Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58f9c6a5b4739825408b45d1/80
Foto: D.N.

Hrvatska mala brodogradnja i turističke atrakcije u skladnoj simbiozi rastu i dalje

Dani hrvatske male brodogradnje i Sajam turističkih atrakcija, za posjetitelje se otvaraju u četvrtak 27.04. u 13 sati i tijekom dana trajanja biti će otvoreni od 10 do 19 sati sve do nedjelje 30.04.2017.

Na današnjoj konferenciji za medije koja je održana na splitskoj Zapadnoj obali u F-De Maru, predstavljen je program tradicionalnih 9. po redu Dana hrvatske male brodogradnje i Sajma turističkih atrakcija.

"Ovaj događaj je prepoznatljiv po tome što je od svog prvog izdanja besplatan što se tiče ulaza za posjetitelje, a posljednjih godina sustavno raste, te se ove godine linija šetnjice ispred hotela domaćina proteže duž cijele marine i pripadajuće plaže, u dužini preko 500 metara. Na iznimnom prostoru osim domaćih plovila namijenjenih sportu, turizmu i gospodarstvu, od kojih se mnoga u moru premijerno predstavljaju upravo ovdje, ove će godine kao i uvijek do sada, predstaviti i raznovrsna ponuda nautičke, ribolovne, ronilačke, te druge opreme za more.

Isto tako, stalno rastući segment DHMB je posebni zložbeno-prodajni Sajam turističkih atrakcija 2017. koji će predstaviti i tržištu ponuditi najnovije proizvode iz segmenta sportske, turističke, adrenalinske, plažne, komunalne i druge opreme namijenjene koncesionarima plaža, vlasnicima apartmana, agencijama, hotelima i ostalim turističkim subjektima. Taj iskorak nam je osigurao i prisustvo novih značajnih partnera kao što je METRO cash & carry, koji se pridružio već tradicionalnim partnerima Splitskoj banci i Eurohercu ", istakao je u najavi jedan od osnivača projekta i član Organizacijskog odbora Damir Skelin.

Dani hrvatske male brodogradnje i Sajam turističkih atrakcija, za posjetitelje se otvaraju u četvrtak 27.04. u 13 sati i tijekom dana trajanja biti će otvoreni od 10 do 19 sati sve do nedjelje 30.04.2017. u marini Lav i šetnjici ispred plaže, hotela Le Meridien Lav u Podstrani pokraj Splita.

Prema riječima predsjednika udruge Dani hrvatske male brodogradnje i jednog od osnivača, Branimira Matijace, odličan odaziv hrvatskih brodograditelja ni ove godine nije izostao, te je ova manifestacija u Podstrani i nadalje centralno mjesto za predstavljanje novih plovila izašlih iz domaćih "škverova": ” Sretan sam što mogu najaviti kako smo ove godine, uz 40-tak plovila na suhom i u moru, uz već poznate i provjerene modele i širok izbor nautičke opreme, posjetiteljima pripremili neka iznimna brodograditeljska postignuća. Tako kao premijera u moru stiže SEA PEARL 56, obiteljska jahta duga 18 metara, zatim Sampa 6 proizvođača Brodomehanika Brnabić, plovilo koje je izuzetan spoj tradicijskog izgleda i moderne tehnologije proizvodnje u izvedbi s jarbolom koji će još više naglasiti taj dodir s tradicijom, a posebno sam sretan što će 10 godina postojanja upravo na DHMB proslaviti tvrtka Monachus Yachts čija plovila oduševljavaju strane i domaće kupce."

 Ujedno je istakao kako će svoja plovila predstaviti 25 hrvatskih brodograditelja ( 3 iz Istre i Kvarnera, 1 s područja zadarske Županije, 2 s područja Šibensko-kninske, 9 s područja Splitsko-dalmatinske i 10 s područja Zagreba i okolice ), na kraju zahvalio Županiji Splitsko-dalmatinskoj, te Općini i T.Z. Podstrane na višegodišnjoj podršci u organizaciji ovog događaja, koji se posljednjih godina organizira pod Pokroviteljstvom Predsjednice Republike Hrvatske i Ministarstva Turizma.

Sajam turističkih atrakcija je predstavio dopredsjednik udruge DHMB i član Organizacijskog odbora, ujedno i inicijator ovog novog segmenta u sklopu DHMB, Tomi Božiković: “Pokretanjem ove ponude vezane uz turističke atrakcije otvorili smo se prema segmentu turizma u kojem Hrvatska još uvijek ne nudi puno više od sunca i mora. Osim što obiluje bogatstvom tradicionalnih umijeća izgradnje i proizvodnje koji su danas sve traženiji, želimo je vidjeti u budućnosti i kao destinaciju koja spaja i nudi brojne zanimljive ponude, te atrakcije koje zaokružuju našu turističku ponudu.

Pri komunikaciji s novim izlagačima posebno smo obratili pažnju na adrenalinske i vodene sportove, plažne sadržaje, komunalnu opremu, eco-elektro vozila, vanjske teretane, dječja igrališta te sve za kayaking, trekking, biciklizam, kite-surfing te ostale aktivnosti na moru i u prirodi, ali i razne druge atraktivne usluge i sadržaje. O raznovrsnosti ponude ponajbolje govori činjenica kako će svoje legendarne motore na Sajmu turističkih atrakcija predstaviti legendarni Harley Davidson, a uz njega će izlagati budućnost transporta na dva kotača ( ali i 4 kotača ) GREYP električni bicikli hrvatskog inovatora Mate Rimca." .

Na kraju je istakao kako se ovaj događaj sve više profilira kao "business to business" događaj koji na jednom mjestu spaja ponuđače i konzumente raznih turističkih usluga i proizvoda, te posebno zahvalio hotelu Le Meridien Lav i Turističkoj zajednici Županije koji imaju razumijevanje za važnost koju ovaj događaj ima na unapređenje turističke ponude.

Božiković je potom nabrojio i neka od natjecateljskih događanja koji će se odvijati tijekom ova 4 dana kao što su: CRO SUP Tour - sup challenge ( organizator: Surfmania team ), "TRADICIONALNO" PRVO AMATERSKO PRVENSTVO HRVATSKE U ODBOJCI NA MORU ( organizatori: Ožujsko i Radio Dalmacija ), Regata RU klasa ( jedrilice na daljinsko upravljanje), Kite challenge i Kayak family cup.

Splitsko dalmatinska županija je i ove godine jedan od pokrovitelja Dana hrvatske male brodogradnje, te se s nekoliko riječi prisutnima obratio izaslanik župana, načelnik Općine Podstrana - Mladena Bartulović, "Županija potpomaže i podržava lokalne jedinice i kroz potporu organizatorima ovakvih manifestacija koje su, kao i druga gospodarska, sportsko - turistička i zabavna događanja, pravi primjer stvaranja novih vrijednosti i novih turističkih proizvoda, što je za svaku pohvalu i vrijedno svake podrške."

Višegogodišnji partner ove manfestacije je Euroherc osiguranje u ime kojeg se prisutnima obratila Direktorica podružnice Split, Katija Križan riječima: "Euroherc osiguranje treću je godinu za redom partner Dana hrvatske male brodogradnje i Sajma turističkih atrakcija, a mi ćemo svoj doprinos potpori manifestacije pružiti kroz predstavljanje kvalitetne osiguravateljne ponude namijenjene osiguranju imovine koja se koristi u pružanju turističkih usluga. Razvijajući partnersku suradnju sa organizatorima DHMB, Euroherc je za sajam pripremio i posebne proizvode namijenjene malim i srednjim iznajmljivačima turističkog smještaja. Uz ponudu prilagođenu njihovim potrebama i zahtjevu tržišta osiguran je i prigodni nagradni fond za sve posjetitelje Sajma.”

Nataša Reić Matković iz Harley Davidsona Split je u svom obraćanju istakla: " Ljubitelji slavnog Harley-Davidson® branda odnedavno u Splitu mogu uživati u svemu što ima veze s ovom ikonom motociklističkog stila. U Harley-Davidson® prodajno servisnom centru u Poljičkoj cesti, uz motocikle i originalnu H-D opremu i dijelove, dostupan je velik izbor motociklističke i casual odjeće, obuće, razni modni dodaci te se nudi vrhunska usluga redovnog održavanja, servisiranja, dijagnostike i prerade motocikala. Kako bi javnosti predstavili svoju ponudu te novitete iz Harley-Davidson® svijeta, veliko nam je zadovoljstvo sudjelovati na ovogodišnjem DHMB i STA. 

Harley-Davidson® Split u sklopu izlaganja predstaviti će motocikle koji se ujedno mogu isprobati u demo programu: Softail Breakout, Sportster Iron 883 i Street 750." Na kraju je najavila kako će u sklopu europske turneje, ove godine po prvi puta na Poljud stići kamion sa 23 nova modela Harley-Davidson® motocikala, koji će se moći isprobati u periodu od 17.-18.06.2017. Sve informacije vezane za Harley® on Tour biti će dostupne posjetiocima DHMB i STA u sklopu Harley-Davidson® izlaganja.

Prisutnima se potom obratio predstavnik izlagača Monachus Yachts Hari Tabak koji na DHMB izlaže od samog početka, a ove godine slavi 10 obljetnicu postojanja : "Monachus Yachts ove godine obilježava 10-godina postojanja. Projektiranje je započelo u ljeto 2004. g., a priprema proizvodnje jednu godinu kasnije. Prva motorna jahta Monachus sretno je zaplovila krajem ljeta 2007.g. od kada se i računa rođenje 'branda'. Tokom deset godina na putu stvaranja, opstanka i razvoja Monachus je plovio kroz financijske, pravne i tehničke poteškoće ali se na tom putu brusio, sebe izdefinirao i zauzeo mjesto u ciljanoj niši poludeplasmanskih lobster jahti na konkurentno zahtjevnom tržištu nautičke proizvodnje. Kao domaća tržna marka Monachus će ove godine nastupiti s modelom 'Pharos' i 'Issa'." Na kraju je izrazio zadovoljstvo što će na 9. DHMB i STA biti izloženi i legendarni Harley Davidson motori , brand kojeg je Monachus svih ovih godina gledao kao uzor sa nastojanjem da u svijetu nautike predstavi sve one vrijednosti koje ovi bezvremenski motocikli predstavljaju u svijetu ljubitelja vožnje na 2 kotača. 

Na kraju je Milena Kuzmanić u ime Zagrebačke pivovare predstavila i "Žujino" natjecanje koje će se odvijati u sklopu Sajma turističkih atrakcija, pod nazivom "Prvo amatersko tradicionalno prvenstvo Hrvatske u odbojci na moru". U svom obraćanju je istakla "Odbojku ovaj put ne igramo na pijesku već na moru i to 30 metara od obale, u sklopu Sajma turističkih atrakcija 29. i 30. travnja na plaži hotela Le Meridien Lav. Ovim putem pozivamo natjecatelje na prijave putem weba Radio Dalmacije. Tražimo 8 timova po dva igrača. Kao najava natjecanja objavljen je i natječaj za slogan prvenstva, a žiri Radio Dalmacije izabrat će najboljih osam slogana koji će se boriti se za Wellness paket u Le Meridien Spa centru i beach paket Žuje. "

Bojan Miličević, voditelj marketinga hotela Le Meridien Lav u svom izlaganju je istakao kako je suradnja sa DHMB i STA svih proteklih godina bila na obostrano zadovoljstvo, te kako će hotel i nadalje podržavati jedan ovakav događaj koji promovira hrvatsku malu brodogradnju, a posljednjih godina i razvoj turizma u Hrvatskoj.

Na kraju je Ernest Kiseljak u ime Surfmania teama ponudio detaljne informacije oko CRO SUP Tour - sup challengenatjecanja koji će se također odvijati na ovogodišnjem STA, te pozvao sve koji žele iskušati veslanje na SUP daskama, kao i one iskusnije željne natjecanja da se svakako prijave putem njihove web stranice ili osobno na samom Sajmu tirističkih atrakcija.

Radno vrijeme manifestacije je od 10 do 19 sati dok je svečano otvaranje na programu u četvrtak, 27. 04. u 13 sati. Ulaz je i ove godine besplatan, a manifestacija završava u nedjelju u 18 sati.

Facebook komentari

hr Fri Apr 21 2017 10:46:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a5c8abab9e03e644a8b463e/80
Foto: Pixabay

Rekordna turistička godina: Prihod od turizma u Hrvatskoj narastao na gotovo 9 milijardi eura

U Hrvatsku su najviše dolazili turisti iz Njemačke, Slovenije, Austrije, Poljske i Češke

U povodu završetka turističke godine, ministar turizma Gari Cappelli predstavio je rezultate turističkog prometa za 2017. godinu te očekivanja i projekte u turističkoj 2018. 

Prema podacima eVisitora od siječnja do kraja prosinca 2017.ostvareno je 18,6 milijuna dolazaka (+13 posto) i 102 milijuna noćenja u Hrvatskoj (+12 posto). - prenosi Dnevnik.hr

Ministarstvo turizma pohvalilo se da se radi o povijesnim turističkim rezultatima za Hrvatsku, koja je 2017. potvrdila poziciju jedne pod najpopularnijih turističkih destinacija te privlači sve više gostiju tijekom cijele godine.

Strani turisti ostvarili su 16,5 milijuna dolazaka (+14 posto) i 89,9 milijun noćena (+12 posto). Rast se bilježi i kod domaćih turista – oni su ostvarili 12 milijuna noćenja, što je rast od 14 posto.

Top destinacije

Najviše je noćenja ostvareno u Istri, zatim Splitsko-dalmatinskoj županiji te na Kvarneru. U Hrvatsku su najviše dolazili turisti iz Njemačke, Slovenije, Austrije, Poljske i Češke. Izvan europskih zemalja najviše noćenja ostvarili su gosti iz SAD-a, Australije, Južne Koreje, Kanade i Kine.

Top destinacije po noćenjima bile su Dubrovnik, Rovinj, Medulin i Umag. Od ukupnog broja noćenja najviše ih je ostvareno u objektima u domaćinstvu (35 milijuna noćenja), hotelima (25 milijuna) te kampovima (19 milijuna), dok su u nautičkom charteru tijekom 12 mjeseci ostvarena 3,2 milijuna noćenja.

Prema podacima HNB-a u prvih devet mjeseci 2017. prihodi od turizma su iznosili 8,72 milijarde eura, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od 10 posto, odnosno 822 milijuna eura.

Novi predstavnički uredi

''Naša je intencija i u 2018. nastaviti s unapređenjima kako bismo Hrvatsku dalje pozicionirali kao cjelogodišnju destinaciju, a time omogućili konkurentnije poslovanje poduzetnika u turizmu, daljnje investicije, bolje uvjete za turističke djelatnike te dodatno potaknuli cjelokupno hrvatsko gospodarstvo'', rekao je ministar Capelli.

Direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Kristijan Stančić najavio je niz aktivnosti tijekom ove godine koje će imati još ''efikasniju promociju na različitim emitivnim tržištima''.

Hrvatska turistička ponuda u ovoj godini bit će predstavljena na 26 turističkih sajmova na kojima će nastupati HTZ, a novi predstavnički uredi otvorit će se u Šangaju, Seulu, Los Angelesu i Rimu. - piše Dnevnik.hr

Facebook komentari

hr Mon Jan 15 2018 12:04:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a5a2be2b9e03e59498b45f7/80
Foto: PIXABAY

Stranci će 2020. navaliti na našu vrlo jeftinu zemlju

Ravnateljica Ekonomskog instituta Maruška Vizek tvrdi da je ukidanje Agencije za poljoprivredu bio loš potez te da je poljoprivreda zapuštena
Ravnateljica Ekonomskog instituta Zagreb Maruška Vizek analizira kako upravljamo državnom imovinom, piše Večernji.hr

U pripremi je novi zakon o poljoprivrednom zemljištu. Kako dočekujemo 2020. kad istječe zabrana prodaje zemljišta strancima?

Poljoprivreda je naš najzapušteniji gospodarski sektor. Jedan razlog, ali ne i jedini, za dramatično smanjenje poljoprivredne proizvodnje je i nedostatak adekvatnog upravljanja zemljištem. Hrvatsku karakterizira usitnjenost i nesređeno zemljišno-knjižno i katastarsko stanje poljoprivrednih čestica, nepostojanje kanalske mreže i neuređena putna mreža do čestica.

U takvim preduvjetima produktivnost poljoprivredne proizvodnje je vrlo niska, a niska produktivnost se onda reflektira i u niskoj cijeni poljoprivrednog zemljišta. Pri pristupanju Uniji dobili smo sedmogodišnju odgodu liberalizacije tržišta poljoprivrednog zemljišta koju smo trebali iskoristiti za sređivanje stanja koje bi rezultiralo povećanjem i produktivnosti i cijene poljoprivrednog zemljišta. No kako nismo napravili ništa, 2020. godine možemo očekivati navalu stranaca na, iz njihove perspektive, vrlo jeftinu zemlju. U tom kontekstu, izmjena Zakona o poljoprivrednom zemljištu kojom se ukida Agencija za poljoprivredno zemljište, a raspolaganje državnim zemljištem vraća se jedinicama lokalne samouprave, korak je unazad jer znamo da te iste lokalne samouprave nisu naplatile milijarde kuna od najma i prodaje državnog zemljišta u prošlosti.

Do tako velikog propusta nije došlo slučajno. Državna zemlja se praktički dijelila besplatno jer su se na takav način kupovali glasovi u pretežno ruralnim sredinama. Agencija je trebala dovesti u red to stanje i baviti se sustavnim mjerama za sređivanje stanja poljoprivrednog zemljišta. To se, nažalost, nije dogodilo, a umjesto da se Agencija osnaži i dobije mandat da zatečeno stanje riješi, mi problem vraćamo onima koji ga nisu u stanju sustavno riješiti. Kada se za dvije godine najplodnija zemlja bude prodavala u bescjenje strancima, nećemo stoga imati pravo da zdvajamo nad svojom sudbinom jer smo tu situaciju sami sebi stvorili.

Kako ocjenjujete rad ministra imovine Marića koji se sporo odlučuje na privatizaciju?

Kada poslujete u zemlji s ovako tromim pravnim sustavom, za sređivanje stanja s državnom imovinom treba, nažalost, jako puno vremena. Neke pomake vidimo – objavljen je na primjer registar državne imovine. No prvi bi pravi pokazatelj kvalitete rada ministra državne imovine trebao biti prijedlog modela upravljanja državnom imovinom. Kada taj prijedlog bude javno objavljen, bit ćemo pametniji.

Ono čemu svjedočimo u međuvremenu može se opisati kao nastavak starih političkih praksa koje za cilj imaju političku kontrolu javne imovine i na osnovi kojih se može tvrditi da je ultimativni cilj političkog natjecanja kontrola, a onda i raspodjela, preostale javne imovine. Sukob unutar HDZ-a o imenovanju ravnatelja Nacionalnog parka Plitvička jezera eklatantan je primjer tih praksa. Taj je primjer i dobar pokazatelj da javni natječaji kojima bi se transparentnije imenovali ljudi koji upravljaju i nadziru javne resurse nemaju smisla ako se odluke o izboru kandidata donose zakulisno i po kriteriju političke podobnosti. Minimum minimuma od onoga što nama u ovom području gospodarskog života treba je profesionalizirano upravljanje javnim resursima i imovinom.

Promjene na popisu poduzeća od strateškog interesa za RH nisu nebitne, ali nisu ono što bi nas najviše trebalo brinuti. Problem je što ni dominantno lijeva ni desna politička opcija ne iskazuju želju i volju da se upravljanje javnom imovinom profesionalizira.

Subvencionirani stanovi pogurali su tržište nekretnina desetak posto, mislite li da će se održati sad kad je akcija prošla?

Da bismo mogli sa sigurnošću tvrditi da su baš subvencionirani krediti ti koji su pogurali tržište nekretnina, trebalo bi napraviti evaluaciju tog programa. Takve evaluacije nema, pa možemo samo zaključiti da je oporavak tržišta nekretnina možda bio potaknut tim programom, ali i da je vjerojatno ekonomski oporavak u zadnje dvije godine pridonio percipiranom rastu cijena nekretnina. Kao rezultat suradnje Ministarstva graditeljstva i prostornog uređenja i Ekonomskog instituta, ove će godine biti objavljena publikacija o stanju na tržištu nekretnina u kojoj će biti predstavljeni podaci i opisani trendovi u prometu i cijenama najvažnijih tipova nekretnina u Hrvatskoj, i to (koliko god bude moguće) na razini pojedinih jedinica lokalne samouprave.

Bit će to prvi put u četvrt stoljeća da ćemo imati transparentne informacije o tom izrazito važnom tržištu. Vjerujete li da će 2018. biti reformska godina? Ne vjerujem u to, već mislim da slijedi nastavak politike koračića koju imamo prilike gledati od Milanovićeve Vlade do danas. Takva politika je dovoljno dobra da se gospodarstvo potpuno ne uguši, ali nam ne može pomoći da preokrenemo trendove koji su nas od treće najbogatije doveli do toga da smo u 25 godina postali druga najsiromašnija nova zemlja članica Unije. Ono što bi nas pak u 2018. moglo zadesiti jest iznadprosječno visok rast javne potrošnje. Zadnje dvije godine bile su izrazito politički nestabilne, a ta politička nestabilnost destimulirala je rast javnih rashoda. Budući da se politička situacija konsolidirala, može se očekivati da nam u 2018. godini slijedi povratak starim rastrošnim navikama kada je javna potrošnja u pitanju.

Facebook komentari

hr Sat Jan 13 2018 16:55:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5826f2c51eea8f7fb28b4617/80
Foto: Screenshot YouTube

Zuckerberg najavio velike promjene: Fokus na same korisnike, a ne na kompanije i brendove

Facebook će se fokusirati na same korisnike i njihove interakcije, tako da uskoro na News Feedu možemo očekivati više objava prijatelja i rodbine, a manje sadržaja brendova i izdavača.
Prošlu godinu na Facebooku dijelom su obilježile lažne vijesti, širenje govora mržnje među korisnicima i zlostavljanje te je Mark Zuckerberg, kao osobni izazov za 2018., rekao kako se želi fokusirati na popravljanje ovih problema i korisnicima omogućiti kvalitetnije provođenje vremena na najvećoj društvenoj mreži na svijetu.

Umjesto fokusiranja na prikazivanje najvažnijeg sadržaja na News Feedu, cilj Facebooka za ovu godinu bit će fokusiranje na same korisnike i njihove društvene interakcije i komunikaciju s drugim korisnicima, tako da na ovoj mreži tijekom sljedećih mjeseci možemo očekivati prikazivanje veće količine sadržaja koje objavljuju prijatelji s ove mreže, a manje objava kompanija, brendova i izdavača. Na tu promjenu odlučili su se nakon što su dobili rezultate istraživanja koje je pokazalo da su korisnici zadovoljniji kada se na društvenim mrežama povezuju s prijateljima i obitelji te se osjećaju manje usamljenima, što se dugoročno može povezati sa srećom i zdravljem korisnika, dok se isto ne može reći za pasivno čitanje članaka i gledanje videa koji, čak i ako su informativni i zabavni, nemaju takav pozitivan utjecaj na korisnike.

Dakle, već uskoro na Facebooku možemo očekivati još više sadržaja naših prijatelja i obitelji, a sličan standard primjenjivat će se i za javne objave kompanija i izdavača te bi njihove objave trebale poticati interakcije među korisnicima. Mosseri kaže kako Facebook često mijenja algoritam koji odlučuje što će se prikazivati na ovoj mreži te se promjene prvo testiraju na malom broju korisnika i tek nakon toga postanu dostupne svim korisnicima ove mreže.

Cijeli članak pročitajte OVDJE

Facebook komentari

hr Sat Jan 13 2018 12:59:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/56aa94f17d7d3c0a008b5c9a/80

Plaće u Hrvatskoj i dalje rastu

Prema podacima servisa MojaPlaća u četvrtom kvartalu 2017. godine prosječna mjesečna neto plaća u Hrvatskoj je iznosila 5.586 kuna, što je 1% više nego u prethodnom kvartalu

 U odnosu na isto razdoblje 2016. godine prosječna neto plaća bila je 2% viša. Medijan* plaće je nešto niži i iznosi 5.000 kuna što znači da je veći broj ispitanika koji prima plaću manju od navedenog prosjeka nego onih ispitanika čija je plaća viša od njega.

Pribrojimo li neto plaći bonuse, tada je visina prosječne mjesečne plaće 5.853 kune što je također 1% više nego u prethodnom kvartalu.

Što se tiče očekivanja o visini plaće ispitanici u prosjeku očekuju 5.453 kune što je 2% niže u odnosu na realnu prosječnu plaću u Hrvatskoj.

U četvrtom kvartalu 2017., osim kategorije top managementa, koja ima u prosjeku 120% višu plaću u odnosu na prosjek, najplaćenija zanimanja su ona iz područja tehnologije i razvoja (66% više od prosjeka), ljudskih potencijala (+36%), te informacijskih tehnologija (+35%).

Najmanje prosječne plaće imaju radnici u tekstilnoj i kožnoj industriji (-45%), pomoćnim zanimanjima (-40%) te radnici u uslužnim djelatnostima (-34%). Radnici u jednoj od najpopularnijih kategorija, Turizma i ugostiteljstva, imaju u prosjeku 21% nižu plaću od prosjeka.

Muškarci i dalje više plaćeni

U posljednja tri mjeseca muškarci su imali u prosjeku 13% višu plaću od žena.

Muškarci su u prosjeku zarađivali 5.931 kunu, dok su žene zarađivale u prosjeku 5.240 kuna.

U odnosu na prethodni kvartal prosječna mjesečna neto plaća i muškaraca i žena niža je za 1%.

Stupanj obrazovanja uvelike utječe na visinu plaće

Osobe sa završenim fakultetom imaju u prosjeku 50% višu plaću u odnosu na osobe sa srednjoškolskim obrazovanjem, a 23% višu plaću od prosječne. Završeni magisterij ili doktorat povećava plaću u prosjeku za čak 103% u odnosu na srednju stručnu spremu.

U odnosu na prosječnu plaću u istraživanju, ispitanici sa srednjom stručnom spremom imaju prosječno 18% nižu plaću, dok ispitanici s postdiplomskim ili MBA školom imaju 66% višu plaću od prosjeka. Ispitanici s višom stručnom spremom imaju 6% višu plaću od prosjeka, ali 30% višu od ispitanika sa srednjom stručnom spremom.

Najbolje plaćaju privatne tvrtke u stranom vlasništvu

Visina plaća ovisi i o vlasničkoj strukturi tvrtke, stoga su plaće u privatnim tvrtkama u stranom vlasništvu 13% više od prosjeka i iznose u prosjeku 6.193 kune, dok su plaće u tvrtkama u pretežno domaćem vlasništvu najniže i iznose 5.224 kune (5% manje od prosjeka).

Prosječna plaća u tvrtkama u državnom vlasništvu ista je kao i prosjek i iznosi 5.579 kuna, dok su plaće u javnoj i lokalnoj samoupravi 3% više od prosjeka i iznose 5.562 kune.

Rad u velikoj tvrtki znači i veću plaću

U tvrtkama s manje od 10 zaposlenih prosječna plaća je 13% ispod prosjeka i iznosi 4.787 kuna, dok je u tvrtkama do 19 zaposlenika plaća 3% niža od prosjeka i iznosi 5.310 kuna.

Prosječna plaća u tvrtkama s 20 do 49 zaposlenika iznosi 5.644 kuna i 3% je viša od prosjeka. Najviša prosječna plaća je u tvrtkama većim od 1.000 zaposlenika; 6% viša od prosjeka i iznosi 5.835 kuna.

Plaća je i dalje najviša u Gradu Zagrebu

Gledano prema županijama, najniže plaće u četvrtom kvartalu 2017. zabilježene su u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji, Virovitičko-podravskoj te Požeško-slavonskoj županiji gdje je prosječna mjesečna neto plaća iznosila 20% manje od prosjeka.

Sukladno očekivanjima, najviša prosječna plaća zabilježena je u Gradu Zagrebu i to 13% iznad prosjeka te iznosi 6.233 kune. Nakon Grada Zagreba slijedi Dubrovačko-neretvanska županija gdje su plaće 2% niže od prosjeka.

Prosječne plaće po županijama možete pogledati na linku: http://www.mojaplaca.hr/partner/region-list

Beneficije

Najviše zaposlenika kao beneficiju prima naknadu za putne troškove (44%). Mobilni telefon za osobnu upotrebu ima četvrtina zaposlenih (25%), a omogućen parking (u potpunosti ili barem djelomično) njih 19%. Fleksibilno radno vrijeme ima 18% ispitanika, a edukacije njih 15%. Četvrtina ispitanika (25%) nema dodatnih pogodnosti na poslu.

Facebook komentari

hr Tue Jan 09 2018 09:36:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .