Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5cb96d6129111c404f8b4636/80
Foto: PIXABAY

Uskrs bez 'šlaufa': Trikovi uz koje ćete izbjeći žgaravicu i nakupljanje masnih naslaga

Probavne smetnje i debljanje spriječite zdravim varijantama - salatom od celera i mrkve te manjim unosom kolača. Francuska salata može postati ‘light’ prelijete li je jogurtom

Uskrs je blagdan na koji se tradicionalno konzumiraju jaja i šunka, dok se često pripremaju janjetina ili odojak.

- Obroci su pretrpani proteinima i lošim mastima, što kod mnogih može aktivirati probleme s probavom, pa ako inače imate tih problema, svakako treba voditi računa o tome da budemo umjereni - upozorava dr. Marijana Martinčić Novaković, liječnica obiteljske medicine i nutricionistica iz obrta za savjetovanje o prehrani Nutrimedico iz Pule.

Previše hrane može dovesti i do želučanih tegoba. Povećani unos masnoća izazva refluks ili žgaravicu, dok pretjerivanje s proteinima dovodi do zatvora i problema s probavom. No višak loših masti u tako kratkom razdoblju može izazvati probleme sa žuči ili akutni pankreatitis, što se puno teže liječi.

- Zbog toga bi i zdravi ljudi trebali paziti, dok oni koji inače imaju neke simptome, primjerice povišene masnoće u krvi, probleme s gušteračom, ulkusom (čirom) ili boluju od dijabetesa, pa u te dane moraju misliti na svoju redovitu dijetu i terapiju lijekovima - upozorava sugovornica.

Ako su ti problemi ozbiljni, treba razmisliti o zdravijim zamjenama, ma koliko vam kalorična blagdanska hrana bila primamljiva.

Uskrsnu šunku zamijenite nekom manje masnom verzijom, s manjim udjelom masti i soli, primjerice purećom, tvrdi 24sata.hr, a francusku salatu zamijenite zdjelicom naribanog celera i mrkve s malo maslinova ulja i limunova soka.

- Oni koji će uživati u tradicionalnom obroku trebaju povesti računa o količini hrane koju unose te ograničiti proteine i masnoće, ali i pripaziti na to kad i koliko kolača će pojesti - kaže sugovornica. Prije svega, servirajte sve ono što ćete pojesti u jednom obroku odmah na tanjur, a ostalu hranu pohranite u hladnjak. Kad odjednom stavite na tanjur šunku i francusku salatu, povrće i kruh, umjesto da uzimate komad po komad iz tanjura na sredini stola, bit ćete svjesniji količine hrane i pojest ćete manje.

- Kolače nemojte jesti kao desert odmah iza glavnih obroka nego kao međuobrok, uz poslijepodnevnu kavu. U dane nakon Uskrsa komad kolača možete ponijeti i na posao pa pojesti kao međuobrok, sa šalicom kave - kaže dr. Marijana Martinčić Novaković. Između obroka možete i prošetati te potaknuti metabolizam i ubrzati probavljanje hrane.

Trikovi za Uskrs bez 'šlaufa'

1. Bijeli kruh i peciva za doručak zamijenite integralnim kruhom, a uz ručak ili večeru razmislite o tome da ga izbacite, odnosno zamijenite prilogom uz meso.

Neka to bude povrće koje je bogato vlaknima, koje će potaknuti probavu, kao što su tikvice, brokula, paprika, rajčice i salata od kupusa ili zelena salata.

2. ‘Razblažite' francusku salatu tako da majonezu zamijenite jogurtom. Ako baš ne možete bez majoneze, na tri žličice jogurta dodajte žličicu majoneze, kako bi francuska salata bila manje masna.

3.Ako pečete odojak ili janjetinu, pecite ih zamotane u foliju za kolače, bez dodavanja ulja i masti. Nakon pečenja mast ocijedite i nemojte njome prelijevati hranu.

Izbjegavajte marinade koje sadrže med ili puno ulja, a poželjni su začini, posebno češnjak, ružmarin, majčina dušica i menta te limun.

4. Kad pečete kolače, prepolovite udio šećera u odnosu na ono što se preporučuje u receptu. Dajte prednost suhim kolačima i domaćim keksima, umjesto onih s kremom koja sadrži puno šećera ili margarina i maslaca.

5. Šunku, francusku ili pečeno meso koje je višak nemojte jesti za večeru nego pripremite laganiji obrok. Ostatke mesa iskoristite za sendvič koji ćete dan nakon Uskrsa ponijeti na posao ili kao sastojak u salati od leće i slanutka, uz dodatak svježeg povrća.

6. Dva jajeta možete iskoristiti kao osnovu za salatu od jaja na Uskrsni ponedjeljak, a ostale pisanice poklonite susjedima i prijateljima. To je bolja opcija nego da danima nakon Uskrsa jedete jaja i tako pretjerate.

7. Da biste pojeli manje hrane, poslužite se trikom: Dodajte dosta povrća u juhu pa nakon nje napravite desetak minuta pauze prije nego što krenete jesti glavno jelo. Tako će želudac prije početi s probavom i prije će se javiti osjećaj sitosti, piše 24sata.hr

hr Fri Apr 19 2019 08:40:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5adb6e0d2af47fde7f8b48d8/80
Foto: Ilustracija Pixabay

Opasnost s drveća: Krpelji vrebaju posvuda, a evo kako se zaštiti od ugriza

Krpelji su male životinje koje napadaju ljude, ali i životinje, a važno je odmah reagirati jer prenose razne bolesti

Krpelji su životinje koje mogu biti vrlo opasne i prenijeti Lajmsku bolest i krpeljni meningoencefalitis, a najvažnije je uvijek se pregledati nakon posjeta šumi ili planini. Vrlo je jednostavno, a zahtjeva malo vremena.

 Najčešće se mogu pronaći ispod ruke, oko ušiju, oko kose, iza koljena ili oko zglobova. Na mjestu ugriza krpelja može se pojaviti manje crvenilo i oteklina koja potraje nekoliko dana uz blaže izražen svrbež. Ova promjena nije posljedica infekcije, već iritativnog djelovanja stranih tvari koje se ugrizom krpelja unesu u kožu.

Njihovo prirodno stanište su grane grmova, kao i listovi, a pretežito se nalaze u prizemnom sloju šuma. Najvažnije je odmah reagirati i ukloniti ga što prije. Rizik od infekcije je veći što je krpelj duže pričvršćen, a uz to jednostavnije ga je odstraniti odmah. Oni koji često borave u prirodi trebali bi dodatno pripaziti i uvijek koristiti sredstva koja mirisom odbijaju krpelje, ali bi trebali nositi svjetliju odjeću.

Hrvatski Zavod za javno zdravstvo savjetuje kako odstraniti krpelja: " Operite ruke, pincetu prebrišite antiseptikom i krpelja odmah izvadite pincetom (sami ili netko od vaših ukućana) zahvaćajući ga što bliže glavici, uz kožu i laganim ga povlačenjem izvucite iz kože, a na kožu primijenite antiseptik. Krpelja nemojte ničim premazivati (alkoholom, kremom, uljem, lakom za nokte, petrolejem ni sl.) niti “paliti” plamenom, ne povlačite ga naglo, ne stiskajte niti gnječite, jer se on zbog toga grči i pojačano izlučuje veće količine sekreta i, ako je krpelj zaražen, uzročnika bolesti u ljudsko tijelo, pa se tako lakše prenese zaraza." - piše Večernji list. 

hr Sun Jul 21 2019 17:58:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d34644829111c3e188b45a5/80

U prepunoj Areni dodijeljene nagrade 66. Pulskog filmskog festivala

Redatelj Predrag Ličina preuzeo je osvojenu Brezu za najboljeg debitanta za režiju filma Posljednji Srbin u Hrvatskoj...

Sinoć, u prepunoj Areni svečano su dodijeljene nagrade 66. Pulskog filmskog festivala. Redatelj Predrag Ličina preuzeo je osvojenu Brezu za najboljeg debitanta za režiju filma Posljednji Srbin u Hrvatskoj, dok je dodijeljenu Zlatnu arenu za režiju filma Dnevnik Diane Budisavljević preuzela redateljica Dana Budisavljević

Zlatnu arenu za najbolju glavnu žensku ulogu osvojila je i preuzela Hristina Popović za ulogu u filmu Posljednji Srbin u Hrvatskoj, dok se Olga Pakalović, dobitnica Zlatne arene za sporednu žensku ulogu u filmuGeneral, ispričala budući da je na snimanju u Ohridu. Glumac Krešimir Mikić osvojio je Zlatnu arenu za najbolju mušku ulogu u filmu Koja je ovo državaZlatnu arenu za sporednu mušku ulogu osvojio je i preuzeo Borko Perić za ulogu u filmuGeneral. Dario Domitrović preuzeo je osvojenu Zlatnu arenu za oblikovanje zvuka u filmu F20. 

Svetlana Gutić preuzela je Zlatnu arenu za masku za filmPosljednji Srbin u Hrvatskoj, nagradu koju dijeli s Miroslavom Lakobrijom, a za isti film Jana Piacun dobila je Zlatnu arenu za scenografiju, dok je Zlatnom arenom za kostimografiju nagrađena Selena Orb. Zlatna arena za vizualne efekte u filmu dodijeljena je Krsti Jaramu za film Moj dida je pao s Marsa, koji je nagradu i preuzeote Michalu Strussu, Antoniju Ilicu, Goranu Stojniću, MagicLabu iHommageu, dok je Zlatnom arenom za specijalne efekte nagrađen Zvonimir Krivec za film General

Zlatnu arenu za glazbu u filmu Dnevnik Diane Budisavljević preuzeo je jedan od dobitnika, Nenad Sinkauz, nagradu koju dijeli s Alenom Sinkauzom, a Zlatnu Arenu za montažu istog filma Marko FerkovićZlatnu arenu za kameru preuzeo je dobitnik Sven Pepeonik za film Moj dida je pao s Marsa, dok se dobitnik Zlatne arene za scenarij za film Koja je ovo država Mate Matišić ispričao, budući da je imao zakazani koncert. Veliku Zlatnu arenu preuzela je Miljenka Čogelja, jedna od producentica filma Dnevnik Diane Budisavljević koji je ujedno osvojio i nagradu publike – Zlatna vrata Pule i diplomu FEDEORA za najbolji hrvatski dugometražni film, dok je za najbolju Manjinsku koprodukciju diplomu preuzeo Miroslav Terzić, nagrađeni redatelj filma Šavovi.

Ocjenjivački sud Hrvatskog programa je u kategoriji manjinskih koprodukcija nagradio Zlatnom arenom za najbolji film redatelja Bena Sombogaarta za film Rafaël, Zlatnom arenom za režiju film Bog postoji, njeno ime je Petrunija, Teonu Strugar Mitesku, koju je preuzela producentica filma Labina Mitevska, te Zlatnom arenom za glumačko ostvarenje Juditu Franković Brdar za ulogu Ane u filmu Izbrisana.

hr Sun Jul 21 2019 15:11:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b1e5f0f2af47fa1238b471c/80
Foto: Getty Images

Deset pravila svih dijeta koje donose rezultate

Mnoge dijete izuzetno su isrpljujuće, a ako ih i uspijete privesti do kraja, nakon nekoliko mjeseci kilogrami se ponovno vrate. Kako biste to izbjegli, pročitajte deset prehrambenih pravila koje savjetuju sve zdrave i efikasne dijete

1. MRŠAVITE POLAGANO

Svi nutricionisti složit će se da je dobra i kvalitetna dijeta ona s kojom ne mršavite više od jednog kilograma tjedno. Izgubite li više od kilograma u tom periodu, to znači da ste osim vode i masnoće izgubili i mišićno tkivo, što vam, naravno, nije u interesu.

2. UKINITE ŠEĆER, NE I MAST

Moderni nutricionisti savjetuju smanjeni unos šećera, no to ne vrijedi nužno i za masti. Naime, višak šećera koji dobivamo iz hrane poput tijesta i kruha taloži se kao salo. No uravnotežen unos masti doprinijet će osjećaju sitosti i prijeko je potreban za dobro zdravlje.

Ako vam u dijeti nedostaje masti, osjećat ćete umor, glad i loše raspoloženje, a nećete imati ni uspjeha sa smanjenjem težine.

3. UVIJEK JEDITE DORUČAK

Kvalitetan doručak najbolji je način da započnete dan. Svaka dobra dijeta uključuje doručke koji sadrže kvalitetne proteine, dobre masti i zdrave ugljikohidrate.

Ako nemate ideju što biste ujutro jeli, probajte s pečenim ili tvrdo kuhanim jajima na kruhu od sjemenki ili zobenom kašom s bobicama i usitnjenim sjemenkama po želji.

4. REDOVITO JEDITE

Sve uspješne dijete promoviraju redovite, planirane obroke i zalogaje tijekom dana. Možete imati i pet, šest obroka dnevno, ali važno je da budu zdravi, lagani i uravnoteženi.

5. PROMIJENITE NAČIN ŽIVOTA

Učinkovita rješenja za mršavljenje uključuju promjenu životnih navika i ne sadrže revolucionarne kemijske preparate ili čarobne prahove koji nezaustavljivo tope naslage. Zato ne nasjedajte na senzacionalizam i budite spremni na promjene ako želite izgubiti neželjene kilograme.

6. NE ZABORAVITE NA PROTEINE

Ključ za manje kilograma leži u nižoj razini šećera u krvi. Isto ćete postići redovitim uzimanjem proteina uz kalorije, s obzirom na to da oni drže šećere pod kontrolom u organizmu.

7. RAVNOTEŽA U PREHRANI

Postoji mnogo dijeta koje su bazirane na konzumaciji samo jedne vrste hrane, što nužno vodi do neravnoteže u tijelu. Najbolje dijete u sebi sadrže sve vrste namirnica i ne zalažu se da jedete isključivo jednu “čarobnu” hranu ili da neku nepoželjnu izbacite iz redovitih obroka.

8. NE BROJITE KALORIJE

Znanost i praksa potvrdile su da brojenje kalorija jednostavno ne doprinosi kvalitetnoj kontroli težine. Pojesti bezmasni kolačić uz kavu s mlijekom dugoročno može napraviti više štete procesu mršavljenja nego kajgana sa slaninom uz šalicu biljnog čaja.

Zato se ne oslanjajte isključivo na brojenje kalorijskih vrijednosti jer vas to može odvesti na krivi put.

9. OBVEZNA FIZIČKA AKTIVNOST

Promišljene dijete obvezno će podcrtati povećanje tjelesne aktivnosti. Bez nje nema zdravog niti kvalitetnog mršavljenja.

10. ZAOBILAZITE GOTOVU HRANU

Nikako ne konzumirajte hranu koja je prošla tvorničku obradu. Ona najčešće sadrži kemijske dodatke koje ne biste željeli staviti u tijelo. Ako neki prehrambeni proizvod na polici dućana ne možete sami napraviti kod kuće, to znači da ga ne biste trebali ni jesti.

hr Sun Jul 21 2019 13:05:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d340cd629111c98178b459e/80
Foto: Pixabay

Smanjite dnevni unos za 300 kalorija i izgubit ćete suvišne kilograme!

Osobe koje su dvije godine slijedile upute o prehrani s ograničenim unosom kalorija imale su nakon toga niži krvni tlak, niži kolesterol...
Čak i zdravi, mladi i vitki ljudi u top formi mogu imati koristi smanje li dnevni unos za 300 kalorija. Novije istraživanje pokazalo je da ova jednostavna i zdrava životna navika može smanjiti rizik od kardiovaskularnih bolesti, dijabetesa i pretilosti što može značajno produžiti vaš životni vijek, tvrde stručnjaci.

Osobe koje su dvije godine slijedile upute o prehrani s ograničenim unosom kalorija imale su nakon toga niži krvni tlak, niži kolesterol, smanjeni rizik od metaboličkog sindroma te poboljšanu osjetljivost na inzulin. Ovo su pokazali rezultati istraživanja objavljeni u stručnom  časopisu The Lancet Diabetes & Endocrinology. Također, sudionici spomenutog  istraživanja izgubili su u prosjeku 7 kilograma, od čega je 71 posto bilo masno tkivo. - piše Ordinacija

- Pouka koju šalju rezultati ovog istraživanja glasi: Sve je bolje od onoga što sada radimo. Čak i skromnija ograničenja kalorija mogu imati fantastičan učinak na naše zdravlje. - naglašavaju stručnjaci.

Kako izbaciti 300 kalorija dnevno iz jelovnika?

- Prestanite jesti nakon večere. Grickalice, mali sendviči, kolačići... Sve je zabranjeno, uključujući voće. Dovoljno je da usvojite ovu naviku i riješili ste problem. Ukoliko inače pojedete zdjelicu sladoleda prije spavanja, a sada ste to izbacili već ste na velikom dobitku, a uskoro ćete i sami to primijetiti u vlastitome odrazu u zracalu.
- Razmislite o tome koje namirnice vam nisu nužne tijekom objeda da biste se najeli. U velikom broju slučajeva to može biti kruh, a jedna šnita kruha ima 100 kalorija! 
- Na početku svakodnevno pažljivo zbrajajte kalorije da biste dobili uvid u to kako „izgleda“ 300 kalorija i što sve tijekom dana pojedete. S vremenom ćete instinktivno znati što pojesti, a što preskočiti.

Prehrana s ograničenim unosom kalorija u početku zahtijeva disciplinu i kontrolu, a u fazi privikavanja može vam pomoći niskokalorično voće i povrće, namirnice od škroba bogate vlaknima, nemasni biljni i životinjski proteini te masnoće koje pogoduju zdravlju srca. - piše Ordinacija

Evo gdje se sve skriva 300 kalorija

- 2 srednja krumpira
- trokut pizze
- 1 srednji avokado
- mala vrećica čipsa
- 6 oreo keksa
- šalica tjestenine sa sirom
- 2 keksa s komadićima čokolade
hr Sun Jul 21 2019 08:57:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .