjetitelja - nova cijena nije smanjila njihov broj - dapače, prvih pola godine već pokazuje da će turista biti barem šest posto više nego rekordne 2017., javlja RTL.

hr Sun Jul 22 2018 08:07:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .