Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/54e1047db07835ac7e8b4716/80
Foto: Ines Brajević

Split: U dva tjedna samo 80 građana ostvarilo pravo na oprost dugova!

Od pet tisuća korisnika splitskog centra za socijalnu skrb u dva tjedna ih je samo 80 ispunilo uvjete za Vladinu mjeru oprosta dugova.

Tatjana Vukman je na čelo splitskog Centra za socijalnu skrb došla prije dvije godine i od tada, kaže, intenzivno pokušava poručiti građanima da su oni služba koja je otvorena, koja je osjetljiva na njihove probleme, koja je dostupna i koja želi pomoći, ne samo u okviru zakona i zakonskih obveza, nego i kroz podršku i razumijevanje te širu profesionalnu pomoć. To nastoje postići tako što javnost upozoravaju na probleme različitih društvenih skupina, predlažu rješenja, organiziraju okrugle stolove, tribine, predavanja, educiraju udomiteljske obitelji i obitelji koje su spremne za posvojenje, bave se edukacijom građana koji imaju problem s ovisnošću, a poznat je i njihov projekt "Svi zajedno" kojim priskrbljuju sredstva preko Garda i Županije za djecu i mlade iz obitelji koje nemaju dovoljno sredstava za život kako bi ih uključili u organizirane slobodne aktivnosti.

- To je izvrstan program kojeg vodi naš tim i u kojeg je uključeno 300 djece i mladih. Imamo uključivanje u škole stranih jezika, plesne skupine, sportska društva... Gdje god se djeca i mladi, za koje znamo da žive u teškim uvjetima, žele uključiti mi im omogućimo preko financijskih sredstava, ali i zahvaljujući razumijevanju lokalne zajednice koja osigura upis, uključivanje u rad, pa čak i opremu. Imali smo i financiranje studijskog educiranja u inozemstvu, omogućavanje nesmetane pripreme diplomskih radova, zapravo jedan širi spektar direktne pomoći za potrebe koje nisu čisto egzistencijalne - kaže Tatjana Vukman te dodaje kako uvijek nastoji biti dostupna građanima koji se nađu u problemu te da njeguje odnos dobre komunikacije kako među djelatnicima Centra tako i s korisnicima. 

U dva tjedna samo 80 građana ispunilo uvjete za Vladinu mjeru oprosta dugova

Centar za socijalnu skrb Split s podružnicama Hvar, Vis, Kaštela i Solin ima između 10 i 11 tisuća korisnika, dok ih je samo na području Splita oko pet tisuća. Od tih 5000 u dva tjedna ih je samo 80 ispunilo uvjete za Vladinu mjeru oprosta dugova, ali je veliki broj ljudi dolazio u Centar i interesirao se ostvaruje li pravo na oprost dugova.

- Naša služba podržava ovakvu mjeru kao i svaku drugu koja može olakšati život ljudima koji su socijalno potrebni od društvene pomoći. Hoće li ova mjera u dovoljnoj mjeri ispuniti očekivanja ne znamo do samog kraja. Dolazi i značajan broj ljudi koji spadaju među one koji bi se Centru i FINA-i trebali obratiti nakon 2. travnja. Ljudi su, pretpostavljam, nestrpljivi i željeli bi znati što mogu očekivati. Sigurno je da će se korisnici, koji primaju socijalne naknade i koji se kontinuirano nalaze u teškoj životnoj situaciji, i nakon prestanka ove mjere suočiti sa sličnim problemima. Bilo bi dobro razmisliti kako pomoći ljudima koji primaju zajamčenu minimalnu naknadu, kako im olakšati kroz neke troškove života koji čine primarne potrebe, kao što su struja i voda. U tom smjeru bi u budućnosti trebalo tražiti rješenje ovog problema - ističe Vukman.

U krajnjem siromaštvu na području Splita živi oko 1500 obitelji i pojedinaca, a u Kaštelima i Solinu ih je još oko tisuću. Osim njih, pomoć Centra za socijalnu skrb najčešće zatraže starije i nemoćne osobe koje trebaju odgovarajuću brigu i pomoć jer nemaju nikoga tko bi se brinuo o njima, osobe kojima je zbog složenog zdravstvenog stanja potrebno oduzeti poslovnu sposobnost i staviti ih pod skrbništvo, parovi koji se razvode, a imaju maloljetnu djecu ili osobe s invaliditetom koje traže utvrđivanje socijalnih prava u odnosu na invaliditet.

Iako je duži niz godina postojao trend porasta razvoda brakova zadnje dvije-tri godine broj razvoda stagnira.

Nakon duže vremena manje razvoda brakova

- Pretpostavljamo da je razlog za to teška ekonomska situacija, pa se parovi teže odlučuju za razvod i radije ostaju u zajednici jer im je to ekonomski sigurnije. Nama je važno da razvod što bezbolnije prođe, da bude što manje konfliktan i da se partneri što bolje dogovore oko roditeljskih uloga. Nama je u fokusu dijete, njegove potrebe, prava i interesi, a prvenstveni cilj naših službi je da u potpunosti skrenu pažnju partnera na dijete i preuzimanje odgovorne roditeljske uloge. Na žalost, oko 30 posto razvoda je ipak konfliktno. U tim slučajevima dijete jako pati i ugrožena su mnoga njegova prava. Priželjkujemo da partneri uz rad našeg stručnog tima donesu kvalitetan dogovor oko podjele zadataka i brige o djetetu. Razvod je sam po sebi vrlo bolan, oba partera to jako teško podnose, vrijeme mora učiniti svoje da se stabiliziraju, krenu nekim novim životnim putevima, ali neovisno o tome hoće li osnovati novu obiteljsku zajednicu ili ne, imaju zajedničko dijete i odgovorno roditeljstvo podrazumijeva dužnost dogovaranja - objašnjava ravnateljica Centra koji rješava i slučajeve posvajanja i udomljavanja djece.

Teško do posvojenje djeteta zbog pravne situacije

Interes za posvajanje je velik, ali Vukman kaže, da ima jako mali broj djece koji imaju pravno čistu situaciju da bi se moglo krenuti s postupkom posvojenja. S druge strane, jako je mali broj obitelji, pogotovo onih nesrodnih, koje su zainteresirane za udomljavanje djece ili starijih osoba kojima je potrebna pomoć i podrška. Stoga, Centar nastoji na razne načine potaknuti građane na ovakav oblik skrbi te udomiteljstvo promicati kao najbolji model skrbi o djeci bez odgovarajuće roditeljske skrbi.

Uz brigu o starijim osobama, koje nerijetko skrbnicima ostave u nasljedstvo kakvu nekretninu, često se vezuju i priče o zlostavljanju. No, za dosta slučajeva se nikada ne sazna jer se stariji osjećaju nemoćno, nelagodno i sram ih je pričati o eventualnom zlostavljanju. Starije generacije, naime, još smatraju da je to obiteljsko pitanje, da trebaju to sakriti i da trebaju podnijeti žrtvu. 

Nepravedno loša percepcija javnosti

Tatjana Vukman kaže da djelatnicima Centra jako teško pada kada se suoče s problemom i mukama stranaka kojima ne mogu pomoći dovoljno ili na pravi način, a pogađa ih i percepcija javnosti o tome da su samo neljubazne birokrate, da su nedovoljno brižni ili da nemaju dovoljno razumijevanja.

- To nas jako opterećuje, jer istina nije takva. Kada naše stranke ne dobiju ono što misle da trebaju dobiti ili ono što žele dobiti često pokazuju izuzetno nezadovoljstvo. Nezadovoljni su s radnicima, s Centrom i s cijelom državom. Mi imamo jasne zakonske okvire, prava i obaveze i dužni smo ih se pridržavati, a ljudi nekada imaju svoju osobnu percepciju što bi država za njih trebala napraviti. Taj nesklad između očekivanja i realnosti je često izvor jakih frustracija i jakih nezadovoljstva. Smatram da su vrlo važne mjere i programi koje mogu poduzimati lokalne zajednice kako bi omogućili bolji život građanima kojima je potrebna pomoć. Lokalne zajednice za to imaju mogućnosti i o tome trebaju razmišljati i donositi odluke koje će olakšavati i pomagati boljem životu građana. Svaki grad i svaka općina mogu izdvajati više sredstava za socijalne programe, a ovo je vrijeme kada bi to u našoj državi trebao biti prioritet - poručuje Vukman te ističe i kako bi se i EU fondovi mogli kvalitetno iskoristiti za pribavljanje sredstava.

Teže zapošljive osobe

Sa suradnicima pripremaju projekt kojeg planiraju aplicirati na EU fondove, a u kojeg bi se uključile teže zapošljive osobe koje bi pružale usluge poput krojača, frizera ili pedikera korisnicima socijalnih prava.

- Vjerujemo u taj projekt i pokušavamo ga što kvalitetnije pripremiti i u određenom trenutku aplicirati na EU fondove. Želimo biti aktivna služba u lokalnoj zajednici koja će senzibilizirati javnost za određenu populaciju ili interesne skupine kojima treba pomagati cijela zajednica, ne samo naša služba, nego i drugi građani, institucije i sustavi države. I dalje ćemo raditi na koordinaciji i povezivanju sustava jer to je preduvjet našeg uspješnog rada i zadovoljavanja potreba građana kojima je naša pomoć potrebna. Nije dovoljno da jedna služba ispuni svoje zadatke, a ne ispuni ih recimo sustav zdravstva, pravosuđa ili školstvo. Svi zajedno trebamo pronalaziti put kako možemo poboljšati život pojedinca - zaključuje prva žena splitskog Centra za socijalnu skrb.

 

hr Mon Feb 16 2015 07:07:53 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bf2e88e0e49383d1b8b45db/80

Stižu božićnice za splitske umirovljenike i socijalno ugrožene građane

Oko šest tisuća građana Splita ostvarit će pravo na božićnicu, a iznosi su ove godine povećani u odnosu na prijašnje godine te će po prvi put umirovljenici s najmanjim prihodima primiti božićnicu u visini od 500 kuna.

Do sada su božićnice bile u rasponu od 150 do 300 kuna, a također je povećan i iznos za korisnike osobne invalidnine Centra za socijalnu skrb sa 200 na 300 kuna. Nova kategorija korisnika su korisnici zajamčene minimalne naknade koji imaju rješenje Centra za socijalnu skrb.

Isplata božićnica umirovljenicima s ukupnim prihodima do dvije tisuće kuna koji od Grada Splita ostvaruju pravo na potporu u sklopu projekta „Moj zlatni Split“ kreće sutra prema sljedećim kategorijama i iznosima: 

- umirovljenicima s ukupnim prihodima do 900,00 kuna: u iznosu od 500,00 kuna

- umirovljenicima s ukupnim prihodima u visini od 900,01 kuna do 1.500,00 kuna: u iznosu od 400,00 kuna

- umirovljenicima s ukupnim prihodima u visini od 1.500,01 kuna do 2.000,00 kuna: u iznosu od 300,00 kuna

Novčani iznosi bit će im dodijeljeni na karticu Moj zlatni Split.

Zatim, pravo na božićnicu u iznosu od 300,00 kuna ostvaruju korisnici osobne invalidnine Centra za socijalnu skrb s prebivalištem na području Grada Splita u trajanju od najmanje tri godine i koji od Grada Splita primaju naknadu te će se pravo ostvariti isplatom na račun korisnika.

Pravo na božićnicu u iznosu od 300,00 kuna mogu ostvariti i umirovljenici mlađi od 60 godina, čija mirovina iznosi do 2.000,00 kuna s prebivalištem na području Grada Splita u trajanju od najmanje tri godine, a pravo će se ostvariti isplatom na račun korisnika. 

I naposljetku nova kategorija korisnika – korisnici zajamčene minimalne naknade Centra za socijalnu skrb s prebivalištem na području Grada Splita mogu ostvariti božićnicu u iznosu od 300,00 kuna, a pravo će se ostvariti isplatom na račun korisnika.

 

Važno je naglasiti da umirovljenici mlađi od 60 godina koji ispunjavaju uvjete trebaju popuniti zahtjev u kojem će navesti broj računa, dostaviti potvrdu o visini mirovine (preslik zadnjeg odreska, Rješenje o visini mirovine i sl.) i preslik osobne iskaznice. Ukoliko su primatelji mirovine iz inozemstva potrebno je donijeti potvrdu o visini te mirovine i potvrdu Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje da ne koriste mirovinu RH.

 

Korisnici zajamčene minimalne naknade koji ne primaju od Grada Splita nikakvu subvenciju za ostvarenje prava trebaju popuniti zahtjev u kojem će navesti račun na koji će se izvršiti isplata božićnice.

 

Zahtjevi se mogu preuzeti i predati od 13. prosinca 2019. godine do 31. prosinca 2019. godine u centralnoj pisarnici Grada Splita, a zahtjev moraju podnijeti umirovljenici mlađi od 60 godina i korisnici zajamčene minimalne naknade koji ne primaju subvencije od Grada Splita. Isplata ostalim korisnicima koji su u sustavu Grada Splita počinje od 16. prosinca.

hr Thu Dec 12 2019 16:37:28 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5dd5120929111cd3f68b4606/80

Jakov Prkić ponovno došao po Proračun bez uspjeha, ali ovaj put je napisao pjesmu

Pred zgradom Gradske uprave vidio je kolege HNS-a, vijesnike Proračuna, tvrdi Prkić
Gradski vijećnik Jakov Prkić danas je ponovno posjetio Banovinu u želji da gradonačelnika Oparu podsjeti kako je krajnje vrijeme za donošenje Prijedloga proračuna za iduću godinu. N

Nakon više neuspjelih pokušaja Prkić je ovaj put napisao i pjesmu.


- Po Splitu širom, bez vode, puta,
prijedlog Proračuna svaki dan luta.
Lovom se bavi, rijetki ga vide, 
S trista kopalja na amandmane ide.
I križonoša i bagerist, pa čak i ovca,
Poznaju Proračun prepun novca.
Drago ga štuje, Andrija mu se klanja,
A zmija ga Oporba svaku noć sanja.
Jednoga dana vidjeli nismo, 
Proračun je kažu dobio pismo.
Adresa kratka, slova k'o gromada,
stiglo na pisarnicu našega Grada.
U pismu piše: Proračune brate,
ukaži se brzo, stalno mislim na te.
Evo ti pišem s malih Lokava,
Nemoj nam donijeti kašetu brokava.
Izađi na svjetlo dana, ne žali nogu,
Želim te vidjeti, izdržat ne mogu. 
Nježno te grli, bez šale male,
Vedri i veseli vijećnik Jale - stoji na njegovom Facebook profilu.

Inače, ustvrdio je kako je pred zgradom Uprave vidio kolege iz HNS-a kao mogući nagovještaj proračuna. 
- Oni će predložiti amandmane koji će biti predstavljeni kao da spašavaju zemaljsku kuglu. Nakon toga će predlagatelj s osmjehom na licu prihvatiti amandmane i HNS će veselo dignuti ruke za proračun - dodao je Jakov Prkić.
hr Thu Dec 12 2019 14:13:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5df2386229111ce9198b490a/80

Radovi na Skalicama i nova gumena podloga na košarkaškom terenu u Plokitama

Već ranije u kvartu Skalice sanirana je Ulica Table kao i Put Skalica

U završnoj fazi sanacije prometne mreže koja prolazi kvartom Skalice danas su započeli radovi na dijelu Starčevićeve ulice, od križanja ispred Školske poliklinike do Ulice hrvatske mornarice. 

Radovi će biti gotovi do kraja godine, a u prvoj fazi sanirat će se nogostupi, posaditi novi drvored zamjenom postojećih  i nadopunom novih stabala, dok će se u drugoj sanirati kolnik ceste.

Već ranije u tom je kvartu sanirana je Ulica Table kao i Put Skalica.

Otvoreni košarkaški teren Osnovne škole „Plokite“ uskoro će dobiti gumenu podlogu. Grad Split raspisao je javni natječaj za dostavu ponuda, a rok za dostavu je 20. prosinca 2019.

Ukupna vrijednost sanacije košarkaškog igrališta procijenjena je na 155 tisuća kuna, bez PDV-a. Nova podloga ne samo da će biti udobnija za igru i treniranje, nego će omogućiti i visoku razinu sigurnosti, apsorpciju udaraca i lakše održavanje terena.

 

hr Thu Dec 12 2019 14:07:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/56ebe4800dfb8a372e8b49e7/80
Foto: Marko Šarić

[FOTO] Ribarnica se zatvorila iz higijenskih razloga, a cijeli Pazar se planira natkriti

Postoje tri opcije za rješavanje problema ribarnice

Splitski gradonačelnik Andro Krstulović Opara i i arhitekt ureda 'APR' Dinko Peračić u Maloj sali zgrade gradske uprave predstavili su dvije prostorno-programske studije za uređenje Pazara i Peškarije. 

- Prošle godine u Proračunu smo uvrstili za izradbu dokumentacije jer smo bili uvjereni da će krajem ove godine, ili početkom iduće, pitanje upravljanja i izgleda Peškarije, biti na dnevnom redu. U tijeku smo svih aktivnosti, a nismo mogli utjecati na rješenje koje je donijelo Peškariju na vaše naslovnice - rekao je Opara i istaknuo kako je jedna od novosti da se Pazar planira natkriti.

- Ne radi se o gotovim idejnim rješenjima, nego o inteligenciji prostora, kojom se sadržava sve što je bitno, kako bi realizacija ovih projekata uspjela. Važno je ne srljati u gotova rješenja, nego sagledati što je sve potrebno. Mi smo to i napravili te ćemo to i pokazati ovdje - kazao je arhitekt Peračić i predstavio prostor ribarnice i povezanost s Rivom te dodao kako je ribarnica zatvorena samo zbog toga jer prostor više higijenski nije mogao funkcionirati.


hr Thu Dec 12 2019 14:02:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .