Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5a4e9222b9e03e72408b4657/80
Foto: RTL

Sudionici "Života na vagi" savjetuju: Kako započeti s gubljenjem viška kilograma nakon blagana?

Dorian, Paško, Ivana i Siniša otkrivaju svoje male tajne zdravog života koje će vam pomoći da do ljeta postanete najbolja verzija sebe

Tijekom blagdana rijetko tko uspijeva odoljeti masnoj hrani, kapljici više te slasticama koje se uvijek nekako nađu nadohvat ruke. Sad su već blagdani iza nas, a sve što nam je od njih ostalo je višak neželjenih kilograma koji su očekivano došli kao rezultat opuštenog hedonističkog perioda. No nakon prekomjernog uživanja u hrani i piću, nužno je vratit se u formu te tijelo očistiti od nakupljenih toksina.

 Za savjet smo upitali četvero sudionika showa „Život na vagi“ koji su zajedno skinuli preko 200 kilograma: Dorian Crnković, Paško Karlo, Ivana Stapić i Siniša Pšak.

Iza na su blagdani, koliko ste „griješili“?

Siniša: Ja sam se malo opustio, ne previše. No svakako ću trebati to sada odraditi i pojačati treninge.

Dorian: Nisam se opustio, nastavio sam prema ritmu iz showa. Samo što sam smanjio hodanje. Inače hodam 30-40 kilometara dnevno, a sada samo 20. Iza svakog obroka obavezno hodam.

Ivana: „Sagriješila“ sam, ali ne smatram to problemom. Odradit ću sada kvalitetne treninge i to potrošiti. I u showu su nas učili da je normalno i „sagriješiti“, ali je važno odraditi kvalitetan trening.

Paško: Trudio sam se zdravo hraniti bez obzira na obilje svega. Pokušao sam izbjeći većinu domjenaka i proslava.

Ulaskom u novu godinu ljudi se često odlučuju za drastične životne odluke. Jedna od tih je zasigurno zdraviji način života i gubitak nakupljenih kilograma. Što biste savjetovali svima onima koji su na početku te što je ključno bilo pri vašem uspjehu?

Paško: Prvo treba baciti svu preostalu hranu od blagdana (ako je niste pojeli). Nemojte biti kanta za smeće. Donirajte hranu, time ćete učiniti dobro djelo i uz to biti zdraviji.

Siniša: Mi smo takva nacija da sve što imamo u kući od blagdana trebamo pojesti, a to je nepotrebno.

Ivana: Ja bih svakako savjetovala da ako se može pješke na posao da se to obavezno učini. Ljudi, pokrenite se. Treba reagirati na vrijeme. Upišite teretanu obavezno. Pronađite društvo jer ćete se međusobno motivirati.

Što se tjelovježbe tiče, treba li odmah udariti jaki tempo i šokirati organizam ili ipak savjetujete da intenzitet tjelovježbe treba povećavati postepeno?

Dorian: Bolje je krenuti polako i s vremenom pojačavati tempo. Ako se krene jako onda će se dobiti upale mišića i vrlo brzo odustati.

Paško: Hodanje je uvijek dobrodošlo, koliko god se ima  volje. Bilo bi najbolje hodati dnevno 10 kilometara, mislim da to može svatko (ako mi možemo).

Ivana: Ako se jako krene onda se i vrlo brzo odustane jer je tijelo iscrpljeno. Ako imaš neku obavezu, obavi je pješke - kreni ranije iz kuće.

Bez koje namirnice više ne možete zamisliti dan?

Siniša: Definitivno ne mogu bez salate i posnog sira. No i bez mekinja i zobenih pahuljica ne idem nikamo.

Dorian: Ja obožavam kefir, on mi je skoro u svakom obroku.

Paško: Mozzarella je moja omiljena namirnica. Ona ima proteina i masnoće, ali zdrave masnoće. Navukao sam se u showu na nju.

Čula sam da ako nakon treninga ne popijem protein da mi trening nije imao smisla. Možete li mi to objasniti?

Ivana: Nakon jednog intenzivnog treninga mišići su ti gladni. Da ne bi mišići ostali gladni, hraniš ih whey proteinom nakon treninga. Ne hraniš time salo već ga tjeraš iz tijela.

Siniša: Istina. Nakon što sam izašao iz kuće, nastavio sam s treningom ujutro i navečer. Kroz popodne ide hodanje. Još se nisam vagao, ali vidim da sam još malo pao.

Kako ide pravilo s 5 obroka u danu?

Ivana: Kad smo ušli u kuću shvatili smo da više tu jedemo nego inače. Znači da je većina nas postala to što je upravo zbog 1 do 2 obroka dnevno, jer bismo odjednom unijeli puno hrane. Ovako kad rasporediš u 5 obroka onda jedeš češće i manje obroke. Doručak je svaki put nama bio drukčiji, uglavnom zobene pahuljice i kefir, neko voće, mozzarella, poma, kukumar, pureća šunka i slično, za međuobrok bismo jeli posni sir ili voćni shake, jaje ili mozzarellu. Ručak svakako bez kruha ili samo jedna feta.

Dorian: Obavezno svaki obrok treba sadržavati živu namirnicu, zdravu mast i  protein. Treba po tome raditi obroke i znaš da si na dobrom putu.

Je li zdravo izgubiti puno kilograma u tako kratko vrijeme?

Siniša: U našem slučaju je jer je zdravije skinuti kilograme u kratko vrijeme nego živjeti onako kako smo živjeli. Blago rečeno prasci. Ljudima koji trebaju skinuti malo kilograma se svakako preporučuje postepeno. Nama su isto savjetovali da sada nastavimo skidati manje kilograma mjesečno nego što smo to radili za vrijeme showa.

Paško: Ja svakako smatram da treba slušati svoje tijelo.

Siniša: Napomena: Kad si u prilici, popij zeleni ili planinski čaj.

Shvatila sam da se ljudi zapravo izgube prilikom odabira prave dijete.

Siniša: Najbolja je kokosova dijeta. Jedeš sve osim kokosa (smijeh).

Dorian: Ja sam čuo da je Dukanova dijeta jako dobra, to je kao mesna dijeta. Nisam probao.

Paško: Po meni je najbolja naša mediteranska spiza. Iz više razloga; genetski je naše tijelo već naviklo na takvu spizu, ljudi se već stoljećima hrane tako i naša tijela su prema tome i formirana. Riba, povrće i maslinovo ulje sadrža upravo sve tvari koje su čovjekovom tijelu potrebne.

Najveći problem današnjice je što ljudi nemaju vremena previše vremena provoditi u kuhinji i detaljno si pripremiti svaki obrok.

Paško: Zato je važno sve pripremiti dan ranije. Treba biti organiziran. Nekakvo mjerilo količine obroka nam je veličina šake.

Je li meso zdravo ili nije zdravo? Postoje razne teorije, prosvijetlite nas.

Ivana: Naravno da je meso dobro, itekako, ali način pripreme je bitan. Ako pečeš meso u pećinici s domaćom masti kao moja mama, onda to nije dobro. No ako ćeš meso okrenuti na gril tavi i poslije nadodati maslinovog ulja onda je to dobro. Takve masti nam trebaju.

Dorian: Novi izum nam je kokosovo ulje.

A jaje sa žumanjkom ili bez?

Ivana: Naravno da sa žumanjkom. To su gluposti iz osamdesetih godina. Ne postoji čišći protein od cijelog jaja. Ako treba, pojedite i dva jaja. Uz to nadodajte tunu i salatu i imate perfektan obrok.

Siniša: To su boksači neku svoju teoriju razvili s pola jaja. Pojedite nekad i više hrane, ali nastojite da to što jedete bude zdravo.

Voće deblja ili ne deblja?

Dorian: Voće je dobro ujutro kao obrok, ali iza ručka ne. Ima i taj misterij s orašastim plodovima kojih ne treba pojesti cijelu šaku, kako ljudi inače misle, već samo 5 komada.

Siniša: Banana je isto dobra, al jedna – ne 5!

 Ivana: Ja sam ovisnik o slatkome tako da mene ovo doba mandarina spasilo da umjesto dva reda čokolade pojedem dvije mandarine. Voće mi kompenzira tu želju za slatkim.

Čujete li se s ostalim ukućanima? Kako oni provode dane izvan kuće?

Siniša: Pa onako, ne čujem se baš s puno ljudi. S Josipom se znam vidjeti.

Ivana: Čujem se s Josipom, Dedom i Lucijom. To je to. Imamo zajedničku grupu gdje se čujemo svi skupa, ali s nikim osobno.

Dorian: Vidjeli smo se s Ljubom prije blagdana. Nadamo se da se trudi, kaže da ima problema sa štitnjačom pa joj valjda malo zapinje. Bit će ona dobro, mora zbog djece.

hr Fri Jan 05 2018 08:00:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b4db912cb557a320f8b4c88/80
Foto: Pixabay

Evo kako sami možete napraviti repelent za odbijanje komaraca

Citronela je podvrsta limunske trave i najbolje sredstvo za zaštitu od komaraca. Eterično ulje citronele pomiješajte s baznim uljem i utrljajte na kožu prije izlaska.
Komarci neke ljude "vole" više nego druge, a ako ste se prepoznali u prvoj skupini, onda je svakako dobro znati kako napraviti prirodne repelente koji će vas učinkovito i bez štetnih kemijskih sastojaka, zaštiti od neugodnih zujavaca.  

Citronela je podvrsta limunske trave i najbolje sredstvo za zaštitu od komaraca. Eterično ulje citronele pomiješajte s baznim uljem i utrljajte na kožu prije izlaska. 

Ulje čajevca, poznato po svojim ljekovitim, ali i protuuplanim svojstvima, pomoći će vam i u odbijanju komaraca. U bocu s raspršivačem od 200 ml ulijte 60 ml ulja čajevca i do kraja dopunite destiliranom vodom. Iako vam se može činiti neprivlačnom idejom koristiiti jabučni ocat zbog njegovog mirisa, imajte na umu da je riječ o sastojku koje ima gotovo svako kućanstvo, a učinkovito će odbiti komarce. Pomiješajte ga sa sitno sjeckanim peršinom i namažite kožu. 

Jedno od najjačih sredstava za odbijanje komaraca je obična mačja metvica. Istraživanja su pokazala da je 10 puta učinkovitija od DEET-a za odbijanja komaraca. Kod ružmarina i mačje metvice, samo zgnječite nekoliko listova i utrljajte ih na kožu i odjeću da pojačate učinak. Lavanda neće samo otjerati moljce iz vaših ormara, već i komarce. 

Ulje lavande razrijedite u baznom ulju, a možete ga koristiti i za ublažavanje svraba nakon uboda komarca. S obzirom da je jako nježno ulje, možete ga mazati i na kožu bebe, piše vecernji.hr

hr Sun Jul 22 2018 20:33:23 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b211d8c2af47f852a8b466f/80
Foto: Getty Images

12 minuta dnevno treba vam da se riješite negativnih emocija

Pisanje nam omogućuje da fizički otpustimo ono što nas čini napetima, baš kao što se ljudi tijekom seksa rješavaju napetosti. Na kraju vježbe, ispisana stranica se spaljuje i tako ćete "očistiti" sve negativne emocije.

Ova vježba najbolje funkcionira ako samo nastavite pisati i ne prestaje da biste razmislili što biste mogli nadodati ili promijeniti. Ne mislite na gramatiku ili je li vam rukopis lijep čak i čitljiv, samo pišite. Može vam se dogoditi da toliko brzo pišete da čak ne možete niti pročitati što ste napisali, ali to je u redu. Ne pokušavajte biti pristojni. Na kraju samo uništite papire i ne morate se brinuti da će ih bilo tko pročitati.

Upute

Prije no što počnete, nabavite olovku i bilježnicu i otiđite na neko tiho mjesto gdje vam nitko neće smetati. Sjednite i namjestite štopericu na 12 minuta.

Otvorite bilježnicu i pišite sve što vam smeta. Može to biti posao, zdravlje, financije, veze s drugima, bilo što... Ne razmišljajte previše, samo pišite. Kad otkuca 12 minuta, prestanite pisati. Uzmite papir, otiđite na sigurno mjesto gdje ga možete zapaliti i bacite. 

Kad završite s pisanjem, nemojte čitati ono što ste napisali. Ne koristite kompjuter ili neki elektronički uređaj, jer želite imati vezu između sebe i materijala na kojem pišete, kako biste mogli iznijeti još više emocija. 

Radite ovo pet uzastopnih dana najmanje, a možete i više. Neka vam to postane dio rutine baš kao i higijena ili nešto slično, piše N1.


hr Sun Jul 22 2018 20:06:18 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b54bf3bcb557a32378b47ea/80
Foto: Pixabay

Perete ruke tekućim sapunom? Ovo bi vas moglo zabrinuti

Mnogi ljudi koriste tekući sapun umjesto onog tvrdog jer smatraju da je on, zbog ambalaže, otporniji na bakterije te da pruža više čistoće.

Međutim, to nije nužno istina. I na bočicama tekućih sapuna itekako se mogu nakupljati bakterije, pogotovo na plastičnim zatvaračima koje pritiskate da izađe sapun. 

To pogotovo vrijedi za bočice za ponovno punjenje. "Svaka bočica može doći u doticaj s bakterijama kroz okoliš. Može to biti putem prljavih ruku, prljavih krpa za pranje, prljave vode ili čestica u zraku prilikom ponovnog punjenja", rekao je Dan Renner iz tvrtke Kutol Products koja proizvodi sredstva za čišćenje za portal Clean Link.

Upravo zbog toga biste trebali redovito prati i bočice za tekući sapun, a pogotovo one koje koristite više puta, ponovno puneći sapun u njih, piše N1.


hr Sun Jul 22 2018 19:30:56 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b54b686cb557ad2408b456f/80
Foto: Pixabay

5 idealnih filmova za ljetne večeri

Ljeto je mnogima omiljeno godišnje doba. Visoke temperature, dugi dani, večeri prepune događanja i česti izlasci ono su što obilježava ovaj dio godine. No, ukoliko ste se zaželjeli mirne večeri i opuštanja, ostajanja kući i mirnog druženja, izdvojili smo 5 filmova idealnih za opuštanje tijekom vrelih ljetnih večeri.

1. PRLJAVI PLES

Baby i Johnny se upoznaju u odmaralištu, a očekuje ih ljeto prepuno iznenađenja. Zabranjeno im je biti skupa jer je Baby gošća, a Johnny „tek“ plesač u odmaralištu. Ne zanose se zabranama, već odlučuju provesti ljeto uživajući.

P.S. Postoji li netko da mu nije poznata posljednja plesna točka u filmu i poznati „lift“?


 

2. TALENTIRANI GOSPODIN RIPLEY

Ovaj film odličan je izbor za ljubitelje ljetnih filmova s dozom intrige i opasnosti. Radnja se odvija u 50- ima u Italiji, a prati skromnog Toma Ripleya koji očajnički želi živjeti glamuroznim životom Dickieja Greenleafa i njegove djevojke.


 

3. RALJE

Sama pomisao na gledanje Ralja budi u vama strah od plivanja? Ovaj kultni film čiju režiju potpisuje Steven Spielberg probio je sve rekorde gledanosti te bio najkomercijalniji film do Ratova zvijezda, a radnja započinje kada velika bijela psina ubije djevojku u turističkom gradiću.


 

4. ZAMKA ZA RODITELJE

Ovaj remake filma iz 1961. s Lindsay Lohan u glavnoj ulozi već je postao klasik, a vole ga svi uzrasti. Lindsay Lohan igra sestre blizanke koje se, nakon što su razdvojene od malih nogu, sretnu u ljetnom kampu i odluče ponovno spojiti svoje roditelje. 


 

5. PETAK TRINAESTI

Za ljubitelje horora, osobito onih čija je radnja smještena u ljetnom kampu, Petak trinaesti iz 1980te stekao je status kultnog filma tog žanra. Radnja se odvija u kampu Crystal lake koji je u 50-ima bio poprište brojnih zločina, a nakon što se treba ponovno otvoriti- nekoliko desetljeća kasnije- netko počinje ubijati savjetnike u kampu. O kome je riječ? – pogledajte!






hr Sun Jul 22 2018 18:56:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .