Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5829a7e21eea8f82b98b4641/80
Foto: Screenshot YouTube

Milka, Nutella i još 25 proizvoda ide u laboratorij: Jesu li lošiji nego u Njemačkoj?

Postoji li razlika u kvaliteti naizgled istih proizvoda u našim trgovinama i onih koji se prodaju na tržištu Zapadne Europe? Odgovor na to pitanje trebalo bi dati istraživanje koje je pokrenula naša europarlamentarka Biljana Borzan u suradnji s Hrvatskom agencijom za hranu (HAH). U prvoj fazi napravljen je popis brendova koji će ići na laboratorijsku analizu

Biljana Borzan, zastupnica u Europskom parlamentu i ravnateljica Hrvatske agencije za hranu (HAH), Andrea Gross-Bošković, u ponedjeljak su u Kući Europe u Zagrebu predstavile rezultate ankete koja je pokazala da velika većina hrvatskih građana smatra da su proizvodi namijenjeni hrvatskom tržištu slabije kvalitete od onih za tržišta zapadnih zemalja EU-a i najavile istraživanje kojim će usporediti kvalitetu proizvoda na hrvatskom i njemačkom tržištu.

"Čak 82,6 posto građana Hrvatske smatra da su proizvodi namijenjeni istočnom europskom tržištu lošije kvalitete od onih namijenjenim trgovinama u zapadnim članicama EU", rekla je Biljana Borzan, hrvatska predstavnica u Odboru za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta.   

Borzan je provela anketno istraživanje s  agencijom GfK na reprezentativnom uzorku od 800 građana, a kroz upitnik, koji je pripremio HAH, saznali su stavove građana o kvaliteti proizvoda na našem tržištu. Anketom se omogućilo hrvatskim građanima da odrede proizvode koji će potom biti uspoređivani s istovjetnim proizvodima s njemačkog tržišta i laboratorijski testirani. 

"Hrvatska agencija za hranu uključena je kao stručna potpora projektu sa ciljem osiguranja transparentnosti procesa, te odabira najkompetentnijih laboratorija za kontrolu pojedinih parametara", rekla je Andrea Gross-Bošković.

Zabrinjavajući postotak

"Ovo istraživanje ne treba shvatiti kao istraživanje usmjereno protiv industrije. Istraživanje percepcije potrošača pokazalo je da je skeptičnost nedvojbeno prisutna u velikoj mjeri. Čak više od 70 posto ispitanih smatra kako smo u očima velikih korporacija zapadne Europe građani drugog reda, upravo zbog sumnje u dvostruku kvalitetu prehrambenih proizvoda... To je zabrinjavajući postotak. Zato naglašavam kako ne želimo donositi zaključke naprečac, već samo utvrditi pravo stanje stvari. Možda potrošači budu i ugodno iznenađeni", istaknula je Gross-Bošković.

Ukupno će se testirati 27 proizvoda. Veći dio su odredili građani anketom, a manji je određen uspoređujući proizvode iz češke studije i proizvode koji su, prema ranijem HAH-ovom Nacionalnom istraživanju o prehrambenim navikama odrasle populacije (NIPNOP), se pokazali kao najčešće konzumirani strani brandovi proizvoda u Hrvatskoj, kako bi se osigurao kontinuitet.

"Istraživanje je pokazalo da kupci u Hrvatskoj itekako vode brigu o zemlji porijekla proizvoda koje kupuju. Čak njih 91 posto preferira domaće proizvode, a kvaliteta i sigurnost proizvoda su im najvažniji kad odluče nešto kupiti. Više od 73 posto posto građana vjeruje kako razlika postoji ne samo u  kvaliteti, već i u cijeni" objašnjava Borzan.

Anketa je pokazala i kako gotovo dvije trećine hrvatskih potrošača čita informacije o hrani  i ocjenjuje kao je hrana danas sigurnija nego prije deset godina. Oko tri četvrtine građana, međutim, se uopće ili uglavnom ne slaže s ocjenom da javne vlasti EU-a smatraju zdravlje potrošača važnijim od profita proizvođača.

Gotovo 72 posto ispitanih se uglavnom ili u potpunosti složilo s ocjenom, predloženom u anketi, da su "u očima velikih korporacija zapadne Europe 'građani drugog reda'".  

Mijenjanje zakona

Za razliku od dosadašnjih istraživanja koja su provedena u Slovačkoj i Češkoj, Borzan je dio uzorka rezervirala i za deterdžente budući da su se na njih žalili potrošači. Njezino istraživanje je pokazalo kako 64 posto građana smatra da su sredstva za pranje i čišćenje kvalitetnija na tržištu zapadne Europe.

Borzan je pojasnila je da proizvođači različitu kvalitetu proizvoda obrazlažu istraživanja tržišta no dodala je da se to "donekle može shvatiti ako je u pitanju hrana, odnosno različiti ukusi, ali ne ako su u pitanju higijenski proizvodi jer nitko ne želi proizvod koji slabije pere".

Cilj europarlamentaraca je da mijenjanju zakone na način da se onemogući proizvođačima da pod istim imenom plasiraju različite proizvode u različitim državama da "jer ako smo jedna unija ako imamo zajedničko europsko tržište nema opravdanja da proizvodi budu različiti", pojasnila je Borzan.

"Iduća faza je kupnja tih proizvoda u Hrvatskoj i Njemačkoj. Ovo istraživanje će mi značajno pomoći u mom radu u Europskom parlamentu. Naime, nedavno je i u Vijeću EU ova tema stavljena na dnevni red, i to tek nakon istraživanja parlamentarne kolegice Sehnalove. Jednakost svih građana EU ne smije biti samo na papiru", istaknula je Borzan.

Istraživanje će obuhvatiti proizvode poput Coca cole i Pepsi cole, Nestea hladnih čajeva, piva Heineken, preko tune Rio mare i Barilla tjesteinne  do sredstava za pranje i čišćenje kao što su Ariel, Silan i Domestos te sredstava za higijenu Nivea i Colgate paste za zube.

Lista proizvoda obuhvaćenih istraživanjem utvrđena je temeljem telefonskog istraživaja na uzorku od 800 ispitanika i korištenjem podataka o najčešće konzumiranim stranim brandovima u Hrvatskoj za pojedine kategorije proizvoda.

Facebook komentari

hr Mon Nov 14 2016 13:03:54 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58dbad57b4739843018b4572/80
Foto: Screenshot / Facebook

Kerum započeo kampanju: "Ja sam kapetan Splita"

Poručio je da će napraviti podmorske tunele za spojiti istočnu i zapadnu obalu, učas izmjestiti željeznički kolodvor iz luke u predgrađe što Ivo Baldasar nije uspio u četiri godine mandata

Željko Kerum sa svojom svitom od 15-ak pratitelja protutnjao je središtem Splita. Krenuo je od starog Hajdukovog igrališta gdje je najavio da kani napraviti kongresni centar na 3-4 etaže i parkinge, ako ga se izabere za gradonačelnika. Poručio je da će napraviti podmorske tunele za spojiti istočnu i zapadnu obalu, učas izmjestiti željeznički kolodvor iz luke u predgrađe što Ivo Baldasar nije uspio u četiri godine mandata. - pišu 24 sata

Dolutao je do splitske ribarnice s pratnjom gdje je dočekan ovacijama od strane trgovkinja, a tom je prigodom ogulio jednog škampa i sirovog ga pojeo, našalivši se da tako se sprema carpaccio. Ispraćen je uzvicima: "HDZ, HDZ!" - što mu nije zasmetalo, jer uvjeren je da će izbore dobiti u prvom krugu, te okupiti baš glasače HDZ-a, kao i SDP-a.

 - Krećem čim me se izabere, takav sam, tako radim, to je moj posao. Ovi drugi što se kandidiraju rade u banci, jedan piše križaljke, čuvaju kipove, rade po šalterima, a čujem da i tu nisu najbolji, oni to i ne znaju kako privesti. Ja sam željan da napravim nešto za ovaj grad. Split je pun potencijala, prvenstveno ljudskog. Moji zamjenici Jure Šundov i Damir Grgić Gaga pravi izbor za realizaciju toga. 

To  su radilice, motori koji će pokrenuti “brod”, Ja sam kapetan Splita. Vlaj sam koji je prošao 7.000 sati navigacije. Vjerujem u ove ljude. Split je na moru i povezan je s cijelim svijetom. Nisam slučajno odabrao ovu poziciju za predstaviti svoje zamjenike. Ova pozicija - Stari plac je veliki potencijal, čisto vlasništvo Grada Splita. Na ovoj poziciji će se napraviti kongresni centar s 3-4 etaže. Time će se riješiti Varoš, ali preko 50 posto potreba Splita za parkingom. Od ovog mjesta, gdje stojim, napravit će se tunel do hotel Bellevue, odnosno do stare fontane na Rivi koja će obnoviti - obećao je Kerum.

Kasnije druženje sa stranačkim svitom nastavio u kavani Central gdje se ispijao otmjeni roze šampanjac Moët Chandon, a čekali su se i škampi da se spreme koje je probao na ribarnici. - pišu 24 sata


Facebook komentari

hr Wed Mar 29 2017 14:50:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/587e94521eea8f110a8b4587/80
Foto: Pixabay/Ilustracija

Kujundžić: Hrvatska je spremna preuzeti Eurposku agencija za lijekove, ali neće biti lako

Agencija je trenutno smještena u Londonu, no zbog Brexita svoje novo sjedište morat će potražiti u nekoj drugoj zemlji EU-a

Ministar zdravstva Milan Kujundžić izjavio je u srijedu kako je Hrvatska spremna preuzeti Europsku agenciju za lijekove (EMA), za koju se traži novo sjedište u nekoj od zemalja članica Europske unije nakon izlaska Velike Britanije, no drži da to neće biti lako s obzirom na jaku konkurenciju.

- Pošteno govoreći, neće biti lako jer je konkurencija velika. U ovom trenutku Švedska i Italija izrazito jako lobiraju. - rekao je Kujundžić.

Ministarstvo zdravstva spremno je pružiti svu pomoć u nastojanjima da EMA dođe u Hrvatsku, kaže Kujundžić, ali u ovom trenutku to je stvar Ministarstva vanjskih i europskih poslova, odnosno ljudi u Bruxellesu i Vlade koji vode pregovore o tome.

Premijer Andrej Plenković uputio je sredinom prosinca pismo namjere predsjedniku Europskoga vijeća Donaldu Tusku, kao i predsjedniku Europske komisije, u kojem je istaknuo prednosti Hrvatske kao zemlje s uglednom znanstveno-istraživačkom zajednicom na tom polju, dugom tradicijom u farmaceutskoj industriji i javnom zdravstvu, te članice EU koja bi bez sumnje mogla osigurati sve potrebne uvjete kda se u nju smjesti sjedište EMA-e.

Kandidaturu za sjedište EMA-e istaknuo je u ožujku Zagreb, koji je premijera pozvao da hitno pokrene službenu kandidaturu Hrvatske za preseljenje EMA-e u hrvatski glavni grad.

Agencija je trenutno smještena u Londonu, no zbog Brexita svoje novo sjedište morat će potražiti u nekoj drugoj zemlji EU-a.

U Hrvatskoj trenutno nema ni jedne od europskih institucija, odnosno agencija, pa u Ministarstvu vanjskih poslova smatraju da u prilog hrvatskim ambicijama ide i to što je Europsko vijeće 2003. godine donijelo odluku da će nove države članice imati prednost kod određivanja sjedišta agencija.

Facebook komentari

hr Wed Mar 29 2017 14:39:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58bd7e80b4739862a58b459b/80
Foto: Lokalni izbori

Dragan Markovina: Svaki narod i država ima pravo da svoj jezik zove kako želi

Deklaraciju o zajedničkom jeziku potpisalo je više od dvjesto stručnjaka i javnih osoba iz Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine i Crne Gore koja je rezultat serije konferencija projekta ''Jezici i nacionalizmi''

Dragan Markovina, jedan od potpisnika Deklaracije o zajedničkom jeziku gostovao je u Dnevniku Nove TV.

Otkud ideja o zajedničkom jeziku? Što je vam je cilj?

Mislim da zajednički jezik postoji neovisno o bilo kakvoj ideji i ovoj Deklaraciji, uz puno pravo da ga svaka od ovih država i naroda zove onako kako ga želi zvat. Između ostalog, o tome je Krleža još davno govorio. Ideja o nekakvim inicijativama za potpisivanje ove deklaracije, nastala je iz niza seminara koji su se odvijali po raznim gradovima i naprosto iz jezične prakse, koja bilježi konstantno nasilje prema autohtonim govornicima u svim ovim državama, a posebno naravno u BiH.

Kako biste vi nazvali taj jezik i kako bi se to primjenjivalo u praksi?

Mislim da ta vrsta senzacionalizma kojom se masovni hrvatski mediji, od današnje naslovnice Večernjeg pa nadalje, pokušavaju iskonstruirati nekakav skandal ili nešto slično, zapravo potpuno promašena. Jasno u toj Deklaraciji piše i ja sam Vam sad to rekao da je punopravno pravo da svak zove taj jezik kako želi. U Hrvatskoj je to hrvatski, u Srbiji srpski, u Bosni je i srpski, i hrvatski i bosanski, u Crnoj Gori je crnogorski. Dakle to uopće nije upitno, upitna je konstantna agresija prema govornicima autohtonih jezika, kako god ih zvali i koji su u potpunom strahu od cenzure i godinama autocenzuriraju. Zapravo, jezik je na ovim prostorima, ne samo od 90-te, nego i puno prije, bio isključivo političko pitanje, nego naprosto pitanje komunikacije. U tom smislu, inzistiranje da se prevodi na četiri varijante i slično, nečeg što je svima razumljivo je po meni bezpredmetno. Cijeli članak pogledajte ovdje.

Facebook komentari

hr Wed Mar 29 2017 14:05:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58dad3e2b473986ddf8b45b2/80
Foto: Wikipedija

U Splitu će se glasovi dobivati ili gubiti na GUP-u

Micanje GUP-a s dnevnog reda sjednice Gradskog vijeća tek je uvod u političke igre koje su pred Splićanima

Lokalni izbori su pred vratima, a jedna od ključnih stvari na kojoj će kandidati u Splitu dobivati ili gubiti glasove bit će i pitanje Generalnog urbanističkog plana, kojeg Split čeka već 10 godina. Baldasarovo nastojanje da svoj mandat okruni donošenjem novog GUP-a nije prošlo pa će tako ovaj vrući krumpir u ruke dobiti novi gradonačelnik. - piše N1

Tik pred izbore složili su se da je najbolje da se ne raspravljaju. I to jednoglasno. Ne žele se zamjeriti građanima ni pod koju cijenu. Micanje GUP-a s dnevnog reda sjednice Gradskog vijeća tek je uvod u političke igre koje su pred Splićanima.

- Već kalkuliraju svi kako će u sljedećem sastavu gradskog vijeća oni onda taj isti GUP ustvari donijeti. - smatra Baldasar, no u tim je razmišljanjima sam.

Ne slaže se s njim niti njegova donedavna zamjenica, SDP-ova Aida Batarelo, kojoj je oduzeo sve ovlasti nakon njezine kandidature za splitsku gradonačelnicu.

Izmjenama GUP-a od početka su se protivili i u stranci Pametno. Ključno je, kažu, prvo promisliti kakav Split želimo.

Da prostorni plan treba izraditi na sustavan način kako bi grad preuzeo svoju ulogu u 21. stoljeću misle i u lokalnom HDZ-u. Pri svemu tome, njihov kandidat za gradonačelnika Andro Krstulović Opara kaže, treba misliti i na zahtjeve građana i malih investitora.

U Splitu trenutno vlada prostorni kaos. Žnjanski plato već godinama je rak rana grada, parking mjesta kronično nedostaje, sve više je poslovnih zgrada i shopping centara, a sve manje zelenih površina i rekreacijskih zona. Problem je i bespravna gradnja na Marjanu. Građani povjerenja više nemaju.

Hoće li i koliko do mišljenja građana splitski kandidati držati i u praksi kada netko od njih sjedne u gradonačelničku fotelju znat će se najvjerojatnije u lipnju. - piše N1

Facebook komentari

hr Wed Mar 29 2017 12:16:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .