Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5c3b198f0e4938ca718b474c/80
Foto: PIXABAY

U pitanju je vaše zdravlje: Izbacivanje ugljikohidrata iz prehrane je štetno

Prehrana bogatija vlaknima koje nalazimo u mueslima, tjestenini i kruhu od cjelovitog zrna, kao i u orašastim plodovima i mahunarkama, smanjuje rizik od srčanih oboljenja i prerane smrti, pokazala je revizija naručena od Svjetske zdravstvene organizacije (WHO)

Autori revizije, na koju će se referirati WHO u svojim budućim smjernicama, svoja otkrića smatraju dobrom viješću i upozoravaju da ona nisu baš u skladu s modernim dijetama koje ograničavaju unos ugljikohidrata.

Voditelj istraživanja, profesor Jim Mann s novozelandskog Sveučilišta Otago, sa svojim je timom radio i reviziju prema kojoj je WHO donio smjernice o ograničavanju unosa šećera u prehranu, što je u svijetu odjeknulo uvođenjem poreza na ovaj zdravstveno rizičan ugljikohidrat.

Šećer je loš ugljikohidrat, a lavina reakcija protiv njega izrodila je i popularne dijete koje odbacuju ili u znatnoj mjeri ograničavaju unos ugljikohidrata. Problem je u tome što su tim dijetama obuhvaćeni i dobri ugljikohidrati poput kruha od cjelovitog zrna i muesla na bazi zobi, dakle hrana bogata vlaknima za koja znanstvenici sada tvrde da može spasiti živote, pojašnjava tportal.hr

U razgovoru za britanski Guardian profesor Mann navodi kako će istraživanje bez sumnje potaknuti žustre rasprave, jer s jedne strane stoje čvrsti dokazi o korisnosti prehrane s visokim udjelom ugljikohidrata bogatih vlaknima i njezinog zaštitnog učinka na mnoge bolesti poput dijabetesa, kardiovaskularnih bolesti i raka, a s druge strane su komercijalni interesi iza kojih stoje i neki slavni kuhari, ali i profesionalni interesi nekih liječnika i znanstvenika.

Revizija je pokazala da bismo dnevno trebali jesti najmanje 25 do 29 grama vlakana, uz indikacije da je više od 30 grama i bolje, dok većina svjetske populacije konzumira manje od 20 grama dnevno. Također, analizom je utvrđeno da je među ispitanicima koji su jeli najviše vlakana smrtnost povezana sa srčanim problemima, ali i zbog drugih uzroka, manja za 15 do 30 posto u odnosu na ispitanike koji su jeli najmanje vlakana.

Od 16 do 24 posto manje slučajeva koronarne bolesti srca, moždanih udara, dijabetesa tipa 2 i raka debelog crijeva zabilježeno je kod ljudi koji jedu hranu bogatu vlaknima. Rezultati istraživanja upućuju i na 13 smrtnih slučajeva i šest slučajeva koronarne bolesti srca manje na tisuću ljudi koji jedu puno vlakana u odnosu na one koji to ne čine.

Minimalno prerađena hrana bogata vlaknima može također ljudima pomoći u skidanju viška kilograma. Znanstveni rad objavljen u medicinskom časopisu Lancet navodi kako je analiza slučajno odabranih studija koje su se bavile povećanim unosom cjelovitih žitarica pokazala tendenciju smanjenja tjelesne težine i razine kolesterola.

'Hrana od cjelovitih žitarica bogata vlaknima koja zahtijeva dosta žvakanja i dolaskom u želudac i crijeva zadržava u znatnoj mjeri svoju strukturu, povećava osjećaj sitosti i pomaže u kontroliranju tjelesne mase, a može povoljno djelovati i na razinu lipida i glukoze', kaže profesor Mann.

Mann nadalje objašnjava kako je prilično nemoguće zadovoljiti potrebe za vlaknima samo iz voća i povrća. To bi značilo da bi zbog zadovoljenja dnevno preporučenih unosa vlakana, ljudi koji se podvrgavaju dijetama s niskim udjelom ugljikohidrata trebali posezati za dodacima prehrani, ali da o dobrobitima vlakana iz dodataka prehrani o kojima njihova istraživanja govore nema dokaza.


hr Sun Jan 13 2019 11:57:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a2b9aa0b9e03e81208b45af/80
Foto: Pixabay / Ilustracija

U tijeku je tjedan restorana: evo gdje možete pojesti u Splitu!

18. tjedan restorana započeo je 15. ožujka, a traje do 24. ožujka
Tjedan restorana idealna je prilika da posjetite restoran u koji inače ne možete navratiti i uživate u delicijama. Donosimo vam popis restorana u Splitu koje možete posjetiti ovaj tjedan i iskoritii akciju od tri slijeda hrane za 100 kuna za ručak, a za večeru 125 kuna!

Restoran Bajamonti

BEPA!

Da'Mar Hotel Marive

L'Aroma

Mala Kavana

Para di Šoto

Split 1921

ZOI

Tusculum hotel Salona palace - SOLIN


Više na linku OVDJE

hr Mon Mar 18 2019 17:56:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c8fca4d29111c880f8b4621/80

Dijelimo ulaznice za film "Skrivena poruka"

Dobitnike ćemo objaviti oko 22 sata
Najbržim čitateljima dijelimo 4x2 ulaznice za film Skrivena poruka a sve što trebate napraviti jest poslati osobne podatke s naslovom maila "Skrivena poruka" na mail: info@dalmacijanews.hr

Osvojene kinoulaznice dobitnici mogu iskoristiti isključivo od ponedjeljka do četvrtka, zaključno s datumom 03.04.2019. CineStaru Split, Joker centar.

Sam je razočaran 33-godišnjak koji upoznaje misterioznu Sarah dok se ona zabavlja u bazenu njegovog stana. Kad Sarah nestane, Sam krene u nadrealni zadatak diljem Los Angelesa kako bi otkrio istinu iza njenog nestanka a njegova potraga ga vodi u najkrvavije dubine skandala i zavjere u Los Angelesu.


hr Mon Mar 18 2019 17:47:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c8fbd9729111cd80f8b45d0/80

PITAJTE NUTRICIONISTE: Nova kolumna koja će vam pomoći da počnete voditi brigu o prehrani!

Mladi nutricionisti pomoći će vam u svim nedoumicama koje često imamo kada su u pitanju prehrambene navike

Ljeto nam se bliži, a topliji dani znače samo jedno - vrijeme je za vježbanje i brigu o prehrani. Kako smo često bombardirani sadržajima o teretanama, vježbanju i zgodnim tijelima, ali i o zdravoj prehrani odlučili smo pokrenuti nešto novo i drugačije pa ćete tako svakog ponedjeljka moći pročitati zanimljive tekstove mladih nutricionista Roka Marovića i Nikole Talana koji vam mogu biti od velike koristi.

Roko i Nikola pokrenuli su “Nutrivision”- nutricionističko savjetovalište koje pruža savjete o prehrani. 

Nutrivision ima za cilj pružiti stručne savjeta u cilju optimizacije zdravlja, kliničkih stanja i bolesti, gubitka tjelesne mase, poboljšanja sportskog performansa te općenite promjene životnih, točnije prehrambenih navika.  

Glavna filozofija im je pružanje jednostavnih, praktičnih i korisnih informacija temeljem „pojednostavljivanja“ znanstvene teorije te razbijanja glavnih „mainstream“ dogmi te rastućeg broja prehrambenih mitova, laži i dezinformacija vezanih uz prehranu.

Za početak, odlučili smo vam predstaviti članove time koji će nam otkriti zanimljivosti koje do sada nismo znali.

Kako ste se odlučili za studij nutricionizma? 

Zapravo kod obojice je riječ o istom razlogu, kombinacija strasti i znatiželje.  S obzirom da smo oboje tijekom srednje škole bili aktivni nogometaši, a po karakternoj prirodi perfekcionisti, osim standardnih treninga u klubu, tražili smo i druge načine kako poboljšati izvedbu na terenu. Nekako s uvođenjem dodatnih treninga snage i stabilnosti, na red je došla i sponzaja o važnosti pravilne prehrane. A kada je već samo minimalna promjena prehrambenih navika, rezultirala većom izdržljivošću, bržim oporavkom te smanjenjem udjela masnog tkiva, znali smo da je to to. Znatiželja je prema hrani i nutrijentima samo rasla, s vremenom prelazeći u strast tako da je upis studija nutricionizam na Prehrambeno-biotehnološkom fakultetu u Zagrebu bio logičan slijed događaja.

Koliko je u današnjem vremenu teško paziti na prehrambene navike?

S obzirom na sve užurbaniji, zaposleniji i stresniji stil života, očigledno je kako svakodnevno vođenje računa o pravilnoj prehrani nije najjednostavnija stvar na svijetu.

S druge strane trebamo priznati kako je moderno društvo presložilo evolucijski uvjetovane životne prioritete pa u tom kontekstu ispada kako je umjesto razmišljanja o tome kako što kvalitetnije jesti, danas postalo važnije što odjenuti ili obući, u koji kafić popiti kavu te koju objavu postaviti na društvenim mrežama.

 U početku primjena zdrave prehrane možda i može biti mrvicu opterećivajuća, ali uz malo dobre volje, soli u glavi te organizacije s vremenom to postane navika, odnosno stil života, a indirektno brojnim pozitivnim učincima poboljša vašu produktivnost u ostalim životnim aspektima. Win-win situacija.

Koliko vaši savjeti djeluju na klijente? 

Iako su savjeti samo mali djelić cjelokupnog programa prehrane koji pružamo našim klijentima, možemo generalno reći kako smo jako zadovoljni pridržavanjem novih prehrambenih obrazaca naših klijenata, a najbolji su dokaz njihovi rezultati koji se pozitivno odražavaju na njihovo tjelesno, ali i mentalno zdravlje. Osim klijenata djelujemo i na velik broj ljudi koji nas prati na društvenim mrežama, u sklopu kojih radimo edukativne objave te nam se gotovo svakodnevno netko javi sa iskrenim zahvalama.

Što bi po vama zapravo značila parola “zdravi način života”?

Iako će mnogi na prvu poistovjetiti “zdrav način života” s opsesivnim treniranjem te brojanjem kalorija to zapravo može biti kontraproduktivno negativno utječući na sociološke i psihološke aspekte života pojedinca. Živjeti zdravo u suštini označava način život koji omogućava što kvalitetniji i što dulji životni vijek pojedinca pa iako univerzalna formula za ostvarivanje istog ne postoji, već su umjerena tjelesna aktivnost, pretežito raznovrsna i cjelovita prehrana uz dovoljnu količinu sna, dobro raspoloženje te dobro društvo, odlični preduvjeti za to.

Je li istina da je prehrana važnija nego aktivno vježbanje?

Prava je istina da jedno bez drugog ne ide, odnosno jednako su važni. Možeš imati savršeni trening program, ali ako ne unosiš dovoljno potrebnih prehrambenih nutrijenata napredak, odnosno rezultati će izostati. Naravno, vrijedi i obrnuto.

Generalno gledano, vode li Hrvati brigu o prehrani/zdravom načinu življenja? 

S obzirom da smo jedna od “najdebljih” nacija, definitivno možemo bolje jesti i biti više tjelesno aktivni ! Ali nekako je u zadnje vrijeme popularno biti “fitness lik”, stoga se sve više ljudi okreće rekreativnom sportu (gym, škole trčanja, crossfit…) pa možemo reći eto konačno nekakve zdravstvene koristi od praćenja globalnih trendova !

Svakog ponedjeljka očekujte zanimljivu temu iz područja nutricionizma, a uz to Roku i Nikoli možete postaviti i pitanja u vezi prehrambenih navika na koja će vam vrlo rado odgovoriti. Pitanja možete postaviti u komentare na Facebook objavu ili poslati na mail info@dalmacijanews.hr



hr Mon Mar 18 2019 16:47:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c8fb59f29111c8a0f8b45c3/80

Sinoć je u Splitu otvorena druga samostalna izložba splitske fotografkinje Sonje Dvornik

Izložba nosi naziv "Neke nove kronike"

Nakon prve izložbe koja je u fokusu imala uličnu modu, druga je prikazala sretne kronike splitskih ulica kroz sedam godina postojanja popularne stranice klikom svud.

Izložba je ujedno i proslava sedme godišnjice profesionalnog rada Sonje dvornik kroz 44 fotografije života na splitskoj Rivi i okolnim kaletama. 

Upravo činjenica da svojim objektivom „lovi“ sretne trenutke grada pod Marjanom, fotografkinji je priskrbila titulu nasljednice velikog splitskog foto kroničara Feđe Klarića koji je sinoć stigao među prvim gostima kakao bi podržao svoju mladu nasljednicu.

Sonja je zablistala u crnom opuštenom odijelu modnog dvojca Arileo i cipelama Ledenko, popularnih dizajnera iz Splita.

Mnogi poznati Splićani stigli su na otvaranje Nekih Novih Kronika, a zabava je uz stare hitove Olivera Dragojevića i pjesmu svih okupljenih potrajala do dugo u noć.

Izložba je otvorena do 24. ožujka u popularnom Kinoteka food and baru na adresi Majstora Jurja 8.


hr Mon Mar 18 2019 16:13:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .