Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58615e841eea8f9a968b4586/80
Foto: Ilustracija

Plaćamo najveće trošarine u Europi: Od auta vrijednog 86.000 kuna, u državnu kasu ide 24.000 kuna

Trošarine na aute su veliki prihod države, lani je od njih prikupljeno 813,6 milijuna kuna, dok će se ove godine ubrati oko milijarda kuna

Vlada nas je za Novu godinu počastila većim trošarinama, zbog kojih za veliku većinu novih automobila od danas u salonima trebamo platiti više nego lani. Ionako veliko porezno opterećenje na nove aute, po kojem smo u samom vrhu EU (PDV od 25 posto i visoke trošarine), izmjenama Zakona o posebnom porezu na motorna vozila, još se povećalo. Dok, primjerice, Slovačka, Češka, Poljska ili Njemačka uopće nemaju trošarine na kupnju automobila, hrvatske trošarine bitno poskupljuju i najjeftinije automobile, dok za skuplje mogu biti i više od 30 posto ukupne cijene.

Ali, trošarine na aute su veliki prihod države, lani je od njih prikupljeno 813,6 milijuna kuna, dok će se ove godine ubrati oko milijarda kuna. Odreći se tog prihoda ili ga smanjiti vjerojatno bi ugrozilo proračun, pa ćemo zbog toga i dalje plaćati, uz Skandinavce, najveća davanja državi za kupnju auta.

– Procjenjuje se da će novi zakon potaknuti kupnju novih motornih vozila, što je jedna od osnovnih pretpostavki povećanja sigurnosti prometa na cestama te je poželjan izbor s aspekta zaštite okoliša – uvjereni su u Carinskoj upravi, koja je autor i izvršitelj izmjena zakona.

Oporezivanje neutralno

Bez obzira na načelnu namjeru zakonodavca da će se novim trošarinama stimulirati ekologija i uvažiti socijalni kriterij, država će uzimati više na ime trošarina i za najjeftinija vozila te vrlo ekološke automobile koji ispuštaju manje od 100 g/km CO₂, pa čak i na vrlo “čiste” hibride sa 75 g/km CO₂. Sasvim konkretno, ako ste prošli tjedan kupili početni benzinski Renault Clio 1,2 16V s ispustom od 127 g/km CO₂ platili biste ga 83.400 kuna (trošarina 5456 kuna), dok je danas cijena 86.598 kuna zbog trošarine od 8654 kune (pod uvjetom da prodavatelj nije spustio osnovnu cijenu uvećanu za PDV i time sebi smanjio zaradu). Dakako, PDV na navedeni automobil u iznosu od 15.588,8 kuna također ide državi pa prema novim trošarinama za auto koji kod prodavatelja stoji 62.355 kuna, država uzima dodatnih 24.233 kune odnosno čak 28% ukupne cijene.

U isto vrijeme na snagu stupa novi Pravilnik o posebnom porezu na motorna vozila prema kojem će visina trošarine na rabljene automobile iz unosa (polovnjaci iz EU) do 10 godina starosti u pravilu ostati na istoj razini ili se čak i smanjiti, dok će trošarine na aute starije od 10 godina porasti. Primjerice, na novi čišći VW Golf koji ispušta 103 g/km CO₂ će trošarina porasti, dok će za 10 godina stari Golf sa 135 g/km CO₂ ostati ista.

– Sustav oporezivanja obvezno mora biti neutralan i ni u kojem slučaju ne može privilegirati ili deprivirati bilo nova, bilo rabljena motorna vozila. Ove promjene u modelu oporezivanja učinjene su upravo i stoga da se na pravno dopušteni način smanji udio rabljenih vozila u ukupnom oporezovanim vozilima, a sada je taj udio na razini od 55 posto rabljenih prema 45 posto novih – kaže Carinska uprava za Večernji list.

Prosjek 12,5 godina

Ali, s time se ne slažu predstavnici uvoznika i trgovaca automobila u Hrvatskoj. Kažu kako nove trošarine neće pogodovati rastu prodaje novih automobila (40.631 u 11 mjeseci 2016.) ni zaustavljanju trenda rasta unosa polovnih automobila čiji je prosjekstarosti oko 8,5 godina (56.475 u 11 mjeseci) što nam stari vozni park (prosjek 12,5 godina) i posredno utječe na sigurnost (279 poginulih na cestama u prvih 11 mjeseci), ali, upozoravaju, imat će i negativan utjecaj na državni proračun.

Mi u Europi, uz Skandinavce, plaćamo najveće trošarine, a recimo, Nijemci ih uopće nemaju

– Gotovo svi novi automobili koji se u Hrvatskoj zaista i prodaju će poskupjeti, pogotovo oni viših klasa.Time će se smanjiti prodaja novih auta pa onda i prihod proračuna, a s druge strane, ovaj će Zakon potaknuti još intenzivniji unos starih rabljenih automobila koji su veći zagađivači, dodatno smanjuju sigurnost na cestama te stvaraju odličnu podlogu ionako raširenoj sivoj ekonomiji u području održavanja vozila i trgovine dijelovima.

Slovenski model

Neshvatljivo je ovakvo inzistiranje na ekstremnom oporezivanju novih vozila s nešto većim ispustom CO₂, dok se istodobno pretvaramo u oazu za zbrinjavanje automobilskog “otpada” iz zapadnih zemalja EU. Zbog svega toga taj zakon, koji je barem prema preambuli trebao biti usmjeren na to da zadovolji nedvojbeno ključne pozitivne kriterije – proračunski, ekološki, socijalni i kriterij sigurnosti na cestama, djelovat će upravo suprotno od navedenih kriterija. Nažalost, zakonodavac uopće nije imao sluha za struku. Šteta, jer je propuštena prilika da se napravi dobar zakon koji bi zadovoljio sve ključne kriterije – rekao nam je Ivo Ivančević, predsjednik Udruženja trgovine motornim vozilima i dijelovima HGK.

Predsjednik HUP-ove Koordinacije zastupnika proizvođača osobnih automobila Krešimir Bago predlaže slovenski model trošarina kojim se oporezuju automobili samo prema ispustu CO₂, dok se kod nas uz taj ekološki kriterij oporezuje i prema cijeni vozila (vrijednosni kriterij).

– Naš je prijedlog da se obračun trošarina vezuje isključivo uz emisije CO₂, uz istodobno uvođenje aprecijacijske stope za sva vozila koja ne ispunjavaju EU 6 normu. Drugim riječima, osim obračuna po CO₂, za sva vozila koja ne udovoljavaju normi EU 6 imala bi i dodatak na iznos trošarine. Time bi trošarinsko opterećenje bilo izravno vezano za stupanj zagađenja i izjednačio bi se položaj novih i rabljenih vozila – kaže Krešimir Bago.

Što se sve mijenja?

Vozačka se gubi s već 12 negativnih bodova

1. Nove trošarine donose, u pravilu, poskupljenja novih automobila

2. Zbog novih trošarirana poskupljuju, u pravilu, rabljeni iz unosa stariji od 10 godina, dok mlađi ostaju, u načelu, na istoj razini

3. MUP najavljuje izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama u svibnju 2017.:

– strože postupanje prema najvećim prijestupnicima: ukidanje vozačke dozvole s 12 negativnih bodova (9 za mlade vozače)

– obvezni liječnički pregled za starije od 65 godina pri produljenju vozačke dozvole

– mladi vozači će osim osoba do 24 godine starosti biti i vozači s manje od dvije godine iskustva

– ukida se prvi tehnički pregled za nova vozila

4. Za godinu dana odgađa se najavljena odredba o mogućnosti odbitka PDV-a za nabavu i korištenje automobila pravnih osoba

5. Vrlo je izgledno da će se trošarine na automobile mijenjati već od 1. rujna 2017.

(Vlada stope može mijenjati i uredbom), kada se uvodi novi način mjerenja potrošnje i ispusta CO₂ automobila koji će povećati te vrijednosti, a time posredno i trošarine. Cijeli članak pogledajte ovdje

Facebook komentari

hr Mon Jan 02 2017 18:39:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58360f511eea8f93dc8b47cd/80

Od idućeg tjedna poskupljuju cigarete

Ministar se dotaknuo i nedavnih slučajeva beskompromisnog kažnjavanja poduzetnika od strane Porezne uprave.

Ministar financija Zdravko Marić gostovao je sinoć na RTL-u gdje je najavio da od idućeg tjedna poskupljuju cigarete za jednu kunu.

“Na sjednici vlade radimo završni korak. Od 2009. vodimo pregovore s Europskom komisijom, nakon pristupanja bili smo u obvezi uskladiti naš trošarinski sustav oporezivanja cigareta. Očekujemo da uskladba neće donijeti povećanje veće od jedne kune”, otkrio je Marić.

Marić je također istaknuo da više neće biti trošarine, već pristojbe na rabljene automobile, no otkrio je da će Vlada iduće godine ići i u smanjivanje trošarina na nove automobile.

Ministar se dotaknuo i nedavnih slučajeva beskompromisnog kažnjavanja poduzetnika od strane Porezne uprave, ponovivši da je od spomenute institucije zatražio izbjegavanje takvih drakonskih kazni za sitne prekršaje, piše poslovni.hr

Facebook komentari

hr Wed Dec 13 2017 09:54:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a02a6deb9e03ef39f8b4595/80

Poslijepodne djelomično razvedravanje

Vjetar na kopnu slab do umjeren sjeveroistočni i sjeverozapadni. Na Jadranu će puhati umjeren do jak južni i jugozapadni vjetar u postupnom slabljenju i okretanju na sjeverozapadni. Temperatura zraka na kopnu uglavnom između 1 i 6, na Jadranu od 10 do 16 stupnjeva Celzijusovih.

Vjetar na kopnu slab do umjeren sjeveroistočni i sjeverozapadni.

Na Jadranu će puhati umjeren do jak južni i jugozapadni vjetar u postupnom slabljenju i okretanju na sjeverozapadni. Temperatura zraka na kopnu uglavnom između 1 i 6, na Jadranu od 10 do 16 stupnjeva Celzijusovih. 

Facebook komentari

hr Wed Dec 13 2017 09:18:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a28ff79b9e03e551c8b4583/80
Foto: Dnevnik.hr

Gradu Splitu dionice Hajduka

Splitsko Gradsko vijeće na sjednici je u utorak jednoglasno izglasalo prijenos 9,82 posto dionica HNK Hajduk na Grad Split.

To je bila jedina točka dnevnog reda 6. sjednice Gradskog vijeća Grada Splita koja se održala odmah nakon što je završila 5. sjednica. Na sjednici na kojoj se odlučivalo o prihvaćanju 9,82 posto dionica nije bilo vijećnićkih pitanja, a za taj je prijedlog svih 28 vijećnika diglo ruku.

Tim je jednoglasnim prihvaćanjem gradonačelnik Splita Andro Krstulović Opara dobio pravo da potpiše ugovor kojim gradski udio u vlasništvu Hajduka sa 56 posto "skače" na 65,, a čija bi se vrijednost kretala oko 26,5 milijuna kuna.

Vlada RH je krajem studenog mjeseca donijela odluku da se od prodaje izuzme 52.690 dionica Hajduka koje su prešle u vlasništvo države nakon što ih je bez naknade predala aržavna agencija za sanaciju banaka (DAB), te da će država te dionice prenijeti na Grad Split.

Riječ je o dionicama nominalne vrijednosti 26,5 milijuna kuna, koje čine 9,82 posto temeljnog kapitala Hajduka čime vlasnički udio grada Splita u Hajduku raste s 56,1 porasti na 65,92 posto.

Facebook komentari

hr Tue Dec 12 2017 20:09:36 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58e5cc45b473986f028b45b2/80

Split: Gradsko vijeće odlučilo kupiti devet rabljenih autobusa vrijednih više od 18 milijuna kuna

Splitsko Gradsko vijeće odlučilo je na sjednici u utorak kupiti devet rabljenih zglobnih niskopodnih autobusa za potrebe javnoga gradskog prijevoza u Komunalnom poduzeću "Promet" vrijednih 18,2 milijuna kuna.
Za odluku je glasovalo svih 26 nazočnih vijećnika.
 
Predsjednik kluba vijećnika vladajućega HDZ-a Petar Škorić rekao je da će nabava devet rabljenih autobusa biti početak poboljšanja usluga javnoga gradskog prijevoza u Splitu.

U sljedećem razdoblju planirana je nabava 50 novih autobusa preko dostupnih financijskih sredstava iz EU fondova, od čega će se 34 autobusa potpuno financirati novcem iz tih fondova, a za 16 autobusa bit će potrebno osigurati 20 posto vlastitog novca, rekao je Škorić.

Dodao je kako će nabava novih autobusa za potrebe "Prometa" u Splitu stajati više od 100 milijuna kuna.

Na današnjoj sjednici Gradskog vijeća također je jednoglasno donesena odluka kojom se dopušta da gradska tvrtka "Split parking" pokrene gradnju javnih garaža i parkirališta na sedam mjesta na području Splita.

Facebook komentari

hr Tue Dec 12 2017 16:24:43 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .