Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b40a1b8cb557aa1088b4786/80

Trijumfalni povratak festivala ULTRA Europe na Poljud!

Šesto izdanje festivala ULTRA Europe otvoreno je sinoć na stadionu Poljud, a sudeći po prvim reakcijama desetaka tisuća obožavatelja, ovo će uistinu biti najbolje i najveće izdanje dosad!
Brojni posjetitelji počeli su pristizati već u ranim popodnevnim satima, a poljudskim se travnjakom nikada brže nisu zavijorile brojne svjetske zastave. Svojom produkcijom, veličinom i specijalnim efektima centralna pozornica je ponovno opravdala sva očekivanja, a prvi će dan ući u festivalsku povijest kao najposjećeniji ikad. Nevjerojatna energija, prijateljstvo i ljubav prema glazbi povezala je posjetitelje iz više od 130 zemalja svijeta, a večeras ih čeka novo slavlje na Poljudu uz The Chainsmokerse, Carla Coxa i Hardwella.

Veliku poljudsku pozornicu otvorio je omiljeni hrvatsko-slovenski DJ dvojac Vanillaz. Marko Bucić i Miha Pajk, pamtit će do kraja života ovaj povijesni nastup, a nakon gotovo sat i pol dugog seta, u kojem su premijerno odsvirali i neke nove pjesme, te nakon nastupa Vini Vicija, mega pozornicu preuzeo je slavni švedski dvojac Axwell Λ Ingrosso. Njihov vatreni nastup bio najbolji uvod za sam vrhunac večeri – nastupe Afrojacka, energičnog francuza DJ Snakea te jedinstvenog Erica Prydza kojemu je ovo bio prvi dolazak i nastup na festivalu ULTRA Europe. Pozornica RESISTANCE okupila je brojne zaljubljenike u techo i house glazbu, a mogli su se čuti odlični setovi Charlotte De Witte, Eats Everything, Paca Osune, Jamiea Jonesa koji je svirao back to back s Jsephom Capriatijem. Arcadia Afterburner pozornica prvi jedan predstavila Dista, Raviteza, Crankdata i Merka&Kremonta.

Nastupe velikih glazbenih zvijezda, koje su obilježile prvi festivalski dan, nisu propustila ni brojna poznata lica. Voditeljici Tatjani Jurić i Miji Kovačić bio je ovo prvi posjet festivalu ULTRA Europe, a sinoć su u poljudskom spektaklu uživali i Anamarija Asanović, Andrea Šušnjara, Dubravko Šimenc koji je stigao u društvu kćeri, vaterpolisti Ante Visković, Nikola Milardović i Ferdinand Josip Bušelić, Gianna Apostolski te brojni drugi. Program na Poljudu i danas započinje u 19 sati, a obilježit će ga nastupi The Chainsmokersa, dvojca koji je u protekloj godini zabilježio nevjerojatan svjetski uspjeh, potom Galantisa, Steve Angella i Hardwella. RESISTANCE se sprema ugostiti domaću zvijezdu Peru Fullhousea, Marca Carolu i kralja Carla Coxa dok će na pozornici Arcadia Afterburner glazbu puštati MarLO, Cosmic Gate, Ben Nicky, Blastoyz te brojni drugi.
hr Sat Jul 07 2018 13:19:44 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c7007890e4938f5b78b45a2/80
Foto: Pixabay

Riješite se smrdljivih martina uz ove trikove

Smrdljivi martin je inače stjenica koju možemo naći u vinogradima i voćnjacima, ali dolaskom hladnijih dana, oni traže sklonište na toplijim mjestima. Ovih dana opet su se pojavili, a evo nekoliko trikova uz koje ćete ih se riješiti bez pola muke.

Umjesto da ih se gazi, budući da u obrani ispuštaju neugodne mirise, moguće je napraviti kućne pripravke koji će ih otjerati. Da ih spriječite u ulasku u stanove i kuće najbolje će poslužiti mrežice na prozorima, a može se isprobati i trik sa žutim papirom, jer stjenice privlači ova boja, pa ga čovjek može postaviti na balkon ili na terasu i na taj način namamiti smrdljive martine da ostanu van kuće.

Priroda i prirodni pripravci za borbu protiv smrdljivih martina:

Menta (biljka ili eterično ulje)

Miris mente je većini ugodan, ali smrdljivim martinima je izrazito odbojan. Ako ne želite biljku, možete nabaviti i eterično ulje mente, od kojeg se u kombinaciji s vodom može napraviti sprej. Njime poprskate sva mjesta koja bi smrdljivim martinima mogla poslužiti kao ulaz u vaš dom.

Nasjeckani češnjak

Ove male zelene stjenice ne vole ni miris češnjaka, pa ga je dobro narezati na sitno i postaviti na strateškim ulazima i prozorima kako bi odbio najezdu, pišu 24 sata.

Pripravak od ljuski luka

Uzeti 20 g ljuski luka, preliti sa 1 l vruće vode i ostaviti tijekom 5 dana. Nakon toga procijediti i dobivenu tekućinu koristiti za tretiranje biljaka. Kod povećane količine smrdljivih martina biljke se trebaju sprejati svaki dan (do 3 puta dnevno) u periodu od 5 dana.

Pripravak od čili paprika

Za pripremu ovog pripravka uzeti 100 g čili papričica i usitniti ih. Usitnjenu papriku preliti sa 1 l vode i kuhati sat vremena na laganoj vatri u poklopljenoj posudi. Ovako prokuhanu tekućinu ostaviti tijekom 2 dana, a nakon toga procijediti. Za tretiranje uzeti 100 ml dobivene tekućine i razrijediti sa 10 l vode.

Pripravak od sjemena gorušice

Sjeme gorušice samljeti u prah. Potrebno je 0,5 kg praha gorušice preliti sa 0,5 l vrele vode, dobro izmiješati i ostaviti da se ohladi. Tekućinu procijediti i doliti 9,5 l vode da ukupno imate 10 l tekućine kojom se sprejaju napadnute biljke, piše AgroKlub.

- Ako ih sad u domu imate samo par, do kraja listopada ćete ih vidjeti desetke, možda čak i stotine, a najbolje ih je spriječiti da uopće uđu u kuću zatvarajući vrata i prozore", izjavio je Howard Russell, entomolog sa Sveučilišta u Michiganu, za američki Good Housekeeping.


hr Fri Feb 22 2019 15:30:44 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c7005710e49388bb68b45e1/80
Foto: Ivan Gudić

Dizajnerica Jelena Bošnjak predstavlja kampanju za kolekciju kojom je osvojila modne znalce dalekog Azerbajdžana

„Feniks“ je naziv nove kampanje dizajnerice Jelene Bošnjak za istoimenu kolekciju u kojoj se nalazi haljina koja je perspektivnoj Splićanki sredinom veljače u Bakuu donijela nagradu za najbolju haljinu Europe na svjetskom natjecanju mode i ljepote World Beauty Congress.
Novom kolekcijom haljina splitska dizajnerica Jelena Bošnjak dočarava snagu žene, njezinu karizmu i sposobnost da poput feniksa prevlada teške situacije kakve joj život svakodnevno nameće.

Upravo zato za proljeće/ljeto 2019. godine dizajnerica je koristila taft, čipku, til i svilu te oblikovala elegantne siluete, a modeli namijenjeni gala večernjim događanjima dobili su najviše ocjene modnog žirija u Bakuu.

U glavnom gradu Azerbajdžana, Bakuu, na svjetskom natjecanju World Beauty Congress, Jelena je, naime, osvojila nagradu za najbolju haljinu Europe u konkurenciji od još 85 natjecatelja. To priznanje za Hrvatsku ali i dizajneričin rad općenito, upotpunjen je kampanjom snimljenom u Konjičkom klubu Natura gdje je snažnu i samosvjesnu ženu utjelovila Angelika Lagator, 38-godišnja manekenka koja je karijeru započela prije 18 godina u Njemačkoj gdje i danas stalno boravi.

Angeliku sam odabrala jer smatram da je žena koja ima stil, stav i karizmu te dokazuje da se i s 38 godina može imati manekensku karijeru, čak uspješniju od puno mlađih kolegica. - zaključuje dizajnerica dodajući kako je u kolekciju kojom dominiraju tonovi zlatne, crne i sive uloženo mnogo ručnog rada.

Ručno izrađene ruže, voluminoznost i pravi bršljan implementiran na haljinu detalji su kakvim će se Jelena voditi i pri izradi kolekcije za sljedeće natjecanje „World Beauty Congress“ koje će se održati dogodine u Splitu.
hr Fri Feb 22 2019 15:22:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c3b198f0e4938ca718b474c/80
Foto: PIXABAY

Ovih 7 namirnica sadrži iznenađujuće velike količine soli

Provjerite jeste li dovoljno informirani kad je u pitanju količina soli u pojedinim namirnicama

U hrani koju svakodnevno konzumiramo ima puno više soli nego što nam se čini na prvi pogled. Provjerite jeste li dovoljno informirani kad je u pitanju količina soli u pojedinim namirnicama.

Stručnjakinja za zdravu prehranu Britanske fondacije za zdravlje srca (BHF), Victoria Taylor, poziva na oprez kad su u pitanju ove namirnice:

1. Sir i maslac

Dodavanje maslaca u rižoto da bi bio kremast ili parmezana na omiljenu tjesteninu neće samo pojačati kalorijsku vrijednost obroka i opteretiti ga zasićenim mastima već uz njih dolazi i dodatna sol na koju niste računali. Odrecite se ovih navika da biste izbjegli pretjerani unos soli u organizam i pomogli očuvati vitak struk.

2. Umaci

Umak od soje, umak za ribu, pa čak i kečap – svi ovi dodaci obogatit će okus vašem jelu, ali će ga istodobno opteretiti dodatnom količinom soli. Budite štedljivi, ne treba vam još soli!

3. Slani namazi

Slani namazi poput margarina sadrže velike količine soli – stoga pažljivo čitajte deklaracije na proizvodima i odaberite onaj s najmanje dodane soli. I ostali ukusni namazi, poput kikiriki maslaca ili krem sireva, također mogu sadržavati dodanu sol. Budite oprezni, čitajte deklaracije i pažljivo u prehrani dozirajte ove namirnice.

4. Slani zalogaji

Kapare, inćuni i masline vaše će jelo opteretiti dodatnim količinama soli. Ukoliko pokušavate smanjiti sol radije se odlučite obogatiti okus jela začinskim biljkama, limunom, češnjakom ili crnim paprom.

5. Kruh

Dok biramo omiljeni kruh rijetko pritom razmišljamo o dodatnim količinama soli koje sadrži. Izbjegavajte kruh i peciva koji na površini imaju mrvice krupne soli ili je tijesto obogaćeno maslinama – preskočit ćete dodatne količine soli za taj dan. Čitajte deklaracije – iznenadit će vas kako količine nutrijenata variraju od proizvoda do proizvoda!

6. Krumpiri

Jela od krumpira dežurni su krivci – osobito se čuvajte krumpira pečenog u kori u kojeg kuhari prethodno utrljaju veće količine soli, unaprijed posoljenih porcija pomfrita ili pečenih krumpirića. Čipseve ne moramo ni spominjati!

7. Slatke poslastice

Trend slatko-slanih okusa kao što je slana karamela možda jest po vašem ukusu ali ubacio je sol u jela koja su prethodno bila bez soli. A možda i nisu! Čitajte deklaracije na proizvodima i iznenadit ćete se količinama soli u slatkim namirnicama poput keksa i kolačića. - piše Ordinacija.

hr Fri Feb 22 2019 09:14:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c4c4acd0e4938ee8b8b45c7/80
Foto: PIXABAY

Deset jednostavnih navika zbog kojih liječnici lakše izbjegavaju bolesti

Nikada nije previše ponoviti koliko je važno dobro se naspavati. Najbolje je održavati uredan raspored spavanja te uz to redovito vježbati i ograničiti unos kofeina i alkohola

Sezona prehlade i gripe još traje, i mogućnost zaraze još je uvijek velika. No neke jednostavne navike kojih se u svojoj svakodnevici pridržavaju mnogi liječnici, mogu pomoći da opasnost od zaraze bude znatno manja, a ako do bolesti i dođe, bit će je lakše i brže izliječiti.

1. Redovito održavajte higijenu ruku 
Prva i osnovna stvar za sprečavanje širenja gripe je pranje ruku. I to nikada nije previše ponoviti. Naše ruke su stalno izložene bakterijama i prljavštini, a mnogi ljudi konstantno kašlju u ruke i brišu nos. Pranje ruku trebalo bi trajati 20 sekundi te pritom pripaziti da operete palčeve, stražnju stranu ruku i zanoktice. 

Ako u nekom trenutku nemate pristup sapunu i tekućoj vodi, pomoći će i vlažne maramice ili tekućina za dezinfekciju, a preporuča se da ih uvijek imate uz sebe. U našem okruženju puno je potencijalno opasnih bakterija i virusa, bez obzira na to radi li se o običnoj prehladi ili želučanoj virozi. Zato je važno održavati ruke što čišćima.

2. Izbjegavajte ići rukama po licu 
Nakon pranja ruku, druga najbolja stvar koju možete napraviti da spriječite prehladu i gripu je držati ruke dalje od lica. Na površini ljudske kože može živjeti bilo koja bakterija ili virus bez da uzrokuju ikakve probleme, ali jednom kada ih se prenese kroz nazalne puteve ili usta, postanu zarazni. Zato, izbjegavajte (bez razloga) dodirivati oči, usta ili nos. 

3. Neka vam spavanje bude prioritet
Nikada nije previše ponoviti i koliko je važno dobro se naspavati. Najbolje je održavati uredan raspored spavanja te uz to redovito vježbati, ograničiti unos kofeina i alkohola, a neki liječnici prakticiraju i izlaganje sunčevim zrakama 15 minuta svako jutro, u dane kada sunca, naravno, ima. 

4. Budite pažljivi kod korištenja zajedničkih predmeta i površina 
Naročito na poslu, izbjegavajte korištenje pribora, posuđa, ručnika kojima se koriste i drugi. Pobrinite se da imate vlastiti pribor za rad (koliko je to moguće), vlastiti pribor za jelo i piće te koristite papirnate ručnike. 

Kada je riječ o često korištenim površinama u domu i na poslu, poput tipkovnice, telefona, ručki, prekidača za svjetlo, dobro je prebrisati ih što češće. 

5. Pravilno dezinficirajte površine

Neki ljudi prebrišu površinu s maramicom na bazi alkohola i zatim je odmah osuše s ručnikom, a to se ne bi smjelo raditi. Površina neko vrijeme treba ostati vlažna, oko 45 sekundi. Tada možete biti sigurni da su bakterije nestale. 

6. Uzimajte dovoljno vitamina D

Vitamin D dobro je poznat po svojoj važnoj ulozi u održavanju zdravih kostiju i mišića, ali on je važan i za održavanje dobrog imunološkog sustava. Nedostatak vitamina D povezuje se s većom vjerojatnošću infekcije, a njegovi najbolji izvori su umjereno izlaganje sunčevim zrakama te hrana bogata vitaminom D, poput ribe, žutanjka, gljiva shiitaki, mlijeka, jogurta, bademovog mlijeka, soka od naranče, zobene kaše, tofua i sira. 

7. Zdravo se hranite
Jedan od najboljih načina za sprečavanje virusnih infekcija je zdrava prehrana koja obiluje unošenjem vitamina C, cinka, magnezija i drugih fitonutrijenata koji pomažu u borbi protiv infekcija i održavaju zdravlje imunološkog sustava. Probiotici koji se mogu pronaći u određenoj hrani također pomažu u održavanju dobrog imuniteta.

Mnogi liječnici zato jedu puno jogurta iz kojih dobivaju zdrave probiotike. Iako ne postoje čvrsti dokazi da probiotici štite od gripe, neki dokazi tvrde da skraćuju trajanje prehlade, a stvaranje zaliha dobrih bakterija koje nalazimo u hrani, u svakom slučaju nije štetno. 

8. Razmislite o uzimanju nadomjeska prehrani 
Mineral magnezij može uvelike ojačati imunitet za prevenciju i borbu protiv prehlade i gripe. Magnezij pospješuje stvaranje antitijela te pomaže stanicama da postanu aktivnije u zaštiti od mikroba i virusa. 
U sezoni prehlade i gripe dobro je osigurati tijelu i dovoljne količine cinka koje će se tada lakše boriti protiv bolesti ukoliko se razbolite. 

9. Izbjegavajte unošenje bakterija u dom
Kada se vratite kući nakon što ste cijeli dan bili vani, vodite računa o tome gdje stavljate stvari koje ste imali sa sobom. Torbe, ruksaci i drugi predmeti koje ste nosili na poslu, fakultetu ili na drugim mjestima, možda su bili na podu ili drugim prljavim površinama.

Zato ih nemojte odlagati na kuhinjske površine, stol i na slična mjesta. Dobro bi bilo da mala djeca presvuku svu odjeću kada dođu iz škole ili vrtića gdje često sjede na podu igrajući se s igračkama i drugim predmetima koji možda nisu čisti. 

10. Nemojte biti previše ponosni nositi zaštitnu masku

Nekim ljudima jednostavno je neugodno ili nelagodno nositi zaštitne maske preko usta i nosa, ali one mogu biti vrlo učinkovita pomoć za prevenciju prenošenja zaraznih bolesti. Zato ih liječnici nose u sezoni prehlade i gripe kada su u kontaktu s pacijentima, ali i kod kuće kada član obitelji ima simptome poput kašlja. Maske mogu biti korisne i dok putujemo javnim prijevozom ili se brinemo za bolesnog člana obitelji.

hr Fri Feb 22 2019 09:02:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .