Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5cb96d6129111c404f8b4636/80
Foto: PIXABAY

Uskrs bez 'šlaufa': Trikovi uz koje ćete izbjeći žgaravicu i nakupljanje masnih naslaga

Probavne smetnje i debljanje spriječite zdravim varijantama - salatom od celera i mrkve te manjim unosom kolača. Francuska salata može postati ‘light’ prelijete li je jogurtom

Uskrs je blagdan na koji se tradicionalno konzumiraju jaja i šunka, dok se često pripremaju janjetina ili odojak.

- Obroci su pretrpani proteinima i lošim mastima, što kod mnogih može aktivirati probleme s probavom, pa ako inače imate tih problema, svakako treba voditi računa o tome da budemo umjereni - upozorava dr. Marijana Martinčić Novaković, liječnica obiteljske medicine i nutricionistica iz obrta za savjetovanje o prehrani Nutrimedico iz Pule.

Previše hrane može dovesti i do želučanih tegoba. Povećani unos masnoća izazva refluks ili žgaravicu, dok pretjerivanje s proteinima dovodi do zatvora i problema s probavom. No višak loših masti u tako kratkom razdoblju može izazvati probleme sa žuči ili akutni pankreatitis, što se puno teže liječi.

- Zbog toga bi i zdravi ljudi trebali paziti, dok oni koji inače imaju neke simptome, primjerice povišene masnoće u krvi, probleme s gušteračom, ulkusom (čirom) ili boluju od dijabetesa, pa u te dane moraju misliti na svoju redovitu dijetu i terapiju lijekovima - upozorava sugovornica.

Ako su ti problemi ozbiljni, treba razmisliti o zdravijim zamjenama, ma koliko vam kalorična blagdanska hrana bila primamljiva.

Uskrsnu šunku zamijenite nekom manje masnom verzijom, s manjim udjelom masti i soli, primjerice purećom, tvrdi 24sata.hr, a francusku salatu zamijenite zdjelicom naribanog celera i mrkve s malo maslinova ulja i limunova soka.

- Oni koji će uživati u tradicionalnom obroku trebaju povesti računa o količini hrane koju unose te ograničiti proteine i masnoće, ali i pripaziti na to kad i koliko kolača će pojesti - kaže sugovornica. Prije svega, servirajte sve ono što ćete pojesti u jednom obroku odmah na tanjur, a ostalu hranu pohranite u hladnjak. Kad odjednom stavite na tanjur šunku i francusku salatu, povrće i kruh, umjesto da uzimate komad po komad iz tanjura na sredini stola, bit ćete svjesniji količine hrane i pojest ćete manje.

- Kolače nemojte jesti kao desert odmah iza glavnih obroka nego kao međuobrok, uz poslijepodnevnu kavu. U dane nakon Uskrsa komad kolača možete ponijeti i na posao pa pojesti kao međuobrok, sa šalicom kave - kaže dr. Marijana Martinčić Novaković. Između obroka možete i prošetati te potaknuti metabolizam i ubrzati probavljanje hrane.

Trikovi za Uskrs bez 'šlaufa'

1. Bijeli kruh i peciva za doručak zamijenite integralnim kruhom, a uz ručak ili večeru razmislite o tome da ga izbacite, odnosno zamijenite prilogom uz meso.

Neka to bude povrće koje je bogato vlaknima, koje će potaknuti probavu, kao što su tikvice, brokula, paprika, rajčice i salata od kupusa ili zelena salata.

2. ‘Razblažite' francusku salatu tako da majonezu zamijenite jogurtom. Ako baš ne možete bez majoneze, na tri žličice jogurta dodajte žličicu majoneze, kako bi francuska salata bila manje masna.

3.Ako pečete odojak ili janjetinu, pecite ih zamotane u foliju za kolače, bez dodavanja ulja i masti. Nakon pečenja mast ocijedite i nemojte njome prelijevati hranu.

Izbjegavajte marinade koje sadrže med ili puno ulja, a poželjni su začini, posebno češnjak, ružmarin, majčina dušica i menta te limun.

4. Kad pečete kolače, prepolovite udio šećera u odnosu na ono što se preporučuje u receptu. Dajte prednost suhim kolačima i domaćim keksima, umjesto onih s kremom koja sadrži puno šećera ili margarina i maslaca.

5. Šunku, francusku ili pečeno meso koje je višak nemojte jesti za večeru nego pripremite laganiji obrok. Ostatke mesa iskoristite za sendvič koji ćete dan nakon Uskrsa ponijeti na posao ili kao sastojak u salati od leće i slanutka, uz dodatak svježeg povrća.

6. Dva jajeta možete iskoristiti kao osnovu za salatu od jaja na Uskrsni ponedjeljak, a ostale pisanice poklonite susjedima i prijateljima. To je bolja opcija nego da danima nakon Uskrsa jedete jaja i tako pretjerate.

7. Da biste pojeli manje hrane, poslužite se trikom: Dodajte dosta povrća u juhu pa nakon nje napravite desetak minuta pauze prije nego što krenete jesti glavno jelo. Tako će želudac prije početi s probavom i prije će se javiti osjećaj sitosti, piše 24sata.hr

hr Fri Apr 19 2019 08:40:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5756adeb1e353e2f1c8b45cc/80
Foto: Ilustracija

Studenti, ako želite bolje učiti mirišite limun i masirajte uho...

Zapamtite, vrijeme nije uvijek presudno. To što ste proveli sate i sate učeći neki predmet, ne mora uvijek rezultirati s najsjajnijim rezultatima
Nastavnici u 'Queen Anne' školi, u blizini Readinga u Engleskoj, naporno su radili s neuroznanstvenicima na sveučilištima diljem Velike Britanije kako bi došli do znanstveno utemeljenog rješenja. Rezultat je vodič za reviziju 'BrainCanDo', koji pruža studentima, ali i njihovim roditeljima, praktične i učinkovite strategije pomoću kojih će si olakšati učenje.  

Zapamtite, vrijeme nije uvijek presudno. To što ste proveli sate i sate učeći neki predmet, ne mora uvijek rezultirati s najsjajnijim rezultatima. Ključ je razumijevanje onog što učite, kao i ulazak u srž problematike koju proučavate. Pokušajte staviti na papir ono što ste naučili, izvlačeći nekoliko osnovnih smjernica danima prije ispita, piše Dailymail. 

Umjesto da se koncentrirate na samo jedan predmet, preporučuje se 'multitasking'. Dakle ujutro učite jednu stvar, a navečer možete ponoviti gradivo od jučer. Na ovaj način manja je vjerojatnost da ćete zaboraviti ono što ste prethodno učili. Vjerovali ili ne, udisanje mirisa limuna također može biti od velike pomoći. To će poslati signale hipokampusu, neuronu koji igra ključnu ulogu u emocijama i pamćenju. 

Udisanje limuna proizvesti će pozitivne emocije u vama i tako vrlo vjerojatno pospješiti vaš uspjeh na ispitu. Ako vam je limun možda mrvicu ekstreman, pokušajte nešto jednostavnije poput masiranja uha jer ovaj će pothvat imati isti učinak, odnosno poboljšati vaše raspoloženje i opustiti vas, piše vecernji.hr
hr Thu May 23 2019 21:24:05 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ce6e6c729111ceb9e8b45b3/80
Foto: Pixabay

Još jedan plus: Mediteranska prehrana smanjuje rizk od razvoja depresije

U mediteranskom načinu prehrane prevladaa povrće, voće, žitarice, jede se riba, dok je meso puno manje zastupljeno. Veliku ulogu ima i maslinovo ulje

Dokazano je da je mediteranska prehrana jedna od najzdravijih na svijetu - snižava loš kolesterol, čuva zdravlje srca i krvnih žila, sprječava infarkt i moždani udar, produljuje život, čuva zdravlje kostiju, zdravlje mozga, a prema najnovijoj studiji koja je predstavljena na godišnjem susretu američkih psihijatara u San Franciscu, smanjuje i rizik od razvoja depresije u starijoj životnoj dobi.

Istraživanje je provedeno na Sveučilištu Patra u Grčkoj pod vodstvom dr. Konsatntinosa Argyropoulosa, a u njemu su sudjelovali korisnici Centra za skrb o starijim osobama. Njih 64 posto hranilo se umjereno mediteranski, a 34 posto isključivo mediteranski. Među ispitanicima 25 posto ih je pokazivalo znakove depresije, većinom su to bile žene.

- Naši rezultati pokazuju da je depresija u starijoj životnoj dobi usko povezana s nekoliko rizičnih faktora. Isto tako pokazalo se da su osobe koje su većinu života jele mediteranski imale manji rizik od toga da obole od depresije", stoji u zaključku studije.  

Dr. Argyropoulos i njegovi kolege naglašavaju da njihova studija nije imala za cilj dokazati uzročno-posljedičnu vezu. To znači da mediteranska prehrana može dovesti do boljeg mentalnog zdravlja, ali isto tako ljudi boljeg mentalnog zdravlja će birati bolju prehranu i više paziti na sebe od osoba koje su anksiozne i depresivne, piše zivotistil.hr

hr Thu May 23 2019 20:30:42 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c45b15b0e4938dc848b45b2/80
Foto: Pixabay

Na WhatsApp stiže opcija koja vam se sigurno neće svidjeti

Unutar opcije statusa na WhatsAppu od sljedeće godine počet će se prikazivati oglasi koji će izgledati slično kao oglasi na Instagram Stories.

S obzirom na to koliko je novaca Facebook uložio u WhatsApp te na broj korisnika koji je veći od milijardu i pol, jasno je kako Mark Zuckerbergrazmišlja o načinima na koji može početi zarađivati od korištenja ove aplikacije. Kao i u slučaju Facebooka i Instagrama, naplaćivanje same aplikacije ne dolazi u obzir, već će se odlučiti na provjerenu strategiju – oglašavanje.

Još sredinom prošle godine iz ove su kompanije najavili da će se i korisnicima WhatsAppa uskoro početi prikazivati oglasi, a sada napokon imamo i neke detaljnije informacije oko vrste oglasa koje ćemo viđati u aplikaciji. Reklame se ipak neće početi prikazivati ove godine, kako je ranije najavljeno, već tijekom 2020., a za početak prikazivat će se oglasi unutar opcije statusa. Dakle, možemo očekivati format oglasa sličan onima postavljenim u Instagram Stories – oglasi će zauzimati cijeli ekran, kao i statusi na WhatsAppu te će se pri vrhu, umjesto imena korisnika, prikazivati ime brenda koji se reklamira. Povlačenjem prsta po ekranu prema gore prikazat će se više informacija o proizvodu i usluzi koja se reklamira te vjerojatno i neke druge akcije, ovisno o oglašivaču.

Nije teško pretpostaviti kako se korisnicima neće svidjeti prikazivanje oglasa u ovoj aplikaciji za komunikaciju, no mnogi se čude kako je WhatsApp izdržao toliko godina bez oglasa unutar svoje platforme i jasno je da takva situacija ne može biti vječna te da moraju početi zarađivati novac, piše zimo.hr

hr Thu May 23 2019 18:55:40 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ce6b27a29111c029e8b45ad/80
Foto: Udruga Momentum

Moment fest počinje ovu nedjelju na Turskoj kuli, a traje do listopada: Čekaju nas brojna iznenađenja

Moment Fest je kulturna, glazbena i sportsko-rekreativna manifestacija koja će se održavati jednom mjesečno na Turskoj kuli, u periodu od svibnja do listopada, a prvo izdanje je najavljeno za nedjelju, 26. svibnja od 15 sati.

Osim Xstatic (graffiti) ekipe koja će ocrtavati stolove, u suradnji s udrugom Kam Hram (Kulturna alternativa mladih) pripremljen je Open stage, otvorena večer performansa za djecu i odrasle gdje će kreativci prezentirati svoje vještine i znanja u različitim izvedbenim umjetnostima s naglaskom na suvremeni cirkus.

Stoga se pozivaju svi performeri, glumci, plesači, cirkusanti, pjesnici, glazbenici, komičari, slučajni prolaznici i svi ljudi dobre volje da svoj nastup u trajanju do 10 minuta i opis točke pošalju na kamhram@gmail.com. Ostali detalji dostupni su na Facebook eventu udruge Kam Hram.

Magiji ovog festivala će pridonijeti i nevjerovatni Guy Pardillos aka The Mystifier koji će između dva open stage-a oduševiti prisutne, ali i iznenaditi, šokirati i zbuniti. Ovog mađioničara, hipnotizera, iluzionistu, mentalista i zabavljača je domaća publika imala prilike gledati u showu Supertalent 2017. godine te je ovo izvrsna prilika za unijeti malo čarolije u naše živote.

Za glazbenu podlogu je zadužena ekipa s Radio Kampusa koja će vas pripremiti za malo žešći zvuk undergrounda kojeg donosi DJ Miro, alfa i omega udruge Underground Control i jedan od voditelja kluba Judino Drvo iza čijeg imena stoje projekti Barbarinac Island of love i Ego Free Festival.

- Ostali datumi održavanja festivala su 9.lipnja, 28.srpnja i 25. kolovoza. Pripremili smo još puno toga za naše posjetioce i ne bismo htjeli odati previše informacija tek tako, nek to ostane iznenađenje za sada.” – poručio je organizator Tonći Visković iz udruge Momentum kojeg ste do sada imali prilike upoznati kroz projekt “Ubijmo dosadu”.

Ponesite dekice, hammocke i sve ostale potrepštine za uspješan piknik i druženje u prirodi - ulaz na festival je potpuno besplatan!

Udruga Momentum je neprofitna i volonterska udruga mladih osnovana 2015. godine u Splitu pokrenuta s ciljem aktivnijeg uključivanja mladih u kulturni život grada te obogaćivanje društvene ponude Splita. U proteklih nekoliko godina su kroz projekt 'Ubijmo dosadu' organizirali preko 150 radionica glazbenog, edukativnog i sportsko-rekreativnog tipa, večeri stand up komedije, filmske projekcije te cjelodnevna događanja na otvorenom te je na taj način mnogo mladih Splićana dobilo priliku da njihovi talenti, želje i ideje dođu do šire publike. 

hr Thu May 23 2019 16:47:34 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .