Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5ab835bd2af47f2e508b4569/80
Foto: Privatni album

Studentica Lucia: Šminka kao umjetnost i ispušni ventil

"Kada sam otkrila da je šminkanje doslovno oslikavanje lica, počela sam na njega gledati kao neki oblik terapije i opuštanja kada bi se osjećala loše."

Lucia Horvat studentica je novinarstva koja svoju kreativnost nerijetko pretoči u zanimljive, nesvakidašnje makeup lookove. Počela se šminkati u srednjoj školi, a sada se može pohvaliti vrsnim poznavanjem beauty industrije. Ispričala nam je gdje pronalazi inspiraciju i s nama podijelila nekoliko svojih trikova!


Kada si otkrila svijet šminke i što misliš o rastućem trendu gdje se djeca u sve ranijoj dobi počinju šminkati?

Otkrila sam šminku u osmom razredu osnovne škole, ali nisam znala čemu služi. Počela sam se šminkati u srednjoj školi. Vjerojatno se sada manje šminkam nego što sam tada. Ne smatram problemom to što se mladi u sve ranijoj dobi počinju šminkati, no, zbog pristupa društvenim mrežama i cura na Instagramu čiji je posao promovirati proizvode i koristiti ih što više, misle da i one trebaju činiti isto – što nije slučaj.

Kada ti je šminkanje preraslo u hobi i strast?

Zapravo od početka mi je šminka bila ispušni ventil. Inače crtam i slikam, a kada sam otkrila da je šminkanje doslovno oslikavanje lica, počela sam na njega gledati kao neki oblik terapije i opuštanja kada bi se osjećala loše.

Što misliš je li Instagram pridonio povećanju broja kvazi make up artista?

Ako se Instagram uzima kao primjer kako šminka funkcionira u stvarnom i profesionalnom makeup svijetu, onda mislim da je potrebno malo više istraživati i pogledati njenu povijest. Nemam ništa protiv cura koje vole Instagram makeup, kao ni protiv cura koje se njime bave. Stvar je u  u tome što one moraju koristiti što više proizvoda jer ih se za to plaća. Moraju se probiti na plarformi gdje postoji na tisuće istih takvih profila, što ih ne čini nužno najboljim učiteljicama i ne treba kopirati sve što rade.

Preporučila bih da prije nego što izaberete tko će vas šminkati, nazovete tu osobu i malo porazgovarate s njom da vidite kakvo je zapravo njeno znanje o šminki i radi li na način koji vam se sviđa.

Odakle crpiš inspiraciju za svoje avangardne lookove?

Inspiraciju crpim iz ljudi, glazbe, filma i knjiga. Bowie, Iggy Pop, Blondie i cijela glam rock scena 70ih su mi najveća inspiracija. Jako me inspirira visoka moda, editoriali u modnim časopisima i rad nekih kreativnih direktora i urednica magazina. Ali inspiracija moze biti sve oko nas, ne treba se ograničavati.

Tko su ti najdraže šminkerice?

Lisa Eldridge, Sam i Nicola Chapman, Rachel Goodwin, Charlotte Tilbury, Natasha Denona, Terry Barberon i brojni drugi. Volim ih jer su stvarno genijalci u tome što rade.

Što uvijek imaš sa sobom u kozmetičkoj torbici?

U torbici mi je uvijek parfem, četkica za zube i kolekcija olovki za iscrtavanje usta koje su sve u istoj obitelji nijansi ali nijedna nije zapravo ista. Moram uvijek biti spremna jer se ujutro nikada ne stignem našminkati do kraja.

Koji su tvoji makeup trikovi za koje smatraš da ih vrijedi podijeliti s drugima?

Mijenjajte gumu na uvijaču za trepavice da ne ostanete bez njih.

Spas za razbijenu šminku je medicinski alkohol.

Ako precrtavate usta olovkom i stavite više slojeva te olovke, izgledat će realnije jer ćete postići volumen- tako je radila i Marilyn Monroe.

Ne nosite skupu šminku u izlaske kako je ne bi izgubili.

 

Imaš li neki dugoročniji cilj ili će šminkanje za tebe ipak ostati hobi?

Trenutno ostaje hobi jer istražujem neka druga područja života, ali u bliskoj buducnosti planiram upisati školu šminkanja i dobiti neku potvrdu o svom znanju kako bi svoj hobi mogu malo proširiti.

Voljela bih postati kreativni direktor i surađivati s nekom velikom kozmetičkom kompanijom.


Lucijine dosadašnje lookove možete pogledati na njenom Instagram profilu.

 






hr Mon Mar 26 2018 09:46:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/534883901799429e5daa3386/80

Radni učinak je lošiji ako ste spavali samo 16 minuta manje od uobičajenog

Radnici kojima nedostaje tih 16 minuta sna u odnosu na prosjek češće se žale na stres i lošije se koncentriraju, utvrdio je na temelju ankete tim stručnjaka sa Sveučilišta u Južnoj Floridi

Izgubite li samo 16 minuta sna u odnosu na vaš prosjek spavanja, to može utjecati na to da slabije prosuđujete i teže se koncentrirate tijekom dana, a time i utjecati na vaš radni učinak. Također, radnici kojima nedostaje tih 16 minuta sna češće se žale na povećanu razinu stresa, zbog čega bi ukupna produktivnost mogla biti manja, utvrdio je tim stručnjaka sa Sveučilišta u Južnoj Floridi

Rezultati studije objavljeni u časopisu Sleep Health, a njome je obuhvaćeno 130 odraslih osoba koje rade u IT sektoru. Sudionici su ispunjavali anketu u kojoj su odgovarali kada su otišli u krevet i probudili se, koliko sati i minuta su spavali te koja im je bila kvaliteta sna. Također, ocjenjivali su jesu li tijekom dana imali problema s koncentracijom, nekih briga, ili negativnih misli.

Glavna autorica studije, dr. Soomi Lee, asistentica na Sveučilištu, kaže da je inspiraciju za istraživanje dobila iz vlastitog života.

- Ako sam prethodne noći loše spavala, primijetila sam da to ometa moj svakodnevni život i da imam više negativnih emocija - rekla je za Daily Mail. Istraživači su otkrili da su odrasli koji su bili u krevetu 16 minuta manje od prosjeka prijavili lošiju kvalitetu spavanja i više kognitivnih problema, posebno s koncentracijom. To je uzrokovalo porast stresa, što je rezultiralo manje produktivnim danom.

Utvrdili su i još jednu korelaciju. Oni koji ranije odlaze u krevet teže se koncentriraju. Pretpostavlja se da je to zato što su zbog manjka sna odlazili spavati ranije, no pokazalo se da su se oni i probudili ranije nego ostali, pa je očito riječ o začaranom krugu, javlja 24 sata

hr Fri Apr 26 2019 13:12:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/539697281799427d7edd7559/80

Ovo je pravi način za podgrijavanje pizze

Jedina gora stvar od hladne pizze je loše podgrijana hladna pizza. Ali, to se može elegantno izbjeći s malim trikom zahvljajući kojem pizza ponovo ima pravu aromu i prave je temperature

Ako vam je ostala koja kriška pizze od ručka, a hladna vam ne izgleda jako primamljivo, uz ove savjete ćete joj vratiti okus, teksturu i miris te će biti užitak za pojesti. Prvo zapamtite da ju ne traba stavljati u mikrovalne pećnice jer one neravnomjerno zagrijavaju hranu, a kod pizze to znači da će se ili zagrijati sir, a umak ostati hladan ili će se gornji dio pregrijati, a donji ostati hladan i mokar. Također, pri podgrijavanju pizze u mikrovalnoj ona ispada gumena i mlaka, javlja 24sata

1. Uzmite željeznu tavu

Željezna tava se ravnomjerno zagrijava i dobro drži toplinu.

2. Pizzu zagrijavajte na srednjoj vatri

Jedna od stvari koje čine pizzu fantastičnom je lagano hrskava korica, a kad se ohladi pizza gubi svoju hrskavost. Zagrijavanje na srednjoj vatri u željeznoj tavi vraća tu hrskavost pizzi, a može ju i malo zapeći.

3. Koristite poklopac

Nakon što ste zagrijali tavu stavite pizzu grijati i odmah ju poklopite poklopcem. Zahvaljujući poklopcu u tavi će se zadržati toplina koja će otopiti sir i zagrijati umak.

4. Provjerite je li se dovoljno zagrijala

Kako ćete znati da je pizza dovoljno zagrijana? Nakon otrpilike tri minute maknite poklopac i vilicom isprobjate pizzu. Ako se sir razvlači, gotova je piše Men's Health.

hr Fri Apr 26 2019 10:05:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cc2ab3629111c705d8b4583/80
Foto: Pixabay

Dokazalo istraživanje: Sestre vam pomažu da budete bolja osoba

Imati sestru sa sobom donosi mnoge prednosti, unapređuju nam sposobnosti komuniciranja, mentalno zdravlje, zbog njih smo osjećajniji, a uče nas i ambicioznosti te neovisnosti

Sestre pomažu da osoba razvije socijalne vještine, poput komunikacije i kompromisa, kaže autor istraživanja o braći i sestrama, prof. Alex Jensen iz 'School of Family Life'pri Sveučilištu Brigham Young u američkoj saveznoj državi Utah. Dodaje da manji sukobi među braćom i sestrama mogu čak i pozitivno utjecati na razvoj. Evo što znanost kaže zašto je sve dobro imati sestru:

Sestre poboljšavaju mentalno zdravlje

Studija koja je 2010. objavljena u stručnom medicinskom časopisu Journal of Family Psychology pokazuje da sestre pozitivno utječu na mentalno zdravlje i samopouzdanje. To je potvrdio i prof. Jensen koji kaže da sestre svoju braću i sestre 'čuvaju od osjećaja usamljenosti, nevoljenosti, krivnje i straha'. 

Zbog njih smo osjećajniji

Ista je studija otkrila da sestra može pomoći u tome da budemo bolje osobe, jer promoviraju pozitivna ponašanja poput suosjećanja i altruizma kad nam pokazuju svoju ljubav i privrženost. 

- To vrijedi čak i kad postoje manji sukobi u odnosima - kaže profesorica iz School of Family Life, Laura Padilla-Walker.

Sestre pomažu da se izoštre interpersonalne vještine

Dokazano je da dečki koji odrastaju sa sestrama bolje komuniciraju sa ženama od onih koji odrastaju s braćom ili kao jedinci. A kako kaže prof. Jensen, neki znanstvenici tvrde da su brat ili sestra drugog spola ključne osobe u adolescentskim godinama. 

- Braća i sestre često postaju bliži u tim godinama jer su jedan drugome izvor informacija o drugome spolu - kaže Jensen. 

Sestre nas uče neovisnosti i ambicioznosti

Britanska studija iz 2009. pokazuje da su oni koji su odrastali s barem jednom sestrom neovisniji i odlučniji od onih koji su odrastali sami ili s braćom. Koautor studije prof. Tony Cassidy je svojevremeno objasnio da je riječ o unutarnjoj želji da budemo bolji, koja je najviše iskazana u obiteljima s više ženskih članova. 

Uče nas i kako postići balans

Ista studija iz 2009., u kojoj je sudjelovala 571 osoba u dobi od 17 do 25 godina, kaže da sestre pomažu uspostaviti 'unutarnji mir'. Tako su oni koji su odrastali s barem jednom sestrom bili spremniji nositi se s raznim izazovima, a bolje su se nosili i sa stresom te su na kraju odrasli u sretnije i optimističnije ljude. Razlog zašto to uče baš sestre, a ne braća navodno leži u tome što žene 'bolje barataju s komunikacijskim vještinama i bolje znaju negativnu situaciju pretvoriti u pozitivnu', kaže istraživanje, piše 24sata

hr Fri Apr 26 2019 08:54:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5445651e1899420d5c0000d5/80
Foto: Screenshot

Ovako ćete se trajno riješiti kilograma

Prije nego što se krenete s planom gubitka kilograma, posjetite se da će taj ne uvijek ugodan proces pomoći da budete zdraviji i sretniji.
1. Ne idete na dijetu, već mijenjate način prehrane

Stručnjaci preporučuju da ćete najbolje rezultate postići ako unaprijed isplanirate određene stvari na jelovniku s kojim ćete "varati“ jednom ili dvaput u tjednu. Primjerice, da se ograničite samo na jednu krišku pizze kad jedete ovu kaloričnu hranu, ili da odredite maksimalni broj pića koji možete popiti u jednom tjednu. 

2. Vježbajte na pravi način 

Vježbanje sagorijeva kalorije i masnoće te potiče rad metabolizma. Oni koji žele izgubiti kilograme vježbanjem često rade istu grešku, odnosno ne paze na omjer unesenih kalorija i onih koje izgube vježbanjem. 

3. Ne reagirajte na prvi osjećaj gladi 

Neke osobe nailaze na teškoće kod mršavljenja jer im glad izaziva tjeskobu. Pojedinci se osjećaju loše kad ih pogodi osjećaj gladi pa na dohvat ruke uvijek imaju grickalice, a drugi jedu kad su pod stresom ili kad im je dosadno. Iako nije poželjno da pustite da vas uhvati snažna glad jer u tim situacijama smo skloni prejedanju, ne bismo trebali reagirati niti na prve signale. 

4. Imajte na umu da sve kalorije nisu iste

Metodologija mršavljenja je prilično jasna – ako želite smanjiti kilograme u organizam morate unijeti manje kalorija. No nije sva hrana jednaka bez obzira na identični broj kalorija. 

5. Slijedite važno prehrambeno trojstvo

Bjelančevine zasićuju, grade mišiće i pokreću metabolizam. Ljudi koji se trude smršavjeti trebali bi jesti duplo više od preporučene dnevne doze proteina (0,8 grama za svaki kilogram težine) jer su istraživanja pokazala da na taj način gube više pohranjene masnoće. Dobri izvori bjelančevina su meso, riba, jaja, grahorice, tofu i mliječni proizvodi poput jogurta, piše Zadovoljna

hr Fri Apr 26 2019 08:28:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .