Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5524d1b6d92d8638058b45ef/80

Trebate energije? Jedite kiseli kupus, tamnu čokoladu ili voće

Počnite jesti tamnu čokoladu kao desert nakon ručka. Ona poboljšava raspoloženje i energiju, ali bez štetnih utjecaja. Kiseli kupus je lako probavljiv pa daje 'višak' energije

1. Limunska voda

Ono što je razlikuje od obične vode jest činjenica da dodavanje limuna obogaćuje vodu elektrolitima, koji su neophodni kod proizvodnje energije u stanicama. Čak i sama voda povećava raspoloženje. Zamislite kakva je kada joj još dodate limun.

2. Orašasti plodovi

Većina orašastih plodova ima visoki udio magnezija koji pomaže kod pretvaranja šećera u energiju. Bogati su i bjelančevinama i vlaknima koja hrane organizam i reguliraju šećer u krvi. Brazilski orah, na primjer, bogat je selenom koji poboljšava raspoloženje.

Bademi su poznati i po tome što ćete se zbog njih osjećati sito i spriječiti prejedanje. Ostali orašasti plodovi sadrže veliku količinu magnezija, piše 24sata

3. Tamna čokolada

Počnite jesti tamnu čokoladu kao desert nakon ručka, jer sadrži teobromin, prirodni stimulans koji se 'ponaša' poput kofeina. Naime, poboljšava raspoloženje i energiju, ali bez štetnih utjecaja. Sadrži samo malo kofeina, dovoljno da vas napuni energijom, ali nedovoljno da utječe na vaše zdravlje.

4. Kiseli kupus

Lako je probavljiv što znači da organizmu 'ostavlja' energiju koja je trebala biti iskorištena za razgradnju hrane. 

5. Čaj

Različita istraživanja pokazala su da čaj poboljšava pamćenje, vrijeme reakcije i budnost. Stručnjaci tvrde da najviše energije daje crni čaj. No on ima najviše kofeina pa budite oprezni s unosom.

6. Svježe voće

Voće sadrži prirodne šećere koji stabiliziraju razinu glukoze u krvi. Ananas sadrži jod koji usporava trošenje energije u tijelu. Jagode, s druge strane, imaju puno vitamina C koji pomaže u pretvaranju masti u energiju, dok borovnice imaju hranjive tvari zbog kojih ćete se lakše usredotočiti na svoje zadatke.

hr Sun Oct 20 2019 12:16:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cb4947629111cec4a8b4592/80
Foto: PIXABAY

Šest jednostavnih promjena u navikama za ravan i lijep trbuh

Neka vam ne bude neugodno ostaviti nešto hrane na tanjuru i ne razmišljajte na način "pojest ću jer je šteta baciti" - uvijek je bolje višak baciti u smeće nego "u sebe".

1. Naučite se opustiti

U naslagama masnoće u trbušnoj šupljini postoji četiri puta više receptora za kortizol (hormon stresa) u usporedbi sa masnoćom koja se nalazi tik ispod kože, pokazalo je to istraživanje objavljeno u časopisu Psychosomatic Medicine.

Drugim riječima, ako ste stalno pod stresom, masnoća na trbuhu se taloži brže nego na drugim dijelovima tijela. Osim toga, stres utječe na vas i na druge negativne načine, stoga je važno naučiti se opustiti - meditirajte, vježbajte, družite se s ljudima koji vas nasmijavaju...

2. Pazite što jedete

50/30/20 je postotak koji bi u prehrani trebali zauzimati ugljikohidrati, proteini i masti da bi izgledali najbolje i držali masne naslage na trbuhu podalje od sebe, kaže Diana Lipson-Burge, dijetetičarka iz Kalifornije.

Na primjer, ako u tijelo na dan unesete ukupno 1800 kalorija - 900 bi se moralo odnositi na zdrave ugljikohidrate (povrće, voće, grah, cjelovite žitarice), 540 na proteine (npr. orasi, nemasno meso) i 360 na masti (maslinovo ulje, sojino ulje, losos, orasi...).

3. Izgradite mišiće

Studija provedena na više od 10.000 ljudi, objavljena u časopisu Obesity, otkrila je da su pojedinci koji su tijekom 12 godina svaki dan vježbali sa utezima po 25 minuta, u konačnici imali manje centimetara u struku od onih koji su istu količinu vremena provodili vježbajući aerobne vježbe.

4. Usredotočite se na vlakna

Vlakna pomažu da se dulje osjećamo sitima jer se sporije probavljaju. Osim toga, pospješuju metabolizam, a što metabolizam brže radi, sporije se debljamo - zato pazite da ih redovito unosite u organizam.

5. Spavajte dovoljno

Šest do sedam sati spavanja tijekom noći može pomoći u sprječavanju gomilanja sala na trbuhu, pokazalo je to istraživanje objavljeno u časopisu Sleep. Ljudi koji su spavali pet i manje sati ili osam i više sati imali su veće količine trbušne masti, a bili su i pod većim rizikom od pojave dijabetesa tipa 2.

Istraživači pretpostavljaju da 'ekstremni' obrasci spavanja (previše ili premalo) mijenjaju osjećaj za glad i neke hormone te mogu poremetiti dnevnu ravnotežu kalorija - navodeći vas da jedete previše i manje vježbate.

6. Prestanite jesti ranije

Ne čekajte da se tijekom obroka počnete osjećati napunjeni kao 'punjena paprika', već prestanite jesti kada više ne osjećate glad, a i dalje bi rado jeli. Na taj način ćete unositi manje kalorija, bit ćete siti, a i probava će vam bolje raditi jer neće biti pretrpana hranom.

Neka vam ne bude neugodno ostaviti nešto na tanjuru i ne razmišljajte na način 'pojest ću jer je šteta baciti' - uvijek je bolje višak baciti u smeće nego 'u sebe'. - prenose 24sata



hr Thu Nov 21 2019 19:09:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bdb427f0e4938de168b48a7/80
Foto: Pixabay

Zadnji korak u zaštiti okoliša je recikliranje: Smanjimo otpad!

Jedno od rješenja za manje otpada je i kupovanje iz rinfuze. Na taj način uzimate samo onoliko koliko vam uistinu treba, a i sa proizvodom ne kupujete i ambalažu, već možete donijeti svoju.

Život s nula otpada potpuna je promjena u načinu života u kojemu se odričemo stvari koje nam ne trebaju. To može biti uzimanje hrane i pića za van, gomilanje odjeće i obuće te kućnih potrepština koje samo zauzimaju mjesto u kući.

Otpad treba smanjivati postupno. Ne bacajte nego ponovno upotrijebite sve što možete. Donirajte ili prodajte. Odbijte sve što stvara otpad, primjerice plastičnu slamku. Kupujte nužno i pripremajte svježu hranu. Kompostirajte i tek na kraju reciklirajte.

Jedno od rješenja za manje otpada je i kupovanje iz rinfuze. Na taj način uzimate samo onoliko koliko vam uistinu treba, a i sa proizvodom ne kupujete i ambalažu, već možete donijeti svoju.

"Pažljivim odvajanjem otpada, suzdržavanjem od kupnje nepotrebnih stvari, pogotovo tekstila koji je među najvećim zagađivačima okoliša, recikliranjem, ponovnom uporabom, kompostiranjem, zamjenom staroga za novo, izbacivanjem plastike iz svakodnevne uporabe te drukčijim pristupom kupnji moguće je znatno popraviti navike i podići kvalitetu života u društvu", savjetuje Bea Johnson, autorica knjige 'Zero Waste Home: The Ultimate Guide to Simplifying Your Life by Reducing Your Waste'. - piše 24sata.

hr Thu Nov 21 2019 18:25:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5dd68f1229111c71f88b463b/80

Split Tech City poziva: IT-evci, zaigrajte humanitarni cageball turnir!

Je li vam teško zamisliti da netko u današnje doba nema mobitel, laptop ili pristup internetu? Brojne obitelji nose se s teškim egzistencijalnim uvjetima, u kojima je tehnologija luksuz, a ne nužnost.

Zbog toga splitske IT tvrtke i udruge, okupljene u inicijativu Split Tech City, drugu godinu zaredom organiziraju humanitarni cageball turnir, zahvaljujući kojem će prikupljati donacije za kupnju prvih laptopa nekolicini djece iz potrebitih splitskih obitelji.

Split Tech Cup 2019 održat će se 7.12. u Sportskom centru Mačak, a okupit će splitsku tehnološku zajednicu u činjenju dobrih djela kroz sport, rekreaciju i druženje.

"Želimo doprinijeti približavanju tehnologije i otvaranju novih mogućnosti djeci i mladima iz siromašnih obitelji.  Mi im svojom gestom želimo pružiti nadu u svjetliju budućnost", objašnjavaju organizatori.

Lani su okupili 22 ekipe i kupili ukupno 11 laptopa za potrebite obitelji, no ni tu njihova akcija nije stala; u suradnji s Udrugom mladih programera DUMP, organizirali su besplatne radionice programiranja za djecu iz spomenutih obitelji.

"Pozivamo vas da sudjelujete u našoj inicijativi i kroz sportsko druženje još jednom pomognete u nabavci laptopa za splitsku djecu, kojima ćemo naknadno organizirati i besplatno sudjelovanje na radionicama osnova web developmenta", pozivaju iz Split Tech Cityja sve zainteresirane.

Pravo sudjelovanja imaju splitske IT tvrtke, udruge i inicijative, ali i IT-evci pojedinci koji okupe ekipu. Jedna tvrtka može prijaviti više timova, a važno je da je barem jedan član ekipe zaposlen u prijavljenoj tvrtki.

Prijave timova traju do 2.12., a prijaviti se možete ovdje.

Sve informacije možete vidjeti na službenoj stranici turnira.

hr Thu Nov 21 2019 14:20:30 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bd5f4c40e4938de168b46d6/80
Foto: Pixabay

Tri namirnice koje imaju najbolji okus u studenom

Iako smo na pragu zime, Hrvatska, srećom, i dalje obiluje domaćim voćem i povrćem koje obiluje hranjivim tvarima, a koje je posebno dobro konzumirati u studenom.
MANDARINA

Na tržištu se može naći već u listopadu, no ovo citrusno voće prepuno vitamina koje jača imunitet najbolje je kupiti u studenom, kada ima najviše nutrijenata. Mandarina je i dobar izvor kalija, snižava krvni tlak, uravnotežuje ritam srca i čuva zdravlje kardiovaskularnog sustava.

PROKULICE

Prokulica ili kelj pupčar na vrhuncu je zrelosti u studenom. Iskoristite to povrće iz reda kupusnjača i uživajte u bogatstvu vitamina, minerala, prehrambenih vlakana i drugih korisnih nutrijenata. One smanjuju umor, povećavaju energiju, potiču probavu i jačaju imunološki sustav.

KUPUS

U svoju prehranu uvrstite i što je moguće više kupusa – po mogućnosti svježeg. Kupus ima antiupalna svojstva, čisti tijelo od toksina, poboljšava probavu, a pomaže i kod bolesti dišnog puteva. Najlakši način za uživanje u ovoj namirnici? Nasjeckajte ga na trakice i napravite ukusnu salatu, piše punkufer.hr
hr Thu Nov 21 2019 14:12:54 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .