Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5bc8abcc0e49380f008b48a4/80
Foto: Thinkstock

Zbog čega je šetnja po hladnom zraku najbolje što možete napraviti za sebe?

Često čujemo da je hladnoća dobra za naše zdravlje, no znate li koje su to točno beneficije koje naše tijelo i um imaju od niskih temperatura? Otkrivamo vam 10 dobrobiti hladnog vremena zbog kojih još više volimo jesen i zimu
1. Imamo više energije 
Želite li pucati od energije? Izloženost hladnim temperaturama, primjerice šetnja po hladnoći, ispunit će vas energijom te ćete biti energični još satima nakon što se vratite u toplo. Da bi hladnoća imala takav učinak, ne morate joj dugo biti izloženi. Dovoljno će biti i neko kratko vrijeme – zato, otiđite na brzo hodanje. 

2. Bolje spavamo
Ljudi koji pate od nesanice imaju višu tjelesnu temperaturu pa će spavanje u lagano rashlađenoj prostoriji, na idealnoj temperaturi od 16 do 20 stupnjeva Celzijevih, pomoći da bolje spavaju i oni koji pate od nesanice, ali i svi drugi. 

3. Hladnoća potiče sagorijevanje kalorija u smeđem masnom tkivu
Smeđe masno tkivo proizvodi toplinu i sagorijeva masnoće, a kod beba ono služi za reguliranje tjelesne temperature. Kod odraslih se smeđe masno tkivo nalazi u manjim količinama. 

4. Mozak nam radi bolje
Dokazano je da po visokim temperaturama ljudi puno rjeđe donose veće, složenije odluke. Toplo vrijeme brže iscrpljuje naše rezerve glukoze, a kako glukozu koristimo u mentalnim procesima, njezin nedostatak utječe na našu sposobnost donošenja odluka. 

5. Zbog čišćeg zraka bolje dišemo

Jesen i zima znače oproštaj od loše kvalitete zraka i visoke razine ozona uobičajenih u proljetnim i ljetnim mjesecima. Zbog svježeg, čistog zraka ovo doba godine idealno je za boravak u prirodi, duge šetnje i duboko disanje. 

6. Savršene temperature za trčanje
Jeste li se ikada pitali zašto se maratoni održavaju u kasnu jesen? To je zato što je po nižim temperaturama lakše i ugodnije trčati. Trčanje po vrućem i vlažnom vremenu djeluje vrlo iscrpljujuće na naše tijelo. Istraživanja su također dokazala da po hladnoći trčimo brže, što znači da u kraćem vremenu možemo sagorjeti više kalorija. I ne zaboravite odjenuti se slojevito! 

7. Hladnoća smanjuje upale i tjera infekcije

Upala mišića često se ublažuje stavljanjem leda na otečeno i bolno mjesto. A isti učinak imaju i niske temperature zraka. Mnogi atletičari u liječenju upala i ozljeda koriste krioterapiju, odnosno terapiju ledom, što znači izlaganje ekstremno hladnim temperaturama. Boravak vani čini nas otpornijima. To je zato što se broj stanica koje se bore protiv infekcija zapravo poveća kada boravimo na hladnoći. 

8. Osjećamo se bolje u vlastitoj koži

Po hladnom vremenu ne moramo se brinuti o tome kako izgledamo u bikiniju, što nam zapravo podiže samopouzdanje. To je također doba godine kada razmišljamo o vježbanju zbog donošenja novogodišnjih odluka. 

9. Više cijenimo dane koji dolaze
Istraživanja su pokazala da ljudi koji žive u područjima gdje je uvijek toplo i sunčano zapravo nisu sretniji od drugih. Ljudi su najboljeg raspoloženja nakon dužeg razdoblja hladnijih i tmurnijih danas. Zato, veselite se jer topli i sunčani dani opet će doći.

10. Po hladnoći nema kukaca 

Niske temperature ubijaju kukce kao što su komarci, što znači da se ne morate braniti od ovih sitnih napasnika koji mogu i prenijeti bolesti, piše zadovoljna.hr
hr Fri Dec 07 2018 19:46:26 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c0542c60e493850368b458e/80
Foto: Pixabay

Nećete vjerovati koliko se kukaca nalazi u jednom prosječnom božićnom drvcu

Prema istraživanju organizacije Safer Brand, koja se bavi organskim vrtlarenjem i kontroliranjem nametnika, moguće je da se na vašem božićnom drvcu nalazi nešto više od ukrasa
Pauci, biljne uši, pa čak i bogomoljke, nisu dobrodošli gosti u vašem božićnom drvcu, ali ako je vjerovati nedavnom istraživanju, u prosječnom drvcu nalazi se do 25 tisuća različitih insekata! 

Većina njih mikroskopske su veličine, pa ih vjerojatno nećete primijetiti (srećom!), a vjerojatno će ostati unutar krošnje drvca. "Iako će mnogi insekti ostati unutar drvca, neke će možda privući svjetlo, pa i prozori", piše u istraživanju.  

Ne brinite, oni vam nikako ne prijete jer će se oslanjati samo na drvce kako bi preživjeli.  

North Carolina Christmas Tree Association kaže da je vjerojatnost vrlo mala da će broj insekata biti toliki da ćete ih primijetiti i da su pretpostavke Safe Branda vrlo ekstremne, piše vecernji.hr
hr Thu Dec 13 2018 17:39:38 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b54b686cb557ad2408b456f/80
Foto: Pixabay

Imate pojačanu želju za slanim? Ovo može biti razlog

Bez soli gotovo je nezamisliva priprema ijednog jela, a ako osjećate posebnu jaku želju za nečim slanim, ovo mogu biti razlozi...
Znate ono kada imate želju za nečim slatkim? Ili slanim? 

Preporučena doza soli na dan je do 2,300 miligrama, idealno bi bilo manje od 1,500 miligrama, preporuka je to Američkog udruženja za zdravlje srce, a upravo Amerikanci konzumiraju i do 50 posto više od preporučene dnevne doze. 

Bez soli gotovo je nezamisliva priprema ijednog jela, a ako osjećate posebnu jaku želju za nečim slanim, ovo mogu biti razlozi...

Intenzivna tjelovježba

Osobe koje se bave tjelovježbom, gube elektrolite iz svog tijela kroz pojačano znojenje. Stoga ih je bitno nadoknaditi. 

Upravo nedostatne količine elektrolita u organizmu daju vam osjećaj želje za slanim, pojasnio je kardiokirurg dr. David A. Greuner.

Energetski napici mogu biti dobar izbor u nadoknadi eletrolita, ali možete i sami pripremiti napitak od limuna i limete, đumbira i prstohvata soli. 

Dehidrirani ste

Ako je vaše tijelo u stanju dehidracije, imat ćete potrebu za nečim slanim, a slana jela "traže" i da pijete više vode. To je jedan od načina kako tijelo traži da pijete više vode. 

Ovo se događa i trudnicama, posebice u vrijeme kada imaju mučnine. 

U PMS-u ste

Iako je češće da ćete posegnuti za slatkim, ako ste u PMS-u možete osjećati i jaču želju za slanim, posebice u tjednu prije menstruacije. Pokušajte izbjegavati konzumirati slano za vrijeme PMS-a jer može uzrokovati nadutost.

Pod stresom ste

Težak dan je iza vas i tijelo vas "traži" čips. Neki će posezati za ovakvim grickalicama iz dosade ili zbog stresa.

Niste se naspavali

Nedostatak sna i umor potaknut će u vama želju za brzom i nezdravom hranom, pokazalo je istraživanje provedeno 2013. godine, piše vecernji.hr


hr Thu Dec 13 2018 16:26:49 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/566c335c4b3a461e208b4569/80
Foto: dalje.com

Božićna pšenica: U pet koraka do ljepše i bogatije 2019. godine

Božićna pšenica jedan je od najljepših blagdanskih ukrasa, a sije se danas na Svetu Luciju. Kako bi vaša božićna pšenica bila što ljepša, bogatija i gušća i tako vam osigurala dobru 2019., donosimo pet savjeta koji će vam pomoći u tome.
1. Prije sijanja pšenicu je potrebno dobro namočiti u mlakoj vodi te je ostaviti preko noći da odstoji.
Nakon toga osušite je na papirnatom ubrusu te posijte jer će tako bolje proklijati.

2. Pšenicu je najbolje sijati na tanjuriću ili u manjoj lončanici. Nemojte štedjeti na sjemenu i prekrijte njime dno posude tako da ne ostane praznog mjesta – čak je poželjno da se sjeme mjestimično preklapa. Zatim je prekrijte još jednim slojem zemlje.

Umjesto zemlje možete upotrijebiti i sloj pamučne vate natopljene vodom i po njoj poslagati zrna pšenice. Vata je praktična jer upija višak tekućine. 

3. Pšenicu nemojte držati na mjestu koje je previše blizu grijanja jer bi se mogla posušiti. Najbolje ju je staviti pored prozora, na umjereno toplo i svijetlo mjesto.

4. Prvih nekoliko dana, prije nego što pšenica počne nicati, prekrijte je aluminijskom folijom koja čuva vlagu. 
Čim počne puštati zelene izdanke, uklonite foliju i zalijevajte pšenicu umjereno svaki dan. Za zalijevanje tanjurića pšenice potrebna vam je otprilike jedna žlica vode, a da bi se tekućina ravnomjerno rasporedila, dobro je upotrijebiti plastičnu bocu s raspršivačem. 

5. Kada pšenica naraste, odrežite vrhove tako da budu podjednake visine. Običaj je i vezanje ukrasne trobojne vrpce oko pšenice. Pazite da vrpcu ne stegnete prečvrsto nego tek toliko da ostane na mjestu, piše zadovoljna.hr

hr Thu Dec 13 2018 16:10:06 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c1250a00e493822478b45af/80

Donosimo vam kompletan program: Počinje "Tradicionalni hrvatski Božić u Imotskom"

Program počinje u nedjelju, 16. prosinca 2018. godine u 20 sati na pozornici kod fontane u Ulici Ante Starčevića nastupom grupe “After five”
U nastavku možete pogledati popis svih događanja:

16. 12. Nedjelja – 20 sati – grupa «After fire»
17. 12. Ponedjeljak – 20 sati – Večer folklora
18. 12. Utorak – Glazbeni sastav «Kraljevi ulice»
19. 12. Srijeda – 19 sati – Crkveni zborovi župa imotske krajine – 20 sati – Klapa «Contra»
20. 12. Četvrtak – 20 sati – Tamburaši «Dukati» – Široki Brijeg
21. 12. Petak – 19 sati – Izložba fotografija Luke Kolovrata «Ispod površine» – 20 sati – Duo «Sara i Jappa»
22. 12. Subota – 10,30 sati – Kuhanje i natjecanje za najbolju imotsku tortu – 20 sati – «Christmas trio» – Zagreb
23. 12. Nedjelja – 20 sati – Grupa «Combo project»
24. 12. Ponedjeljak – 12 sati – Podjela bakalara – od 17 sati Večer za djecu, Djed Božićnjak, Glazbarski čestitari
25. 12. Utorak – 20 sati – DJ večer
26. 12. Srijeda – 20 sati – Večer klapske pisme
27. 12. Četvrtak – 20 sati – «Večer vinyla»
28. 12. Petak – 19 sati Izložba fotografija Mije Zidara «Naš krajolik» – 20 sati – «Get vintage band»
29. 12. Subota – 11 sati – Koncert HPO Gradska glazba Imotski – 20 sati – «Advent band»
30. 12. Nedjelja – 12 sati Mažoretkinje – 20 sati – Kvartet «Imota»
31. 12. Ponedjeljak – Doček Nove Godine – DJ maraton
02. 01. Srijeda – 20 sati – «Ago i Paško band»
hr Thu Dec 13 2018 12:44:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .