Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58fb6e37b4739883458b45b3/80
Foto: Ilustracija

Otvoreno pismo Torcidi: Podržavam vaš prosvjed, osuđujem vaše metode

Još jednom, očitovao se prometni stručnjak, Željko Marušić, o prometnim blokadama. Ovog puta o današnjoj Torcidinoj. Njegov komentar prenosimo u cijelosti.
- HNS, takozvani "Hrvatski nogometni savez", zloćudni je tumor na hrvatskom tijelu, koji temeljnim nepoštenjem i profitno usmjerenim favoriziranjem jednog kluba, odnosno interesnih skupina, ne dovodi u pitanje samo postojanje nacionalne lige, nego i nogometnog sporta u Hrvatskoj uopće.

Stvarajući opasne nacionalne podjele Sjevera i Juga udara u nacionalne interese, pa je krimen cjelokupne situacije još više u državnom vrhu, aktualnom i prethodnima, koji tolerira, pa i generira ovakvo stanje.

Stoga u osnovi podržavam prosvjed Torcide, premda u našim nogometnim 'bespućima' nitko nije bez grijeha, niti sto posto čist. Jasno to pokazuje metoda prosvjeda kojom se želi doći do cilja, perfidnim, višestruko štetnim blokiranjem najvažnije hrvatske prometnice, koji je za najveću osudu.

Hrvatska ima problema preko glave, prometno nas blokiraju, svatko iz svog interesa, Bruxelles štetnim normativom, Ljubljana perfidno. Najviše pate građani. Nemojmo još sami sebi stvarati nove probleme.

Mnogi naši manji poduzetnici, koje uništavaju trgovački mastodonti, ne plaćajući im robu ili ih uklanjaju s polica ako aktiviraju odgođeno plaćanje, u vrijeme kad ste blokirali najvažniji dio autoceste A1, putovali su iz poslovnih razloga.

Neki su mi se ogorčeno javili. Da, trebaju raditi i subotom kako bi poslovno opstali! Što su vam oni skrivili i zašto, opravdano prosvjedujući, ali na užasan način, situaciju im činite još gorom? Ta je prometnica i u funkciji turizma. Mnogi su nakon Uskršnjih blagdana uzeli tjedan godišnjeg odmora, a subota je dan povratka, pogotovo ako ste s daljih destinacija. Što je sa svim ostalim građanima koje ste maltretirali svojim postupkom? S kojim pravom?

Sto puta sam rekao, svaka je blokada prometnica iznimno štetna te ima značajke terorizma. Ovakva neprirodna blokada može izazvati i tragične ekscese na licu mjesta, ali daleko je opasnije što neprirodno zaustavljena vozila potom često jure kako bi nadoknadila izgubljeno, vozači su razdraženi, pa rizici tragičnih nesreća (primjerice da pogaze djecu) deset puta su veći.

Reagirao sam u svakoj sličnoj situaciji, čineći ono što neshvatljivo i neodgovorno propuštaju u Vladi i resornim ministarstvima, pa ožalošćen vašim 'udarcem ispod pojasa', podučit ću vas o dvije temeljne vrste blokade prometnica:

Prva je izravna, fizička ili regulatorna, bez posrednih metoda. Tako je krajem kolovoza 1990. počeo Domovinski rat, tako su 2013. seljaci blokirali ceste.

Postoje i perfidne blokade, kakvu nam rade 'prijatelji' Slovenci. Oni također skeniraju i kontroliraju 'najsitnijim kovanicama'. Stoga me posebno žalosti što se posegli za metodom iz tog arsenala, pogotovo što ste najavili da ćete je proširiti i na turističku sezonu. Nemojte slučajno!

Sjetite se najave zagrebačkih taksista da će zbog svojih, dijelom opravdanih razloga, blokirati promet u širem području Zagreba. Nakon neshvatljivog i neodgovornog muka Ministarstva prometa i MUP-a, izišao sam s javnim priopćenjem i izjavama, izloživši se na više načina:

Video 1

Video 2


Potom sam imao niz 'ugodnih' sastanaka s njihovim predstavnicima te im objasnio kako je njihova akcija duboko štetna i opasna, jer neopravdano maltretira građane. Najštetnija upravo za njih, jer i oni koji ih podržavaju okrenuli bi se protiv njih. Odreagirali su izvrsno, umjesto najavljenog, prosvjedno su počeli besplatno prevoziti građane.

Što bi se desilo da sve šaltere za kupnju karata bilo kojeg kluba, pred važnu utakmicu, organizirano blokira skupina, plaćajući karte vrećicama najsitnijih kovanica? Dakle, promijenite taktiku prosvjeda, a prikupljene sitne kovanice, pozvavši medije kako biste objasnili razloge, poklonite Caritasu!

Velik je problem u neshvatljivoj, neodgovornoj pasivnosti Ministarstva prometa i MUP-a. Najave blokada prometnica, u bilo kojem obliku, izravnom ili perfidnom, treba sasjeći u korijenu. - zaključuje Marušić.

Facebook komentari

hr Sat Apr 22 2017 17:03:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/585707f11eea8f436b8b456b/80
Foto: HDZ

Franković: Najkasnije za godinu dana izgradit ćemo novi azil za životinje

Predsjednica Društva za zaštitu životinja u Dubrovniku Anica Sambrailo rekla je kako je zahvalna jer se konačno pokazuje prava volja za rješavanje tog problema

Kandidat HDZ-a za dubrovačkoga gradonačelnika Mato Franković rekao je u srijedu u Dubrovniku da će izgraditi novi, primjereniji azil za životinje najkasnije za godinu dana, a ustvrdio je kako je u izgradnju betonskog kruga koji je trebao biti novi azil tvrtka Sanitat bahato potrošila 700 tisuća kuna javnog novca. 

 Na konferenciji za novinare na Žarkovici Franković je istaknuo kako ne želi gledati prizore poput onih zadnja dva dana, kad je veterinarka Zdenka Filipović, inače vlasnica azila "Animalis Centrum" iz Splita, po ugovoru sa Sanitatom došla odvoditi pse s dubrovačkog područja. 

 "Želim pozvati sve institucije Grada, prije svega tvrtku Sanitat na korektnost. Pričekajmo desetak dana. Ako postoji volja potencijalnih udomitelja, možda te životinje možemo udomiti. Nemojmo ih voditi u Split, neka ih ljudi privremeno zbrinu u svoje domove. Mi poštujemo zakone RH i jasno nam je da se u ovaj azil životinje više ne mogu smještati zbog rješenja Veterinarske inspekcije, ali moramo istaknuti i razlog zašto je to tako. Grad Dubrovnik dugi niz godina nije dao adekvatno rješenje za azil za životinje", rekao je Franković.

 Ustvrdio je da je na Žarkovici tvrtka Sanitat 'ulupala' 700 tisuća kuna građana u "jedan betonski krug koji služi za išetavanje pasa". "To je novac građana Dubrovnika, a potrošen je u ništa", rekao je.

 "Mi ćemo azil za životinje izgraditi najkasnije za godinu dana, a nakon toga ćemo sve životinje sa Žarkovice povući u novi azil. On će biti negdje na području od Trstenog do Brsečina, na lokaciji koja neće umanjiti kvalitetu života naših sugrađana. Financije nikada nisu bile problem, postoje brojna pisma namjere donatora, a Grad Dubrovnik je trebao i sam iznijeti neko rješenje, ali netko je bio toliko bahat i potrošio 700 tisuća kuna u ništa, u betonski krug", ocijenio je Franković.  Dodao je da je razgovarao s ministrom poljoprivrede Tomislavom Tolušićem i da očekuje njegov dolazak idući tjedan kako pronašli kratkoročno rješenje dok se ne izgradi azil.

 Predsjednica Društva za zaštitu životinja u Dubrovniku Anica Sambrailo rekla je kako je zahvalna jer se konačno pokazuje prava volja za rješavanje tog problema.

 "Napokon se pokušava riješiti pitanje napuštenih životinja. Žarkovica nije lokacija za ovo, postoje drugi lokaliteti kao i pisma namjere stranih donatora s više od tri milijuna kuna, što je dostatno za izgradnju azila. Gradska vlast na čelu s Androm Vlahušićem, direktor Sanitata Vedran Kunica te Valentin Dujmović nisu čak ni odgovorili na našu ponudu. Sve se moglo riješiti davnih dana", rekla je i dodala kako je Veterinarska inspekcija 2009. i 2012. godine donijela rješenja po kojima je Gradu Dubrovniku naložena izgradnja novog skloništa u roku od 60 dana. 

 "Grad je to ignorirao i našim novcem plaća kazne, a istodobno provodi silu prema ljubiteljima životinja. Mi radimo posao Grada i s ulica smo sklonili sve napuštene životinje da se može živjeti normalno", rekla je Sambrailo. 

Podsjetila je kako godinama odbijaju dati na uvid ugovore koje su Grad Dubrovnik i Sanitat potpisali s veterinarkom Filipović iz Splita i njezinim azilom koji ima kapacitet od 30 pasa. "Tražili smo da nam se dostavi izvješće koliko je novca potrošeno za odvoženje životinja i da nam dostave papire koliko je novca potrošeno za ovo 'gumno', koje je trebalo biti kao novi azil", istaknula je Sambrailo.

 

Facebook komentari

hr Wed May 24 2017 17:25:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5925978fb9e03e97178b4675/80
Foto: D.N.

Završena rekonstrukcija ceste od Širine do Bilankuše u Solinu

Na pripremi i realizaciji ovog projekta surađivali su i koordinirali svoje aktivnosti tri investitora: Županijska uprava za ceste Splitsko-dalmatinske županije,Grad Solin i EVN Croatia Plin d.o.o.

Danas je službeno puštena u promet rekonstruirana Ulica Stjepana Radića u Solinu, tj. dionica županijske ceste Solin-Klis, od Širine do Bilankuše.

 Riječ je o vrlo složenom zahvatu koji je povezao četiri zasebna projekta u jedan:

-       rekonstrukciju kolničke konstrukcije županijske ceste Širina – Bilankuša (Ulica Stjepana Radića);

-       izgradnju sustava oborinske odvodnje ceste i grada Solina;

-       izgradnju plinovoda distribucijskog sustava Splitsko-dalmatinske županije;

-       arheološka istraživanja Salone.

 Vrijednost radova rekonstrukcije ceste s oborinskom kanalizacijom i arheološkim istraživanjima je oko 6,5 milijuna kuna, a kada se pridoda vrijednost ugrađenog plinovoda od 2,7 milijuna kuna, ukupna vrijednost radova je oko 9,2 milijuna kuna.

 Na pripremi i realizaciji ovog projekta surađivali su i koordinirali svoje aktivnosti tri investitora: Županijska uprava za ceste Splitsko-dalmatinske županije,Grad Solin i EVN Croatia Plin d.o.o.

Usklađenje navedenih projekata i izvođenje radova na predmetnoj dionici koordinirano i zajednički,ostvarilo je ciljizbjegavanja ponavljanja sličnih radova, prometnog kolapsa i nepotrebnih troškova.

 Ostvarenjem ovog projekta započela je rekonstrukcija županijske ceste Solin-Klis. Riječ je najprometnijoj županijskoj cesti, koja prolazi kroz gusto naseljeno područje, koju je potrebno u cijelosti rekonstruirati. U tijelu je priprema projektne dokumentacije, a sljedeća faza rekonstrukcije je sanacija tunelakoja se očekuje sljedeće godine.

 Radovi su završeni u planiranom roku u trajanju od četiri mjeseca. Svim građanima i sudionicima u prometu zahvaljujemo na pokazanom strpljenju i razumijevanju tijekom izvođenja radova.

Facebook komentari

hr Wed May 24 2017 16:35:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/589d8196b4739863328b4586/80

Maras poziva Plenkovića da do 30. svibnja predloži novog ministra zaštite okoliša

Vaša Vlada je bila koalicijska Vlada HDZ-a i Mosta, i kao takva je dobila potporu u Hrvatskom saboru, te sam stajališta da ste trebali ponovno predložiti Vladu u cijelosti, poručuje Maras u pismu Plenkoviću

 Predsjednik saborskog Odbora za zaštitu okoliša i prirode Gordan Maras uputio je u srijedu otvoreno pismo premijeru Andreju Plenkoviću u kojem podsjeća da u petak, 26. svibnja, istječe trideseti dan od razrješenja četiri ministra u Vladi, te ga poziva da do tada predloži novog ministra zaštite okoliša i energetike, s obzirom da Maras namjerava sjednicu Odbora s točkom imenovanja novog ministra sazvati za 30. svibnja u 13 sati.

"Apsolutno je neprihvatljivo da ignorirate činjenicu da Hrvatska već mjesec dana ima krnju Vladu i da nema nikakvih naznaka hoćete li, kada i koga imenovati novim članovima Vlade. Vaša Vlada je bila koalicijska Vlada HDZ-a i Mosta, i kao takva je dobila potporu u Hrvatskom saboru, te sam stajališta da ste trebali ponovno predložiti Vladu u cijelosti", poručuje Maras u pismu Plenkoviću.

Ako nema konsenzusa oko takvog rješenja, ustavnopravni stručnjaci smatraju da je rok za prijedlog novih članova Vlade trideset dana.

"Nažalost, vi ignorirate i tu činjenicu, te držim kako takvim ignoriranjem rokova počinje uzurpacija vlasti. Brojni postojeći problemi u našoj zemlji, kao što su Agrokor, INA, političko i netransparentno imenovanje voditeljice kurikularne reforme, kao i ignoriranje stručnjaka koji su radili na reformi, nažalost se ne rješavaju nego iz dana u dan eskaliraju", ističe Maras.

Navodi kako je među razriješenim ministrima i bivši ministar zaštite okoliša i energetike Slaven Dobrović, pa skreće pozornost na neke od problema u tom sektoru, kao što su onečišćenje okoliša iz Rafinerije nafte Brod, što štetno utječe na zdravlje ljudi u Slavonskom Brodu i okolici, pitanje odlagališta otpada u Splitu, Trogiru, Koprivnici, Varaždinu i Makarskoj, izgradnja cementne baze u Velikoj Gorici, te neadekvatno povlačenje sredstava za zaštitu okoliša i prirode iz EU fondova.

Facebook komentari

hr Wed May 24 2017 16:29:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5847ed9f1eea8fe82b8b45bd/80
Foto: Boris Kačan http://www.boriskacan.com/

Dujmović: Ne vjerujem da će se golf na Srđu ikada izgraditi

Založio se za to da se s tvrtkom Razvoj Golf napravi interna arbitraža vezano za koncesiju nad tvrđavom Imperijal na Srđu i zatraže pravna mišljenja koja će biti podloga za daljnje korake

 Kandidat HNS-a za dubrovačkoga gradonačelnika Valentin Dujmović izjavio je u srijedu kako ne vjeruje da će se golf na Srđu ikada izgraditi, a on i njegov tim ponašat će se u skladu s obvezama koje su nastale ranije.

- Jesam za investicije, ali mislim da se golf na Srđu nikada neće izgraditi, a mišljenje temeljim na razgovorima s investitorom. O toj temi ne trebamo previše gubiti vrijeme, moramo vidjeti kako se nositi s obvezama nastalim prije nego moj tim i ja preuzmemo Ured gradonačelnika. Ponašat ćemo se u skladu s obvezama koje su nastale ranije. - rekao je Dujmović dodavši kako treba pratiti najstrože uvjete Studije utjecaja na okoliš.

Založio se za to da se s tvrtkom Razvoj Golf napravi interna arbitraža vezano za koncesiju nad tvrđavom Imperijal na Srđu i zatraže pravna mišljenja koja će biti podloga za daljnje korake.

"Je li ta tvrđava naša? Jesu li oni izgubili koncesiju? Je li se pravno nešto dogodilo da Grad može reći 'OK, mi sad preuzimamo priču'. Ako je tako, stat ću iza takvog mišljenja i ako bude moguće predložit ćemo Društvu prijatelja dubrovačkih starina i Zavodu za obnovu Dubrovnika da obnove tvrđavu. Projekt je vrijedan 80 do 110 milijuna kuna, treba obnoviti tvrđavu, napraviti Muzej Domovinskog rata i krenuti s tom pričom dalje'', kaže Dujmović.

Također je najavio da želi u svom mandatu izmjestiti azil za životinje sa Žarkovice, gdje bi napravio izletište, restoran ili vidikovac, dok bi sav prihod od najma išao Društvu za zaštitu životnija koje bi vodilo skrb o životinjama. 

- Iz tog novca nećemo uspjeti izgraditi azil, ali se može izgraditi iz proračuna. Imali smo novac predviđen za kupnju zemlje na Osojniku za izgradnju azila, proračun je srušen, a dosad smo mogli biti u poodmakloj fazi projekta. Azil je potreban i treba ga hitno napraviti, pa ću kao gradonačelnik prvo predložiti u proračunu kupnju zemljišta na Osojniku i izgradnju azila'', poručio je Dujmović.

Rekao je da će se tek vidjeti koliki je kapacitet azila potreban Dubrovniku, a vodit će ga veterinar za kojega će se raspisati javni natječaj.

Tvrtka Sanitat je preko puta postojećeg azila, u kojem po navodima Društva za zaštitu životinja ima preko 300 pasa, svojedobno počela izgradnju novog azila kapaciteta 120 životinja. Te radove zaustavilo je Ministarstvo kulture zbog kršenja odredbi GUP-a.

Facebook komentari

hr Wed May 24 2017 15:57:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .