Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5edb77fe6f2ab85c598b45c1/80

OGRAĐIVANJE SINJSKOG AEROROMA Aeroklub izradio Prijedlog: 'Ne prihvaćamo ignoriranje dok nas smatraju odgovornima za nepravilnosti'

Obzirom da je tematika iz naslova nakon objave u mediju prije nekoliko dana izazvala veliko zanimanje građana, aeroklub Sinj dao je i svoj osvrt.
Priopćenje aerokluba prenosimo u cijelosti.

- Aeroklub Sinj je u kontinuitetu, punih 20 godina operator aerodroma Sinj. Operaterstvo nad aerodromom je zakonom propisani skup radnji, postupaka i uvjeta koje može obavljati stručna pravna osoba ako ispunjava i provodi zakonske odredbe po kojima aerodrom funkcionira. Aerodrom Sinj ima odgovarajući certifikat – svjedodžbu, a aeroklub Sinj ima odgovarajuće rješenje o operaterstvu, sve izdato od resornih institucija Republike Hrvatske. Bez tih dokumenata kao i bez niza aerodromskih procedura koje su preduvjet da bi se certifikati i rješenja izdali, aerodrom ne bi bio aerodrom nego obična ledina na kojoj se ne bi moglo zakonito provodit letačke djelatnosti. Zbog navedenih činjenica, zakonodavac je propisao da je operator aerodroma odgovoran, ali i jedini vlastan po svim pitanjima koja se tiču aerodroma i njegovih važećih procedura.

Grad Sinj kao vlasnik kompleksa nije i vlasnik aerodromskih procedura ni ostalih ključnih značajki koje taj kompleks čine aerodromom, nego one pripadaju aeroklubu Sinj pa je logično, praktično i jedino ispravno da po svemu vezano za taj objekt, komunikaciju obostrano prakticiraju vlasnik i operator, odnosno Grad Sinj i aeroklub Sinj.

Vezano za navedeno, aeroklub Sinj je u više navrata Gradu Sinju nudio, inicirao, dostavljao, molio... prijedloge, inicijative, programe i projekte i to ne samo sadašnjoj gradskoj garnituri nego i onima prije. Neke od njih su realizirane, dijelom ili u cjelosti, ali za većinu nije bilo sluha, volje, interesa, novca ili čega već. Već dvije godine, sa sadašnjim čelnicima Grada suradnja je potpuno “out“.

Po ovom konkretnom slučaju, aeroklub Sinj je dostavio Gradu Sinju svoj prijedlog ograđivanja aerodroma početkom ožujka ove godine te priložio relevantne aerodromske akte po kojima se ravnao u smislu sigurnosti letačkih djelatnosti u odnosu na predloženu lokaciju, vrstu i gabarite ograde (aerodromska karta aerodroma Sinj, shema presjeka na USS sa STRIP-om, shema uzdužnih presjeka prilaznih i odletnih ravni USS). Taj rad izradili su članovi aerokluba koji imaju potrebne stručne kvalifikacije uz pripomoć svojih kolega van kluba, vrlo kvalitetno a bez ikakvog financijskog troška. Uz navedeno, uzete su obzir rekreativne potrebe naših sugrađana, dijela sportskih udruga i društava te alkarske ergele a što je rezultiralo prijedlogom lokacije ograde koji zadovoljava sigurnosne norme ne narušavajući u osnovi ni vanzrakoplovne aktivnosti koje su svakodnevne.

U prijedlogu aerokluba Sinj, izvan ograde išla bi šetnica, odnosno trim staza koja ne bi bila nigdje uža od 7 metara. Na najširem djelu aerodroma, ispod igrališta NK Glavice pa do zapadnog ruba, ograda bi bila udaljena preko 100 metara od sadašnje trim staze što daje prostor u cjelini oko 6 hektara. Tu bi se kao i do sada provodili treninzi nogometa, jahanja konja, trening alkarskih konja i ostalo na mikopozicijama kako se sami akteri dogovore. Balotari bi imali prostor koji koriste već niz godina, uz onaj obrasli kanal po sredini sjevernog ruba aerodroma. Svi navedeni imaju pristup vozilima poljskim putem od Jelinčića niz nasip velikog kanala koji bi se bez problema održavao kao i do sada strojevima. Ograda bi na 5 mjesta imala vrata koja bi se otključavala za prolaz pri organiziranim potrebama.

Na južnom djelu aerodroma, kako je sadržano u odobrenim aerodromskim kartama, nalaze se stajanke za avione i jedrilice te visit zona za gledatelje uz samu pristanišnu zgradu, sadašnji BOSS.

Aeroklub Sinj predložio je postavljanje tkz. panel ograde, dimenzija 250 X 172 cm, debljine žice 4 mm u ukupnoj dužini 2 551 metara. Ovakav tip i dimenzije garantiraju kvalitetu, čvrstoću i nemogućnost penjanja djece preko ograde a uz to i jednostavnu montažu i po potrebi demontažu. Još ranije, prije izrade svog prijedloga, aeroklub Sinj obavio je razgovore sa mjerodavnim osobama i institucijama u cilju angažmana inženjerijske postrojbe HV za dio radova te je po tome dobio obećanje koje se moglo konkretizirati i formalno kao što je bio slučaj sa iskopima odvodnih kanala, valjanju i ravnjanju USS. Uz to, dio članstva aerokluba (preko 80 članova)bez naknade bi sudjelovalo u dijelu manje složenijih radova pa kad se sve uzelo u obzir (čak i marende uz radove) dobio se izos troška oko 300 000 kuna.

Aeroklub Sinj, nakon što je saznao da postoje ideje ili čak projekti izrade šetnice i biciklističke staze od grada do BOSS-a, izradio je i verziju ograđivanja sukladno toj spoznaji gdje bi trim staza bila još i šira nego u prvom prijedlogu.

Vezano za „Strategiju razvoja arodroma Sinj do 2030.“u kojoj je između ostalog sadržana gradnja i proširenje na sjevernom djelu aerodroma, otkup zemljišta za objekte, infrastrukturu i komunikacije u potpori komercijalizacije, te istočno za produženje USS, aeroklub Sinj je i to uzeo u obzir te izradio verziju ograđivanja ali i proširenja USS sa asfaltnom podlogom. Sama Strategija sadrži dio koji govori da će se ići u eventualnu realizaciju takvog projekta ako se nađe odgovarajući ulagač sa novcem i provedivom idejom koja sve zadovoljava. Je li je ulagač pronađen, aeroklub Sinj ne zna, ali ako se pogleda nekidan objavljena shema ograde moguće da jeste. Međutim, ako od ulaganja na sjevernoj strani za sada, a i za duže vrijeme nema ništa, čemu ograničavati građane i udruge u njihovim zdravim i dobrim navikama, tim prije jer za sve skupa ima mjesta i previše?

Aeroklub Sinj nije protiv postavljanja ograde, naprotiv, to je njegov prijedlog i nasušna potreba ako se uzme da je on taj koji odgovara institucijama za nepravilnosti i sigurnosne ugroze koje se na aerodromu događaju. Aeroklub Sinj ne prihvaća činjenicu da ga se isključuje i ignorira, a istovremeno ga se drži formalno i pravno odgovornim za nepravilnosti, dok sve što je dobro napravio za aerodrom, sport i širu društvenu zajednicu pokušava se preuzeti i na ovakav način. Zrakoplovno tehničko društvo je nastalo sa osnovnom svrhom da od aerokluba Sinj preuzme operatorstvo nad aerodromom Sinj a u čemu očito ima podršku čelnih osoba Grada Sinja. U čemu je aeroklub Sinj loš?

Zaključno, aeroklub Sinj postao je jedna od najboljih sportskih i društvenih organizacija u našem kraju, a i šire. Nema dugovanja prema ikome,niz godina ima treći prihod u sportskim udrugama grada odmah iza Alkara i Junaka (dio iz gradskih dotacija je do 18%!!), zanavlja svoju opremu i letačka sredstva, doveo je aerodrom na razinu za primjer, sportski rezultati su mu izvrsni, u tjelima upravljanja su mu stručni, pošteni i dokazani domaći ljudi sve listom volonteri, pozicionirao se odlično u nacionalnom savezu, MORH, MUP, HKZP, HACZ, braniteljske krovne udruge, vatrogasna zajednica, turistička zajednica; u aeroklubu Sinj imaju partnera i pouzdanog suradnika. 

Aeroklub Sinj kroz svoje članstvo i svoje donatore ima tradiciju i mentalitet pobjednika i znat će se postavit i u ovakvim situacijama. Naše ovlaštene osobe spremne su i pozivaju bilo koga na uljuđenu, argumentiranu raspravu vezano za aerodrom ili djelovanje arokluba, bilo kad, bilo gdje i na bilo kojem mediju.“, stoji u priopćenju kojeg potpisuje predsjednik Zvonko Kovačević.
hr Wed Jul 15 2020 21:33:32 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5f27f8d0daf72d74518b45bb/80

VIDEO Na Rivi izgorjelo desetak motocikala, turisti i Splićani spriječili veću katastrofu

Sirijac s njemačkom adresom usudio se razbiti staklo, ući u automobil, spustiti ručnu kočnicu i odgurati ga od požara. Pritom je ozlijedio ruku.
Crni gusti dim nešto iza 13 sati proširio se Splitom. Kako doznajemo, u pitanju je požar na nekoliko motocikala na ulazu u Dioklecijanovu palaču.

Na teren su žurno izašli splitski vatrogasci, njih 12 s još tri vatrogasna vozila. Građani i turisti spasili su veću katastrofu jer je pored motocikala u plamenu bilo još njih, ali i jedno osobno vozilo. 
Sirijac s njemačkom adresom usudio se razbiti staklo, ući u automobil, spustiti ručnu kočnicu i odgurati ga od požara. Pritom je ozlijedio ruku.

Druge motocikle gurali su građani koji su se ondje zatekli.

Nije poznat uzrok požara, ali po neslužbenim kazivanja onih koji su bili u blizini sve je krenulo od jednog motocikla.




hr Mon Aug 03 2020 13:26:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5f27efa3daf72d75518b4593/80
Foto: Pixabay

U Zračnoj luci Split ovog vikenda preko 30 tisuća putnika i 165 operacija zrakoplova!

Prva dva vikenda u kolovozu već su godinama jedni od najprometnijih u ljetnoj sezoni pa se dobar promet očekuje i idućeg vikenda.
Splitska zračna luka ima ovogodišnji rekordni vikend-promet! Prva dva dana kolovoza donose lijepe brojke - preko 30 tisuća putnika prošlo je kroz vrata ove zračne luke, piše Croatian Aviation.

Zračna luka Split ovog vikenda (1. i 2. kolovoza) imala je čak 165 slijetanja i polijetanja komercijalnih zrakoplova, koji su u oba smjera prevezli više od 30 tisuća putnika. Rekordan je to promet u ovoj ljetnoj sezoni za splitsku zračnu luku. Iako se radi o relativno velikom broju, usporedbe radi, to je tek 35% putnika u odnosu na isti vikend prošle godine.

Voditelj prihvata i otpreme putnika u Zračnoj luci Split, Mate Melvan, za Hinu je izjavio kako je u prvih sedam mjeseci ove godine ostvaren promet od oko 277 tisuća putnika, dok se u kolovozu očekuje promet preko 150 tisuća putnika, što, s obzirom na situaciju i globalnu pandemiju, predstavlja vrlo dobar rezultat.

Prva dva vikenda u kolovozu već su godinama jedni od najprometnijih u ljetnoj sezoni pa se dobar promet očekuje i idućeg vikenda. Treba svakako napomenuti kako je splitska zračna luka trenutno direktno povezana s čak 60 europskih destinacija a samo ovog vikenda u Split su sletjeli zrakoplovi iz 47 odredišta!

Najviše linija prema Splitu ovog je vikenda imao britanski EasyJet, njih 14 iz sljedećih gradova: Basel, Napulj, Pariz, Berlin, London Gatwick, London Stansted, London Luton, Bristol, Glasgow, Amsterdam, Pariz Orly, Geneva, Manchester te Belfast. Mnoge su linije bile u prometu nekoliko puta dnevno, pa je ova kompanija u samo dva dana imala 29 slijetanja i isto toliko polijetanja iz Splita, dakle ukupno 58 letova!

Zatim slijedi nacionalna aviokompanija, Croatia Airlines, koja je ovog vikenda iz Splita letjela prema Zagrebu, Frankfurtu, Munchenu, Zurichu, Dusseldorfu, Parizu, Copenhagenu, Rimu, Beču, Lyonu, Berlinu i Londonu. Ukupno 12 odredišta te 44 odrađenih letova.

Bile su tu i druge aviokompanije; Eurowings s 6 linija prema Njemačkoj, Jet2 s 5 linija prema Velikoj Britaniji, SAS s 3 linije prema Skandinaviji, kao i LOT, Transavia, Lufthansa, Vueling, SAS, Luxair, KLM, British Airways, Brussels Airlines, Norwegian, Edelweiss, Air France, Ryanair, Windrose, Smartwings, Condor, Air Explore, Air Serbia, Wizz Air, itd.
hr Mon Aug 03 2020 13:06:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5f0464b2daf72dc82a8b466a/80

Koronavirus u Županiji: Zaraženo troje djelatnika, jedan završio u samoizolaciji

Prema informacijama, radi se o djelatnicima Upravnog odjela za gospodarstvo.

Koronavirusom je zaraženo i troje djelatnika Splitsko-dalmatinske županije.

Naime, njihovi uzorci su uzeti prošli tjedan te su se pokazali kao pozitivni. Također, osoba koja je bila s njima u kontaktu završila je u samoizolaciji.

Prema informacijama, radi se o djelatnicima Upravnog odjela za gospodarstvo. Spomenuti Odjel, kao i Županija rade posve normalno.

Postupili su prema uputama epidemiologa - proveli su dezinfekciju ureda u kojima su boravili zaraženi djelatnici.


hr Mon Aug 03 2020 12:51:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5f27e7e0daf72d71518b45b7/80

25. obljetnica Oluje: Obilježavanje Dana pobjede i domovinske zahvalnosti i Dana hrvatskih branitelja u Splitu

Obilježavanje Dana pobjede i domovinske zahvalnosti i Dana hrvatskih branitelja završit će velikim vatrometom na Rivi u 21.30 sati.

Polaganjem vijenaca na Gradskom groblju Lovrinac i u Parku hrvatskih branitelja te spuštanjem 22-metarske trobojnice sa zgrade Gradske uprave u utorak, 4. kolovoza, počinje program obilježavanja Dana pobjede i domovinske zahvalnosti i Dana hrvatskih branitelja te 25. obljetnice VRO Oluja kojega organiziraju Grad Split i Koordinacija splitskih braniteljskih udruga.

Program, koji će se odvijati u skladu s važećim protuepidemiološkim mjerama, nastavit će se sv. misom zahvalnicom u crkvi Gospe od Zdravlja u 19 sati, nakon koje će uz pratnju Limene glazbe Žrnovnica-HGD Stjepan Radić uslijediti mimohod braniteljskih udruga sa zastavama od Trga Gaje Bulata, preko Marmontove ulice i Rive do spomenika prvom hrvatskom predsjedniku dr. Franji Tuđmanu.

Obilježavanje Dana pobjede i domovinske zahvalnosti i Dana hrvatskih branitelja završit će velikim vatrometom na Rivi u 21.30 sati.

hr Mon Aug 03 2020 12:33:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .