Napredak je impresivan: Pogledajte Pelješki most nakon 372 dana gradnje

U godinu dana napredak je u radovima impresivan. U Hrvatsku je iz Kine morskim putem dovezen 141 čelični pilot. U morsko dno zabijeni su svi – dva testna i 139 komada na stupnim mjestima od “S 4” do “S 12”. Najduži pilot ima 128,4 metra i težak je oko 230 tona, dok je najkraćem samo 36 metara. Cijevi su promjera od 1,8 i dva metra.

Ti piloti su zapravo svojevrsni temelji stupova mosta koji će se postavljati na njih. Za središnje stupove mosta zabijeno je po 18 i 20 pilota, a na stupnim mjestima uz obalu po devet. Ukupno je 12 stupnih mjesta. Sa zabijanjem pilota u čeličnim cijevima se nakupio mulj koji se mora odstraniti i odvesti s gradilišta.

Veliku reportažnu fotogaleriju na svojim je internet mjestima donio Jutarnji list.

Vađenje mulja

U ovom trenutku na gradilištu se između ostalog izvlači tlo i mulj iz pilota koje se zbrinjava potapanjem na dubinu veću od 40 m, na lokaciji udaljenoj od mjesta gradnje 20 nautičkih milja. Prema informacijama iz Hrvatskih cesta, na gradilištu je u tijeku izrada armaturnih koševa i betoniranje pilota, izrada armirano-betonskih segmenata predgotovljene oplate naglavnica pilota na koju ide stup mosta te montaža predgotovljene oplate naglavnica i pripreme za betoniranje iste.

Pripreme u Kini

Paralelno s radovima na gradilištu, u Kini se, prema našim informacijama, u dvije tvornice priprema čelik za segmente čelične rasponske konstrukcije. Riječ je o segmentima koji će se montirati na stupove mosta i spajati kao Lego kockice, i preko njih će se odvijati promet. Procjenjuje se da bi ti segmenti na Pelješac mogli biti dopremljeni u siječnju sljedeće godine, piše Jutarnji list.

POSLJEDNJE DODANO: