Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/581cf90b1eea8fc9978b4577/80
Foto: Screenshot \ YouTube

Vikend bez stresa: 5 stvari za bezbrižno putovanje

Svako putovanje stvara određenu dozu stresa
Pakiranje torbe za put nekada je prava umjetnost. Putujete li u inozemstvo često ili povremeno, idete li na poznato mjesto ili u nepoznato, pripremili se dobro ili ne, svako putovanje stvara određenu dozu stresa. Prije njega bitna je naša ravnoteža iznutra i izvana, kao i dobro organizirana i ne preteška torba. Stoga, kako bi vam sljedeće putovanje u potpunosti bilo bezbrižno u svoju torbu obavezno spremite ovih pet stvari - piše Zadovoljna.hr

1. Važni dokumenti

Nekima se može činiti smiješno, no onima koji su barem jednom ostali na granici ili se u zadnji čas vraćali po putovnicu, ovo je vrlo važna napomena. Prvu stvar koju trebate spremiti u svoju, najbolje ručnu, torbu trebali bi biti važni dokumenti. Avionska, autobusna karta ili karta za vlak, putovnica, putno osiguranje, osobna iskaznica, vozačka dozvola, kreditne kartice uz nešto gotovine, brojevi i adrese za hitne slučajeve u inozemstvu ili u mjestu gdje putujete, trebali bi biti na jednom mjestu kako bi ih s lakoćom mogli naći kada su vam potrebni.

2. Udobna obuća i odjeća

Kilometri prehodani u razgledavanju nekog novog mjesta neusporedivi su s onime što svakodnevno prehodamo, zato je potrebno na putovanja ponijeti udobnu obuću u kojoj ćete moći bezbolno šetati satima. Udobnost je važna kada je riječ i o odjeći. Neka vam se putna torba sastoji većinom od udobnih svakodnevnih kombinacija u kojima ćete se moći opustiti te se osjećati ugodno prilikom putovanja, ali i istraživanju novih mjesta.

"Probiotici ili probiotički lijekovi se mogu koristiti za ublažavanje probavnih smetnji poput proljeva i nadutosti prije puta, ali i kao odlična prva pomoć kod zaraznog proljeva"

3. Torbica s lijekovima

Jedna od najvažnijih stvari koje uvijek trebate nositi na putovanje je mala kućna ljekarna odnosno torbica s lijekovima. Budite spremni na iznenadne glavobolje, menstrualne bolove ili one u mišićima, temperaturu koja vam može pokvariti odmor pa torbicu opremite s nekoliko analgetika i antipiretika te par flastera. Ono o čemu mnogi ne razmišljaju pri spremanju torbice s lijekovima su probiotici.

Pri putovanju naša crijevna mikrobiota često je u neravnoteži. Probiotici ili probiotički lijekovi se mogu koristiti za ublažavanje probavnih smetnji poput proljeva i nadutosti prije puta, ali i kao odlična prva pomoć kod zaraznog proljeva (tzv. putnički proljev).

Putovanje u određene zemlje i isprobavanje njihovih specijalitetamogu uzrokovati naseljavanje stranih bakterija u našim crijevima, katkada i s mikroorganizmima koji proizvode toksične tvari koje nepovoljno utječu na funkciju crijevne stijenke. Simptomi mogu biti bolovi u trbuhu, mučnina i povraćanje, iznimno česte tekuće stolice i ponekad vrućica. U tim slučajevima probiotici mogu biti od pomoći.

4. Tehnički pomagači

Tehnički pomagači mogu vam olakšati putovanje i učiniti ga zabavnijim. Obavezno spremite svoj pametni telefon i pripadajući mu punjač, sredstvo protiv komaraca, sunčane naočale i mali kišobran(ovisno gdje putujete), švicarski nožić, vlažne maramice ili sredstvo za dezinfekciju ruku. Karta i vodič za mjesto gdje putujete također su stvari koje vam itekako mogu poslužiti.

5. Toaletna torbica

Pokušajte svoju toaletnu torbicu pojednostavniti. Nosite mala pakiranja paste za zube, kreme, sredstva za skidanje šminke, šampona, regeneratora, gela za tuširanje i dezodoransa. Nemojte zaboraviti četkicu za zube i četku za kosu, a šminku svedite na najosnovnije stvari koje koristite svakodnevno.

hr Fri Nov 04 2016 22:09:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/59ef518bb9e03e068f8b45b0/80

Više od polovice Hrvata ide na festivale

Više od polovice ispitanika u Hrvatskoj, njih 52 posto, posjetili su neki festival u zadnje dvije godine, a najčešće su išli na ulične festivale, festivale pop, rock i metal glazbe, gastronomske festivale i festivale elektroničke glazbe, pokazalo je istraživanje na više od 1000 ispitanika.

Polovica ispitanika posjetila je neki festival u zadnje dvije godine, a riječ je uglavnom o uličnim, glazbenim i kulturnim festivalima u Hrvatskoj, priopćeno je u srijedu iz kompanije Mastercard koja je provela istraživanje.

Više od 40 posto ispitanika kazalo je da posjećuje ulične festivale, oko 30 posto njih posjećuje festivale pop glazbe, rock, metal i gastronomske festivale, a 20 posto ih kaže da ide na festivale elektroničke glazbe ili druge kulturne manifestacije. Kada je riječ o festivalima u inozemstvu, u zadnje dvije godine ih je posjetilo tek sedam posto ispitanika.

Na festivale najčešće idu ispitanici iz Sjeverne Hrvatske. Festivali pop glazbe najpopularniji su u Dalmaciji i Lici, a više ih vole žene. Rock i metal festivale posjećuju većinom muškarci, najčešće Ličani, a gastronomski festivali su najatraktivniji Zagrepčanima i Ličanima.

Festivale jazz i klasične glazbe najčešće posjećuju ispitanici iz Istre i Slavonije s primanjima iznad 12.000 kuna. Festivali elektronske glazbe su najpopularniji među ispitanicima iz Sjeverne Hrvatske, Istre, Primorja i Gorskog kotara te su popularniji među muškarcima, mladima i obrazovanijim ispitanicima.

Filmski festivali su najpopularniji među Zagrepčanima te u Lici, na Kordunu i Banovini.

Za izbor festivala odlučujući troškovi i izvođači

Većina ispitanika koji idu na festivale je u protekle dvije godine posjetila jedan do tri festivala, a oko 60 posto ispitanika s primanjima iznad 12.000 kuna u istom je razdoblju posjetilo više od tri festivala.

Glavni faktor koji utječe na odluku o odlasku na festival te izboru događanja su troškovi, odabir izvođača, atmosfera i sl.

Čak 90 posto hrvatskih ispitanika na festivalima najviše troši na piće, nakon toga na hranu i prijevoz do lokacije, a potom na suvenire, smještaj i cigarete.

Čak 43 posto posjetitelja festivala izjavilo je da im smještaj nije potreban. Nakon završetka festivala na lokaciji ostaje nešto više od trećine ispitanika.

Zanimljiv je da samo 17 posto ispitanika potroši preko 1000 kuna na festivalu, ne uključujući ulaznice. Kao najčešći način plaćanja 93 posto ispitanika navodi gotovinu, dok su kartice primarno sredstvo plaćanja za ispitanike s primanjima iznad 9000 kuna.

Najviše ispitanika na festivale ide s partnerom, nešto manje njih s prijateljima ili obitelji, a sami putuju najčešće ispitanici s visokim primanjima, te oni iz Istre, Primorja i Gorskog kotara.

hr Wed Jun 20 2018 18:21:12 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/534ecbc91799423028e9abf0/80

Stvari koje niste znali o bananama

Pune su vlakana, kalija i vitamina C uz ostale vitamine i minerale koji su dobri za vaše zdravlje. Možete ih jesti i dok ste na dijeti jer su odličan saveznik u mršavljenju. Evo još nekih činjenica o bananama koje vjerojatno niste znali.
Koliko kalorija imaju?

Jedna srednje velika banana ima oko 105 kalorija. "Savršen je međuobrok od 100 kalorija", kaže Jennifer Davos, registrirana dijetetičarka i nutricionistica iz havajskog Honolulua, piše Zdrava krava.

Od čega se sastoji banana?

Uglavnom od ugljikohidrata, što je u biti jako dobro. "Ugljikohidrati su primarni izvor 'goriva' za mišiće. Trebaš ih kako bi ti se tijelo moglo pokretati", objašnjava Davis. Idealne su za doručak, prije treninga ili u energetskom smoothieju.

Jesu li banane pune šećera?

Banane naravno imaju nešto šećera u sebi i to 14 grama, ali je ta vrsta voćnog šećera dolazi skupa u paketu s 3 grama vlakana i čak gramom proteina. 

Nemasne su i ne sadrže dodane šećere koji se mogu pronaći u energetskim pločicama, keksima i bombonima.

"Visok unos vlakana pomaže održavanju zdravlja zglobova", kaže Davis i dodaje da vlakna mogu čak pomoći u prevenciji nekih vrsta karcinoma, poput raka crijeva. 

Osim svega navedenog, u banani ima i vitamina C, A, folne kiseline, magnezija, željeza te antioksidansa.

Zašto je bitan kalij u banani?

"Radi se o elektrolitu kojeg većina nas ne dobiva dovoljno. Pomaže kontrakciji tvojih mišića i srca", kaže Davis. Objašnjava kako natrij i kalij skupa djeluju kako bi omogućili vodi da ulazi i izlazi iz stanica. 

Istraživanja su pokazala i kako je kalij ključan u držanju krvnog tlaka u ravnoteži te redovitim unosom kroz hranu može pomoći smanjenju krvnog tlaka, kao i očuvanju zdravlja srca i bubrega. 

Trebam li jesti banane prije treninga?

Da! Banane potpomažu mišićne funkcije i zato su odličan izvor energije za vrijeme treninga.  Jedno je istraživanje iz 2012. pokazalo kako konzumacija banane tijekom tjelovježbe je jednako efektivna kao i pijenje energetskog pića u pogledu podizanja energije, a pored toga je puno zdravija. 

Smanjuje li banana bol u trbuhu?

Istraživanje iz 2014.  pokazalo je kako vlakna iz banane pomažu kod smanjenja boli u trbuhu zbog plinova te kod konstipacije. Također, kalij pomaže stabilizaciji razina natrija u tijelu što smanjuje nadutost, prema Harvardskoj školi medicine. 

S čim ju smijem kombinirati?

Nije nužno jesti ju uz neku drugu hranu, osim ako nemaš dijabetes tipa 2. Onda ne bi bilo loše jesti ih uz malo maslaca od nekog orašida, poput kikirikija.  To je dobra kombinacija i za one koji žele smršavjeti, a još jedna verzija je uz kvinoju za doručak. 

Postoji li neki rizik za moje zdravlje, ako jedem banane?

Većina ljudi smije bez problema pojesti šest do sedam banana dnevno. U slučaju kroničnog oboljenja bubrega treba se posavjetovati s liječnikom o dozvoljenoj količini.  Uz to, uzimanje određenih lijekova poput beta-blokatora, koji mogu utjecati na visoke razine kalija, također zahtijeva konzultacije s liječnikom. 

Kako banane pomažu kod mršavljenja?

Istraživanje za Nutrients prije dvije godine otkrilo je kako unos voća pomaže prevenciji pretilosti, što znači da treba ukomponirati što više voća u jelovnik, uključujući i banane. 

Davis čak preporučuje jesti banane prije obroka kako bi vlakna iz njih dala osjećaj sitosti i smanjila mogućnost prejedanja.  Odlične su i kao zamjena za ulje u pekarskim proizvodima, kao i sladoled koji se radi jednostavnim blendanjem zamrznutih banana. 









hr Wed Jun 20 2018 18:17:30 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ab522f42af47fb5398b48d6/80

Koliko puta dnevno biste trebali obavljati veliku nuždu?

Koliko često odlazite na veliku nuždu, može reći puno o vašem zdravlju i koliko dobro funkcionira vaše tijelo

Iako može biti neugodno govoriti o pokretima crijeva, oni mogu ponuditi vrijedne informacije što se događa u tijelu. Mnogi ljudi su zabrinuti da ili idu prečesto ili prerijetko na toalet, piše Život i stil.

Ovdje su odgovori na neka uobičajena pitanja koja je možda neugodno pitati.

- teško je reći što je normalno, pogotovo kada je u pitanju učestalost, jer se razlikuje od osobe do osobe
- liječnici gledaju koliko često netko obavlja veliku nuždu i kakva je konzistencija kako bi utvrdili jesu li pokreti crijeva uobičajeni
- to je način na koji se tijelo rješava otpada i neprobavljene hrane koja se ne apsorbira
- doživjeti privremene promjene u crijevnim navikama ili uzorcima je normalno

Što je normalno za vas, možda nije za nekog drugog. Studija iz 2010. objavljena u Scandinavian Journal of Gastroenterology otkrila je da je 98 posto sudionika obavljalo između tri puta tjedno do čak tri puta dnevno. Većina ljudi ima istu rutinu i odlaze na WC isti broj puta dnevno u otrilike isto vrijeme.

Promjene u obrascima mogu se i dalje smatrati zdravima, ali mogu i ukazivati na početak problema s trbuhom ili crijevima.

Što utječe na učestalost?

Koliko često osoba ide u kupaonicu može varirati o nizu čimbenika, uključujući:

Unos tekućine

Budući da crijeva apsorbiraju višak vode, unos nedovoljno tekućine može otvrdnuti stolicu. Ako dođe do zatvora, povećajte unos tekućine.

Dob

Zatvor je često povezan sa starenjem. Starenje uzrokuje usporavanje pokreta crijeva. Također, starije osoba ima veću vjerojatnost da će uzimati lijekove koji mogu ometati njihove uobičajene navike.

Aktivnost

Aktivan način života pomaže boljem funkcioniranju debelog crijeva i učinkovitijem pokretima crijeva. Kada dođe do zatvora ili sporije probave, odlazak na šetnju ili vožnju biciklom može pomoći. 

Prehrana

Što jedete ima važnu ulogu u učestalosti odlaska na veliku nuždu. Vlakna su od iznimne važnosti za zdrava crijeva. Do debelog crijeva prenose neprobavljenu hranu. Prehrana koja ima dovoljno vlakana može potaknuti redovitost i spriječiti zatvor.

Hormoni

Neki hormoni, poput progesterona i estrogena, mogu utjecati na to koliko često žena ide na WC. Na primjer, neke su žene mnogo izvješćivale o češćim odlascima u danima koji su vodili do i na početku njihove menstruacije.

Društveni čimbenici

Neki ljudi imaju poteškoća s odlaskom u javnoj kupaonici, na poslu ili kad su drugi ljudi u blizini. To može uzrokovati da netko "drži" duže nego što je potrebno.

Tijekom vremena, tijelo ne može brzo odgovoriti na znakove, što može uzrokovati da se netko osjeća konstipiranim ili neugodno.

Što je normalno?

Zdrave crijevne navike znače da netko redovito odlazi na WC i da je stolica mekana i lako prolazna. Redoviti pokreti crijeva omogućuju pražnjenje debelog crijeva bez boli ili nelagode.

Što nije normalno?

Stolica koji je vodena ili 'labava' pokazuje da se vrlo brzo kreće kroz debelo crijevo, obično kao rezultat iritacije, poput infekcije ili drugog izvora upale. Kronični proljev može dovesti do dehidracije ili neravnoteže elektrolita. Proljev može također dovesti do nedostatka hranjivih tvari jer ih crijeva ne mogu apsorbirati kad se stolica kreće tako brzo.

Stolica koji je mali i sličan lopticama je također abnormalan i obično je znak opstipacije ili nepotpunog pražnjenja crijeva. Ova vrsta stolice može biti teška ili teško prolazna i može čak dovesti i do drugih komplikacija, poput hemoroida.

hr Wed Jun 20 2018 18:08:07 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b2a7a112af47f153d8b4720/80

Tri brzopotezna trika za prepoznavanje zrele i slatke lubenice bez prerezivanja

Lubenica gasi žeđ, a u 100 grama nalazi se samo tridesetak kalorija. Izvrstan je izvor vitamina A i C, kalija te magnezija.
1. Potražite žućkastu mrlju na površini lubenice
Jeste li primijetili mrlju na površini lubenice? Ona predstavlja mjesto na kojoj je lubenica ležala na zemlji tijekom dozrijevanja. Najzrelije lubenice imaju žućkastu mrlju, dok one koje su bijele ili svjetlozelene boje treba izbjegavati jer su ubrane prije nego što su dozrele. Nemojte kupovati niti lubenicu koja nema nikakvu mrlju na površini, piše Punkufer.

2. Birajte plod bez oštećenja 
Površina lubenice trebala bi biti tamnozelene boje, tvrda na opip, glatka i bez vidljivih oštećenja. Mekana površina pouzdan je znak da je plod počeo truliti, a izbjegavajte i onu osušene površine koja je izgubila svu sočnost i slatkoću. Plod bi trebao biti asimetričan, a one s neobičnim grbama prepustite nekom drugome. 

3. Testirajte težinu lubenice 

Možda vam se teška lubenice ne da nositi iz trgovine kući, ali upravo bi najtežem plodu trebali davati najviše pažnje. Čak 92 posto lubenice čini voda, pa su najsočniji plodovi ujedno i najteži. Podignite nekoliko lubenica iste veličine, a kući odnesite onu koja je najteža. Ta će biti najslađa i najsočnija!
hr Wed Jun 20 2018 18:01:03 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .