Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/581a57211eea8fcf928b45f7/80
Foto: Licencirane fotografije BMW

Nije žvaka za seljaka: Oteli BMW pa molili vlasnika da im objasni kako radi mjenjač

Ručica mjenjača BMW-a X5 zbunila je kriminalce
Žrtva ‘car-jackinga’ morala je dati instrukcije kradljivcima svog modela X5 o tome kako upravljati mjenjačem
Automatski mjenjači nisu jednostavni kad se prvi put sretnete s njima, naročito ako se radi o BMW-ovom primjerku.

Na teži način je do ove spoznaje došlo dvoje tinejdžera koji su u Seattleu krenuli izvesti car-jacking (krađu automobila prilikom koje se ne provaljuje, nego se ključevi otimaju vlasniku na parkingu ili na semaforu) modela X5 proizvedenog 2007. godine, prenosi tportal.

Facebook komentari

hr Wed Nov 02 2016 22:36:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/59e71b83b9e03e79868b4597/80

Ivan Šarić kreće na veliku kazališno- dvoransku turneju

Zagreb, Rijeka, Pula, Split, Zadar, Osijek, Varaždin, Šibenik, Slavonski Brod, Karlovac, Velika Gorica, Sisak…

Ivan Šarićnajpopularniji i najtraženiji komičar u Hrvatskoj, za čije nastupe se uvijek traži karta više, kreće nanacionalnu kazališno-dvoransku turneju. Komičar koji je prošle godine rasprodao dva nastupa u velikoj dvorani Vatroslava Lisinskog, gdje ga je gledalo čak 3500 ljudi,  dokazao je da je stand up komedija prerasla klubove i na velika vrata ušla u koncertne dvorane i kazališta. Pokretač i inspiracija za predstojeću turneju, ujedno prvu takve vrste u Hrvatskoj, bio je upravo Lisinski te posebna energija koncertnih i kazališnih dvorana.

"Nastupi u Lisinskom stvarno su nešto posebno. Rodila se neka energija i komunikacija između publike i mene, za koju vjerujem i nadam se, da ću osjetiti i u drugim dvoranama i kazalištima. Stvarno jedva čekam ponovo stati na daske Lisinskog." – izjavio je Šarić.

Nakon Lisinskog, stand up groznica zatrest će cijelu Hrvatsku! Ljubitelji humora doći će na svoje i u Rijeci, Puli, Splitu, Zadru, Osijeku, Varaždinu, Šibeniku, Slavonskom Brodu, Karlovcu, Velikoj Gorici teSisku.Zahvaljujući Šarićevom britkom humoru na račun muško-ženskih odnosa, religije, povijesti, politike te opservacijskog i apstraktnog humora uklopljenog u svakodnevne događaje ljudi koji žive u Hrvatskoj, kazališta i velike dvorane sve do sredine sljedeće godine biti će najposjećenija mjesta dobre zabave.

S obzirom da je svojim talentom i humorom nedavno osvojio i susjedne zemlje, nastupajući zajedno sa svjetski poznatim komičarem Pablom Franciscom, kojega je po riječima publike, itekako nadmašio, nema sumnje da će ova turneja biti rasprodana u rekordnom roku. Stoga na vrijeme rezervirajte svoje ulaznice koje su u prodaji nahttps://www.ivansaric.hr.

Facebook komentari

hr Wed Oct 18 2017 11:15:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58a2231eb4739879468b45c7/80
Foto: Pixabay

Najučinkovitije vježbe za mišiće i um po preporuci harvardskog profesora

Trčanjem maratona nećete najbrže steći čelične mišiće, tvrdi profesor s harvardskog Medicinskog fakulteta I-Min Lee, predlažući pet drugih, po njegovu mišljenju učinkovitijih tjelovježbi.

Umjesto maratona, koji često loše utječe na zglobove i probavni sustav, Lee preporučuje pet vrsta vježbi od kojih ćete imati jednaku ili veću korist - od jačanja mišića i kostiju, preko gubitka težine do zaštite srca i neurosustava. 

Rezultate istraživanja objavio je u izvješću pod nazivom "Starting to Exercise" objavljenom u sveučilišnom časopisu Harvard Healthbeat.

1. Plivanje

"Plivanje je savršena vježba", piše Lee. Osim što aktivira svaki mišić tijela, ne stvarajući pritom pritisak na zglobove i kralježnicu, plivanje štiti mozak od starenja i jača srčani mišić. To utječe na bolje pumpanje krvi i bolju cirkulaciju te protok i rad krvožilnog sustava. Plivanje utječe i na snižavanje povišenoga krvnog tlaka.

Ono je važno jer smanjuje razinu stresa. Pomaže kao fizička aktivnost u otklanjanju nervoze, ali i kao aktivnost opuštanja jer nema tjelesnoga pritiska. 

Budući da ne šteti kostima, plivanje se preporučuje oboljelima od artritisa i ostalih mišićno-koštanih oboljenja. Ova fizička aktivnost jača izdržljivost, podiže raspoloženje te pomaže u suzbijanju razvoja depresije. 

2. Tai Chi

Kineska borilačka vještina Tai Chi Chuan spoj je blagog pokreta i unutarnjeg mira, kojima je cilj pokretanje životne energije "Chi".

"Univerzalna je to vještina specifičnih pokreta koja dovodi do jedinstva uma (mozga) i tijela kroz pokret svih dijelova tijela kao cjeline, od pravilnog prirodnog disanja i dubinske relaksacije, do savršene ravnoteže", objasnio je Lee.

Tai Chi Chuan je primjeren ljudima koji vole blag i prirodan pokret. Kako ističu vježbači ove borilačke vještine, vježbanjem Tai Chi Chuana vraća se narušena ravnoteža tijela.

Svakodnevno vježbanje dovodi do poboljšanja općega tjelesnog i psihičkog stanja, što uspostava normalan tok energije u tijelu. Mogu ga prakticirati osobe svih životnih dobi, a osobito pomaže onima koji boluju ili se oporavljaju od moždanog udara, osteoporoze, zatajenja srca, visokoga krvnog tlaka, srčanog udara, multiple skleroze, Parkinsonove bolesti i fibromialgije.

Znatno ublažava mentalna stanja poput anksioznosti, depresije i stresa. Osobe koje vježbaju Tai Chi raspoloženije su, produktivnije, snažnije su im koncentracija i druge mentalne funkcije.

3. Vježbe snage

Vježbe snage ili vježbe otpora povećavaju mišićnu masu, što ubrzava i potiče metabolizam dok smo u stanju mirovanja te rezultiraju povišenom potrošnjom kalorija. Smatra se da se potrošnja nastavlja i dva sata nakon prestanka vježbanja.

Vježbama snage izgrađuju se mišići, a održavanje mišićne mase, dok ste, primjerice na dijeti jako je važno u održavanju visoke razine metabolizma, kaže Lee. 

Za ovu vrstu vježbi potrebne su vam sprave za vježbanje, utezi, elastične trake..., no postoje i vježbe s vlastitom težinom poput čučnjeva, trbušnjaka, leđnjaka i sklekova.

Dodatna korist rada s utezima je da bolje oponašaju naše prirodne kretnje u sportu ili svakodnevnu životu.

Da bi vježbe imale rezultate treba biti dosljedan, kaže Lee. 

4. Pješačenje

Premda ova aktivnost zvuči kao nešto jednostavno, čak i nekorisno, pješačenje je vrlo moćan lijek. 

Nekoliko studija je pokazalo da pješačenje u trajanju od najmanje 30 minuta, čak i umjerenom brzinom, ima pozitivan utjecaj na tijelo i mozak. Smanjuje razinu stresa, čuva zglobove i kosti i jedna je od ključnih aktivnosti u održanju dobroga zdravlja.

Već nakon 30 minuta hoda umjerene brzine značajno se poboljšava ukupno zdravstveno stanje organizma, a dnevnih 30 minuta može se podijeliti i u nekoliko kraćih dionica hodanja da bi učinak bio jednak.

Lee je nabrojio zdravstvene prednosti hodanja: ono smanjuje rizik od bolesti srca i infarkta,poboljšava kvalitetu sna, smanjuje rizik od visokog tlaka i dijabetesa, štiti od depresije, smanjuje opasnost od prijeloma u starijoj dobi, pomaže u borbi protiv stresa, smanjuje rizik od razvoje raka dojke i crijeva, poboljšava raspoloženje, potiče mršavljenje, pozitivno utječe na zglobove i smanjuje bol uzrokovanu artritisom. 

5. Kegelove vježbe

Ova vrsta vježbi jednako je značajna za muškarce i žene jer pridonosi jačanju grupe mišića koje nazivamo zdjeličnim mišićima. Oni se nalaze na dnu zdjelice, odnosno na mjestu gdje se nalazi urinarni trakt.

Ovi mišići, a to su uterus, mokraćni mjehur, tanko crijevo i rektum, starenjem postupno slabe.

Kegelove vježbe pridonose jačanju tonusa mišića, primjerice nakon poroda, ali i kod inkontinencije. Uloga mišića zdjeličnog dna je da zatvaraju tri otvora – uretru, rodnicu i anus i time zadržavaju i podupiru organe na mjestu prilikom povećanog pritiska.

Pritisak ne mora nužno biti od trudnoće, već i od kihanja, kašljanja, smijanja i nošenja tereta ili pritiska.

Za uspješno vježbanje važno je detektirati mišiće zdjeličnog dna.

Najlakše ih je locirati tijekom mokrenja, na način da se pokuša zaustaviti ili usporiti mlaz urina. Pritom ne treba zatezati mišiće nogu, trbuha ili stražnjice niti zadržavati dah.

Oni mišići koji se pritom osjete, upravo su oni koje treba jačati.

Facebook komentari

hr Wed Oct 18 2017 09:08:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/586e7bd51eea8fb5c18b464d/80
Foto: Pixabay

Prirodni načini za čišćenje pluća i nakupljenih toksina

Pluća su glavni organ respiratornog sustava kroz njih se udahnuti zrak bogat kisikom unosi u krvotok i odatle u sve organe i tkiva našeg tijela. Kroz pluća se zrak bogat ugljičnim dioksidom koji se krvlju doprema iz organa izdiše nazad u atmosferu. Budući da pluća imaju tako važnu funkciju dobro ih je i redovito pročistiti.
Detoksom se pluća pročišćavaju od toksina iz okoliša i štetnih bakterija. Znanstvenici su otkrili da su određene vrste hrane, odnosno njeni određeni sastojci vrlo korisni za održavanje pluća zdravima.

Namirnice koje čiste pluća:
Češnjak - održava pluća zdravima tako što ih pročišćava.

Selen - je mineral koji se može konzumirati kao dodatak prehrani, prirodni je antioksidans i smatra se da čuva elastičnost tkiva te da stimulira jačanje plućne membrane.

Grejp - antioksidansi koje sadrži grejp korisni su u borbi protiv slobodnih radikala što smanjuje mogućnost oboljevanja od karcinoma.

Đumbir - ima antibakterijska i antiseptička svojstva te štiti tijelo od infekcija i doprinosi uklanjanju nepoželjnog sadržaja iz pluća.


Dobrobiti detoksikacije 

Čišćenje pluća doprinosi njihovoj normalnoj funkciji, smanjuje mogućnost upala te djeluje obnavljajuće i vitalizirajuće. Uklanja sluz iz i poboljšava cirkulaciju u plućima. Pomaže u liječenju kroničnog bronhitisa, astme, infekcije grla i lošeg zadaha. Pluća se pročišćavaju s određenim pripravcima koji se mogu pripremiti i kod kuće, zdravim životnim navikama i uvođenjem navedenih namirnica u prehranu.

Eliksir za čišćenje pluća od nikotina
Sastojci:
400 g crnog luka
1 l vode
400 g šećera
2 žličice kurkume
očišćeni manji korijen đumbira

Priprema:
U posudi prokuhaj vodu i šećer, dodaj očišćeni crni luk (isjeckaj ga na četvrtine), a korijen đumbira naribaj. Dodaj kurkumu, a kad provrije smanji temperaturu. Kuhaj dok ne ostane dvostruko manja količina nego što je bila na početku pripreme. Dobiveni sadržaj procijedi i ulij u staklenku. Kad se ohladi, stavi eliksir u hladnjak. Uzimati dvije žlice ujutro na tašte i navečer dva sata prije obroka, javlja Zdrava krava









Facebook komentari

hr Wed Oct 18 2017 08:56:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/59e667ecb9e03e79868b4578/80

Kako geni i način života utječu na naš životni vijek? I kakve veze s njima ima obrazovanje?

Nova istraživanje analiziralo je genetske i podatke vezane uz stil života, kako bi razumjeli kako naša biološka svojstva i izbori mogu utjecati na životni vijek

Studija objavljena prošlog tjedna u časopisu Nature imala je za cilj potvrditi ili utvrditi našerazumijevanje genetskih i životnih čimbenika te koliko je njihov utjecaj značajan na očekivani životni vijek.  

Istraživanje - koje su proveli znanstvenici sa Sveučilišta Edinburgh - analiziralo je podatke dobivene iz čak 25 različitih studija stanovništva, obuhvaćajući tri kontinenta (Europu, Australiju i  i Sjevernu Ameriku).

"Moć velikih podataka i genetike omogućava nam da uspoređujemo učinke različitih ponašanja i bolesti u smislu izgubljenih mjeseci i godina života i razlikovanja pukih slučajnosti i uzročnih posljedica", objasnio je koautor studije prof. James Wilson, prenosi RTL.

Dvije genetske varijacije utječu na životni vijek

Za ovu studiju, istraživači su gledali podatke prikupljene od 606.059 ljudi. Proučavali su genetsko nasljeđe sudionika, uzimajući u obzir i životni vijek njihovih roditelja.

Primijetili su da varijacije dvaju genetičkih regija mogu utjecati na naš životni vijek. Varijacija genetske regije HLA-DQA1 / DRB1, koja je povezana s funkcioniranjem imunološkog sustava, mogla bi dodati oko šest mjeseci našem životu.

Genetska varijacija LPA - koja je uključena u regulaciju kolesterola u krvi - može oduzeti oko osam mjeseci od očekivanog životnog vijeka. U svom radu, istraživači pišu da je ovo prvi put da je uloga tih genetskih varijacija - u kontekstu očekivanog životnog vijeka - potvrđena.

Druge genetske značajke, zbog kojih imamo predispoziciju za različite ovisnosti ili razne bolesti, također su krive za smanjenje očekivanog životnog vijeka.

Najvažniji utjecaji: pušenje, težina, ali i obrazovanje!

Jedna od najopasnijih genetskih predispozicija, objašnjavaju znanstvenici, je ona koja diktira sklonost nikotinskoj ovisnosti koja može dovesti do raka pluća i drugih plućnih bolesti.

Duboko ukorijenjena navika pušenja kutije od 20 cigareta dnevno, smanjuje životni vijek za oko 6.8 godina, pokazali su istraživači. Međutim, također su rekli da prestanak pušenja može preokrenuti taj učinak i omogućiti bivšim pušačima da uživaju u dužem životu. 

Prekomjerna tjelesna težina je također važan čimbenik jer svaki kilogram viška smanjuje očekivani životni vijek za oko sedam mjeseci.

Ostala zanimljiva i možda iznenađujuća otkrića ove studije vezana su za utjecaj obrazovanja, a posebno na nastavak učenja izvan obveznih školskih godina. Obrazovanje, istaknuli su istraživači, 'odgovorno' je za 11 dodatnih mjeseci za svaku godinu školovanja izvan obaveznog obrazovanja. 

Istraživanje je napravljeno kako bi se pokušale ukloniti što više zbunjujućih varijabli,  tako da se jasno mogu utvrditi uzročni, a ne korelacijski, odnosi između genetskih čimbenika, načina života i očekivanog životnog vijeka.

Facebook komentari

hr Tue Oct 17 2017 22:31:34 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .