Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58a2339fb473988e418b4687/80

Valentinovo i znanost: Evo kako su znanstvenici iskazivali ljubav

Na zanimljive načine su znanstvenici iskazivali ljubav svojim suprugama

Električni poljupci i ljubavni valovi - samo su neki od načina na koji znanstvenici otkrivaju svoju romantičnu stranu. Znanstvenici možda i nisu prvi koje ćete pitati za ljubavni savjet, no to je stereotip. Naravno, postoje i ekstremi poput Nikole Tesle, koji je zazirao od žena i za kojeg se tvrdi da nikad nije imao s njima intimne kontakte.

Ali za svakog Teslu, postoji Antoine Lavoisier. Portret koji je naslikao Jacques-Louis David prikazuje Lavoisiera zagledanog u svoju suprugu i suradnicu, Marie-Anne, sa aparaturom za eksperimente iz kemije čime se prikazuje i njihova ljubav prema toj znanosti.

Da ne zaboravimo spomenuti i par Marie i Pierre Curie, začahureni u svoju zajedničku ljubav prema znanosti.

Neki su znanstvenici iskoristili i tehnologiju u ljubavne svrhe. Na primjer, Georg Matthias Bose, njemački profesor iz 18. stoljeća, otkriće elektriciteta vidio je kao potencijani "most između eksperimentalne i erotične kulture".

Boseov omiljeni trik je bio uvjeriti gospođu da stane na izolirani stolac dok poskrivečki nabija njezino tijelo strujom. Tada bi pozvao nekog gospodina da poljubi damu, a iskre bi doslovno letjele.

Nešto nježniji je bio američki profesor elektromagnetizma Joseph Henry, koji je našao vremena konstruirati prototip nečeg na čijim će principima kasnije nastati telegraf. Uređajem je povezao svoj laboratorij na Princetonu sa svojim domom te slao 'ljubavne valove' svojoj ženi. I povremeno zakazivao svoj ručak.

Facebook komentari

hr Tue Feb 14 2017 07:20:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/59232d50b9e03e99158b4623/80
Foto: D.N.

Mandolina Imota ima svijetlu budućnost

Ovom prilikom pohvale i mandolinskom orkestru Imotski koji je u teškim uvjetima za rad ipak održao svoj nivo i osvojio dva prva mjesta u kategoriji komornih sastava i kategoriji mandolinskih orkestara A-kategorije

Nakon završetka još jedne glazbene manifestacije kojom se Imotski ponosi; a riječ je o međunarodnom mandolinskom susretu “Mandolina Imota“; voditeljica čitavog programa Antonela Rebić, za naš je portal sažela dojmove cijelog događaja:

- Sada, na kraju ovogodišnjeg 22. Festivala mandolinista “Mandolina Imota“ možemo biti zadovoljni kvalitetom orkestara koji su ove godine pokazali izuzetno muziciranje i imamo osjećaj da orkestri iz godine u godinu postaju sve bolji i kvalitetniji . Veliko hvala svim sudionicima Festivala na sudjelovanju uz želju da se dogodine nađemo u još većem broju. 

Ovom prilikom pohvale i mandolinskom orkestru Imotski koji je u teškim uvjetima za rad ipak održao svoj nivo i osvojio dva prva mjesta u kategoriji komornih sastava i kategoriji mandolinskih orkestara A-kategorije. Nije nam se bilo baš lako organizirati jer je puno studenata, a i po prvi put s nama sudjeluju početnici mandolinisti, ali ih moram pohvaliti jer su napravili čudo. Usprkos svim nedaćama s kojima se susrećemo, Mandolina Imota ne samo da opstaje, nego još uvijek ima svijetlu budućnost što se tiče kvalitete nastupa i glazbenog izričaja - naglašava Rebić.

Donosimo i ukupne rezultate Festivala po kategorijama:

KOMORNI SATSAVI  A-kategorija

1. KVARTET “AMICI“ – Sofija, Bugarska ( Statua sv. Cecilije, rad kipara Branka Šućura)

2. DUO DE MAR – Split

3. KVINTET KLINCI -  MANDOLINCI – Split

KOMORNI SASTAVI  B – kategorija

1. KOMORNI SASTAV „IMOTA“ – Imotski (Kamena mandolina, rad Mislava Rebića)

      MANDOLINSKI ANSAMBL HKUD – a TRIBUNJ (Kamena mandolina, rad Mislava Rebića)

2. KOMORNI ANSAMBL “STIV NAUMOV“ – Bitola, Republika Makedonija

3. MANDOLINSKI KOMORNI ANSAMBL HGGD „SLOGA“ – Zagreb

MANDOLINSKI ANSAMBL KUD-a „SALONA“ – Solin

MANDOLINSKI ORKESTRI  A – kategorija

 1. MANDOLINSKI ORKESTAR IMOTSKI (Statua mandoliniste, rad akademskog kipara Kažimira Hraste)

 2. MANDOLINSKI ORKESTAR „ANĐELI SVIRAČI“ – Split

 3. MANDOLINSKI ORKESTAR „KREŠIMIR“ – Šibenik

 MANDOLINSKI ORKESTRI  B – kategorija

 1. GRADSKI MANDOLINSKI ORKESTAR „SANCTUS DOMNIO „ – Split (Statua mandoliniste, rad akademskog kipara Kažimira Hraste)

 2. HGGD „SLOGA“ ORKESTAR MANDOLINISTA I GITARISTA – Zagreb

MLADINSKI MANDOLINSKI ORKESTAR KUD „STIV NAUMOV“ – Bitola, Republika Makedonija

 

 

 

Facebook komentari

hr Mon May 22 2017 20:26:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5923146eb9e03ec2178b457e/80
Foto: Pixabay

Baš tjeraju po svom: Top 10 najtvrdoglavijih pasmina na svijetu

Iako je tvrdoglavost ljudska osobina, i neke pasmine pasa iskazuju ponašanje koje bi se moglo opisati tvrdoglavim. I to itekako tvrdoglavim! Ovo su pasmine čiji pripadnici uvijek žele da je po njihovom zbog čega trebaju vlasnika čvrste volje koji će ih znati dobro odgojiti

1. Bigl
Simpatično neovisan, bigl će naći zabavu bilo gdje ako ga se ostavi samog. Nevolje mogu nastati ako je vlasnik previše ravnodušan i ne posvećuje dovoljno pažnje dresuri svog psa te ako ne zna kakvo se veliko karakterno biće krije u malom tijelu bigla.

2. Engleski buldog

Riječ je o izuzetno inteligentnoj pasmini čiji pripadnici mogu biti prilično tvrdoglavi ako vlasnik nije dovoljno odlučan. Engleski buldog mora poštivati svoga vlasnik jer ako to ne postoji potpuno će se oglušiti na svaku njegovu naredbu.

3. Jazavčar
Veliki pas u malom pakiranju – tako je najbolje opisati temperamentnog i vrlo tvrdoglavog jazavčara. Prilično su neovisni i svojevoljni pa se neće bojati uhvatiti u koštac i s pet puta većim psom, baš zbog toga jer misle da to mogu.

4. Jack Russell terijer
Nestašni i vragolasti Jack Russell terijer bez problema će inicirati sukob snage volje sa svojim vlasnikom ako "skuži" da je on neodlučan. Ovi psići su žilavi, pametni i energični.

5. Rotvajler
Ovaj snažni pas može biti divan obiteljski ljubimac, ali samo uz iskusnog vlasnika te ako ga se dobro dresira bez popuštanja i uz čvrstu dosljednost. Ukoliko disciplina izostane, rotvajler se može početi ponašati kao vođa čopora i tada čak pokazivati agresivnost.

6. Argentinska doga
Još jedna pasmina koja nije za popustljive i nedosljedne. Argentinska doga je neovisna pasmina koja traži čvrstu ruku te puno kretanja kako bi potrošila silnu energiju i kako ne bi sama pronašla načine za zabavu, što može rezultirati štetom. 
7. Shar Pei

Neovisnost je glavna značajka i ove drevne pasmine. Shar Pei može biti odani obiteljski pas, ali vlasnik će morati zaslužiti privrženost ovog slatkiša. 

8. Afganistanski hrt
Navodno jedna od najstarijih pasmina, afganistanski hrt poznat je po svojoj ne baš najdruštvenijoj naravi. Ovaj veličanstveni pas treba vlasnika koji će razumjeti njegovu pomalo arogantnu narav i potrebu za dominacijom.

9. Škotski terijer
Ovom malom čupavcu prvenstveno je stalo do njegovog vlasnika, a za ljude izvan njegova najužeg kruga nije ga previše briga. Ta jedna osoba za koju se veže treba znati kako održavati vodstvo u odnosu s ovom neovisnom pasminom.

10. Vajmarski ptičar
Izuzetno inteligentan, vajmarski ptičar treba vlasnika koji će se znati nositi s njegovom oštroumnosti te potrebom za redovitim čvrstim i zabavnim treningom. Ukoliko to izostane, vajmarski ptičar će pokazati koliko nezavisan i slobodan može biti.

Facebook komentari

hr Mon May 22 2017 18:40:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5923093eb9e03e04158b4621/80
Foto: D.N.

Zlatna harfa održana u Imotskom: Sudjelovalo više od 550 djece

Smisao manifestacije je promicanje hrvatskih liturgijskih pjesama i sakralne baštine

Protekli vikend u Imotskom je održan festival dječjih župnih zborova Splitsko – makarske nadbiskupije pod nazivom “Zlatna harfa“. Festival je organiziran u sklopu proslave 300-te obljetnice oslobođenja Imotske krajine od Turaka, koja se ove godine svečano obilježava nizom prigodnih manifestacija. Susret je održan u samostanu sv. Franje u Imotskom, a sudjelovalo je više od 550 djece iz 16 različitih zborova.

Spomenimo i to kako je prva  “Zlatna harfa“ održana 1984. godine u Kočerinu u susjednoj Bosni i Hercegovini. Ovo je njeno 33. izdanje, a smisao manifestacije je promicanje hrvatskih liturgijskih pjesama i sakralne baštine.

Facebook komentari

hr Mon May 22 2017 17:53:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5922ec07b9e03e87158b460a/80
Foto: autoportal

Evo kako se zaštititi da ne kupite ukradeni auto i dođete u nevolje

Najvažnije: provjeriti VIN oznaku na svim mjestima gdje je postavljena, a neka se upali alarm ako je auto svježe obojen, ima neusklađenu starost i seriju dijelova...

Ovo su scenariji kojih se opravdano trebaju plašiti svi koji kupe rabljeni auto, posebice ako je riječ o BMW-u, Audiju, Volkswagenu, Mercedes-Benzu, Škodi:  

Prvi: kupili ste auto u Hrvatskoj, uredno obavili prijepis i registraciju i na putu u inozemstvo, carinski službenici vam kažu 'Parkirajte sa strane...' Dolazi policija i tada shvaćate ozbiljnost situacije. Saznajete da je auto ukraden, a u prvoj fazi istrage policija vas tretira kao osumnjičenika. Da ćete izgubiti i auto i novce postaje jako izvjesno, a to, nažalost nije sve. - piše autoportal

Drugi: kupili ste auto u inozemstvu i u postupku carinjenja obavještavaju vas da je auto ukraden. Još je gore ako auto registrirate pa naknadno, naša ili strana policija pri rutinskoj kontroli ili carina na bilo kojoj granici, utvrdi da je auto ukraden. Tada ste u gadnoj nevolji.

Dakle, važno je spriječiti kupnju ukradenog auta i to je razlog da umjesto da sami tražite, odlazite u inozemstvo, kupite auto u poznatoj autokući u Hrvatskoj. Njima se nije igrati s ugledom, a i ako dođe do problema, lakše ćete se izvući. Doduše to znači nešto višu cijenu, koja se u pravilu isplati, ali nekima i ne. I dosad, i ubuduće, i dalje će kupovati izravno. Tada se zbilja, doduše, uz veći rizik, može proći jeftinije.

Ali, prije svega, u obje situacije, posebice drugoj, možete se sami zaštititi. Mjere opreza posebno su važne ako kupujete BMW, Audi, Volkswagen, Mercedes-Benz, Škodu...

1. Kupujte isključivo automobile s izvornom tvorničkom bojom. Klonite se svježe obojenih, jer to ukazuje na kamuflažu i kad je u pitanju podrijetlo, i stanje. Nije problem ako ima ogrebotina ili sitnih oštećenja, to je čak, u svjetlu konkretnog, 'poželjno'.

2. Oznake na svim staklima trebaju biti jednake. Odstupanje nasamo jednom staklu znak je za uzbunu i odustajanje od kupnje, bez obzira na naknadno objašnjenje prodavača.

3. Stanje svih sklopova treba biti usklađeno s općim stanjem auta. Nov motor (prepoznaje se po pokrovu, akumulatoru, crijevima...), novi, nimalo izlizan volan, obloga papučica... u autu starom 5-6 godina ukazuje da nešto opako ne štima.

4. Uredno ispunjena servisna knjižica, čiji se podaci mogu provjeriti u servisu, znači višestruku sigurnost, po pitanju stanja auta, kilometraže, izostanak karambola. Bez toga sve je 'mutnije' i rizičnije.

5. Najvažnija, obvezna mjera je provjera VIN oznake. Vehicle Identification Number, identifikacijski broj vozila, koji se kolokvijalno naziva 'broj šasije', kombinacija je 17 brojki i slova, koja pokazuje sve o autu: državu proizvodnje, proizvođača, tehničke karakteristike vozila, sigurnosni kod, modelsku godinu, proizvodni pogon te serijski broj vozila u posljednjih 6 znamenki. Nalazi se, ovisno o modelu, na dva do pet mjesta. Za konkretni je model, u ovlaštenom servisu, važno saznati sve lokacije VIN oznake i sve ih provjeriti.

Dakle, provjera VIN oznake ključ je provjere. Kako bi otežala posao kriminalcima, proizvođači vozila koja se najčešće kradu postavljaju ih na pet mjesta. Najčešće ispod donjeg lijevog dijela vjetrobrana, na nosećem profilu pod haubom ispod vjetrobrana, na pregradnom profilu između motornog i putničkog prostora, na prednjem desnom blatobranu, na podu ispred ili ispod suvozačkog sjedala, na nosaču iza sjedala vozača ili stijenci prostora za rezervni kotač. 

Ponekad je potrebno skinuti različite dijelove od plastike i pokrove da bi se došlo do broja, što je napravljeno namjerno radi sigurnosti. Svako vozilo ima VIN oznaku najmanje na tri mjesta, često na pet (to će vam pokazati u ovlaštenom servisu), uključujući i identifikacijsku pločicu. Ako se dobro pripremite te sve provjerite, nema šanse za prevaru. Brojevi na svim mjestima moraju biti isti i usklađeni s papirima. 

Na ukradenim se vozilima VIN u pravilu mijenja (prekucava), prema krivotvorenim papirima, samo na vidljivim mjestima. Na svima je neisplativo, a nije ni jednostavno bez velikih limarskih radova, koje nitko ne voli, jer krađa vozila postaje neisplativa. Ako prodavač odbija da ih sve provjerite, odustanite od kupnje, jer je znak da postoje sumnje.

Kupnja u auto-kućama je skuplje, ali neusporedivo sigurnije, ne samo po pitanju vlasništva, nego i kilometraže i stanja vozila (rizik zatajenog sudara). U kupoprodaji ugovor stavite klauzulu kojom prodavač jamči da auto nije ukraden, da je kilometraža realna (premda se to provjerava) i da nema skrivenih mana. Autokuća bi, u konkretnom slučaju, bila dužna  vratiti novac ili po izboru kupca isporučiti mu automobil odgovarajuće klase, stanja i starosti, a čak i odgovarati za posrednu štetu.

Facebook komentari

hr Mon May 22 2017 15:48:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .