Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b7834a1cb557a27508b4fd6/80

Mineral života: 10 namirnica koje sadrže najviše magnezija

Magnezij se s pravom naziva mineralom života jer bez njega naše tijelo ne bi moglo napraviti niti jedan pokret. Ključan je za rad živčanog sustava i mišića, ali kod većine odraslih ljudi ga nedostaje. Kako biste povećali unos magnezija, neka se na vašem tanjuru svakodnevno nađu ove namirnice.

1. Bademi
U 30 grama badema nalazi se 105 miligrama magnezija. Također su bogati vitaminom E, antioksidantom koji održava imunitet i pomaže u održavanju zdravlja očiju. Krcati su proteinima koji vas čine sitima i pomažu kod mršavljenja te omega 3 masnim kiselinama dobrima za srce. Kako ih je najbolje jesti? Uzmite šaku badema za zdravu užinu ili ih dodajte salati, piše Zadovoljna.

2. Sjemenke sezama
U 30 grama prženih sjemenki sezama nalazi se 101 miligram magnezija. Sjemenke sezama također su dobar izvor željeza i vitamina B6.  Umiješajte ih u granolu ili ih dodajte jelu koje pržite na naglo. 

3. Sjemenke suncokreta
U 30 grama sjemenki suncokreta nalazi se 128 miligrama magnezija. Sjemenke suncokreta jako su dobar izvor kalcija i polinezasićenih masti koje pomažu u snižavanju lošeg kolesterola u krvi, kada se konzumiraju umjereno. Možete ih jesti kao grickalice, ali budite svjesni da većina zapakiranih sjemenki suncokreta sadrži puno soli. Zato je bolje kupiti sirove sjemenke suncokreta koje ćete samo prepržiti, a možete ih dodati i salati.

4. Banane
Jedna banana sadrži 22 miligrama magnezija. Banane koje su još uvijek malo zelene jedan su od najboljih izvora otpornog škroba, zdravog ugljikohidrata koji vas čini sitima i ubrzava metabolizam. U bananama ima i kalija, elektrolita koji pomaže u snižavanju krvnog tlaka. Kako ih je najbolje jesti? Opcije su bezbrojne: napravite smoothie, narežite bananu na kolutiće i dodajte zobenoj kaši, narežite na tost namazan maslacem od kikirikija ili jednostavno ogulite bananu i pojedite.

5. Indijski oraščić

U 30 grama indijskih oraščića nalazi se 89 miligrama magnezija. Jedno serviranje indijskih oraščića pruža gotovo 10 posto preporučenog dnevnog unosa željeza. Ovi orašasti plodovi također su dobar izvor folne kiseline i vitamina K. Jedite ih same kao ukusnu grickalicu ili dodajte salati. 

6. Tofu
U 65 grama tofua nalazi se 37 miligrama magnezija, a ista količina ovog vegetarijanskog izvora proteina zadovoljava 43 posto dnevnih potreba za kalcijem. Tofu će vam dati i dozu željeza, minerala koje tijelo treba da proizvodi hemoglobin, protein koji pomaže crvenim krvnim stanicama da dovode kisik u sve stanice tijela. Tofu će poprimiti okus bilo koje hrane u kojoj ga kuhate. Probajte ga pripremati kao zamjenu piletini ili govedini te naglo popržiti. Vrlo tvrdi tofu možete staviti i na gril.


7. Sjemenke bundeve
U 30 grama sjemenki bundeve nalazi se 74 miligrama magnezija. Dobar su izvor i vlakana, mononezasićenih masnoća dobrih za srce, a ne manjka im ni proteina. Zbog vlakana i proteina sjemenke bundeve odlična su grickalica za sve koji žele smršavjeti. Pržite ih u tavi dok ne poprime zlatnosmeđu boju i ne počnu pucati, oko četiri minute, a zatim ih premjestite na papir za pečenje. Povremeno ih protresite dok se potpuno ne ohlade. Sjemenke bundeve također su pikantan dodatak salatama. 

8. Sjemenke lana
U jednoj žlici cjelovitih sjemenki lana nalazi se 40 miligrama magnezija. Pospete li jogurt ili žitarice mljevenim sjemenkama lana, imat ćete doručak koji pospješuje zdravlje srca. Žlica sjemenki lana sadrži više od polovice dnevno preporučenog unosa omega 3 masnih kiselina, a sadrže i vlakna i antioksidante. 
Sjemenke lana imaju orašasti okus, zbog čega odlično pašu uz jogurt ili žitarice ili u smoothieju. Samo je važno prije konzumacije ih samljeti (ili ih kupite samljevene) jer će u suprotnom samo proći kroz organizam a da ih ne probavite i tako nećete imati nikakve koristi od njih.


9. Brokula
U 65 grama kuhane brokule nalazi se 51 miligram magnezija te više vitamina C nego u naranči. Najviše hranjivih tvari iz brokule dobit ćete ako ju jedete sirovu ili lagano kuhanu na pari te u kombinaciji s rajčicama.

10. Grašak
U 130 grama graška nalazi se 48 miligrama magnezija te skoro dnevna doza vitamina C. Grašak je i dobar izvor bjelančevina, kalija i vitamina A. Bacite grašak u brzo prženje ili ga dodajte salati, napravite zasitnu juhu od graška, napravite rizi-bizi, dodajte tjestenini, a mladi grašak možete jesti i sirov.

hr Tue Nov 27 2018 17:26:24 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6a8d410e49380eb28b459e/80
Foto: PIXABAY

Reagira li vaša koža na pad imuniteta? Evo koji su znakovi

Koža je naš najveći organ i upravo se na njoj mogu manifestirati promjene koje doživljava baš organizam. Drastičan pad imuniteta jedan je od njih.

Sam pojam imuniteta označava sposobnost organizma da se odupire infekcijama, bolestima ili nekim drugim biološkim ili kemijskim opasnostima te se brani od njih. Njegova je glavna uloga uspostavljanje granica koje će onemogućiti ulazak bakterija, virusa, parazita, štetnih molekula ili otrova.

No da bi imunološki sustav tako i funkcionirao, i mi moramo dati svoj doprinos. Izostanak pravilne prehrane ili stalna izloženost psihičkom ili fizičkom stresu mogu znatno umanjiti njegove sposobnosti.

To neće rezultirati samo našom većom podložnošću prehladama ili bolestima koje nisu vidljive na prvi pogled nego i ozbiljnim kožnim oboljenjima.

To je dodatno pojasnila dermatovenerologinja Ivana Nola.

Koža je složen organ u kojem se nalazi imunološki mikrokozmos, stanice koje pripadaju imunološkom sustavu i odgovorne su za zdravlje kože.

Osobito u hladno vrijeme imunološki sustav se mijenja i naša koža pokazuje znakove jake suhoće, svrbeža ili pogoršanja osnovnih bolesti kao što je atopijski dermatitis ili vulgarna psorijaza, a može postati i otvorena zona za djelovanje patogenih čestica, pojašnjava dr. Nola.

Izloženost stresu treba shvatiti ozbiljno 

No vanjski zimski uvjeti nisu jedini koji utječu na pojavu dermatitisa. Stalna izloženost stresu jedan je od najvećih čimbenika koji može drastično narušiti zdravlje kože.

Štoviše, prema nekim istraživanjima, čak je 80 posto svih bolesti modernog doba rezultat su izloženosti stresu. To je prepoznala i dermatologija pa se unutar nje razvila i zasebna grana, psihodermatologija, koja se bavi utjecajem naših osjećaja na kožu.

Kada je u pitanju koža, ona je povezana s živčanim završecima moždanih stanica pa se zato gotovo sve naše emocije mogu vidjeti i na njoj. U stanju stresa, tijelo proizvodi kortizol koji na neki način uništava kolagenska vlakna, crpi vlagu iz kože i pospješuje nastanak upalnih procesa kože.

Pridodamo li tome i neadekvatnu prehranu i time smanjene razine imuniteta, rezultat mogu biti ozbiljna kožna oboljenja poput ranije spomenutog atopijskogdermatitisa, seboroičnog dermatitisa, psorijaze i drugih.

Ključna uloga prehrane i vitamina D

Da bismo spriječili takva stanja ili ubrzali proces ozdravljenja jednom kada nam je dijagnosticirana neka od navedenih kožnih bolesti, treba obratiti veliku pažnju na prehranu i dovoljno unošenje vitamina D.

Poznato je da prehrana djeluje na imunitet, jer pothranjene osobe ili osobe koje ne konzumiraju zdravu hranu lakše podliježu infekcijama.

Stoga, ako želimo osnažiti svoj imunitet, treba birati namirnice koje su bogate nutrijentima – proteinima i „dobrim" masnoćama.

Svakako tu treba dodati antioksidane, prebiotike i probiotike. Kada oni nisu prisutni, javljaju se problemi s kožom, napominje dr. Nola.

No ništa manje važan nije ni vitamin D.

Jednu od bitnijih uloga ima D vitamin, koji jača imunitet, obnavlja kožu tako da djeluje na formiranje zaštitne barijere kože. Vitamin D ima ulogu u stvaranju i reguliranju antimikrobnih paptida, te tako djeluje na otpornost kože na infekcije.

Snižene vrijednosti D vitamina imaju svoju ulogu u patogenezi atopijskog dermatitisa, psorijaze i nekih drugih bolesti kože npr. vitiliga i morfeje, kao i ulogu u starenju kože,govori za Zadovoljna.hr dr. Nola iz Poliklinike Nola.

Vitamin D može se „dobiti“ boravkom na suncu, no ako vam je dijagnosticirana kožna bolest, preporučuje se da ga uzimate i u obliku kapi koje se mogu dobiti isključivo na recept. Bez recepta možete konzumirati vitamin D u obliku kapsula iz ulja riblje jetre.

Također je uputno u svoju prehranu unijeti namirnice koje sadrže vitamin D poput šampinjona, punomasnog jogurta, naranče, tune, lososa.

No svakako je najvažnije da naučite kako se brinuti za sebe i nositi se sa stresom. Pokušajte naći svoj ispušni ventil, nešto što će vas veseliti na kraju svakog radnog dana.

Svakako mogu pomoći joga, trčanje, šetnja sa psima ili bilo koja druga tjelesna aktivnost, kao i uživanje u hobijima i druženje s najmilijima.

Kombinacija toga, prehrane i pravilne njege kože prepisanim lijekovima doprinijet će bržem ozdravljenju, piše Zadovoljna.hr


hr Mon Feb 18 2019 11:47:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6a87bb0e4938b1b18b45b9/80
Foto: PIXABAY

Riješite se umora i tromosti: Ovi čajevi razbudit će vas i očistiti vaš organizam od toksina

Prečesto doživljavamo čaj samo kao običan napitak, zamjenu za kavu ili nužno zlo koje moramo koristiti prilikom prehlada. No, time zanemarujemo čudotvorne mogućnosti čaja i sve one divne biljke koje nam je priroda podarila, a koje mogu učiniti čuda za naše zdravlje, poput: koprive, maslačka, vrbine kore, listova kruške, krkavine, metvice, gorke djeteline, kadulje, sikavice, pelina, gospine trave i stolisnika.
Ne samo da nam ove biljke mogu pripomoći kod raznih tegoba, nego su, pogotovo u kombinaciji, odlične za čišćenje cijelog organizma, a organizam čist od toksina koje svakodnevno unosimo u sebe, glavni je preduvjet zdravlja. Zato vam donosimo dva efikasna recepta za čišćenje organizma.

S pomoću čaja za čišćenje krvi možete potaknuti aktivnost organa za odvajanje štetnih tvari, ali on djeluje samo ako se rabi dulje, otprilike tri do četiri tjedna. Ovo je primjerice zgodan recept koji se može koristiti u tu svrhu, a za njega vam trebaju jednaki dijelovi koprive, maslačka, vrbine kore, krkavine kore i listova kruške. Žlicu ove mješavine treba preliti šalicom vruće vode, ostaviti 15 minuta, procijediti i piti dva do tri puta na dan po jednu šalicu.

Valja spomenuti i čaj namijenjen jetri, koja se kao organ za detoksikaciju itekako mora nositi s opterećenjima koje organizam podnosi (da u ova opterećenja spada i nezdrava prehrana kao i pušenje, kava i slično, nemojmo se zavaravati). Jetra je ujedno i ‘rotacijska ploča’ za sve hranjive tvari – ugljikohidrati se pohranjuju u obliku glikogena, od aminokiselina se izgrađuju vlastite bjelančevine, jetra služe i kao veliki rezervoar krvi, tvrdi dnevno.hr, te možemo reći da je to pravi mali uređaj za recikliranje starih krvnih tijela. Osim toga jetra su zadužena i za grušanje krvi.

Za čaj koji je odličan za jetru potrebni su vam jednaki dijelovi metvice, gorke djeteline, kadulje, sikavice, pelina, gospine trave, stolisnika i korijena maslačka.  Jednu do dvije pune šalice čaja (najbolje koristiti one za kavu) preliti  s ¼ L ključale vode, dva puta kratko zakuhati, ostaviti pokriveno deset minuta i piti po jednu šalicu mlakog čaja na dan.
hr Mon Feb 18 2019 11:30:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6a651e0e493807b28b4592/80
Foto: PIXABAY

Zbog ovih će osam razloga mnogi izbaciti bijeli kruh iz prehrane

Bijeli kruh ne sadrži nikakve hranjive tvari, a pored toga uzrokuje akne na koži, probavne smetnje, višak težine jer se 'taloži' u mastima, a može biti i uzročnik dijabetesa

Sve više ljudi prestaje jesti kruh kako bi držali dijetu bez ugljikohidrata i izgubili kilograme. Nekoliko blogera je pratilo što se događa s njihovim tijelom nakon što su iz prehrane izbacili kruh, a rezultate su objavili na društvenim mrežama, pa ih je prenio i portal Brightside. No je li sav kruh štetan, ili ipak postoje zdrave varijante ovog proizvoda?

Pšenični, raženi i punozrnati kruh su sasvim u redu. Ove vrste kruha su zdrave, ali bijeli kruh nije tako dobar. U 20. stoljeću brašno i kvasac su zamijenjeni, a kombinacija intenzivne energije i aditiva u potpuno je pomjerila vrijeme koje je potrebno da tijesto sazre. To je glavni razlog da prestanete jesti bijeli kruh, čak i onaj vrhunske kvalitete. Ako još niste uvjereni, ovih osam razloga objasniti će vam zašto ne biste trebali jesti bijeli kruh.

1. Beskoristan proizvod

Kada se bere pšenica je puna vitamina, ali sve korisne tvari nestaju kad se zrna obrađuju. Čak i vrhunska bijela brašna zadržavaju samo oko 30 posto korisnih tvari koje su imale prije obrade, a te tvari postanu 'neaktivne' nakon samo dva tjedna. A rok trajanja brašna je oko godinu dana.

2. Nedostatak okusa

Priznajte da bijeli kruh nema okusa, ipak to je razlog zašto ga mnogi vole. Kruh vas ne 'sprječava' da uživate u okusu mesa, juhe, sira ili nečeg drugog što jedete s kruhom. No u usporedbi s proizvodima od cjelovitog zrna brašna, tvrdi 24sata.hr, bijeli kruh ne poboljšava okus ostale hrane.

3. Toksičnost

Suvremeni svijet zahtjeva proizvodnju što više pšenice, pa se ona uzgaja u što kratkim vremenskim razdobljima, a poljoprivrednici ju špricaju pesticidima. Također joj se dodaju brojne kemikalije kako bi se zaštitila od glodavaca i gljivica. Na kraju, da bi brašno bilo bijelo, proizvođači ga izbjeljuju istim tvarima koje koristimo za pranje: benzoil peroksidom, persulfatima i klorovim dioksidom. 

Prije nego kupite kruh, na pakiranju provjerite je li napravljen od organskog ili rafiniranog brašna. Rafinirana ili pročišćena brašna prolaze kroz opisane postupke, pa nemojte kupovati takav kruh.

4. Problemi s kožom

Ono smo što jedemo. Uzrok problema s kožom možda je upravo vaša prehrana - ako je bogata uglavnom proizvodima od brašna. Naime, akne uglavnom uzrokuje gluten kojeg ima u kruhu. Tijelo ne može izlučiti gluten pa nastaju crijevna oštećenja. Prije odlaska kod dermatologa ili kozmetologa, probajte promijeniti svoju prehranu.

5. Problemi s probavom

Gluten može uzrokovati različite probavne probleme. Kruh od cjelovitog zrna sadrži značajan element - vlakno - dok ga proizvodi od brašna nemaju. Pet do šest šnita kruha od cjelovitog zrna dnevno osigurava vam dovoljno vlakana da zadovoljite dnevnu normu. Usporedbe radi, ako bi tu normu htjeli zadovoljiti voćem i povrćem, dnevno biste trebali pojesti 14 jabuka, 21 mrkvu, 25 rajčica ili oko dva kilograma krastavaca.

6. Prerano starenje

Kao što već znate, bijeli kruh je proizvod koji ne sadrži nikakve korisne tvari. Konzumiranje namirnica koje ne sadrže vitamine onemogućava tijelu da ostane mlado. Dakle, oni koji vole proizvode od rafiniranog brašna većinom izgledaju starije, nego što zapravo jesu.

7. Ovisnost

Kruh je kao droga - bijelo brašno uzrokuje porast razine šećera u krvi, pa kao rezultat raste inzulin. Kada pojedete krišku kruha, šećer u krvi brzo naraste, ali i brzo padne pa se osjećate loše i želite jesti još 'brzih' ugljikohidrata da bi se osjećali bolje. Takve drastične promjene razine šećera u krvi mogu dovesti do dijabetesa.

8. Višak težine i pretilost

Za mnoge ljude to može biti glavni razlog izbacivanja hrane s rafiniranim brašnom. Više od 70 posto ljudi koji prestanu jesti kruh gube na težini u roku dva tjedna. Jedna šnita kruha srednje veličine sadrži 0,6 grama vlakana, a ostali sastojci kruha se pretvaraju u tjelesne masti. Glikemijski indeks kruha je veći nego za čokoladu, a škrob koja se nalazi u tijestu razbija se u probavnom traktu i pretvara u glukozu koja ulazi u krvotok što znači da ćete se uskoro osjećati gladno.

hr Mon Feb 18 2019 08:56:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6979370e4938b1b08b45bd/80
Foto: Screenshot Youtube

Pet pjesmama po kojim će se kralj narodne glazbe pamtiti

Šaban Šaulic poginuo je u prometnoj nesreći u Njemačkoj
Nakon nastupa u Njemačkoj, Šaban je imao prometnu nesreću. Hitno je prebačen u bolnicu gdje je naposlijetku podlegao ozljedama. 

Njegova pjevačka karijera započela je kada ga je stric pozvao u lokal gdje je inače svirao i to zato što je smatrao da više može zaraditi od glazbe nego od sporta.

Prvu pjesmu otpjevao je na ijekavici, a sa 18 godina preselio se u Beograd. Obzirom da je bio dijete iz provincije, isprva mu je to teško palo.

Šaban će zasigurno ostati zapamćen po brojnim hitovima s kojima je bio poznat na balkanskoj sceni, a ovo su neke od njih:








hr Sun Feb 17 2019 16:09:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .