Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5877f1961eea8f9aec8b4598/80
Foto: Pixabay

Namirnice koje ubrzavaju cirkulaciju i sprječavaju debljanje

Loša cirkulacija može uzrokovati suvišne kilograme, povišenu razinu masnoće u krvi i mnoge kronične bolesti, a ako želite poboljšati cirkulaciju jedite puno plave ribe, integralnih žitarica, bobičastog i citrusnog voća, a kao 'trik iz rukava' koristite ljekovite začine poput ružmarina, cimeta i đumbira.
Cirkulacija, odnosno kolanje krvi organizmom, predstavlja ključ života. Ona omogućuje prijenos kisika i nutrijenata svim tkivima, hraneći na taj način sve tjelesne stanice i omogućavajući im oslobađanje od otpadnih produkata. Sve dok je cirkulacijski mrežni sustav uravnotežen, cjelokupan organizam funkcionira u optimalnim okvirima, uredno obavljajući svoje zadaće.

No, suvremeni način života praćen dugotrajnim sjedenjem, neadekvatnom prehranom te pušenjem, pretjeranim uživanjem u alkoholu i izloženošću stresu neminovno pogoršava cirkulaciju krvi u organizmu. Ustoličenju loše cirkulacije u organizmu pridonose suvišni kilogrami, povišena razina masnoće u krvi te loše kontrolirane kronične bolesti.

Ginkgo biloba
Mnogobrojna istraživanja na ovu temu pružila su znanstvenu potvrdu opravdanosti primjene u liječenju bolesti srca i pluća te ukazala na pozitivan učinak Ginkgo bilobe na mozak. Vrijednost Ginkga leži u njegovoj sposobnosti poticanja cirkulacije prema mozgu i ekstremitetima. Povećanjem protoka krvi, Ginkgo biloba posljedično ima pozitivan učinak na cjelokupni vaskularni sustav te pomaže osigurati hranjive tvari mozgu, očima, ušima i srčanom mišiću

Među ljekovitim biljkama, prijateljima cirkulacije, najveće priznanje, bez sumnje pripada Ginkgo bilobi. Ostalo ljekovito bilje koje može biti od pomoći uključuje divlji kesten, ulje eukaliptusa i bijelo glog.

Simptomi loše cirkulacije

Problemi s cirkulacijom se razvijaju postupno, pa nerijetko u najranijoj fazi bolest nije primijećena. Prvi se simptomi očituju u obliku grčeva te umora nogu i stopala tijekom tjelesne aktivnosti.

Nakon odmora bolovi prolaze, ali se već prvom prilikom vraćaju. Slijede simptomi koji već ukazuju na poodmakli stadij bolesti poput oticanja nogu, tupe boli u listovima, hladnih stopala, promjene boje kože u plavkastu ili ljubičastu te česte rane na kože koje ne zarastaju. Na pojavu simptoma potrebno je što prije reagirati jer se vrlo često bolesti pristupa u već razvijenom obliku kada postoji i velik rizik da je za izlječenje prekasno.

Prehrana i cirkulacija
Budući da nepravilna prehrana leži u podlozi poremećaja cirkulacija, sama logika
nalaže da je uravnotežena prehrana najbolji put u postizanju optimalne cirkulacije. Prijatelj cirkulacije je ona prehrana koja se temelji na integralnim žitaricama, voću i povrću. Svakako je poželjno, u kontekstu masti, ograničiti unos namirnica životinjskog porijekla koje obiluju zasićenim masnim kiselinama, a prednost dati unosu mononezasićenih (maslinovo ulje) i polinezasićenih masnim kiselina.


Dodatno, adekvatan unos omega-3 masnih kiselina dokazano potiče cirkulaciju stoga ne zaboravi ribu, posebice onu plavu, učiniti redovitim dijelom jelovnika. Osim općenitih savjeta, postoji čitav niz namirnica i hranjivih tvari koji potiču cirkulaciju i kao takvi mogu biti vrijedna pomoć u borbi protiv ovog čestog poremećaja. Osim pogodnih namirnica, priroda krije još pokoji 'trik u rukavu' koji pomaže otežanu cirkulaciju. To se, prije svega, odnosi na začine poput ružmarina, kumina, cimeta i đumbira, ali i ljekovite biljke koje su stoljećima poznati saveznici u borbi protiv loše cirkulaciju,piše Zdrava krava

Obavezni jelovnik
Ako patite od poremećaja cirkulacije obavezno u svoj jelovnik uvrstite:

češnjak – smanjuje razinu kolesterola i rizik od ateroskleroze, regulira krvni tlak

luk
- povećava krvni protok

ekstra djevičansko maslinovo ulje crno vino bobičasto voće
– obiluju bioflavonoidima koji jačaju stijenke krvnih žila, posebice kapilara

citrusno voće
– bogato vitaminom C koji jača stijenke krvnih žila

rajčice i lubenica
– obiluju likopenom koji sprječava nastanak plaka na stijenkama krvnih žila

bućine sjemenke
– bogate vitaminom E koji sprečava sljepljivanje krvnih stanica

orašasti plodovi
– bogati niacinom, a sadrže i blagotvorne omega – 3 masne kiseline (posebice orasi)




hr Wed Dec 20 2017 12:54:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5904d385b47398de648b4583/80

Sedam razloga zašto jesti jagode

Sezona je jagoda, omiljenog voća većine pa zato iskoristite priliku jer su jako zdrave
Zašto je dobro jesti jagode češće?

1. Lijek za sve

Jagode su bogate kalcijem, magnezijem i vitaminom C. Dobre su za liječenje probavnih smetnji, upale grla, ekcema i prehlada. Posjeduju čak i svojstva analgetika pa su dobre i za sprečavanje glavobolje. 


2. Ubrzavaju metabolizam

Bogate su protuupalnim i protukancerogenim sastojcima jer sadrže mnogo antioksidansa, flavonoida, polifenola, fitonutrijenata i vlakana. Pomažu ubrzati metabolizam i ukrotiti apetit, a istovrmeno jagode mogu biti od velike pomoći i za vaše srce. 


3. Štite od UV zračenja

Rezultati jednog istraživanja pokazali su kako ekstrakt jagode štiti od štetnog ultraljubičastog zračenja, povećavajući njenu otpornost i smanjujući oštećenje DNK.

4. Nisu kalorične

Vjerovali ili ne, danas se uzgaja 600 raznih sorti jagoda. Jagode se ubrajaju u voće s najbogatijim sadržajem nutritivnih sastojaka. Jagode ne sadrže puno kalorija, a olakšavaju mršavljenje, štite nas od bolesti srca, snizuju kolesterol, poboljšavaju pamćenje... Prilično jake stvari za tako malene bobice, zar ne?

5. Pomažu u prevenciji makularne degeneracije

Jagode dokazano pomažu u prevenciji starosne makularne degeneracije, najčešćeg uzroka sljepoće starijih osoba. Istraživanje je pokazalo da je svakodnevnom konzumacijom tri ili više voćki moguće smanjiti rizik razvoja makularne degeneracije za više od 36 posto. Znanstvenici vjeruju kako se dobrobiti mogu pripirati elaginskoj kiselini, antioksidansu iz jagoda.


6. Snižavaju kolesterol

Istraživanje objavljeno u časopisu Nutrition Journal još je jednom potvrdilo snagu jagoda u snižavanju kolesterola.

Sudionice istraživanja koje su pokazivale minimalno tri simptoma metaboličkog sindroma svakodnevno su pile napitak obogaćen s 25 grama dehidriranih jagoda u prahu.

Dobra je vijest da je za četiri tjedna, razina njihovog kolesterola (pogotovo lošeg) pala je prosječnu.

7. Birajte svježe jagode

Važno je naglasiti da samo svježe i smrznute jagode sadrže pregršt korisnih sastojaka koji doprinose zdravlju. Naime, prerađeno voće gubi većinu - ako ne i sve nutritivne vrijednosti., piše ordinacija.hr

hr Tue Apr 24 2018 08:04:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5adec6e32af47f88928b4617/80

U subotu se održava 12. Mosor Grebbening

U organizaciji Planinarsko-ekološke udruge "Gata“ u subotu 28. 04. 2018. održava se treking utrka 12.Mosor Grebbening. Kao što i sam naziv govori trka se gotovo u cijelosti održava grebenom i padinama Mosora.

S obzirom da je simbol natjecanja tovar ( magarac) i natjecateljske kategorije nose nazive po toj životinji :  Sivonja, Tovar i Pule. Središte manifestacije i cilj svih utrka je u Gatima središtu drevne Poljičke kneževine.  

Natjecatelji su podijeljeni u tri kategorije: Sivonja ( dužine 37 kilometar) koja po običaju starta u 8:00 sati s tvrđave u Klisu, Tovar ( dužine 17 kilometara) koja starta u 09:30 iz Sitna Gornjeg  te Pule  ( 7  kilometara ) koja starta u 11:00 u Gatima. Cilj svih kategorija je u Gatima. Napominjemo kako je Pule kategorija  namijenjena  izletnicima rekreativcima koji slobodno vrijeme žele provesti u prirodi i čistom zraku, dok su Sivonja i Tovar ipak za spremnije natjecatelje.

Prijave za utrku: isključivo putem on-line prijavnice na web stranici stotinka.hr. Startnina: Sivonja kategorija: 150 kn, Tovar kategorija:120 kn po osobi, Pule kategorija:100 kn po osobi (mlađi od 16 godina – 50kn).

Treću godinu u nizu u sklopu Mosor Grebbening otganiziramo i dječju utrku u dužini 800m koja se održava po predivnoj šumskoj stazi u Gatima, a na kojoj očekujemo 100 djece. Prijave za dječju utrku na kontakt također na web stranici stotinka.hr ili na brojeve mobitela 095/5994518 i 091/3930039. 

Natjecateljima je osiguran ručak,  uz koji se dobije i nekoliko  feta  - tradicionalnog zaštićenog jela - Soparnika. Ovogodišnji 12.Mosor Grebbening je četvrta od deset utrka Dalmatinske Trail Lige 2018.


hr Tue Apr 24 2018 07:56:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ade1d182af47fd8898b4800/80

Dobitnici ulaznica za film Osveta su...

Čestitke sretnim dobitnicima!
Najbrži čitatelji koji su osvojili ulaznice za film Osveta su: Kristina Medvidović, Mario Miličević, Lucija Perica i Josip Klepo. 

Osvojene kinoulaznice dobitnici mogu iskoristiti isključivo od ponedjeljka do četvrtka, zaključno s datumom 09.05.2018. CineStaru Split, Joker centar.

Tri poduzetnika okupljaju se na godišnjem lovu. Jedan od njih poveo je i svoju ljubavnicu, seksi Lolitu. Stvari završavaju loše i Lolitu ostave da umre. Kad se vrati u život, muško se putovanje pretvara u napetu potjeru usred pustinje.
hr Mon Apr 23 2018 20:55:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a8e7cac2af47fcc068b46d4/80

Pet mjesta u kuhinji koja imaju više bakterija od WC-a

Bakteriološki testovi otkrili su pet najprljavijih mjesta u većini kuhinja. Kako bi spriječili razvoj bakterija i bolesti, saznajte otkuda vrebaju i eliminirajte ih
Većina ljudi kupaonicu će ribati na redovnoj bazi, u strahu od gomilanja bakterija i održavanja higijene u domu, no pritom zanemaruju puno bitnija mjesta otkuda bakterije vrebaju, tvrde stručnjaci iz britanske Nacionalne organizacije za javno zdravstvo i sigurnost. Prema njihovoj studiji, kuhinja je najčešći izvor zaraze u domu jer tamo nastaju i razmnožavaju se bakterije koje unosimo u sebe, a da toga nismo ni svjesni. Izdvojili su pet mjesta na kojima je njihova koncentracija, a samim time i opasnost, najveća. Također, upozoravaju da ta mjesta treba redovito prati ili brisati s dezinfekcijskim maramicama, piše Klokanica.

1. Ladice hladnjaka
Odjeljci za spremanje mesa i povrća spadaju u top dva najprljavija mjesta u kuhinji, a prosječan nalaz u njima sadrži Salmonellu, Listeriju, gljivice i plijesan. Svi oni lako uzrokuju sindrom pokvarenog želuca, a ljudi ih peru vrlo rijetko - jednom do dva puta godišnje. Trebalo bi ih obrisati barem jednom na mjesec. 

2. Spužvice i krpe za brisanje
Više od 85 posto ljudi spužvice za pranje suđa ne ispire na dovoljno visokoj temperaturi koja bi ubila štetne bakterije, pa one  sadrže čak šest puta više bakterija nego kvake na vratima WC-a, za koje se smatra da su velik izvor zaraze. Krpe su idealno mjesto za razmnožavanje bakterija jer su gotovo uvijek vlažne, a oko sedam posto spužvica imaju više od milijardu bakterija po mjeri od metra kvadratnog, 60 posto njih sadrži opasnu E. coli, a 25 posto njih iznimno visoke koncentracije bakterije Pseudomonas spp., koja se povezuje s infekcijama oka i kože, ali i fatalnim bolestima. 

3. Otvarač konzervi
Predmet koji se obično ne koristi na svakodnevnoj bazi već povremeno obično je vrlo prljav i prekriven raznim ostacima hrane - jer ga rijetko tko pere. Samim odlaganjem otvarača na radnu plohu, ona dolazi u kontakt s raznim opasnim bakterijama, a najčešće E. Coli. Jednostavno rješenje je staviti ga u perilicu suđa nakon korištenja, a ne u ladicu gdje ga držite.

4. Blender/štapni mikser
Iako rijetko tko doživljava svoj štapni mikser prljavim jer redovito pere donji dio koji sjecka/miješa, oni mogu biti leglo bakterija jer hrana u takvim procesima, odnosno njene čestice, lete posvuda. Nakon svakog korištenja treba ga rastaviti i oprati ili obrisati svaki dio zasebno s toplom vodom i sapunom.

5. Radne plohe i sudoper
Borba protiv bakterija počinje u sudoperu jer se tu svakodnevno nađe ostataka od pripreme hrane, pa i bakterija iz mesa. Jedan od potencijalno najvećih izvora zaraze je sirova piletina, koja je krivac za četiri od pet slučaja trovanja hranom. Kapljicama vode koje prskaju pri pranju opasna se bakterija Campylobacter, koja je jedan od glavnih krivaca za trovanje hranom, te salmonela neprimjetno šire na ruke i odjeću, sudoper, posuđe i pribor te radnu plohu. Da biste se zaštitili, ne perite sirovu piletinu, a nakon svakoga kontakta s mesom svježe peradi operite ruke. A sudoper svakodnevno perite u otopini sode bikarbone i vode ili mješavinom vode, octa i limunova soka.


hr Mon Apr 23 2018 19:59:11 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .