Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5a6846cfb9e03ea1588b45bb/80
Foto: Pixabay

5 grešaka koje brišu sav trud uložen u vježbanje

Dok svi pazimo da prilikom vježbanja ne radimo nikakve greške, nakon vježbanja nerijetko nam se potkradu one koje sabotiraju napore da smršavimo i imamo fit tijelo.
Mnogi će treneri reći kako se stvarni napredak događa upravo kada izađemo iz teretane. Kako biste osvijestili što radite pogrešno donosimo vam 5 najčešćih grešaka nakon vježbanja.

1. Zaboravljate se istezati 
Nakon vježbanja mišići su napeti uključujući i srce, pa istezanje nikako ne bismo smjeli preskakati. Istezanjem će popustiti napetost u mišićima i povećat će se fleksibilnost tijela. Istraživanja pokazuju kako istezanje nakon vježbanja reducira bol u mišićima koja bi se mogla pojaviti i idući dan. 


2. Ne dajete vremena organizmu da se ohladi 
Vježbanjem naše tijelo tjera srce da brže radi i potrebno nam je više kisika kako za srce tako i za protok krvi jer je cirkulacija pojačana. Zato nije preporučljivo odmah nakon vježbanja leći i odmarati se. Umjesto da se odjednom "ugasite", smirite tempo vježbanja npr. lagano hodajući na traci kako bi vam se smirili otkucaji srca. Ukoliko pak naglo prestanete s vježbanjem, dok su otkucaji srca najbrži,a tijelo treba najviše kisika i cirkulacija je na najjačoj brzini, moglo bi vam se zavrtjeti. 

3. Jedete odmah nakon vježbanja 
Hrana bogata proteinima pomoći će vašim mišićima da se oporave i formiraju na pravi način. Stoga bi hrana koju jedete nakon treninga trebala sadržavati proteine u kombinaciji s ugljikohidratima poput proteinskih shakeova i jogurta pomiješanog s orašastim plodovima ili bobičastim voćem. No s prvim obrokom trebalo bi sačekati 15 do 30 minuta nakon vježbanja.

4. Zaboravljate dovoljno hidratizirati organizam 
Kako biste nadoknadili tekućinu izgubljenu vježbanjem potrebno je unositi dovoljno tekućine. To je važno i zbog toga jer će dovoljno tekućine smanjiti mišićnu osjetljivost, povećati fleksibilnost i dati vam snagu. 

5. Ne spavate dovoljno 
Još jedna bitna stavka koju često zanemarimo nakon što nas ponese adrenalin vježbanja je važnost sna. Tijelo treba okrepu i energiju kako bi izgradilo mišiće. Ako ne spavate dovoljno na jedan način kao da kažnjavate sami svoje tijelo, javlja zadovoljna.hr
hr Wed Jan 24 2018 09:50:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c3ba1290e4938dc788b45ae/80

Sedam pogrešaka kod pripreme pilećih prsa, većina ljudi ih radi

Kada već imate dobar komad mesa pred sobom, napravite od njega savršeno ukusan, mekan i sočan obrok. Pileća prsa su hrana s kojom mnogi ljudi griješe, evo kako...

1. Uklanjanje kože sa mesa

To je velika pogreška. Naime, pileća prsa su sama po sebi suha jer u njima nema puno masnoće kao u ostalim dijelovima pileta.

Ostavljanje kože na njima tijekom pečenja ili dinstanja, osigurat će da na kraju budu sočnija, a samim time i ukusnija jer vlaga neće ispariti iz njih u tolikoj mjeri. Ako kožu ne volite, jednostavno je prije jela maknite.

2. Ne stavljanje mesa u marinadu

Kako što je već spomenuto, pileća prsa su suha, ali dobra marinada osigurat će da nešto vlage ostane u njima. Osim toga, marinada će im dati fantastičan okus koji će ući i u najdublje slojeve.

Recepata za marinade je puno i svatko može pronaći okus savršen za sebe. Važno je da meso malo odstoji u mješavini začina.

3. Ne udaranje batom po mesu

Kuhari preporučuju batom dobro izudarati pileća prsa kako bi se u njima počeli razbijati proteini jer će na taj način meso biti mekanije. Osim toga, šnicle će postati tanje pa će vrijeme pripreme na štednjaku ili roštilju trajati kraće, prenosi Reader's Digest.

4. Šnicle nisu podjednake debljine

To je vrlo čest propust - šnicle pilećih prsa nisu ravnomjerne debljine posvuda pa se tijekom pripreme dio previše ispeče i tako osuši, a dio ostane dovoljno pečen ili čak pomalo sirov, ovisno o tome kolika je razlika u debljini.

5. Prekuhano meso

Važno je paziti da se pileća prsa u komadu ne ispeku previše. Kuhari rado koriste posebnu vrstu termometra koji se zabode u meso i očitava temperaturu u najdubljim dijelovima mesa. Savjetuju pečenje sve dok unutarnja temperatura ne bude oko 70 stupnjeva.

6. Meso ne odstoji prije jela

Vjerojatno ste primijetili da, izrežete li komad mesa odmah nakon pečenja i stavite na tanjur, iz njega pojačano cure sokovi. Na taj način zapravo meso gubi dragocjenu vlagu što kasnije utječe na okus.

Nakon termičke obrade važno je pustiti meso da se malo 'odmori' jer će se tako sokovi u njemu stabilizirati. Prekrijte ga i ostavite nakratko pa tek onda jedite. 

7. Ne dodavanje umaka

Pileća prsa će uz umak biti sočnija, posebno ako su se malo prepekla. Osim toga, dobar umak doprinosi okusu koji tako postaje još bolji.

Ako malo razmislite, sjetit ćete se da niti jedno meso samo po sebi nema neki fini okus - začini i razni dodaci zaslužni su za to što ga volimo jesti, piše 24sata.hr

hr Tue Jan 22 2019 10:15:12 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c46d2e50e4938c9868b457d/80
Foto: Promo

Josipa Lisac ekskluzivno 13.02. na filmskom platnu u Cinestaru 4DX Mall of Split

Ovo jedinstveno audiovizualno iskustvo je esencija glazbe i emocija, a donosi kultne hitove kraljice rocka u savršenom ambijentu za slušanje i gledanje u kinu! Kad je pogledala ovu jedinstvenu snimku iz studija Croatia Recordsa, izjavila je: “Ovo je fenomenalno, kakva slika, kakav ton!“

Josipa Lisac još jednom ide korak dalje. U Hrvatskoj, jedino u zagrebačkom Kaptol Boutique Cinema i splitskom CineStar 4DX Mall of Split, uoči Valentinova, 13. veljače moći ćete doživjeti jedinstvenu projekciju na filmskom platnu: “Josipa Lisac from Croatia Records studio… tu u mojoj duši stanuješ…”. Riječ je o ekskluzivnoj projekciji kao što to rade popularni svjetski bendovi, a koja se događa samo jednom tako da nema reprizu. Upravo je u tome i čar ovakvog projekta.

Snimka koju ćete moći pogledati u kinu, nastala je u studiju krajem prošle godine kada je Josipa Lisac okupila ekipu sjajnih glazbenika koji ju već godinama prate na koncertima; Davora Črnigoja, Josipa Graha, Borne Šercara i Tonija Starešinića, te je krenula u nesvakidašnji pothvat: snimanje albuma koje je trajalo punih šest sati! Vidjeti sve glazbenike koji snimaju odjednom danas je gotovo nezamislivo. Ako se tome doda činjenica da je uz ekipu snimatelja koju je predvodio sjajni Marko Zeljković, ovaj materijal snimljen po prvi put u studiju s 4K kamerama i u Dolby 5.1 tehnici, možemo reći da ovo glazbeno izdanje može stati uz bok svjetskim izdanjima.

Uz kultne hitove kao „Dok razmišljam o nama”, “Nismo mi bez cilja”, “Gdje Dunav ljubi nebo”, “Danas sam luda”, “Hir”, “Magla”, te uz Josipine omiljene suradnike, nastala je prava čarolija. Upravo su Josipa Lisac, CineStar i Croatia Records odlučili na filmskom platnu i uz vrhunsku audiovizualnu opremu prikazati ovaj sjajan materijal povodom dana zaljubljenih. Nakon toliko godina izuzetne karijere i nepresušne inspiracije, jasno je da je okosnica cijelog njezinog stvaralaštva – ljubav.

Dvanaest pjesama u novim aranžmanima kao presjek Josipine karijere koja traje više od 50 godina uz njezina intimna razmišljanja između pjesama, oduševit će  13. veljače sve ljubitelje njenog lika i djela. Izvan Hrvatske, projekciju će još jedino moći doživjeti publika u CineStaru 4DX Novi Sad.

Ulaznice za ovaj pionirski projekt Josipe Lisac u Zagrebu i Splitu su u prodaji na blagajnama kina, putem iCineStar aplikacije ili online.


hr Tue Jan 22 2019 09:23:26 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c46cae40e4938c8868b457c/80
Foto: Getty

Zašto se osjećamo tako dobro kada kihnemo?

Stručnjaci tvrde da se prije kihanja stvara napetost mišića koja se oslobađa nakon što kihnete i to stvara taj osjećaj ugode.
Znate li onaj osjećaj kada imate potrebu za kihanjem, a ne možete? To je jedan od najiritantnijih osjećaja, a neki ljudi će pokušati sve njima poznate metode da "isprovociraju " kihanje. 

Zašto je kada kihnemo taj osjećaj toliko dobar? 

Stručnjaci tvrde da se prije kihanja stvara napetost mišića koja se oslobađa nakon što kihnete i to stvara taj osjećaj ugode. Slično je, tvrde, kao i kada imate pun mjehur, nemate mogućnost ići odmah u wc pa zadržavate urin još neko vrijeme. I onda ga konačno ispraznite uz duboki uzdah olakšanja. 

To je i onaj osjećaj koji imate nakon vježbanja, kada se osjećate tako dobro i pitate se zašto prije niste počeli vježbati? Za taj osjećaj "sreće" i ugode zaslužni su endorfini koji simuliraju osjećaj ugode u mozgu.  

Ponekad se dogodi da vas ulovi kihanje u nizu? Jednom, dvaput, četiri puta? Nije ništa neuobičajeno, to se događa zato jer je kihanje refleks i ne možemo ga zaustaviti kada jednom krene. Mozgu se šalje poruka da je nešto u nosu što izaziva iritaciju i treba to "izbaciti". Rezultat tih signala jest - kihanje, piše vecernji.hr
hr Tue Jan 22 2019 08:49:27 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bb7b295cb557a24c58b495c/80
Foto: Pixabay

Zagrlite nekog - danas je Međunarodni dan zagrljaja!

Međunarodni dan zagrljaja prvi put obilježen je 1986. godine u Michiganu, a obilježava se na današnji datum - 21. siječnja. Zato danas nekoga zaglite i popravite si dan.

Psiholozi smatraju da nam je dan zagrljaja itekako potreban. Pet do šest zagrljaja dnevno može učiniti život dužim i ljepšim, tvrde. Osim stručnjaka, zaključio je to i američki svećenik Kevin Zaborney koji je 1986. godine današnji dan proglasio Međunarodnim danom zagrljaja.

Zagrljaj je nerijetko predmet znanstvenih istraživanja, a najpoznatije je vodio poznati psiholog Jay Gordon. Rezultati kažu da je grljenje povezano s inteligencijom - vjeruje se da će djeca koju roditelji više grle biti inteligentnija od djece koju roditelji grle manje.

Krilatica psihoterapeutkinje i autorice Virginije Satir glasi: 4 zagrljaja za preživljavanje, 8 za održavanje, a 12 za napredovanje.

Bonton grljenja

Bonton grljenja nalaže da poštujete osobni prostor osobe koju grlite, ali i da zatražite dopuštenje prije zagrljaja. Zagrljaj je neseksualni oblik pokazivanja privlačnosti ili naklonosti, pa grljenje treba biti suglasno s tom činjenicom. I zapamtite - zagrljaj treba biti nježan i topao.

Vrste zagrljaja

Zagrljaji se razlikuju prema položaju ruku i tijela, ali i prema sentimentu koji projicira. Tako razlikujemo 'medjeđi zagrljaj', koji je čvrst i u kojem jedna ruka ide preko ramena, a druga preko struka grljene osobe, koja grli na isti način. Zatim postoji zagrljaj 'slovo A' u kojem su tijela su nagnuta jedno prema drugom, grli se s obje ruke, jednom preko ramena, a drugom u predjelu pazuha druge osobe, a lica su pripijena, tako da obje osobe gledaju u istom smjeru. Tu je i 'čeoni zagrljaj', u kojem ruke idu na ramena druge osobe, a čela se naslanjaju jedno na drugo, pa 'obrazni zagrljaj' kojeg odlikuje nježnost, a grli se stojeći ili sjedeći dok se obrazi istaknuto dodiruju, a ruka obično na drugoj strani lica - i brojne druge varijacije zagrljaja koje čekaju da ih isprobate. 

A za to nema boljeg dana od današnjeg. Zato ne štedite na zagrljajima i naravno, ne zaboravite na bonton, piše N1.


hr Mon Jan 21 2019 21:46:02 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .