Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5cc1696b29111cfc5b8b4574/80
Foto: PIXABAY

Evo kada je najbolje vrijeme za popiti prvu kavu

Kava nas ujutro razbuđuje, ima dobar okus, pa čak i neke prednosti za naše zdravlje

Klinička studija pokazala je da najbolje vrijeme za ispijanje kave je ujutro, ali tek sat vremena nakon što se probudimo. Naime, kad se tek probudimo, hormon kortizol u tijelu je na jednom od tri svoja vrhunca u danu.

Iako za kortizol mnogi misle da je hormon stresa, jer se izlučuje u većim količinama kad smo napeti, no on je i hormon budnosti, a tijelo ga proizvodi kao odgovor na stresne situacije.

Konzumiranje kofeina kad je tijelo na vrhuncu proizvodnje kortizola 'govori' tijelu da ga proizvodi manje, tvrde farmakolozi koji proučavaju način na koji lijekovi (i kofein) reagiraju s prirodnim biološkim funkcijama tijela. Tako kortizol 'potkopava' učinak kofeina, a može pridonijeti i razvoju tolerancije za kavu; što znači da nam je potrebno sve više i više kave da bi se razbudili.

Zato pokušajte čekati sat vremena nakon buđenja da skuhate prvu šalicu. A ako više puta u danu pijete kavu, znanstvenici savjetuju da ju konzumirate izvan druga dva vremena najveće proizvodnje kortizola, što je obično između podne i 13 sati te između 17:30 i 18:30 sati. - pišu 24 sata.

hr Sun Jun 09 2019 09:32:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d091a5f29111c4cd58b4583/80
Foto: Pixabay

Objavljen program ovogodišnjih “Imotskih sila”

Pučko otvoreno učilište Imotski objavilo je program ovogodišnjih, 43. “Imotskih sila”, koja počinju 5. srpnja 2019. godine u 21 sat, predstavom Hasanaginica, na tvrđavi Topana.
Ovogodišnja sila traje do 8. kolovoza, a svih 10 programa za publiku je besplatno. U slučaju vremenskih neprilika, svi programi predviđeni na otvorenom, održat će se u kino dvorani. Kompletan program nalazi se na priloženom plakatu, javlja Radio Imotski


hr Tue Jun 18 2019 19:07:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d090c9629111c49d58b4575/80
Foto: PIXABAY

Ovo je pet namirnica koje ljeti trebate uvrstiti u jelovnik

Teška, pržena hrana rijetko će kome sada dobro sjedati na želudac, pa je najbolje iskoristiti ove vruće dane za lagane obroke od lokalnih namirica koje će nas zasititi.

Nakon kišnog svibnja konačno je stiglo pravo ljeto pa je vrijeme da uživamo u njemu i u pogledu hrane. Teška, pržena hrana rijetko će kome sada dobro sjedati na želudac, pa je najbolje iskoristiti ove vruće dane za lagane obroke od lokalnih namirica, koje će nas zasititi, a od kojih nećemo brojati kile viška.

1. Borovnice

Na tržnicama, a i u centrima plave se bobice koje mnogi vole. Spadaju u kategoriju superhrane jer su pune antioksidansa i stoga pomažu u borbi s upalama. Ako ih ne volite same, ubacite ih u kolač, tvrdi punkufer.hr

2. Rajčice

Još jedna superhrana u kojoj uživamo svakog ljeta, od cherry rajčica koje idealno odgovaraju kao mali zalogaj uz svaki obrok, preko slasnog volovskog srca, do šljivara koji najbolje paše za domaći paradajz sos. Bogate su antioksidansima, a čuvaju zdravlje kože i kose.

3. Tikvice

Možemo ih pripremiti na bezbroj načina, od pohanih, preko popečaka od tikvice do punjenih tikvica zapečenih u rolu. Nemaju mnogo kalorija, a pune su vitamina C.

4. Krastavci

Idealna namirnica za ljetno osvježenje, a nama najviše odgovara uz vrhnje i kopar. Sadrži silicij, kalij, magnezij, vitamin C, zahvaljujući čemu je dobar za kožu, a posebno se preporučuje osobama s visokim krvnim tlakom.

5. Mladi grah

Sadrži gotovo sve esencijalne aminokiseline, lecitin, kalij, kalcij, željezo, fosfor, magnezij, cink i natrij. Odličan je izvor bjelančevina, folne kiseline, vitamina B6, K, B2 i B3. Ako vam se ne jede varivo, iskoristite ga za gravče na tavče, sa svježim domaćim rajčicama, paprikom i mrkvom.

hr Tue Jun 18 2019 18:09:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d08ff5429111c5cd58b456e/80

Međunarodni dječji festival u Šibeniku: Splitski tenor Garić oduševio publiku, a večeras 'nastupa' Frizeraj

Početak je u 22.30 sati

Nakon višegodišnje pauze, na scenu Međunarodnog dječjeg festivala vratio se  Noćni program i već u startu oduševio nešto starije posjetitelje Šibenika. U 59. izdanju MDF-a Noćni program svoje je mjesto našao na novoj sceni, na Trgu Ivana Gorana Kovačića, a nakon dva odlična koncerta, Paule i Đele ml Jusića te sinoć Vladimira Garića može se reći – povratak je uspješan!

Sinoć je na novoj sceni koncert održao poznati splitski tenor, Vladimir Garić. Član klape Cambi, skupine Četiri tenora i solist Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu, početkom ove godine, nastupio je i u Broadwayju, u New Yorku gdje je oduševio publiku, a ništa drugačije nije bilo ni sinoć pod zvijezdama u Šibeniku.

I baš kao u New Yorku, Galić je sinoć pred domaćom publikom nastupio uz klavirsku pratnju pijanista Darka Aljinovića File. Poznati splitski tenor ponedjeljak navečer 'začinio' je talijanskim i španjolskim notama te uobičajenim dalmatinskim zvucima na oduševljenje publike koja svoje mjesto na novoj sceni neće propustiti zauzeti ni večeras.

Večeras na novoj sceni nastupa umjetnička organizacija CANTA, a izvest će glazbenu komediju 'Frizeraj'.

Frizer Renato nakon godina uspjeha i glamura u svom poslu, doživljava teške dane. Posla je sve manje. Otpušta djelatnicu. Bivšoj ženi je dužan i ona mu "vadi mast". Dužan je banci. Iznenada u salon ulazi njegova djevojka iz mladosti. Budi se stara ljubav, ali ona nije slobodna. Sadržaj ove komedije prati deset originalno pisanih songova. Izvođači glume, sviraju, pjevaju, a ulaz je – besplatan! 

hr Tue Jun 18 2019 17:13:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c56f0af0e4938bc9a8b4581/80

Evo koju ljetnu obuću treba izbjegavati!

Neadekvatna obuća dugoročno vodi do deformacija koštano-mišićnih struktura stopala
Loš odabir obuće može izravno dovesti do bolova u stopalima ili drugih zdravstvenih problema ako ih ne štitimo. Ljudi preko ljeta često nose ravne sandale i japanke koje nemaju gotovo nikakvu potporu i oslonac, što na kraju dana prouzročuje veliku bol u stopalima. Koliko god su potpuno ravne cipele štetne, isto toliko su štetne i one s previsokom petom. Što je viša peta, to se više iskrivljuje cijeli kostur koji prouzročuje da se vaša koljena i bokovi pomiču prema naprijed, a leđa unatrag.  

– Preko ljeta preporučuje se lakša, kožna obuća, ali svakako ona udobna. Potrebno je izbjegavati svaku obuću koja je neanatomska. Prije svega kod žena obuća s previsokim petama kao i uskim prednjim dijelom, narušava pravilne anatomske odnose stopala. Neadekvatna obuća dugoročno vodi do deformacija koštano-mišićnih struktura stopala, od kojih je najpoznatija i najvidljivija – čukalj ili hallux valgus – kazali su iz Poliklinike Ribnjak za Vecernji.

Vruće i znojne noge tijekom ljetnih mjeseci mogu se pretvoriti u ozbiljan problem za vaša stopala jer mogu nastati infekcije. Međutim, postoje jednostavne strategije za borbu protiv ljetnog znojenja, a sve kreće od higijene i odabira čarapa. 

– Znojenje nogu preko ljeta uobičajena je pojava, no pretjerano znojenje zahtijeva prije svega redovite higijenske mjere. Ako navedeno nema učinka, može se razmotriti aplikacija botoksa, što blokira aktivnost žlijezda znojnica, kao odlično rješenje na razdoblje od nekoliko mjeseci – dodali su.  

Balerinke su jedan od omiljenih odabira obuće brojnih žena, no one mogu nanijeti više štete nego li najviše štikle. Noga na kraju dana bude previše opterećena te nastaju bolovi u zglobovima i petama. Također može doći i do čvorića i žuljeva na stopalima. Balerinke nemaju apsolutno nikakav oslonac, a žene mahom trče u njima kao da je riječ o najboljoj sportskoj tenisici. Tu dolazi do iskrivljenja stopala te tada nastaju pravi problemi. Potrebno je nositi laganu i anatomsku obuću koja će našim stopalima pružiti oslonac, piše vecernji.hr 
hr Tue Jun 18 2019 14:32:56 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .